CasanovaLY schreef:en in hun box hier hebben ze genoeg te doen en ze hebben geen stal gebreken dus ze vervelen zich niet dus dat weet ik zeker en hij heeft ook een speelbal en in de stal kunnen ze heel de dag door tussen hun stro vroeten en stro eten en hooi eten en zoals ik al eerder zij mijn pony blijkt het niet erg te vinden ook kunnen ze bijna de hele dag (als het mooi weer is) met hun hoofd uit de stal kijken naar de andere paardjes die dan net in de buitenbak worden gereden ofzo... ik vind dat iedereen mag denken wat ie wil en ook denken wat goed is voor haar/zijn pony en de stal waar ik nu sta vind ik prima voor een sportpony als mijn pony maar dat is dan weer mijn mening

Ik denk, wanneer jij je in het wezen paard zou verdiepen (wat je behoort te doen wanneer je een paard of pony hebt), dat je dan misschien wel schrikt van en je schaamt voor wat je hier nu zelf geschreven hebt.

Ik zal de vergelijkingen tussen wat voor dier een paard is en wat jij prima vindt voor jouw pony, voor je uiteenzetten:
bewegingsdier - opgesloten en stil staan
graasdier (lopend eten) - stilstaand op één en dezelfde plek stro en hooi eten
kuddedier - geïsoleerd staan van soortgenoten
sociaal dier (spelen, dollen, rennen, groomen) - spelen met een bal (??)
prooidier (op open vlaktes leven, ieder moment kunnen vluchten) - opgesloten en geïsoleerd staan en alleen naar buiten kunnen kijken
Je mag je pony dan een sportpony noemen, omdat jij voor je hobby graag wedstrijdjes rijdt, maar ook jouw pony verdient een paardwaardig bestaan, net als iedere andere pony.