Allegra schreef:Ook nog maar een keertje, ik dring het niet op, dat zou betekenen dat ik geen genoegen zou kunnen nemen met een andere mening. Dat kan ik wel, mits er een voldoende onderbouwing is. 'Het is lang geleden' of 'ik heb er niks mee te maken' zijn in mijn ogen geen goede argumenten want dan hebben mensen de essentie van herdenken niet begrepen of niet begrepen hoe het hedendaagse klimaat aan de grenzen van Europa is. En dat wil ik ze best uitleggen. Al is er maar 1 persoon, misschien gewoon een meelezer, die nu toch zoiets heeft van, hmm, misschien is het toch niet zover van mijn bed, of, ik wist niet dat we ook gevallenen van hedendaagse oorlogen herdenken, dan is mijn doel bereikt. Dus proberen dat verschil doe ik toch maar

Men hoeft niet te luisteren/lezen, of erop in te gaan, maar als men dat wel doet ben ik de laatste die een goede discussie uit de weg gaat. En dat is dit imo nog, een goede discussie. Dat heeft niks te maken met je mening opdringen. Wel met goede argumenten verzinnen voor die mening.
Ik laat de discussie over 'ignorant' echt even los. Het spijt me, maar pettiness allover.
Ik denk dat wij verschillen van mening op het punt van beargumenteren waarom iemand niet herdenkt. Ik zou me er niet druk om kunnen maken, ik vind dat iemand mij geen verklaring schuldig is. Iemand is vrij om te denken wat diegene wilt denken, ik hoef niet overtuigd te worden. Ik gedenk wel en als iemand daarnaar vraagt dan wil ik dat ook uitleggen. Het is voor mij een heel belangrijke waarde maar ik verwacht gewoon niet dat die waarde gedeeld wordt.
Nikass schreef:Lieveli: Als niemand dat telefoontje opmerkt hebben anderen daar misschien geen last van. Wel zegt het mij iets over dat meisje dat haar zoen blijkbaar belangrijker vindt dan de dodenherdenking en er vanuit gaat dat haar vriendin het ook niet erg vindt om om 20.00 uur gebeld te worden. Egocentrisch noem ik dat.
Ja ik kan me deels vinden in je antwoord. Als het mijn dochter zou zijn zou ik het ook niet accepteren. Maar verder, leven en laten leven.
MelanieB schreef:Als jij op een ander moment wilt herdenken, doe je dat. Respect en acceptatie ook voor elkaar, word hier nogal gemist in het topic.
Ja, vind ik ook.
Nikass schreef:En mocht ze per ongeluk een verkeerd nummer draaien of haar vriendin bevindt zich buiten op straat dan heeft haar egocentrische gedrag anderen wel degelijk gekwetst.
Niet schrikken maar er zullen vanavond een hoop mensen zijn die niet stil zijn. En naar alle waarschijnlijkheid merk je daar niets van