Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
CaPrIoLe`79 schreef:Volgens mij is het ook een typisch iets van de pavo-cup, daar zie je ze allemaal in een rijtje lopen met touwtjes eraan. Op gewone wedstrijden met gewone ruiters zie je de jonkies meestal gewoon los onder de man.
Eigenlijk zou er een jury moeten staan die de combinaties die zonder touwtje over het zandpad kunnen lopen bonuspunten geven.
CasanovaLY schreef:Niet alles wat je bij springruiters ziet hoef je bij dressuurruiters te zien of ligt dat aan mij??Dressuur en Springen zijn 2 verschillende sporten dus dan zijn de dingen die er gebeuren ook verschillend of niet soms??
Citaat:En touwtjes lossen niks op, druktemakers los je op door te RIJDEN, gas dus.
CaPrIoLe`79 schreef:Volgens mij is het ook een typisch iets van de pavo-cup, daar zie je ze allemaal in een rijtje lopen met touwtjes eraan.

) en toen bedacht ik me; Er word hier gevraagd waarom ze dat wél doen, maar waarom zouden ze het eigenlijk niet doen?c_alsemgeest schreef:Wanneer er mensen vanaf vallen en de hele bak in paniek is rij in relaxed door
Vaak merk ik het pas als ik een hoop gegil hoor en dan zet ik hem natuurlijk even stil.

Twiggy2008 schreef:Ik denk dat een paard EN lekker veel tijd buiten in de kudde hoort door te brengen EN ook lekker veel afwisseling qua training nodig heeft, en daar behoort buiten rijden zeker toe. Ik merk bij mijn (overigens geen dressuur- of springgefokt) paard dat hem dat echt goed doet, afwisseling van omgeving. Buitenritten vindt hij zoveel leuker dan werken in de bak, dus dat plezier gun ik hem ook echt. Moet ook eerlijk bekennen dat ik er zelf net zo over denk.
![]()
En verder ben ik overtuigd dat je paarden, ondanks hun karakter, zo ontzettend veel kunt leren. Veel meer dan wij vaak denken of durven aangaan. Het is echt onzin te denken dat een hypersensitief paard nergens aan kan wennen. Ik denk dat je zo'n paard dan ernstig te kort doet, eerlijk gezegd.
c_alsemgeest schreef:klopt, maar dan moet je wel doorhebben dat er wat gebeurt isVaak merk ik het pas als ik een hoop gegil hoor en dan zet ik hem natuurlijk even stil.

Urielle schreef:Er zegt toch ook niemand dat die paarden niks geleerd kan worden? Het zijn wel die Pavotoppers die later de grote wedstrijden lopen met publiek wat over de trappen naar beneden dendert, lichtshows en belachelijk kijkerige aankledingen, zonder te verblikken of verblozen. Die grondslag wordt op die Pavocupwedstrijden gelegd.

schoentje schreef:Urielle schreef:Er zegt toch ook niemand dat die paarden niks geleerd kan worden? Het zijn wel die Pavotoppers die later de grote wedstrijden lopen met publiek wat over de trappen naar beneden dendert, lichtshows en belachelijk kijkerige aankledingen, zonder te verblikken of verblozen. Die grondslag wordt op die Pavocupwedstrijden gelegd.
ook weer een verschil: een dressuurruiter noemt het belachelijk kijkerige aankleding, een springruiter noemt het een mooi aangeklede ring.
maar ik begrijp het wel hoor. Een springpaard kan beter gaan springen als ie wat kijkerig is, een dressuurpaard gaat er vaak minder goed van lopen.
schoentje schreef:Een springpaard kan beter gaan springen als ie wat kijkerig is, een dressuurpaard gaat er vaak minder goed van lopen.
. Neem in je basistraining soort schriktraining mee evenals oefenen op andere omgevingen en bakken en wala .....je hoeft (mijn insziens) niet meer aan een touwtje want je hebt immers vertrouwen in je paard (doordat je geoefend hebt!)
. Neem in je basistraining soort schriktraining mee evenals oefenen op andere omgevingen en bakken en wala .....je hoeft (mijn insziens) niet meer aan een touwtje want je hebt immers vertrouwen in je paard (doordat je geoefend hebt!)
[/quote]Urielle schreef:Er zegt toch ook niemand dat die paarden niks geleerd kan worden? Het zijn wel die Pavotoppers die later de grote wedstrijden lopen met publiek wat over de trappen naar beneden dendert, lichtshows en belachelijk kijkerige aankledingen, zonder te verblikken of verblozen. Die grondslag wordt op die Pavocupwedstrijden gelegd.
Carmen schreef:CasanovaLY schreef:Niet alles wat je bij springruiters ziet hoef je bij dressuurruiters te zien of ligt dat aan mij??Dressuur en Springen zijn 2 verschillende sporten dus dan zijn de dingen die er gebeuren ook verschillend of niet soms??
Twee verschillende sporten?
Dat heb ik dus echt nog nooit gehoord he! Paardrijden is 1 sport, springen dressuur etcetera zijn disciplines.
Als jullie denken dat springpaarden rustig zijn kennen jullie de mijne nog niet. En touwtjes lossen niks op, druktemakers los je op door te RIJDEN, gas dus.
en 2 verschillende sporten bedoel ik 2 verschillende disciplines (sorry dat ik het "verkeerd" zei) en als iets verschillend is is niet álles hetzelfde...