Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:05

odenxia schreef:
Udo: Dat was voor het ZZL bij de basis sport kwam. Nu is het geloof ik de oneven proef uit het hoofd en de even proef mag voorgelezen worden.

Heb je al eens uit je hoofd gereden? Je zegt dat je nu al nachtmerries hebt. Slechte ervaring mee gehad?

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:20

Kom ook weer eventjes uit het hoekje. Pfff, wat is het druk geweest de afgelopen dagen.

Uit mijn hoofd rijden heb ik ook een paar keer gedaan. Dat gaf me wel veel rust en ik reed mijn proef dan veel rustiger en geconcentreerder. Misschien een keer proberen op een onderlinge, Odenxia?

En een sponsor willen we allemaal wel, denk ik :j Ik kan er tenminste wel eentje gebruiken :D

odenxia

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:43

Hihi nee heb nooit geprobeerd uit mn hoofd te rijden. Maar ik ben bang dat ik een black out krijg en niet meer weet wat ik moet doen. Vandaar de nachtmerries haha.

Ja ik wil misschien ook de eerste keer HC starten ofzo. Ik denk idd ook dat als je je proef goed weet en je uit je hoofd rijd je veel geconcentreerder bezig bent.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:01

Ik rij eigenlijk bijna altijd uit mijn hoofd, ik vind dat prettiger. Hoor niet zo heel goed en als er iemand staat te lezen ga ik me daarop concentreren terwijl ik best weet waar ik heen moet. Heel, heel soms vergeet ik een keer een onderdeel, zoals die volte tien meter in galop maar goed das dan jammer. Ik heb nooit last van storm, regen, overvliegende helicopters etc. want ik hoef niet naar een voorlezer te luisteren :D :D

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:06

ik moet ze eigenlijk ook uit mijn leren, maar ik kan ze niet echt oefenen thuis (last van slim en meedenkend paard :+ ) ik vergeet ze ook altijd te leren, dus moeders moet altijd hard schreeuwen :P
Heb wel eens uit mijn hoofd gereden, als ik hem echt goed ken, is het wel veel fijner.. maar dan moet ik hem zo goed kennen, dat ik niet twijfel..... en ik ben een twijfelkont.... weegschaal he ;)

MORGENOCHTEND NAAR FRIESLAND MET D'RRR :D :D :D
er is nog een plekje om 9 uur, dus om half 6 vertrekken wij van huis, zodat mevrouw d'r wervels goed gezet kunnen worden :D

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:09

Ik heb de een na laatste keer uit m'n hoofd gereden. Voor mij scheelt het niet zo veel. Ik ken sowieso de proeven uit m'n hoofd als ik ga starten. Ik heb dan wel iemand mee die voorleest en daar luister ik ook naar, maar ik hoef me er niet echt op te concentreren, omdat ik al weet wat ik moet doen :) Ik dacht dat het zonder voorlezer rustiger zou zijn, maar zoals verteld waren mijn proeven 2,5 week geleden de ergste tot nu toe!

@Michelle: Succes morgen!! Ik zal voor je duimen!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:40

Ik heb een geheugen als een zeef, dus ZZL zal moeilijk worden...

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:45

Udo2001 schreef:
Ik heb een geheugen als een zeef, dus ZZL zal moeilijk worden...

Waarschijnlijk als je ze een paar keer thuis gereden hebt gaat het je wel lukken :) De proeven hebben vaak wel logische lijnen en wat je linksom doet, herhaal je rechtsom. Piece of cookie 8-)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:53

Piece of cookie... Hahaha was dat maar waar ;)

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:21

Ik denk wel dat uit het hoofd rijden meer rust geeft, als je de proef wel goed kent tenminste... Anders focus je meer op de voorlezer, nu wellicht meer op her paard!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:39

Ik zou een proef nog wel te doen vinden maar twee lijkt me wel lastig dat je dan dingen door elkaar gaat halen.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 21:22

Ja ik dacht wel dat ik me meer zo focussen op m'n paard en de oefeningen als ik ze uit m'n hoofd zou rijden. In mijn geval bleek dat niet zo te zijn. Of beter gezegd, ik merkte geen verschil. Maar ik moet zeggen dat ik ook nooit zo goed op m'n voorlezer focus. Ik luister wel, maar hoor het niet, als je begrijpt wat ik bedoel. Het is als een soort achtergrondmuziek ;)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:23

Das als je twijfelt wel heel handig hé! Haha

Ik dacht mijn proef te kennen tijdje terug, dus ik rijden, moeder lezen, hoorde ik moeders verkeerd. Maar ik vegond daardoor aan mijzelf te twijfelen, dus ik doen wat ik hoorde: tringtring
Oepss
-2

Maarjaaaa xD

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:46

Goedemorgen,

Nou eerst die laatste 2 punten maar zien te halen haha. In Oktober rijden we nog een clinic mee bij Leunis van Lieren. Ben benieuwd hoe het is. Bij Laurens al 2x eerder een clinic mee gereden met gemengde gevoelens. Bij Leunis nog nooit.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:49

Good morning!

Leuk, clinic! Ik hou d'r van :) Ben benieuwd wat je er van vindt. Ik ken Leunis niet.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:56

Ja ben ook wel van de clinics. De eigenaresse van de stal waar mijn paard staat die lest altijd bij hem. Ze gaat dan altijd naar hem toe. Nu komt Leunis een keer naar ons en mochten 10 ruiters van stal voor een leuk bedrag een lesje van hem krijgen. En omdat ik met mn eigen paard niet meer train, mocht ik met Urban mee doen. :D

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:17

Goed geregeld. Mijn laatste clinic was van Jordy van Wijnen, GP ruiter. Die had ik gewonnen bij een ruitersportzaak. Was echt super leuk. Heb in de week na de clinic ook nog een les bij hem gevolgd. Erg leerzaam!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:22

Leuk Odenxia dat je mee kan rijden, ben benieuwd hoe je het ervaart!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:30

Wie gaan er dit weekend nou allemaal op wedstrijd? Ik sla dit weekend over :) Lekker rustig! Ben ook altijd heel zenuwachtig de 24 uur van tevoren. Ik weet niet hoe het kan en ik kom er ook niet vanaf. Als ik eenmaal op het wedstrijdterrein ben is het gelukkig over. Maar ik vind het daarom wel lekker dat ik dit weekend niet hoef en dus een stress-vrij weekend heb :Y)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:47

10 dagen lang alleen longeren, dan longeren en dan erop. Dan rustig opbouwen maar sws 3weken geen wedstrijden ofzo...

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:15

ik ga waarschijnlijk volgend jaar met mijn D-pony Z2 starten heb er super veel zin in

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:31

X_Michelle_X schreef:
10 dagen lang alleen longeren, dan longeren en dan erop. Dan rustig opbouwen maar sws 3weken geen wedstrijden ofzo...

Ik snap hem effe niet -:) 10 dagen alleen longeren, dan longeren en dan erop? Of bedoel je dat je 10 dagen alleen mag stappen? Wat hebben ze eigenlijk gedaan?

@Manonnevot: leuk dat je ook bijna Z2 gaat starten! Ben je het Z1 al uit?

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:09

10 dagen alleen longeren en daarna voor het rijden longeren ;)

Ze hebben haar ruggen wervel recht gezet, heup recht gezet en d'r hele bovenlijn nagekeken en los gemaakt waar nodig.
En daarna heeft ze nog acupunctuur gehad :+

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:13

Aha, ik snap hem ;) Nou ze hebben haar dus flink onder handen genomen! Hopelijk zit alles nu weer goed. Gelukkig valt 10 dagen alleen longeren mee!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 16:22

Jaa, arm paard..
10dagen is prima te doen.