Ach, heb vandaag tussen 15 kwpners 198 punten gereden. Voor mij genoeg bewijs dat t dus niet alleen op de koudbloedwedstrijden lukt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Peelie schreef:En wat is het eerste punt wat de KNHS wel mee gaat nemen dan?
Barcelano schreef:Ook ik reageer even, heb geen koudbloed maar wil wel even reageren kwa jurering op ras wedstrijden.
Ik rij dus AVS wedstrijden waarom:
* Leuk om te rijden tegen andere AV's
* Ervaring opdoen met je jonkie of bijv hengst zonder een startkaart te hebben
* De kans krijgen om met eigen Hengst punten bij elkaar te rijden om daarna KHNS te mogen starten zonder dat je eerst een ander paard moet regelen,
omdat veel bij ons gewoon een hengst hebben en niet de tijd en geld hebben om bijv een 2e paard erbij te hebben om die punten te rijden.* Gemoedelijk, iedereen heeft dezelfde Interesse.
*Je paard promoten binnen het stamboek.
*Gezelligheid onderling.
De wedstrijden die ik heb gereden werden in mijn ogen heel eerlijk gejureerd.
Over dat de Jury voor sinterklaas speelt, die zie ik ook regelmatig voorbij komen bij de reguliere wedstrijden dus die vlieger gaat niet op.
miss_lizje schreef:Barcelano schreef:Ook ik reageer even, heb geen koudbloed maar wil wel even reageren kwa jurering op ras wedstrijden.
Ik rij dus AVS wedstrijden waarom:
* Leuk om te rijden tegen andere AV's
* Ervaring opdoen met je jonkie of bijv hengst zonder een startkaart te hebben
* De kans krijgen om met eigen Hengst punten bij elkaar te rijden om daarna KHNS te mogen starten zonder dat je eerst een ander paard moet regelen,
omdat veel bij ons gewoon een hengst hebben en niet de tijd en geld hebben om bijv een 2e paard erbij te hebben om die punten te rijden.* Gemoedelijk, iedereen heeft dezelfde Interesse.
*Je paard promoten binnen het stamboek.
*Gezelligheid onderling.
De wedstrijden die ik heb gereden werden in mijn ogen heel eerlijk gejureerd.
Over dat de Jury voor sinterklaas speelt, die zie ik ook regelmatig voorbij komen bij de reguliere wedstrijden dus die vlieger gaat niet op.
Maar dat is toch nog steeds niet fair tegenover mensen die geen "rassenwedstrijdpaarden" hebben en ook geen geld/tijd hebben om een 2de paard te rijden voor de punten.
Hiermee hebben "jullie" dus voordeel wat na mijn idee niet fair is. Rassenwedstrijden zouden hierin ook de regels van de KNHS moeten toepassen.
FriesWytske schreef:Jonge paarden en pavocup is wel wat anders dan iemand die persé met een hengst wedstrijd wil rijden. Maar niet de ervaring daarvoor heeft. En dan via deze omweg toch officiele wedstrijden wil gaan rijden. Dat vind ik niet kunnen. Die regel is niet voor niks door de KNHS gesteld.
Barcelano schreef:FriesWytske schreef:Jonge paarden en pavocup is wel wat anders dan iemand die persé met een hengst wedstrijd wil rijden. Maar niet de ervaring daarvoor heeft. En dan via deze omweg toch officiele wedstrijden wil gaan rijden. Dat vind ik niet kunnen. Die regel is niet voor niks door de KNHS gesteld.
Wie zegt dat men niet de ervaring er in heeft;)
miss_lizje schreef:Maar het feit dat jij dat met je hengst mag rijden om die punten te behalen en ik bijvoorbeeld niet dat is toch niet eerlijk?
FriesWytske schreef:Kan het alleen maar eens zijn met bovenstaande post.
Heb foto's gezien van de wedstrijd in Dalen. Ook die zagen er niet echt super uit. Ook naar de uitslag gekeken. En er waren maar een paar die geen winstpunt hadden. De meesten hadden gewoon een winstpunt.
Heb zelf ook een tijdje meegedaan met speciale wedstrijden die alleen voor Friezen waren. Een tijdje niet gedaan. En vorig jaar weer een poging gewaagd, puur voor de ervaring van de jonge merrie waar ik op rijd. Maar vond er maar weer vreemd gejureerd. Was er echt vriendjespolitiek. Heb het zelfs meegemaakt dat een amazone met een jury stond te praten. Nu is dat niet zo vreemd. Maar wat wel weer vreemd was, dat ze toen met hele dikke fouten toch nog dik eerste werd met bijna 200 punten. Toen was voor mij echt de lol van die wedstrijden er af.
miss_lizje schreef:Slim of dom? tot er ongelukken gebeuren.
Het geeft maar weer aan dat er behoorlijke versoepeling is bij dit soort wedstrijden.