Jurypraatjes

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 06:59

judithh schreef:
even een vraagje voor mijn collega juryleden...

Het is namelijk zo...pas geleden heb ik bij een vereniging gejureerd waar een paar dingen gebeurd zijn die mij tegen de borst stuiten..

het begon met het bestellen van een patatje voor mij en mijn schrijfster, afijn er komt iemand de bakjes brengen en daar zaten zeggen en schrijven 10 patatjes in...ok kan gebeuren...geen probleem, maar je kunt je voorstellen dat als je tussen de middag niet de kans hebt gehad om te eten vanwege je jurytaak dat je dan nog een beetje rammelt, dus de betreffende mevrouw komt tussendoor de coupons ophalen en wij bestellen 2 tosti's voor mij 1 en voor de schrijfster 1...zegt de mevrouw...zozo jullie hebben nogal honger, we zijn hier niet van de bedeling...pardon??? en bloedserieus was ze...ok prima mens weer weg, komt een half uur later met dachten wij...2 tosti's...nee het was er 1 die door midden gesneden was, met daarbij de instructie dat we hem moesten delen..??? ik ging al lichtenlijk koken..maar goed ik houd me netjes in..

Dan komt de M rubriek, ik zit lekker te punten waarop mijn schrijfster ineens zegt..joh je zit al een punt verder te punten als waar de ruiter is...???..ojee denk ik , hoe kan dat nou...wij kijken..heel punt 17 staat niet op het protocol (witte vel) foutje van het secretariaat...nu moet ik zeggen dat er een hele tijd geleden verkeerde protocolen in omloop waren, maar het is de taak van het secretariaat om dit in orde te hebben...weer strafpunten dus..

Toen we uiteindelijk klaar waren en onze spullentjes in gingen leveren, hadden we nog wel trek in iets te drinken want we hadden daar 4 uur in een snikheet jury hok gezeten in de volle zon en zeker wel 1 drankje gehad, dus ik vraag aan het secratariaat of we nog iets te drinken konden krijgen..wat zegt ze...nou nee dat doen we niet meer want uw tijd zit erop..ja u kunt wel iets krijgen maar dan zal dan voor betaald moeten worden...toen werd ik wel geirriteerd!! uiteindelijk bij godgratie toch iets te drinken gehad..

toen kwam het afrekenen, de schade bedroeg €24,80,- mevrouw geeft mij €25,- en vraagt of ik 20 cent terug heb..helaas ik was mijn portomonee vergeten..mevrouw staat na te denken hoe ze het op moet lossen en loopt vervolgens naar de bar om een euro te wisselen en geeft keurig de 80 cent...

hoe zouden jullie dit nu aanpakken??
Ik heb het gerapporteerd!


Die vereniging mag jouw best volgend jaar weer bellen

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 07:57

Wat een vereniging, dat kun je toch niet maken. Wij organiseren iedere maand. Meestal komt er wel iemand van ons regelmatig langs om de juryleden te voorzien van drinken en een broodje. En als de jury zelf ergens om vraagt, dan krijgen ze dat ook, dat is toch maar normaal? En voor wat betrefd de betaling: als de penningmeester moet afrekenen 21,10 euro, dan krijgt de jury 22 euro, afronden die hap, dat is wel zo gemakkelijk en verder niet moeilijk over doen.

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 08:27

Juditth, ik neem aan dat die vereniging op de zwarte lijst komt
Ik heb ook een paar verenigingen op de zwarte lijst staan vanwege ofwel slechte verzorging ofwel zeikerigheid bij het afrekenen.
Het blijft tenslotte vrijwilligerswerk.
Dus dan ben ik gewoon die dag verhinderd als ze me vragen voor een bepaalde datum

Volgens mij staat er trouwens echt in de proeven via CHEA in vrije stap de rijbaan verlaten.
Anyway, als iedereen gewoon gelijk na A de rijbaan verlaat tenzij het echt niet anders kan, weet je zeker dat je goed zit.

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 08:34

Nou Judithh, ben blij te lezen dat dit niet bij ons was (Schoonhoven) want ja wij hebben geen patat..... Ik probeer er wel voor te zorgen dat het de jury aan niets ontbreekt en heb al eens in de verdediging gemoeten omdat iemand meende te moeten zeggen dat de jury je arm at..... Die juryvergoeding is een lachertje en als je zit te jureren tussen bijvoorbeeld vier uur smiddags en acht uur savonds is het toch logisch dat je wat te eten wilt?? MAar zet deze vereniging maar op je zwarte lijst en ik geloof dat ik niet eens een smoes zou verzinnen hoor als ze je bellen voor een volgende keer maar rechtstreeks zeggen waarom je niet komt. Misschien gaan dan hun ogen open!

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:29

Ja ik ken het hoor! Ze kijken je heel raar aan als je nog wat wil eten of drinken en de vergoeding was al tot op de cent uitgerekend en ook tot in de cent betaald.
Soms vragen ze: Hoeveel krijgt u van ons? Maar nu hadden ze op de routeplanner uitgerekend hoeveel het precies was van mijn huis tot daar en op de cent uitbetaald.
Toen zeiden ze nog dat de dagdeelvergoeding 12 euro was en dan begin ik ook te zeiken hoor over mn 50 cent!

Nah ja, maar het kan ook anders hoor, heb ook verenigingen gehad waar het super was en ze constant vroegen of ik nog wat wilde of het naar mn zin ofdat ze nog wat konden doen. Ook ruime vergoeding en een plantje erbij ofzo...

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:32

Wat me trouwens ook opvalt is dat ik vaak binnen kom lopen en de mensen me niet als jury herkennen. Ik loop dat met collega jury mee en dan denken ze dat ik de schrijfster ben. Tegen collega jury wordt er maar geroepen: Wat wilt U drinken, wat wilt U eten. goede reis gehad, hoe is het met U? En tegen mij: (wordt snel ff aangekeken) Wil JIJ ook wat?

Dan stel ik me voor en lopen ze meteen rood aan en beginnen weer met U en beleefd te doen...

Schijnbaar zie ik er niet uit als een jury en bij bijna elke wedstrijd gebeurd dit wel.

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:45

Judith: zo iets heb ik ook wel eens meegemaakt, maar dan (gelukkig) in mindere mate.....
Ik kom er ook niet meer dus....

Tip voor suzanne F. : neem je KNHS map onder de arm en ze hebben heel gauw in de gaten wie je bent.....!
Ik ben niet erg groot en zie er vrij jong uit (al zeg ik het zelf...) dus heb wl eens het zelfde probleem...

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:47

Dat ken ik. Ik zie er ook blijkbaar jong uit. En als je jong bent, dan kun je alleen maar schrijver zijn en zeker nog geen jury....

Vanaf welk aantal deelnemers/hoeveel tijd rekenen jullie twee dagdelen?

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 10:06

bij de betreffende vereniging kom ik ook niet meer, heb ook vriendelijk gezegt dat ik mijn diensten niet meer aanbied voor deze vereniging!

Ik moet ook zeggen dat dit sporadisch voorkomt hoor, in de meeste gevallen is het allemaal keurig geregeld!

GeaB
Berichten: 87
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Heesch

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 10:08

CGJ12 schreef:
Scum schreef:
Volgens mij mag je iemand helemaal niet -2 geven als diegene nog wat verder rijdt dan A, want de proef is dan eigenlijk al afgelopen.
Ik geef wel -2 als iemand voor A de ring uit gaat.


Dan ben je een
grote kleuter
.....
Ruitertje pesten noem ik zoiets.......
Dat heeft totaal niks met rijden te maken, en dat mag je volgens de grote heren van deNKHS/ZZGP dan ook zeker niet bestraffen met -2.........

Klopt! Heb het zelfs nagevraagd bij de heren van de KNHS/ZZGP....Echt onzin om -2 te geven.

Gelukkig hebben we daar volgend jaar 1 april geen last meer van......

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 10:11

missmuts schreef:
Dat ken ik. Ik zie er ook blijkbaar jong uit. En als je jong bent, dan kun je alleen maar schrijver zijn en zeker nog geen jury....

Vanaf welk aantal deelnemers/hoeveel tijd rekenen jullie twee dagdelen?


Of als je een mannelijke schrijver bij je hebt. Dan komen ze zich niet meer aanmelden bij de jury, maar bij de schrijver. Want de man is natuurlijk de jury.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:32

Over het algemeen is het natje en droogje hier in de omgeving wel goed geregeld. De ontvangst laat echter nog wel eens te wensen over. Meestal heeft iedereen het zo druk (denken ze) dat er niemand is die de juryleden even welkom heeft, ze koffie aanbiedt en uitlegt wat de bedoeling is. Zo zijn er toch een paar wedstrijden waar ik gewoon niet meer naar toe ga....

doubledream
Berichten: 292
Geregistreerd: 05-04-05

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 12:01

Kijken jullie als jury leden naar de combinatie's die nog aan het los rijden zijn?
Ik heb 1x gehad dat ik met inrijden lang en laag los reed in de proef netjes opgericht staat er op mijn protocol verkeerd ingereden. Ik had ook maar 135 punten er stond veder heel weing commentaar van de proef zelf op wel van moet meer sprong in de galop e.d maar verschillende mensen hebben naar mij staan kijken en die vonden dat de proef wel 1 winstpunt waard was het was geen super proef maar toch op de meeste punten correct gereden.(Ik reed toen M1)

doubledream
Berichten: 292
Geregistreerd: 05-04-05

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 12:05

Suzanne F. schreef:
Wat me trouwens ook opvalt is dat ik vaak binnen kom lopen en de mensen me niet als jury herkennen. Ik loop dat met collega jury mee en dan denken ze dat ik de schrijfster ben. Tegen collega jury wordt er maar geroepen: Wat wilt U drinken, wat wilt U eten. goede reis gehad, hoe is het met U? En tegen mij: (wordt snel ff aangekeken) Wil JIJ ook wat?

Dan stel ik me voor en lopen ze meteen rood aan en beginnen weer met U en beleefd te doen...

Schijnbaar zie ik er niet uit als een jury en bij bijna elke wedstrijd gebeurd dit wel.



Als er wedstijden bij ons gereden worden word de schrijver net zo behandeld als de jury. Word aangesproken met U en word ook gevraagd of ze koffie of iets anders willen.
Haha wel grappig dat ze dan op eens heel aardig en beleefd doen enzo.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 12:10

doubledream schreef:
Kijken jullie als jury leden naar de combinatie's die nog aan het los rijden zijn?


Meestal zie je helemaal niks van het losrijden. Dat gebeurt óf in een andere bak, of op een veld ergens bij de ringen. Wel zie je in dit laatste geval zo af en toe tussendoor opvallende verschijningen... en dat kan zowel positief als negatief zijn.

Als ik bijvoorbeld voor/na of tijdens de pauze in de proef een kijkje neem bij het losrijden, valt het meteen op dat ineens iedereen "netjes" gaat tijden.... jaja....

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 12:19

Ik kijk niet echt naar het losrijden. Behalve als de ring even stilligt. Maar wat er daar gebeurt ga ik niet meenemen in de proef.

Valt me wel heel vaak op dat er combi's zijn die de ring uit komen en dan vervolgens op hun paard blijven zitten en dan daar 15 min. stilstaan om te kletsen ofzo. Dat snap ik niet. Kun je helaas niet in de punten meenemen. Maar ik heb er wel eens een opmerking over gemaakt op een coupon.

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 12:30

Mijn vriend gaat altijd mee om te schrijven, maar ik heb nog niet meegemaakt dat ze denken dat hij de jury is, zou ie wel leuk gevonden hebben. .

Het gebeurt regelmatig, dat er in de buurt van de ring wordt losgereden (lees vooral in de zomer) en dan kun je tussendoor best weleens kijken hoe dat eraan toe gaat. En er zijn ruiters bij............ die wel het een en ander van mij te horen krijgen.

Zo kwam er laatst in de Z1 pony's een amazone binnen met hele kleine wieltjes aan de sporen en dat is niet toegestaan. Ze wist dat ze fout zat, want ze keek niet om toen ik zei dat die sporen niet toegestaan waren. Nu krijgen ze bij mij nog wel de kans om te wisselen van sporen. Ik vind het niet nodig dat ponyruiters met wieltjes gaan rijden, wat vinden jullie daarvan?

Lielle

Berichten: 66273
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 12:42

ik was 18 toen ik mijn jury examen deed, en ben dus inderdaad zeer regelmatig voor de schrijfster aangezien

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 12:49

Zo valt mij ook vaak op dat ruiters hun sporen onderste boven dragen.

Ook heb ik een keer gehad dat ik een ruiter attendeerde op het geen, zij aan een gecombineerde neusriem wél een sperriem moest bevestigen.
Het lusje zat er namelijk gewoon aan.
Kreeg ik toch commentaar!!
Dat dat niet zo was......ik dacht: sorry, hoor!
als ik een man van 55 zou zijn had je dat niet geflikt!

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 13:05

missmuts schreef:
Vanaf welk aantal deelnemers/hoeveel tijd rekenen jullie twee dagdelen?


Voor het geval het over het hoofd is gezien, stel ik mijn vraag nog een keer

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 13:29

Goeie vraag!
Een dagdeel is toch 4 uur (correct me if i'm wrong)?
Ik reken overigens nooit 2 dagdelen....

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 13:40

fresco schreef:
Goeie vraag!
Een dagdeel is toch 4 uur (correct me if i'm wrong)?
Ik reken overigens nooit 2 dagdelen....


Volgens mij mag je maar 1 dagdeel jureren toch?

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 13:55

Dat dacht ik ook....
Maar als 1 dagdeel 4 uur duurd en je mag max. 40 ruiters jureren (incl. pauze) zit je daar toch overheen?
Of zie ik dat verkeerd?

MarijkeBun

Berichten: 1267
Geregistreerd: 03-05-05
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 14:01

ik heb ook een vraagje aan de Juryleden (misschien is deze vraag al eerder gesteld, maar het zijn lappe tekst zeg)

Ik rijd samen met mijn zus op hetzelfde paard, dus wij sterten beide (meestal) maar 1 proef. wij hebben eerst beide 2 proeven gestart in B en begin L1, maar met losrijden durf ik mijn paard dan niet goed door te rijden, want zit er met het idee op van tjee ze moet zo nog 3 x starten, maar toen reden we juist in proef 3 en 4 de winst.
diegene die dus proef 1 en 2 moest starten ging als een stuiterbal door de bak heen. nu hebben wij dus besloten ieder een proef, zodat we het paard gewoon goed los kunnen rijden en dat haar energie er een beetje uit is, zodat we beide kans maken op een 1, 2 of 3 plaats en een winstpuntje, maar toch werkt dit niet helemaal.
de eerste proef is en blijft een drama. A X binnenkomen in draf is dan ook letterlijk A X. afwenden bij A voor het wijken, dan gaan we weer als 1 streep. ze vlucht zeg maar.

hoe willen jullie het nou zien. moet ik een volte maken en opnieuw proberen of gewoon doorrijden. diegene die de eerste proef rijd laat steeds de punten liggen op dat soort dingen. de rest van de proef is dan wel winstwaardig, maar door 3 x een 4, dan gaan je punten hard naar beneden.

nog zoiets. mijn paard groet mee.
ja als ik hgroet, dan doet zij haar hoofd naar beneden en weer naar de normale hoogte, dus aan de LL. ze doet dit dus niet met oefenen.
ik kan iemand in het juryhok zetten en dan groeten. nee dan blijft ze braaf staan. ik kan bijwijze van achterstevoren gaan zitten en ze blijft dan nog staan. wordt dit zwaar gestaft?

hoor het wel

groeten

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 15:26

fresco schreef:
Dat dacht ik ook....
Maar als 1 dagdeel 4 uur duurd en je mag max. 40 ruiters jureren (incl. pauze) zit je daar toch overheen?
Of zie ik dat verkeerd?


Dat zie je goed. 40 combinaties met pauze; dat is *reken reken* bijna 6 uur.