[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JustMe1234

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:43

Oke ja dat is inderdaad iets anders. Maar dacht ik deel het even, je weet nooit of iemand er baat bij heeft. Ik rij namelijk al jaren wedstrijd, op verschillende paarden, maar nooit beseft dat ik dat ze erg deed. Ook nooit commentaar op gehad en altijd goede cijfers voor mijn houding (is ook amper te zien). Maar nu ik het anders probeer te doen, merk ik pas wat een invloed het heeft!

Overigens vertaalde de spanning bij mijn paard zich niet in heetheid, hij sloot zich juist helemaal af.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:50

Bokt is er toch ook voor om dingen met elkaar te delen. Dus helemaal prima hoor. Zo kom je soms inderdaad tot goede ideeën. In dit geval dus niet voor mij, maar misschien voor een ander wel. ;)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:57

Ik heb komende week met beide paarden privéles, heb er zin in!
Mn M2 debuut is nu ook gepland, het is maar 1 proef maar dat is op zich niet zo erg, kan ik me daar 100% op focussen ;)

Mijn paarden zijn beide superbraaf, dus spanning in de proef komt bijna niet voor, ik vind het heerlijk :D
Het nadeel van dat brave is wel dat ik niet veel 'over' heb, maar zolang ik met zoveel plezier rij is dat geen probleem, dan maar geen (oranje) lint.

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:28

*\o/* veeel suc6 allemaal *\o/*

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:37

Iedereen druk aan het oefenen! Leuk z'n topic :)

Waar ga je heen Nibbit?

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:57

vur schreef:
Altijd super als je lekker gelest hebt Tamarant. Goede instructie maakt zeker het verschil. :j

Gefeliciteerd Dressuur! Hoeveel puntjes nog? En tweede reserve voor de kampioenschappen. Dan heb je het goed gedaan.

Thuis schrikt hij net zo hard Fabienne, dus al zal er op wedstrijd wel wat spanning bij komen vanwege de vreemde omgeving, daar moet ik het niet in zoeken. Dat speelde wel bij mijn vorige paard. Deze was nogal eens stout en dan ging ik me op wedstrijd al schrap zetten. Het duurde even voordat ik me realiseerde dat daar de oplossing zat en dan nog oefenen en oefenen om die automatische reactie er bij jezelf weer uit te krijgen. Maar goed, daar heb ik dus nu bij mijn huidige paard profijt van, want anders was het vast nog veel erger geweest dan nu. Maar goed, we zijn druk bezig met schriktraining, dus ik heb goede hoop dat het wel goed komt.

Dankje! Nog 7 maar we hebben ook pas een paar wedstrijden m1 gereden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:48

superblij, juf was vandaag 1e met 220 in het Z1, merrie is nu dus Elite!

Afbeelding

Afbeelding

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:50

Wat goed! Gefeliciteerd

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:55

Goede keuze dus Fokfanaat! Gefeliciteerd!
Gaat je zus nu verder? of veulentje erin?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:01

Ja zus gaat nog verder, wil dr liefst ook nog het sport predikaat, de bedoeling is dat ze voorjaar 2015 gedekt wordt en ze dus nog bijna 2 jaar kan starten.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:05

Jongens ik kan jullie verlaten hoor! Punten voor het Z zijn al ff binnen!! Maar nu eerst vandaag nog in het m2 geselecteerd voor de regiokampioenschappen!!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:14

Gefeliciteerd Fokfanaat!!

Dat heb je dan goed gedaan Anouk. Ook jij gefeliciteerd!! Wanneer mag je aantreden?

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:21

AnoukvW schreef:
Jongens ik kan jullie verlaten hoor! Punten voor het Z zijn al ff binnen!! Maar nu eerst vandaag nog in het m2 geselecteerd voor de regiokampioenschappen!!

Top! Debuut al gepland?

Hoelang heb je in de M2 gereden?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:22

Gefeliciteerd anouk!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:25

Ik ben oktober over gegaan… Niet heel veel gestart.. eigenlijk alleen Esperadocup en nu de selecties…
Z debuut zal op zich laten wachten tot die helemaal klaar er voor is, ik ga altijd pas over als ik voor mn gevoel er klaar voor ben!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:26

Proficiat iedereen weer met de punten!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:29

Jullie gaan best hard hier :D

Iedereen gefeliciteerd, zie een paar goede resultaten voorbij komen!

Bij mij staat de teller inmiddels op 5. Hij is op een paar punten heel bevestigd, maar op andere punten lukt het in de ring nog niet altijd zoals ik wil. Kwestie van geduld en lekker meenemen :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 09:01

@fabienne s; het is bij mijn paard spanning wat zich uit in mega heet en loperig worden en kijkerig worden waardoor we soms de ring niet rond komen.
Ze heeft dus thuis ook en komt vaak vanuit het niets.

@fokfanaat; wauw!! Super goed :) Gefeliciteerd!

@anoukvw; dat heb je snel gedaan! Gefeliciteerd :)

Ik had gisteren ook wedstrijd en ik ben erg tevreden ondanks dat ik geen wp had.
Ik ben in December de 1e keer M2 gestart en de 1e wedstrijd verkloot door tong over bit. De 2e wedstrijd had ik de 1e proef verkloot doordat April zo gespannen en kijkerig was dat ik haar de ring niet rondkreeg, de 2e proef heel stuk beter al en toen net geen wp.
Daarna een maand lang flink getraind maar ook lekker veel bos in geweest.
Gisteren ging ik voor een ontspannen proef(is nogal moeilijk met April :+ en als ik rond de 170 uit zou komen was ik al blij)
Nou ik ben meer dan heel tevreden.
We hadden in beide proeven veel 7ens zelfs een 8 vd uitgestrekte draf <3
Voor de eenvoudige galopswissels zelfs 7ens en op de onderdelen die nog niet goed zijn zoals travers rechts en keertwending rechts een 5 waar ik al blij mee ben want we zijn begonnen met 2en :)
Helaas had ik in de 1e proef 2 x flinke fout in contragalop waarbij ze een wissel sprong en een kw ging ze in verzet en kwam omhoog.
Bij het aw gaan kwam ze even tegen de hand omdat ze iets zag. Terecht hele lage punten voor deze fouten waardoor het totaal flink omlaag ging.
Helaas door deze fouten net geen wp maar 174.
In de 2e proef ging de travers links ff gruwelijk fout omdat ze schrok van iets aan de wand en toen ging ze ff over de flip en eindigde we aan de andere kant van de bak.
Keertwending ook verpest doordat ze iets zag
Verder ondanks toen ff te weinig tempocontrole fijn kunnen rijden en 172.
Ik ben tevreden, we gaan flink vooruit met onze moeilijke punten en we scoren hoge punten voor de algemene moeilijke onderdelen.
We trainen weer lekker door en gaan volgende keer voor een score tussen de 175 en 180 :)
Ik leg expres de lat niet te hoog en wil alles proberen beter te krijgen zonder druk erop te leggen.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:01

Allemaal goede berichten, gefeliciteerd allemaal!
En wat een mooie foto's Fokfanaat!

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:36

Ik had afgelopen zondag de laatste selectie en ben als 1e geselecteerd voor de Gelderse Kampioenschappen, ik had 186 wat me erg mee viel! Waren ook reserve kringkampioen (kring kampioen was een kleine B pony die ook al wat NKs in het M2 heeft meegedaan..)
We trainden pas een week weer serieus want mijn pony had een blessure..
Gister had ik les in de wedstrijdring en kende toevallig mijn proef nog uit mijn hoofd dus die heb ik gereden en ging erg goed! Ik durf te zeggen dat de basis nu best goed voor elkaar is en dit helpt echt enorm in de oefeningen!
Nu is het een kwestie van basis bijhouden en oefeningen rijden!
Ik heb 25 jan en 8 feb weer wedstrijd hopen dat we weer een winstpunt mee kunnen nemen naar huis :D
En daarna komen de gelderse kampioenschappen ben benieuwd hoe dat gaat!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:30

Ik ben ook weer terug van wedstrijd en ik ben meer dan tevreden.
Ik wilde vandaag minimaal tussen de 175 en 180 eindigen om zo steeds meer alles op te bouwen en te verbeteren en dat is wederom gelukt :)
Ik heb heel fijn gereden en maar 1 x echte fout( viel uit contragalop)
Ik had in de 1e proef 180 en in de 2e proef 174 met heel fijn commentaar.

In de 2e proef had ik zelf een fout gemaakt: de uitgestrekte stap in gebroken lijn moest maar 5 meter zijn en ik had dus gewone gebroken lijn gereden dus daarom 7 -2.

De jury van de 2e proef sprak me naderhand in de kantine nog persoonlijk aan en ik heb heel erg leuk commentaar van haar gehad.
Ze heeft wel 3 x gezegd dat ze het een leuk goed paard vond en dat we makkelijk die moeilijke oefeningen konden maar dat het jammer is dat we punten laten liggen door haar gevoelige, sensibele snel gespannen karakter en dat ik daardoor soms ook niet genoeg tempocontrole had.
En goede tips hoe ik dat aan moet pakken en dat het allemaal goed komt met de tijd en geduld :)

Ik had veel 7ens: o.a. voor de eenvoudige galopswissel, keertwending links, middendraf etc etc

Onze eerste winstpunt in het M2 is ieder geval binnen :)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:39

Toppie Tamarant!! De kop is eraf, dat is een fijn gevoel nietwaar?!

En Fleur mag naar de Gelderse. Gefeliciteerd!! *\o/*

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:01

Gefeliciteerd met je wp!! Heerlijk gevoel denk ik? ook top dat je je doel behaalt hebt wat je voor ogen had voor deze wedstrijd!

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:33

Fleur, gefeliciteerd!!

Tamaramt, jij ook gefeliciteerd, super zeg!! Heel leuk dat de jury zo enthousiast was, goed voor je zelfvertrouwen :D

Wij zijn vandaag voor de 2e keer M2 gestart, ook heel fijn gereden! We waren 2x 2e met 187 en 179. Dus ons eerste puntje is ook binnen :D
Eerste proef ging heel fijn, tweede proef begon heel goed totdat we na de eerste galop-stap overgang op de B afstapte en Zic net voor de muur schrok, een sprong naar voren nam en hij (incl mijn knie) vol de muur raakte... Schrok me dood en Zico stond ook te trillen van de schrik dus even stil gezet en gerust gesteld en verder gereden. Wel redelijk uit kunnen rijden maar we waren allebei de kluts kwijt dus heel veel punten laten liggen 2e gedeelte, dus terecht dat we geen winst reden die proef.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:59

Gefeliciteerd allemaal!

Ik ben ook weer een punt rijker. Vond m zelf verre van fijn voelen, maar beeld blijkbaar beter. Tweede proef ging ie echt z'n eigen ding doen, dus daar maar een leermoment van gemaakt. Dacht dat ik echt tegen verlies aan zou zitten met een paar flinke storingen, maar kwam daar alsnog op 178 :')
Al met al maar tevreden zijn, hij moet wel echt kilometers maken, dat is duidelijk