wedstrijd blunders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Judigno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 00:13

Ik heb een mooie, alleen reed ik niet zelf, maar las ik voor.

Stel je even voor. Prachtige zonnige zomerdag, je gaat mee voorlezen bij een stalgenootje. Alles gaat helemaal prima, zelfs tijdens de proef. Tot op het moment dat er een windje opkomt en mijn haar ineens voor mijn gezicht zit. Nou kende ik de proef redelijk uit mijn hoofd, dus ik dacht (tijdens E-B-E grote volte in galop) laat ik even heel subtiel mijn haar aan de kant zwaaien. Dus ik heel mooi zwaaien met mn hoofd, kijk ik weer voor me, word ik letterlijk omver gereden omdat paard dacht ik ga wel om het bordje heen :') Jury stond wel meteen buiten de auto 'Oh jeetje! Gaat het goed?'

kwii

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:38

Ik heb wel eens gereden wat een lezer van een andere proef riep... :o

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:49

Ik heb zo veel blunders gemaakt met het voorlezen van proefjes, ik schaam me nog steeds kapot :o

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 01:08

Op het districts kampioenschap jezelf uitbellen.....
En dan bedoel ik echt ZELF bellen.. (en dat niet door hebben)

Spoiler:
Mennen doe je met een menzweep, die steekt omhoog, in die hal hing de sproeiinstallatie heel laag, bleef je dus overal aan hangen. Wend af bij E voor door S van hand veranderen met 1 hand en BING... dus ik braaf naar de jury (kon me echt niet bedenken wat er zou zijn).
Kom ik daar zijn jury bij C en op de hoek aan het overleggen, wat bleek.. er hing bij E ook een bel en ik was met mijn zweep via de sproeiinstallatie aan het touw van de bel blijven hangen of zo.
Mooi nieuw precedent geschapen waarin het regelement van de KNHS niet had voorzien,
mocht overigens verder waar ik gebleven was, maar concentratie was foetsie, hadden nog net niet de slappe lach om deze vreemdsoortige blunder.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:26

janouk schreef:
janouk schreef:
Tijdens het kringkampioenschap M1 kwam ik binnen met mijn pony over de A-C lijn in draf, hield halt,
ik groette en ondertussen gaat mijn pony zitten. :o

Ik schuif van mijn pony af, en zit wijdbeens achter haar op de grond. Pony staat weer op en stapt rustig weg. O:)

De jury auto gaat open en de jury rolt gierend van het lachen uit de auto op de grond. :D :D _O-

Ik ben zo verbouwereerd, dat ik nog blijf zitten ook.

De jury roept................vang je pony en kom maar opnieuw binnen.
You made my day.

Het was mijn eigen schuld: ik had haar net die week leren zitten. Ach, de pony dacht.....kan ik nu ook wel laten zien.

20 jaar later zit ik op een verjaardag en begint een vrouw dit verhaal van het ponymeisje met de zittende pony op X te vertellen, gierend van het lachen. Zij was destijds de jury op de kampioenschappen.

}:) -:(-
Ik zeg: het is niet grappig; dat ponymeisje was ik. Toen kon ik er niet om lachen. Nu wel

:D _O- :D

Bedankt voor jullie reacties in dit topic. Ik heb besloten mijn verhaal op te nemen in mijn volgende boek, ondanks dat ik er zelf niet zo briljant in naar voren kom.
:D

als ik inspiratie tekort kom voor het boek, lees ik hier meer dan genoeg inspiratie. Hilarisch topic dit.

Ik vind deze echt geweldig! :j
Zelf geen wedstrijden gereden.

Zat een keer op een pony zonder zadel.
En we liepen door de bak, gewoon in stap. En ineens, vraag me niet hoe, maar gleed ik zo vd pony af op de grond. Tis mij nog altijd een raadsel hoe dat kon!

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:34

ik had een week of 2/3 terug wedstrijd.. en onze tinker zijn allereerste wedstrijd en meteen L2. Was onderling maar toch wel spannend, de hele proef was 1 grote blunder :P 2 keer over zijn schouder lekker eigenwijs wegdraven. 1 keer spaanse draf gedaan terwijl hij gewoon moest draven hihi. En vervolgens bij A afwenden en halthouden en groeten... hij slingerde erover omdat hij dacht dat hij moest wijken... vervolgens groette ik af, en knikte hij ook een keer met zijn hoofd om af te groeten...hij is een echte clown :P toch nog 193 punten gehaald haha

Ferera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:39

Ik ben ooit eens mijn hoofdstel vergeten, gelukkig was het niet ver van huis en is mijn zus hem snel gaan halen.

Toen ik nog wat jonger was vaak genoeg over de witte hekjes gegaan of de verkeerde kant op gereden met een proefje haha!

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:11

Pony is wel eens over de witte hekjes de ring uitgesprongen en vertikte het nog een stap te verzetten. Mams heeft toen de jury uitgelegd dat het hem die dag niet meer ging worden.

Tijden halthouden en groeten naar de jury in de dressuur gaat pony staan kakken. Hij had zeker schijt aan de jury?

Ook wel eens een hele hindernis om ver gereden met mijn knie, auw.

En tijdens mijn L spring debuut op de Welsh dag in Kootwijkerbroek. ik had enorm uitgekeken naar het vooruitzicht om een barrage te rijden. In het B klassiek werden geen barrages gereden. Maar omdat ik de enigste van 15 deelnemers was die foutloos rond kwam werd er geen barrage gereden. Ik had direct de eerste prijs, maar ik was er wel boos over. Wat ik wilde barrage rijden.

Mijn pony liep de ere ronde altijd 1 rondje en mijn vader moest altijd bij de uitgang staan om hem op te vangen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:23

Aaa Annoya, dat is eigenlijk wel sneu :')

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:24

Uhm ja, ik heb er wel een paar :')

Mijn eerste wedstrijd.. Hartstikke zenuwachtig natuurlijk, ik was 8 jaar en reed niet bepaald op de makkelijkste pony (maar natuurlijk wel de aller aller liefste :D ). In de buitenbak ging het al niet zo goed, ze schrok overal van, wilde nergens langs en ik wist toen nog niet wat ik moest doen dus ja, daar ging het al mis ;)
Eenmaal in de binnenbak (waar we het proefje moeten rijden) begonnen we, maar we hadden nog geen rondje gereden toen ik al op de grond lag :') Ze sprong weg van de jury (wat ik begrijp, zelfs ik ben er bang van := ). De uitslag was nog best goed, ik was 17e van de 50 geloof ik, helaas net geen beker (vanaf de 16e plek kreeg je een beker) maar wel heel trots :)

De volgende..
De pony waarop ik zou rijden was kreupel, mijn tweede keus ook.. En het was heel handig dat ik dat 10 minuten van tevoren wist voordat ik de bak in moest. Dus snel een andere pony opgezadeld (niet geknot, oeps) maar ik kon niet inrijden want ik moest gelijk naar binnen. Ik weet niet hoe veel voltes ik gereden heb, maar het waren er iig meer dan wat er in het proefje stond :')

Vorige week zondag had ik nog een wedstrijd. De pony waarop ik zou rijden (wat een verassing..) was kreupel :( Dus op mijn tweede keus dan maar. Gelukkig was ze vrij ontspannen en liep netjes aan de teugel, maar ik verpeste het proefje een beetje. Ik reed verkeerd, sprong aan in de verkeerde galop en ze bokte ook nog eens een keer. Niet bepaald het netste proefje dus :+ Maar toch nog een 9e plek gekregen en een beker :) Niet verwacht, maar wel heel leuk natuurlijk :D

Er zullen vast nog wel meer blunders komen en ik kan daar maar 1 ding op zeggen: Laat maar komen !

kaytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:00

Super grappig om te lezen!
Buiten de normale blunders,van vergeten benodigdheden heb ik een blunder begaan die mij echt wel een rood hoofd heeft bezorgd...
Het is al een poosje geleden hoor als 15 jarige namen we voor het eerst naar een buitenconcours mijn rijpony zelf mee naar concours! Voorgaande cc deed de eigenaar dit.
Het betrof een toen 4 jarige dekhengst...
Echt een braverd hoor behalve die dag... Haal meneer van de trailer en begon gelijk te steigeren,zo hoog dat hij het halster touw uit mijn handen trok...
Direct gaan roepen Hengst los waar bijna iedereen gelijk op reageerde,meneer was inmiddels heerlijk aan het rond draven met ons achter zich aan.
Tot dat hij een klein shetje zag een merrietje ook nog...deze kreeg net kalkoenen ingedraaid van zijn baasje die dat met oordopjes in deed dus zich nergens van bewust was.... Ze keek pas op toen we bij haar stonden en meneer konden pakken al schrapend en snurkend... :o
Vanaf toen is hij met hoofdstel van de trailer gehaald hoor!
Meneer was er omvang onder de indrukmdat hij in uitgestrekte draf foutloos zijn allereerste parcourtje ooit sprong!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:29

Mijn instructrice was pas aan het vertellen over de springhengst die ze een tijdje in de dressuur heeft uitgebracht. Was ze in d'r proef gaat er naast haar een kür op muziek beginnen, meneer dacht dat hij bij een ereronde was, heeft de hele proef lopen showen :')

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:46

Afbeelding

Ik vond deze op Pinterest ook wel een blunder.. :o

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:15

aangezien ik al 33 jaar wedstrijden rij en een wandelend rampgebied ben, heb ik nogal wat blunders bijelkaar gespaard :+
De 2 die de kroon spanden waren wel:
Mijn pony weigerde voor een nogal brede oxer, ik schoot (zonder pony dus) over de eerste balk heen en belande met mijn buik op de achterste balk. Alleen was de hindernis best wel hoog en ik niet zo groot, dus ik bleef in onmacht over de achterste balk liggen. Ik kon niet met mijn benen en handen niet bij de grond en ipv dat iemand mij ging helpen, gingen ze me uitlachen :o
Ik was toen nog redelijk fanatiek met turnen, dus ben ik wat naar voren geschoven, heb een handstand met koprol gedaan en netjes, met de beide handjes in de lucht, op zijn turns afgegroet :+ of t nou humor of gewoonte was, maar toen kon niemand meer ophouden van lachen... :o

de 2e keer had ik al een tijdje niet meer met mijn paard gestart vanwege een blessure. Ik was schijnbaar wat aangekomen, dus op de wedstrijddag zou ik mijn laarzen aandoen, totdat ik tot de conclusie kwam dat die helemaal niet meer pasten. Toen was het al te laat, de ene laars zat shocking klemgezogen. Mijn moeder had dat schijnbaar niet door en ging op zoek naar andere laarzen en liet mij achter met mijn zuigende laars. Op een bepaald moment, door frustratie, emoties en pijn, liepen de tranen over mijn wangen en was mijn laars nog steeds niet uit. Toen kwam mijn redder, een oud mannetje, waarbij ik mijn hart uitstortte over de blessure, mijn gewicht, de stomme laars en alles wat ik maar anders kon bedenken. Het mannetje zette daarna ff kracht en trok mijn laars uit.
Al met al zat ik later met 3 paar sokken in veel te grote laarzen op mijn paard. Ik kom binnen richting C, ga halthouden en kijk naar boven naar de jury, daar zat het oude mannetje met een smile op zijn gezicht te zwaaien :o

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:23

kaatjemuts schreef:
aangezien ik al 33 jaar wedstrijden rij en een wandelend rampgebied ben, heb ik nogal wat blunders bijelkaar gespaard :+
Mijn pony weigerde voor een nogal brede oxer, ik schoot (zonder pony dus) over de eerste balk heen en belande met mijn buik op de achterste balk. Alleen was de hindernis best wel hoog en ik niet zo groot, dus ik bleef in onmacht over de achterste balk liggen. Ik kon niet met mijn benen en handen niet bij de grond en ipv dat iemand mij ging helpen, gingen ze me uitlachen :o
Ik was toen nog redelijk fanatiek met turnen, dus ben ik wat naar voren geschoven, heb een handstand met koprol gedaan en netjes, met de beide handjes in de lucht, op zijn turns afgegroet :+ of t nou humor of gewoonte was, maar toen kon niemand meer ophouden van lachen... :o

de 2e keer had ik al een tijdje niet meer met mijn paard gestart vanwege een blessure. Ik was schijnbaar wat aangekomen, dus op de wedstrijddag zou ik mijn laarzen aandoen, totdat ik tot de conclusie kwam dat die helemaal niet meer pasten. Toen was het al te laat, de ene laars zat shocking klemgezogen. Mijn moeder had dat schijnbaar niet door en ging op zoek naar andere laarzen en liet mij achter met mijn zuigende laars. Op een bepaald moment, door frustratie, emoties en pijn, liepen de tranen over mijn wangen en was mijn laars nog steeds niet uit. Toen kwam mijn redder, een oud mannetje, waarbij ik mijn hart uitstortte over de blessure, mijn gewicht, de stomme laars en alles wat ik maar anders kon bedenken. Het mannetje zette daarna ff kracht en trok mijn laars uit.
Al met al zat ik later met 3 paar sokken in veel te grote laarzen op mijn paard. Ik kom binnen richting C, ga halthouden en kijk naar boven naar de jury, daar zat het oude mannetje met een smile op zijn gezicht te zwaaien :o

Die eerste is hilarisch _O-
De tweede is lief :)

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:36

kaatjemuts schreef:

Hahaha die 2 verhalen zijn echt geweldig :D
Had je nog wat gewonnen bij de 2e? :)

Tellen manege wedstrijden ook mee? Want daar heb ik toen ik klein was (8-10 jaar) ook wel eens flink geblunderd :D

Ik vond het altijd leuk om wat moeilijkere paarden te rijden, dus had ik als enige manegemeisje het "lastige" paard Arloes gekozen om een dressuur proef mee te rijden. Bij het inrijden in de buitenbak had ik nog niet aangesingeld en waren ze mais op het land er naast aan het oogsten. Je raadt het waarschijnlijk al, mijn paard schrok van het lawaai van de landbouwmachine en rende er vandoor. Het zadel begon te schuiven en hoepla, ik gleed er van af. Daar lag ik dan midden in de bak, en het paard rende opeens op mij af omdat ik voor de open (!) uitgang lag! Ik kon gelukkig op het laatste moment wegrollen, maar anders had ik een paard over me heen gehad. Met het zadel om z'n buik rende hij de bak uit richting zijn stal. Om in zijn stal te komen moest ie door een smalle gang waar allemaal mensen en een paard stonden. Hij rende er gewoon dwars door heen! :oo Uiteindelijk hebben ze hem kunnen pakken en was ik aan de beurt om mijn proef te rijden!! Ik zat nog onder het zand, maar ben op het paard gestapt en heb de proef gereden. Uiteindelijk niks gewonnen. Wat ik wel een beetje l*llig vond is dat ik een onvoldoende kreeg voor de verzorging van paard en ruiter (omdat ik onder het zand zat!!), maar achteraf kan ik er nu wel om lachen :+

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:46

[quote="Em
Hahaha die 2 verhalen zijn echt geweldig :D
Had je nog wat gewonnen bij de 2e? :)

het is al even geleden, maar deze vergeet ik niet :+ was 2 x 3e met een winstpunt. Was blij dat het oude mannetje niet meer bij de prijsuitreiking was, dan was ik helemaal door de grond gezakt van schaamte :o ik had, al snotterend, al mijn problemen bij hem neergelegd...

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:11

Kaatjemuts was een verhaal !!

Dit lijkt mij ook niet fijn en ik snap niet helemaal welke riem brak. Een hoofdstel komt toch niet zo los?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:14

Er brak ook niets. Het oornetje schoof van de oren af, hierdoor werd het kopstuk meegenomen

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:21

Ik zet even een stipje, leuk topic! :) Zelf gelukkig nog niks mee gemaakt, maar heb dan ook nog geen officiele wedstrijden gereden. Hoop dit jaar een keer te starten maar denk dat hij de eerste keer zeker alles mega eng vind.. :')

romyyxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:23

Ik heb vaak dingen vergeten.. Tot aan m'n laarzen toe.. Gelukkig kan ik vaak iets van iemand anders lenen!
Ook een keer de autosleutels in de auto laten liggen en toen de deur dicht gedaan waar dus al m'n spullen in lagen.. |o
Goed bezuuug :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:02

ooit tijdens manegewedstrijd (en heel de manege lag plat van het lachen...)
ik rijd aan op een dubbel & die pony stopt op de 2de sprong
ik zit half in de nek en ik val bijna
pony heeft nog heel mooi eerst alle balken voor mij tegen de grond gelegt & toen ben ik dus gevallen nadat alle balken op de grond lagen

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:11

Annoya schreef:
[ Afbeelding ]

Ik vond deze op Pinterest ook wel een blunder.. :o

Net alsof ik mezelf zie!
Dit had ik mijn eerste wedstrijd ook alleen dan met de dennetjes die er stonden.
Paardlief wilde even een hapje proeven :=

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:38

Ik had er afgelopen zondag nog eentje
Zondag hadden we ons M2 debuut, best spannend natuurlijk.

Kom ik binnen de eerste proef. Halthouden en groeten, besluit paardlief elegant met zijn been te maaien om mooi mee te groeten met het baasje. Tijdens de proef had meneer ook besloten dat het B bordje eng was dus alle onderdelen langs dat bordje resulteerden in een: WOW w t f een B bordje :wow:, ik twijfelde om af te groeten maar toch maar niet gedaan.

Afbeelding

Tussen de twee proeven door brak mijn (toch al oud en versleten) lage neusriem, had geen andere bij terwijl pa me die ochtend nog had gevraagd: "Zal ik het reserve hoofdstel ook in de auto hangen?" Iets met karma denk ik. Gelukkig heb ik een handige vader en een hele lieve vriend die samen snel met een stukje spanband de neusriem hebben vastgezet.

Toen maar met moed in de schoenen de tweede proef in. Bordje bij B was nog steeds eng, maar hij ging er veel beter langs. Verder ging de proef wel aardig. Uiteindelijk vielen de punten me mee 171 en 184 en een vierde plek de 2e proef, maar man man wat een debuut :P

Afbeelding

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:45

Bij onze eerste wedstrijd moest ik even stoppen bij het jury hokje om te zeggen wie ik was gezien er voor me iemand uitviel.

Was in de binnenbak en Storm zijn allereerste concours. Dus alles spannend maar hij gedroeg zich keurig so far. Dus de jury doet het luikje/raampje open om me te woord te staan en storm drukt zo zijn snuit naar binnen in het jury hok.

Gelukkig kon de jury er wel om lachen