Volgend indoorseizoen telt maar 1 proef voor winst?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:45

Loetie84 schreef:
Zijn dat soort stamboek-wedstrijden niet ook officieel aangevraagd bij de KNHS? Vaak kun je voor punten of onderling starten. Voor het niet officiele gedeelte van de wedstrijd moet je vaak wel lid zijn van de KNHS toch, net als impuls wedstrijden? Misschien dat ze dat soort wedstrijden op die manier gaan 'reguleren'.
Zou anders toch helemaal van de zotte zijn... Moet je voor 1 wedstrijdje een startkaart aan gaan vragen 8)7

Fjordsport staat echt helemaal los van de KNHS echt van het fjorden stamboek,
zelfs met eigen proeven en zelf opgeleide jury's.
Dat hebben ze echt niet met de KNHS afgesproken, woord KNHS is namelijk bij fjorden stamboek net zo vloeken als
wildewedstrijd bij de KNHS geloof ik.

Gevolg van instanties die elkaar niet erkennen....
Ik moest met mijn Z KNHS fjord (waar ik de startende combinatie mee was) gewoon bij de B beginnen :D
Ben daar L2 ruiter en mijn paard is dus ook L2 :P

Scum

Re: Volgend indoorseizoen telt maar 1 proef voor winst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:08

Helaas bij ons is volmodig voor gestemd. Met als argument dat als er kleinere rubrieken gereden worden de juryleden met winstpunten gaan smijten en het niveau omlaag gaat.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:09

Zijn ze bij jullie ook van het padje, heb echt nog nooit bij kleinere wedstrijden beter gescoord dan die met 8 ringen, juist andersom....

Zit ik dan blijkbaar echt in de enigste regio, die tegen is..
Maar dat gaat niet echt genoeg zijn.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:14

de rubrieken zullen alleen nog maar kleiner worden als ze dit gaan dorvoeren ben ik bang :Y)
Ik kan hier in de buurt echt niet merken dat er met winstpunten gesmeten wordt, meestal de prijswinnaars en dan nog een paar hebben een wp en de rest niet. Dat is in verhouding net zo als bij de grotere rubrieken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:15

Nou, ik denk dat onze regio (althans ruiters en verenigingen) ook wel tegen zijn. Maar dat de vertegenwoordiger als enige voor is? Want wij zijn als vereniging en als ruiter niet gevraagd om onze mening.
Tenminste, ik heb echt nog niemand gesproken die hier voor was... :(

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:16

Hmmm, dan moet ik dus gaan starten in grotere rubrieken want dan gaat ook mijn niveau automatisch omhoog. Apart.
Ik blijf het een krome gedachte vinden.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:16

Nee raar eigenlijk! Zo`n vertegenwoordiger is er voor zijn Regio en niet voor zichzelf..

Mss wordt het tijd voor een poll op knhs.nl :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:18

jury schreef:
Hmmm, dan moet ik dus gaan starten in grotere rubrieken want dan gaat ook mijn niveau automatisch omhoog. Apart.

En de punten vanzelf omlaag :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:19

Scum schreef:
jury schreef:

En de punten vanzelf omlaag :+

Als het aan de KNHS ligt zeker! :D

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:20

Ik dacht net nog, ik zie ook wel eens rubrieken waar bijv 70% een wp heeft. Maar dat kan er toch ook aan liggen dat mensen minder op wedstrijd gaan (crisis, kosten besparen) daardoor langer doortrainen en er dus wel echt klaar voor zijn?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:20

27 november gaat het wedstrijdplatform hierover beslissen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:22

Nibbit, als ik die uitslagen zie vraag ik altijd af waarom ik die combinaties niet in de ring krijg want als ik op de helft aan een winstpunt kom dan ben ik al helemaal happy maar zeker in de hogere klasses kom ik daar zelfs niet op.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:29

Nou, ik heb weleens gehad dat er 18 van de 20 een dik winstpunt hadden hoor. Omdat er gewoon goed gereden werd. Maar ik heb ook weleens rubrieken gehad waarbij er 4 van de 25 een winstpunt hadden. Er is geen norm hoeveel mensen een winstpunt verdienen. Goed rijden = winstpunt.

Ongeacht grote of kleine groepen.

Dressuur_Gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:29

Kaitlyn schreef:
Precies wat jij zegt. Ronduit belachelijk! Zegt meer ver hoe de juryleden opgeleidt zijn, die moeten bij proef 2 ook weer onbevooroordeeld kunnen kijken naar een combinatie.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:53

In onze regio krijg je ze echt niet kado hoor. Laatste 3 wedstrijden a 2 proeven, dus 6 proeven totaal 2 winstpunten gehaald. Merendeel van de combi's geen wp, zeker 75% zonder wp naar huis dus. Ook 1 jury beide proeven.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:56

Het was hier 'vroeger' ook zo dat er maar 1 proef was. Toen is er een tijdje geweest dat de slecht gevulde klasses 2 proeven mochten rijden om toch de wedstrijddag te vullen.
Straks kan de B t/m ZZl weer op 1 dag achter elkaar.. echt zonde en een stap terug ipv vooruit

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:14

Nibbit: dat ben ik helemaal met je eens. Hier in de buurt waren er tot iets meer dan 5 jaar geleden nooit 2 proeven in de winter. Tegenwoordig bijna altijd. Nu rij ik zelf bijna altijd maar 1 proef, maar die keuze wil ik zelf hebben. Ik vind het ook echt een stap terug in plaats van vooruit. Daarnaast maakt de KNHS het met deze maatregel bijna onmogelijk om je startpas eruit te halen. Dus je gaat nog meer betalen voor je wedstrijden. Op deze manier wordt het echt weer een elitesport. Ook heb ik van de KNHS nog geen enkele goede reden gehoord om deze regel door te voeren. Ik kom namelijk zelden uitslagen tegen waarvan de eerste proef gelijk is aan de tweede proef, zowel qua winstpunten als qua plaatsing. Juryleden zijn goed in staat om de proeven onafhankelijk van elkaar te jureren.

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:52

En er wordt weer iets door ons strot geduwd zonder er ook maar iets over te zeggen te hebben! Werkelijk ongeloofelijk dat ze niet over de gevolgen nadenken.
Hier in Friesland kun je al niet zoveel wedstrijden rijden en zo blijft er echt niks over. Ik rij 1 en hooguit 2 wedstrijdjes in de maand. Das lekker ben je minimaal een jaar bezig om aan je punten te komen. Moet je ook vooral niet nog even in je klasse blijven, want dan wordt het helemaal een 10 jaren plan...
Oh, ik baal hier zo van!

teammolenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 08:08

Scum schreef:
27 november gaat het wedstrijdplatform hierover beslissen.

Kan iemand mij nu uitleggen wie er eigenlijk gaat beslissen over dit KNHS voorstel?

Ik lees n.l. de 1 keer Ledenraad en andere keer wedstrijdplatform.

Bij wie maken wij als ruiters de meeste kans opdat het NIET doorgaat?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 08:51

Teammolenaar, er zijn 2 momenten waarop deze maatregel tegengehouden kan worden.
De eerste mogelijkheid is op 27 november tijdens het wedstrijdplatform, mocht het daar niet lukken dan kan het in januari tijdens de ledenraad waar ook het wedtrijdplatform in zit maar deze aangevuld wordt door oa vertegenwoordigers van mennen/voltige/endurenance en recreatiesport.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 09:58

Ik dacht dat het andersom was. Is het niet zo dat de ledenraad eerst heeft gestemd en dit dan meeneemt naar het wedstrijdplatform? En dat dat dus de laatste mogelijkheid is?

Stel dat bijna alle ledenraden voor hebben gestemd. Dan nemen zij dit mee naar het wedstrijdplatform, en dan heb je daar dus eigenlijk geen kans meer om het nog tegen te gaan?

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:12

Scum schreef:
Ik dacht dat het andersom was. Is het niet zo dat de ledenraad eerst heeft gestemd en dit dan meeneemt naar het wedstrijdplatform? En dat dat dus de laatste mogelijkheid is?

Stel dat bijna alle ledenraden voor hebben gestemd. Dan nemen zij dit mee naar het wedstrijdplatform, en dan heb je daar dus eigenlijk geen kans meer om het nog tegen te gaan?

Het is nog niet in de ledenraad geweest.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:19

Deze ondoorgrondelijkheid van het stemmen en vertegenwoordiging enz, zijn we ook al tegen aan gelopen met de plotselinge afschaffing van de coupons. Het is toch eigenlijk vreemd dat ik lid ben van een vereniging, maar dat ik op geen enkele manier mijn stem kan laten horen?
Prima dat er een vertegenwoordiging is, want we zijn met te vele leden om allemaal ons zegje te doen, maar zelfs die vertegenwoordiging kunnen we niet kiezen. We kunnen niks! Alleen centjes overmaken naar de betaalrekening van de KNHS, dat mogen we wel...

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:46

Ik snap het niet meer.. Ik sprak van het weekend iemand die in een vereniging zit als bestuurslid en zij wist mij te vertellen dat het alleen ging om de outdoorseizoenen??
Als ze dit voorstel echt gaan doorvoeren ga ik me sterk afvragen of ik nog wel wedstrijden wil rijden. Eerst een stapel startcoupons door mijn neus boren en nu dit? Voor mij gaat de lol er dan echt af! Voor wie staat de KNHS nu eigenlijk? Niet voor de leden lijkt wel, maar ze bestaan wel van ons.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:29

Partoutz, het gaat niet enkel over het outdoorseizoen maar over het gehele jaar.

Ik hoorde eerst dat het in zou gaan per oktober maar ik heb nu begrepen dat als het door gaat het in gaat er 1 april.