Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:02

Haalt zich er makkelijk vanaf, muziek is ook niet nieuw gecomponeerd, lijkt erg op de oude muziek.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:02

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:03

Thomas schreef:
Lante schreef:
@Thomas: Wat voor actie doel je op? :)

Dat zij nu net doen alsof ze er niks van af weten, maar eigenlijk er gewoon mee in zijn gegaan tegen wat geld. :j

Sorry maar dit vind ik een zielige opmerking. Gal en zijn team zijn juist super professioneel met de verkoop van Totilas omgegaan dus nee ik geloof niet in jouw complottheorie

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:03

Quote Rath:
Citaat:
Het klopt, de beide Küren lijken sterk op elkaar. Maar ieder weet hoe lang het duurt om Kürmuziek te componeren. En die tijd hadden we niet. Vooral nu Paul van Dyk alles nieuw voor Totilas heeft gecomponeerd. Het was van begin af aan zo gepland en we zullen voor Aken natuurlijk nog aan de choreografie werken."

Volgens mij maak je eerst je proef en dan de muziek... wat een lachertje. Ze geven dus toe dat ze nooit een nieuwe proef hebben gemaakt. :Y)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:04

Citaat:
Tot op heden lichtte Rath niet meer dan een tipje van de sluier op als hem naar de nieuwe Kür op muziek voor Totilas werd gevraagd. In het uitgebreide interview dat deze week met hem in de Hoefslag verschijnt, zegt hij erover: 'De muziek is compleet anders, maar past heel goed bij Totilas. Het is een unieke compositie en gemaakt door een componist, bekend in Duitsland en ook wereldwijd. Hij heeft voor het eerst een Kür geschreven. De opdracht was tegenstrijdig, het moest een beetje van hetzelfde zijn, maar wel anders. De mensen kunnen de nieuwe Kür voor het eerst zien en horen in Balve.' Enkele dagen voor deze primeur op het Duits kampioenschap heeft Rath op zijn site bekend gemaakt dat zijn naamgenoot Matthias Paul, beter bekend onder zijn artiestennaam Paul van Dyk, verantwoordelijk is voor de compositie. De DJ is een vriend van de familie Rath-Linsenhoff. Hij heeft in bijna drie maanden tijd volgens de website een 'indrukwekkende klassieke Kürmuziek doen ontstaan.' Zelf zeg Van Dyk over de totstandkoming: 'Allereerst heb ik de bewegingsafloop van Totilas in de dagelijkse training met Matthias zeer nauwkeurig bekeken en geanalyseerd. Daarna heb ik de timing, het tempo en de tact voor de Kür vastgelegd.'

Dit was zijn verhaal vóór Balve. Nergens heeft hij het erover dat hij min of meer dezelfde kur zou rijden. Hij dacht gewoon te proberen er mee weg te komen en heeft de pech dat het mensen is opgevallen. Dan moet hij nu een grote jongen zijn en niet met smoesjes van "te weinig tijd" komen.

Edit: kleine toevoeging: je gaat toch niet zo'n componist aantrekken voor een tijdelijke kur? Want dat is zijn verklaring nu min of meer, er was geen tijd om een nieuwe te schrijven.
Laatst bijgewerkt door mylittlejoy op 21-06-11 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:05

The_Man911 schreef:
FlyAway schreef:
Ík vind het enorm lachwekkend dat alle Edward Gal-Totilas aanbidders hier dit filmp

Ik vind het enorm lachwekkend dat iemand het idee heeft dat Rath beter is dan Anky. Misschien Anky der cv even naast die van Rath leggen.
Komt niet erg slim over

Ja ik ook, maar ze zijn er toch; [VN] Anky van Grunsven: Salinero in alle rust uitgebracht

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:06

Wat een k*tsmoes van Rath................. Wel tijd voor nieuwe muziek en niet voor de choreografie? :r

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:07

Dribbel schreef:
Wat een drama ahum.....

Het is misschien niet handig en netjes, maar wat boeit het. B, L, M en Z ruiters rijden ook dezelfde proeven. Nu is dat natuurlijk met een reden, omdat het zo beter is om een vergelijking te maken, maar toch. Hier gaat het wel om een proef die speciaal gemaakt is, maar toch vind ik het geen groot drama. Ik heb een beetje een 'het-zal-wel-gevoel'.

Ik heb hetzelfde gevoel, lekker belangrijk. Ook op choreografie rust auteursrecht, maar ik neem toch aan dat die Van Dyk dat als professioneel componist/choreograaf van de kür van Rath dat ook wel weet en dat dus echt wel goed geregeld zal hebben. Dat het de kür niet bijster origineel maakt, zou dan gewoon terug moeten zijn te zien in Rath's score op dát punt - klaar. :)

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:08

Oei oei, dit is geloof ik niet te beste manier om het publiek voor je te winnen. Ik gun die jongen zijn succes echt wel, maar niet op deze manier :n

rien10

Weet je, ik begrijp het gewoon niet. Die Rath moet toch geen domme jongen zijn. Heeft ook nog adviseurs/trainers om zich heen, hij moet toch op de vingers van één hand kunnen uittellen dat dit door het publiek en Totilas Fans niet gepikt wordt? Of 't nou (deels) terecht zou zijn geweest, die doe je gewoon niet. Hier wordt je op afgestrafd. En dat schijnt niet tot zijn hoofdje door te dringen ben ik bang. Als hij al credit had opgebouwd bij Toti fans, dan is dat nu wel als sneeuw voor de zon aan het smelten vrees ik.
Persoonlijk vind ik het een belachelijke zaak! Als je geen kür voorhanden heb, pak je toch een kür van jezelf van vorig jaar of zo. Klinkt mij als banketstaaf in de oren!

Javayo

Ik lach me dood :')

Is dit niet wéér een compliment voor Gal én de makers van zijn kür? Blijkbaar hebben ze de oude kür dusdanig briljant in elkaar gezet om de kwaliteiten van Totilas het best tot hun recht te laten komen, waardoor iedere wijziging die verder ging van het in spiegelbeeld rijden van de oude kür inbreuk zou doen aan de kwaliteiten van Totilas ;)

tja of het slim is van Rath en co om het zo te doen dat betwijfel ik... als ze tot topprestaties komen op belangrijke wedstrijden dan moeten ze daarvoor alleen meer credits geven aan Gal dan ooit te voren.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:09

Javayo schreef:
Ik lach me dood :')

Is dit niet wéér een compliment voor Gal én de makers van zijn kür? Blijkbaar hebben ze de oude kür dusdanig briljant in elkaar gezet om de kwaliteiten van Totilas het best tot hun recht te laten komen, waardoor iedere wijziging die verder ging van het in spiegelbeeld rijden van de oude kür inbreuk zou doen aan de kwaliteiten van Totilas ;)

Jazeker!

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:10

Flyaway, dit heeft hier allemaal niets mee te maken... ik tem even.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:10

IndianLady schreef:
FlyAway schreef:
En toch herkende niemand hier die kur? Ook al zijn de lijnen zo "simpel"

Vind overigens wel dat Totilas veel mooier loopt onder Rath, op de foutjes na natuurlijk. Onder Gal vond ik het meer een circusact. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Je keek wel naar het goede schermpje? :')
Links Rath, rechts Edward

Moest het niet het middelste schermpje zijn? Serieus, ik houd gewoon niet zo van circursacts, clowns vind ik ook verschrikkelijk :+ en dat gevoel kreeg ik toch altijd bij de kur van Gal en Totilas en dat heb ik bij het zien van deze kur van rath en totilas niet.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:11

mylittlejoy schreef:
Dit was zijn verhaal vóór Balve. Nergens heeft hij het erover dat hij min of meer dezelfde kur zou rijden. Hij dacht gewoon te proberen er mee weg te komen en heeft de pech dat het mensen is opgevallen. Dan moet hij nu een grote jongen zijn en niet met smoesjes van "te weinig tijd" komen.

Er staat anders alleen dat de muziek anders is. :D

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:12

Embe schreef:
Flyaway, dit heeft hier allemaal niets mee te maken... ik tem even.

Gaat toch over dezelfde kur? Zie niet waarom dat dan off topic zou zijn.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:12

Maar Flyaway, daar gaat het hier niet over... het gaat er over dat de kur overgenomen is van Gal, niet hoe er rijtechnisch gereden wordt.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:13

FlyAway schreef:
IndianLady schreef:

Je keek wel naar het goede schermpje? :')
Links Rath, rechts Edward

Moest het niet het middelste schermpje zijn? Serieus, ik houd gewoon niet zo van circursacts, clowns vind ik ook verschrikkelijk :+ en dat gevoel kreeg ik toch altijd bij de kur van Gal en Totilas en dat heb ik bij het zien van deze kur van rath en totilas niet.

Nee kan ook niet natuurlijk, Totilas loopt nu ook maar gewoontjes, terwijl hij vroeger speciaal was :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:13

Flyaway, jij bent als een van de weinigen niet zo negatief, dus je valt een beetje buiten de boot :D

Eh, Embe, er wordt wel degelijk constant aangehaald hoe goed Gal reed en hoe slecht Rath. :+

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:15

renatevb schreef:
FlyAway schreef:

Nee kan ook niet natuurlijk, Totilas loopt nu ook maar gewoontjes, terwijl hij vroeger speciaal was :j

Totilas loopt nu als een paard, niet als een circusact.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:15

Oke, maar ik denk dat het hier gaat over de kur op zich... de lijnen en de muziek die er gebruikt worden. Vergelijkingen in de rijerij zijn al in verschillende topics gemaakt. Flyaway begint ook over de vergelijking met Anky en dat staat er natuurlijk helemaal buiten.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:16

Needje schreef:
Flyaway, jij bent als een van de weinigen niet zo negatief, dus je valt een beetje buiten de boot :D

Eh, Embe, er wordt wel degelijk constant aangehaald hoe goed Gal reed en hoe slecht Rath. :+

Geeft niks hoor ik ben het gewend, ik had altijd al met iedereen discussie dat ik Totilas niks vond en liever Adelinde zag rijden omdat ik dat een veel mooier beeld vond.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:18

Sick dit...

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:20

Ben benieuwd wie team Rath en Schockemohle nog serieus neemt _O-

Te kansloos voor woorden dit!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:20

So what, hij is er toch maar mooi kampioen mee geworden. Dus hij heeft prima gereden.

Wat hij ook had gedaan, als hij een andere kür had gereden dan was er ook veel over gekletst.