martine0503 schreef:Als volwassen mensen kunnen we toch wel tegen een stootje? We zijn niet van porselein. Je weet dat als je gaat wedstrijd rijden dat je opmerkingen krijgt. Ja ook ik baal even als ik mijn punt niet heb gehaald. Als ik dan 's avonds het protocol weer te voorschijn haal, kan ik me wel vaak vinden in het commentaar van de jury. Zou ik me echt gaan ergeren, dan stop ik met wedstrijden. Aan de andere kant denk ik. de ene keer krijg je onverdiend je punt, de andere keer krijg je je verdiende winstpunt niet.
Verder kan ik sommige ruiters niet begrijpen dat ze hun wedstrijd afzeggen als ze zien wie de jury is, want die jureert heel streng, daar krijg ik nooit mijn punt bij. Ga ik niet alle moeite voor doen. Zelf zie ik dat juist als een uitdaging op mijn te gekke thk-paard en ben dan extra blij als ik dan wel mijn wp heb. Die voelt dan extra verdiend.
Hé, ben jij NVVR-lid??

Zijaanzicht is het makkelijkste maar ook vooraanzicht kan je al een idé geven van de regelmaat in de gangen. Het grootste deel van de proef heb je eerder een schuin zicht op de combinatie dus geen strak voor of achteraanzicht zen van uit dat schuine perspectief zou je prima de regelmaat moeten kunnen zien.