Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Thomas schreef:Lante schreef:@Thomas: Wat voor actie doel je op?
Dat zij nu net doen alsof ze er niks van af weten, maar eigenlijk er gewoon mee in zijn gegaan tegen wat geld.
Citaat:Het klopt, de beide Küren lijken sterk op elkaar. Maar ieder weet hoe lang het duurt om Kürmuziek te componeren. En die tijd hadden we niet. Vooral nu Paul van Dyk alles nieuw voor Totilas heeft gecomponeerd. Het was van begin af aan zo gepland en we zullen voor Aken natuurlijk nog aan de choreografie werken."
Citaat:Tot op heden lichtte Rath niet meer dan een tipje van de sluier op als hem naar de nieuwe Kür op muziek voor Totilas werd gevraagd. In het uitgebreide interview dat deze week met hem in de Hoefslag verschijnt, zegt hij erover: 'De muziek is compleet anders, maar past heel goed bij Totilas. Het is een unieke compositie en gemaakt door een componist, bekend in Duitsland en ook wereldwijd. Hij heeft voor het eerst een Kür geschreven. De opdracht was tegenstrijdig, het moest een beetje van hetzelfde zijn, maar wel anders. De mensen kunnen de nieuwe Kür voor het eerst zien en horen in Balve.' Enkele dagen voor deze primeur op het Duits kampioenschap heeft Rath op zijn site bekend gemaakt dat zijn naamgenoot Matthias Paul, beter bekend onder zijn artiestennaam Paul van Dyk, verantwoordelijk is voor de compositie. De DJ is een vriend van de familie Rath-Linsenhoff. Hij heeft in bijna drie maanden tijd volgens de website een 'indrukwekkende klassieke Kürmuziek doen ontstaan.' Zelf zeg Van Dyk over de totstandkoming: 'Allereerst heb ik de bewegingsafloop van Totilas in de dagelijkse training met Matthias zeer nauwkeurig bekeken en geanalyseerd. Daarna heb ik de timing, het tempo en de tact voor de Kür vastgelegd.'
The_Man911 schreef:FlyAway schreef:Ík vind het enorm lachwekkend dat alle Edward Gal-Totilas aanbidders hier dit filmp
Ik vind het enorm lachwekkend dat iemand het idee heeft dat Rath beter is dan Anky. Misschien Anky der cv even naast die van Rath leggen.
Komt niet erg slim over
Dribbel schreef:Wat een drama ahum.....
Het is misschien niet handig en netjes, maar wat boeit het. B, L, M en Z ruiters rijden ook dezelfde proeven. Nu is dat natuurlijk met een reden, omdat het zo beter is om een vergelijking te maken, maar toch. Hier gaat het wel om een proef die speciaal gemaakt is, maar toch vind ik het geen groot drama. Ik heb een beetje een 'het-zal-wel-gevoel'.
Javayo schreef:Ik lach me dood
Is dit niet wéér een compliment voor Gal én de makers van zijn kür? Blijkbaar hebben ze de oude kür dusdanig briljant in elkaar gezet om de kwaliteiten van Totilas het best tot hun recht te laten komen, waardoor iedere wijziging die verder ging van het in spiegelbeeld rijden van de oude kür inbreuk zou doen aan de kwaliteiten van Totilas
IndianLady schreef:FlyAway schreef:En toch herkende niemand hier die kur? Ook al zijn de lijnen zo "simpel"
Vind overigens wel dat Totilas veel mooier loopt onder Rath, op de foutjes na natuurlijk. Onder Gal vond ik het meer een circusact. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Je keek wel naar het goede schermpje?
Links Rath, rechts Edward
mylittlejoy schreef:Dit was zijn verhaal vóór Balve. Nergens heeft hij het erover dat hij min of meer dezelfde kur zou rijden. Hij dacht gewoon te proberen er mee weg te komen en heeft de pech dat het mensen is opgevallen. Dan moet hij nu een grote jongen zijn en niet met smoesjes van "te weinig tijd" komen.
FlyAway schreef:IndianLady schreef:
Je keek wel naar het goede schermpje?
Links Rath, rechts Edward
Moest het niet het middelste schermpje zijn? Serieus, ik houd gewoon niet zo van circursacts, clowns vind ik ook verschrikkelijken dat gevoel kreeg ik toch altijd bij de kur van Gal en Totilas en dat heb ik bij het zien van deze kur van rath en totilas niet.
renatevb schreef:FlyAway schreef:Moest het niet het middelste schermpje zijn? Serieus, ik houd gewoon niet zo van circursacts, clowns vind ik ook verschrikkelijken dat gevoel kreeg ik toch altijd bij de kur van Gal en Totilas en dat heb ik bij het zien van deze kur van rath en totilas niet.
Nee kan ook niet natuurlijk, Totilas loopt nu ook maar gewoontjes, terwijl hij vroeger speciaal was
Needje schreef:Flyaway, jij bent als een van de weinigen niet zo negatief, dus je valt een beetje buiten de boot
Eh, Embe, er wordt wel degelijk constant aangehaald hoe goed Gal reed en hoe slecht Rath.