[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Seltje

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:51

Eerder een combi van dubbele longe/lange lijnen. Nee geen filmpje, ik heb een hekel aan filmpjes van mijzelf, ook een hekel aan foto's van mijzelf, dus die zal ik hier redelijk weinig laten zien. Mijn merrie heeft een beginnende vorm van Kissing Spines, gelukkig op tijd ontdekt, dus nu ben ik haar rug sterker aan het maken aan de hand voor ik er terug op stap.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:52

Leuk topic!
Aangezien ik ook in 2016 mijn debuut ga maken meld ik me ook :D
Niet in januari maar ik hoop dat we er met het begin van het outdoor seizoen een beetje klaar voor zijn!
Esprit is pas 1,5 maand van mij en nog redelijk groen dus we hebben nog wat te trainen haha :o

Dit zijn wij;

Afbeelding

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:53

Seltje schreef:
Eerder een combi van dubbele longe/lange lijnen. Nee geen filmpje, ik heb een hekel aan filmpjes van mijzelf, ook een hekel aan foto's van mijzelf, dus die zal ik hier redelijk weinig laten zien. Mijn merrie heeft een beginnende vorm van Kissing Spines, gelukkig op tijd ontdekt, dus nu ben ik haar rug sterker aan het maken aan de hand voor ik er terug op stap.

Dat is naar, gelukkig ben je er optijd achter gekomen.
Hier kunnen ze niet volledig van genezen toch?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:57

Seltje schreef:

Helaas voor ons haha. Klinkt heel interessant. Maar wat een rot reden. Wel fijn dat je er op tijd achter bent gekomen.

Xsensibel , wat een aansprekend paard zeg!

Ik heb volgens mij nog helemaal geen foto laten zien van mijn knapperd.
Dit is Ceasar. Een knappe ruin van Sandreo. Hij is mijn bijrijdpaard. De eigenaar ment er vrij fanatiek mee in de dressuur, vaardigheid en marathon.

Afbeelding

Afbeelding

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:12

Wat een leuk paard inney! Dat witte sokje is echt <3

Wat naar van de kissing spines Seltje -O- in hoeverre kan een paard hier eigenlijk weer 'bovenop' komen? Hoor t wel vaker, weet t wat t is, maar wat t verder doet met een paard weet ik eigenlijk niet?

Ik meld trouwens even dat ik uitermate slecht ben in het schrijven van bijleesposts en dat ik ook niet altijd even actief ben, dus vergeef mij als ik ergens niet op reageer :o zit negen van de tien keer op mn telefoon en dan lees ik alleen even snel alles bij, dus meestal is er echt heeeel veel om in een bijleespost te schrijven als ik weer tijd heb/neem om wat te zeggen :+ en gezien t nu alweer vrij rap gaat... O:)
Laatst bijgewerkt door Zwartvosje op 15-11-15 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:12

Wat komen er knappe paarden voorbij. Dan kan ik natuurlijk niet achterblijven. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:17

Zwartvosje : haha ja lief he. Hij heeft ook een paar witte haartjes als kolletje :') <3

Gaaf dier leonie!

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:19

Hallo!
Mag ik mij ook melden? Ik ga met mijn paard ook vanaf december actief starten :)
Ben in juli al gestart maar daarna kreeg het paard een blessure dus een periode niet kunnen rijden. Nu weer opbouwen en straks proberen wat punten te halen! :Y)
En wat zie ik gave paarden voorbij komen! :oo
In welke regio en kring starten jullie?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:20

Overijssel!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:20

Wat gaaf Utixo, mooie punten gereden :D Gefeliciteerd!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:21

Hier ook Overijssel

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:27

Zwartvosje schreef:
Wat naar van de kissing spines Seltje -O- in hoeverre kan een paard hier eigenlijk weer 'bovenop' komen? Hoor t wel vaker, weet t wat t is, maar wat t verder doet met een paard weet ik eigenlijk niet?

Hangt heel hart af van in welke stadium het al zit, bij mij waren 2 wervels naar elkaar aan het 'groeien', maar nog niet volledig tegen elkaar aangekomen, dus ik moet nu de rug oprekken en sterk maken, zodat die wervels terug los komen. In bepaalde gevallen kunnen ze het ook opereren, maar zover zijn we nog niet. Er lopen trouwens heel veel paarden rond met kissing spines die er nooit last van tonen. Mijn eigen dierenarts is ook niet 100% zeker dat het onzuiver lopen van mijn merrie van die rug komt, ze denkt dat er nog ergens anders een probleem zit, omdat nu met de behandeling, de meeste paarden direct beter lopen, doordat er pijnstillers en cortisonen te hoogte van die rugwervels gespoten wordt, mijn paard loopt nog even onzuiver als voor de behandeling. Dus ik wacht nu nog even af, en als er binnen 2 weken aan de longe geen verbetering zichtbaar is, gaan we terug naar de kliniek.

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:30

Ik lees al een paar dagen mee in dit topic, maar wil mezelf ook graag melden.
Ik heb een 8 jarige haflinger merrie, zij is 1,5 jaar mijn verzorgpony geweest en sinds maart 2014 mijn eigen pony. de laatste twee jaar hebben wij zo af en toe een koudbloeden wedstrijd meegepakt (impuls, zonder startpas), waarvan we het laatste half jaar de smaak helemaal te pakken hebben. de meeste wedstrijden pakken telkens weer verrassend uit met mooie punten. we staan nu op B+12. Nu we de smaak te pakken hebben willen we vanaf januari ook een startpas gaan aanvragen om onze winstpuntjes officieel te rijden. :D

Afbeelding

Afbeelding

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:47

Hopen dat je dan snel verbetering gaat zien of anders de oorzaak kan vinden Seltje!

En welkom Kim! :D

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:49

Kim wat een leuke haflinger zeg! Ziet er goed uit.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:50

Kim, welkom hier! Het komt vast helemaal goed als je officieel gaat starten ;)

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:55

Ik zal ook maar eens wat foto's toevoegen:
Afbeelding
Afbeelding
Dat is de dame die nu in revalidatie is, in de hoop dat ik in januari terug kan rijden en tegen februari de B kan starten.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:57

Mooie merrie! Die oren <3 hoe oud is ze?

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:59

Nu 11j, heeft met de vorige eigenaar in België gesprongen, ik heb ze nu 3 jaar, en hoewel wij een heel goed duo zijn, hebben we lang stress gehad op vreemde locaties, lag meer aan mijzelf dan aan haar, dus daar gaan we ons na deze blessure over zetten

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:03

O dat stress gedeelte herken ik wel. Heel lastig. Hoelang verwacht je dat de revalidatie gaat duren?

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:04

Nu nog 1 week aan de hand/ longe werken en dan komt de dierenarts terug kijken. Dan weet ik meer.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:07

Oké nog even spannend dus. Ik hoop dat jullie goed nieuws krijgen!

djoekevantil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:13

nu moet ik natuurlijk ook wat foto's showen van pilou..

Afbeelding

Afbeelding

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:33

Wat een leuke paardjes allemaal <3
Moet ik er ook een paar gaan zoeken, maar dat doe ik morgen. Op mn telefoon is nu niet handig en ik ga zo toch ook naar bed :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 06:13

Kissing spines is idd heel wisselend. Ik heb natuurlijk net om die reden afscheid moeten nemen.

Als de ks bijvoorbeeld in de schoft zit hoeft het niet eens een probleem te zijn. Zit je erop dan is het minder positief.

De mate waarin wisselt ook en op een of andere manier zegt het ook niet altijd iets. Er zijn paarden met beginnende ks die veel pijn laten zien, er zijn paarden met zwaar beschadigde wervels waarvan ze het pas op de foto zien en die nooit iets toonden.

Inspuiting helpt soms, maar soms niet, soms tijdelijk. In de VS hebben ze operaties waar ze een deel van de wervelkop afslijpen dat het niet meer botst maar bij ons doen ze dat helaas niet.

Qua rijden dus ook vaag: De een laat nooit problemen zien, een andere verbetert met inspuitingen en training, maar sommigen vallen ondanks dat ineens weer terug, nog paarden kunnen wel voorwaarts-neerwaarts maar niet meer oprichten en andere paarden zijn compleet niet meer te rijden.

Wat een leuke paarden allemaal!