IndianSummer schreef:Zissely; Wij hebben hier thuis geen 20x60 baan, maar heb nooit problemen ondervonden om op concours dan in een 20x60 baan te moeten rijden. Paarden moeten misschien de eerste keer ff wennen, maar nog nooit problemen mee gehad.
ik vindt de ruiters die hun proeven in een 20×40 bak moeten oefenen eigenlijk knapper dan wanneer je het kan doen in een 20× 60. Het moet toch steeds weer omschakelen zijn, voor zowel paard en ruiter. Bij jonge en niet zo talent volle combinaties kan dit problemen gaan geven, of wat denken we van de kinderen van 11, 12 jaar met hun pony? Ook voor hun moet het leuk blijven.
Nu ik dit typ zit ik te denken aan: waarom niet voor de pony's tot aan de M2 in 20×40 en voor de paarden gewoon groter, bij de paarden rijden veel meer volwassenen en die hebben meer moeite met een kleine baan, vanwege hun grote.
Tevens wanneer je paard door onstuimigheid of omdat 'ie gewoon niet wendbaar is, niet in een 20×40 bak kan lopen, wat doe je dan op wedstrijden?
Dat zijn de lijnen van de KNHS, en die mensen doen ook gewoon hun best om een grote doelgroep veel [plezier in deze geweldige sport te geven. Als ik sommige hier hoor, is het ook in de lage klassen echt prestatie gericht (wat veroorzaakt schoppen, trekken, enz.). Maar is er dan nog wel lol? Vooral in de basissport vindt ik dat je wel doelen moet hebben maar ook vooral lol, en wat ik op sommige wedstrijden zie noem ik geen lol...