MelanieB schreef:Misschien op de bal spelen, ipv op de man. Geeft het topic ook hoger niveau.

Er zit toch wel iets in. Als er met alle gegeven voorbeelden nog geen inzicht is, is het misschien handiger als zo´n persoon het zelf kan voelen en daar het ook niet meteen in de handen van een ieder thuis hoort, is een bepaald niveau van de ruiter (heb het dan niet over wedstrijden)waarbij het gebruik gerechtvaardigd is, wel handig.
Dus hoewel het er een beetje rottig uitkomt misschien, is het niet zo vreemd. Immers ik heb eerder ook al iets dergelijks laten vallen, maar meer in het algemeen.
Lusitana schreef:Ik wil eigenlijk mensen die zo´n uitgesproken mening hebben zonder ooit met stang -en trens gereden te hebben willen uitnodigen om het eens te proberen, voordat ze een oordeel vellen.
Je kunt prima dingen beoordelen die zichtbaar zijn, van mij mag iemand best kritiek hebben op een rijwijze van iemand die een paard nadeling beinvloeden, ook als ze zelf niet op dat niveau rijden, maar het is lastig om te oordelen over dingen die voelbaar zijn als je niet weten hoe het voelt. Dat is net zoiets als roepen dat iets vies is voordat je het geproefd hebt....
Ik kan me ook voorstellen dat als iemand een vraag stelt en er wordt op honderd verschillende manieren echt wel antwoord op gegeven door mensen die weten hoe een stang-en trens werkt, en dan nog wordt gezegd "ik snap het niet" , men gaat denken dat het dus echt wel boven het niveau is dat die persoon kan behappen.