Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ragdollcat schreef:Ik ben daar blij mee.
Want die ouderwetse hoedjes die beschermen je niet. Ik zie weleens dressuurpaarden die flippen op wedstrijdterrein, dan denk ik wel eens, zulke maffe hoedjes heeft geen die biedt geen bescherming.
Fitzroy schreef:Ninia, kun je mij nu eens vertellen hoeveel mensen je ooit op de IC hebt gezien als gevolg van het dragen van een hoedje?
En wedstrijdruiters in het algemeen: hoe vaak hebben jullie iemand per ambulance afgevoerd zien worden met hoofdletsel als gevolg van het dragen van een hoedje?
Daar ben ik dus wel eens benieuwd naar. Ik heb het in 30 jaar wedstrijdrijden en jureren nog nooit meegemaakt.
ambre schreef:Hoedjes onder de 18 zijn er wel degelijk alleen niet bij de ponies.
Als 15 jarige bij de paarden mag je vanaf het Z gewoon een hoed.
Dat heb ik altijd al krom gevonden.
Ans74 schreef:Tja, het staat wel netter, maar volgens mij zijn we allemaal met een veiligheidscap begonnen.
bianca1980 schreef:Als ze dan toch zo graag de veiligheid willen promoten dan mogen ze van mij ook wel een BP verplicht stellen met spring wedstrijden, daarvan zie ik er elke wedstrijd wel 1 of meer van op de grond liggen. (is met eventing ook al verplicht tijdens het springen)
Ik draag zelf wel een BP (altijd tijdens les of wedstrijd) maar dan nog verplicht ik het een ander ook niet, is je eigen verantwoording. Ook met het dragen van de hoed of cap vind ik dat de KNHS de verantwoording bij de ruiter/amazone zelf moet laten liggen.
Dat mensen zeggen dat je het een hulpverlener niet moet aan doen ed, dat vind ik flauwekul. Ik ben zelf hulpverlener en als mensen iets overkomt wat zij door hun eigen toedoen oplopen dan slaap ik daar echt niet een nacht minder om hoor anders had ik dit werk nooit moeten gaan doen.