Myrthe2003 schreef:Ik vind dat trekpaarden net zo goed in de dresuur kunnen als een kwpn'r.
Misschien moet je dan wel wat meer moeite doen om winstpunten te halen maar ze kunnen het wel.
Nou moet je jezelf niet tegenspreken natuurlijk
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik denk dus dat het hier wederom bij de eigenaar ligt. Net als dat dressuurruiters over het algemeen niet voor een trekpaard gaan. Dan zou het veel normaler zijn om een trekpaard in het M of Z te zien, óndanks het stukje aanleg.
met haar zou starten geen optie zijn want dan lig ik er zeker weten naast. Ik heb les van iemand die z2 gereden heeft en ik zie gewoon dat mijn paard er echt moeite mee heeft maar ik durf te wedden dat er fjorden of koudbloeden zijn die wel hoog kunnen komen. VogeltjeM schreef:Slvna: met dat conditiestukje denk ik dat veel eigenaren met trekpaarden minder rijden en trainen, zulke paarden worden toch sneller door de 1-keer-per-week-ruiters gekocht, of door een boer, of door de liefhebber die eigenlijk niet rijdt, terwijl de meeste warmbloeden wel volop in training staan. Maar als je je trekpaard net zoveel zou rijden als anderen hun warmbloed, heeft je trekpaard net zo'n conditie, zoals bij de mensen met trekpaarden hier in het topicIk denk dus dat het hier wederom bij de eigenaar ligt. Net als dat dressuurruiters over het algemeen niet voor een trekpaard gaan. Dan zou het veel normaler zijn om een trekpaard in het M of Z te zien, óndanks het stukje aanleg.
Qua conditie en uithoudingsvermogen van trekpaarden (en wendbaarheid), ik nodig je uit om eens een power horse competition te gaan bekijken
dat denk ik ook... Dat een trekpaard van nature een mindere conditie heeft qua snellere gangen, gefokt is om de hele dag op een laag tempo door te gaan. Maar als je erop gaat trainen kan een trekpaard gewoon conditie opbouwen, dat bedoelde ik ermee
Omdat diegene aangaf dat ze alleen trekpaarden kende die na een half uurtje al kapot moe waren.
Finliox schreef:Het enige ras dat ik ken dat echt goed op de achterhand kan lopen zijn de barokke paarden.
Pletje123 schreef:Een koudbloed voor de cross? Je weet wel dat de reflexen vaak minder zijn en het vermogen ook? Ik zou dat écht nooit durven.. bang om mn nek te breken
en weer in één adem de KWPN'ers afkraken.
Finliox schreef:Pletje123 schreef:Een koudbloed voor de cross? Je weet wel dat de reflexen vaak minder zijn en het vermogen ook? Ik zou dat écht nooit durven.. bang om mn nek te breken
Ik zie regelmatig fjorden aan de start van een cross verschijnen. Meestal zijn het de mensen van de KWPN'ers die er af vallen, omdat 'ie weer eens niet durft. Fjorden zijn moedig, en als ze die sprong op tijd zien komen ze er echt wel overheen hoor
Heeft niks met durven of moed te maken.
Qua gekke hindernissen springt ze wel alles, dat dan weer wel. Ayasha schreef:en weer in één adem de KWPN'ers afkraken.

Finliox schreef:*edit: hier een filmpje waarin je ziet dat een haflinger ook dressuur voor elkaar krijgt [ Video ]
Daar zijn ze niet voor gefokt en dus niet op gebouwd.