A.s. weekend op concours met >30 graden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: A.s. weekend op concours met >30 graden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:52

ik heb vandaag met succes gereden,iets minder scherp aan het been als anders,wel super braaf alles gedaan

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:02

Ik heb vandaag ook gestart, ivm ontbreken witte blouse (heb alleen een donkerblauw met witte) in mijn jasje en ik heb er weinig last van gehad :o Enige nadeel was bij mij de keiharde bodem, er had wel wat meer water mogen vallen op die kleigrond.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:11

gr_roos schreef:
Ik heb vandaag ook gestart, ivm ontbreken witte blouse (heb alleen een donkerblauw met witte) in mijn jasje en ik heb er weinig last van gehad :o Enige nadeel was bij mij de keiharde bodem, er had wel wat meer water mogen vallen op die kleigrond.

het heeft die nacht ervoor nog geregend.
op het springterrein bij ons zijn er een paar flink onderuitgegaan door de nattigheid!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:13

Niet iedereen woont op dezelfde plek in nederland ;) en hier aan de kust is het zo goed als droog gebleven.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:16

gr_roos schreef:
Niet iedereen woont op dezelfde plek in nederland ;) en hier aan de kust is het zo goed als droog gebleven.

ik was in bergen op concour ;)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:24

Dan was het nog 40 km bij jou vandaan. Bergen is zand, heb er vroeger vaak gestart, dat is bij lange na niet zo hard als klei.... Mijn paard liep gewoon wat terughoudender op het gras in vergelijking tot de zandbaan, ik kon merken dat ze het minder fijn vond en wat lastiger in de krappe wendingen was. is geen excuus verzinnen, over de punten en de plaatsing was ik meer dan tevreden Jasje heb ik echt geen last van gehad.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:27

gr_roos schreef:
Dan was het nog 40 km bij jou vandaan. Bergen is zand, heb er vroeger vaak gestart, dat is bij lange na niet zo hard als klei.... Mijn paard liep gewoon wat terughoudender op het gras in vergelijking tot de zandbaan, ik kon merken dat ze het minder fijn vond en wat lastiger in de krappe wendingen was. is geen excuus verzinnen, over de punten en de plaatsing was ik meer dan tevreden Jasje heb ik echt geen last van gehad.

achja daar heb ik geen verstand van.
bedoel je met zand de onderbodem? want we starten gewoon op gras hoor :P

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:32

Ik heb vandaag ook gewoon gestart, net als vorige week.
En omdat ik geen mouwtjes heb aan mijn t-shirt ook gewoon met jasje, vandaag 2 proeven direct achter elkaar in de zon, tja was warm, maar pony heeft het goed gedaan, had er niet duidelijk veel last van, heb de hele week al gereden en had toch nog mooi 2 puntjes binnen :)

Volgende week ga ik weer 2 dagen, warm of niet.

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:42

gr_roos schreef:

Jammer dat de bodem zo hard was. Waar ik gestart ben (Zwolle) was vrijwel geen regen gevallen, dus had de organisatie gesproeid (zandbodem), helaas vergeten 's nachts de kraan uit te zetten, dus er lagen flinke plassen. Dat is dan weer het andere uiterste haha :+

LKdressage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 21:46

Tes82 schreef:
Jammer dat de bodem zo hard was. Waar ik gestart ben (Zwolle) was vrijwel geen regen gevallen, dus had de organisatie gesproeid (zandbodem), helaas vergeten 's nachts de kraan uit te zetten, dus er lagen flinke plassen. Dat is dan weer het andere uiterste haha :+

Ik was ook in Zwolle :D Het was inderdaad plasjes springen :+

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 08:54

ik heb me dus zaterdag terug getrokken na de dressuur (Sgw) juist vanwege de regen. Het heeft echt gehoosd in Maarsbergen en zonder ijzers durfde ik het niet aan op het gras.

LKdressage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 09:56

Oh dat is weer net het andere uiterste! haha maar wel flink balen zeker!?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 10:01

Op zich wel. Maar ik ben liever iets te voorzichtig, en met name het springparcours op nat gras durfde ik niet aan. Er komen meer wedstrijden, maar niet als je uitglijdt en met een blessure komt te zitten.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:36

Ik had ook gewoon gegaan denk ik;)
als het echt niet meer gaat na de 1e proef kun je altijd nog besluiten de 2e niet te starten;)

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:36

maar bijv. net als wat iemand boven mij zegt, een springwedstrijd op nat grag zou ikook niet aan gaan hoor..

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:37

mis wel als je pony pinnen heeft..

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:42

En het is/wordt weer lekker warm. En weer mag ik zondag rond twee uur starten jeuj :( . Vorige week wel gegaan maar veel te kort en te lauw ingereden.
En dat terwijl het eigenlijk nog wel meeviel met de temperatuur. Geen 35 graden tenminste.

Maar over as. zondag...... zeggen ze weer 35 graden. Tenminste Piet P. dan |( :( En het blijft ook nog heel warm de komende twee weken.

kollee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:44

Poeh wat warm word het.
Gelukkig hebben we in de vrachtwagen arco aanstaan voor de paarden en de vrachtwagen veel water :D

kollee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:45

Ik moet om 9.45 en 10.18 starten dus dat is wel lekker in eibergen ;)

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:17

Ik ook in Eibergen maar dan dus om 2 uur s'middags :\

Hebben jullie arko of airco hihi :o :D _O-

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:22

Lielle schreef:
ik heb me dus zaterdag terug getrokken na de dressuur (Sgw) juist vanwege de regen. Het heeft echt gehoosd in Maarsbergen en zonder ijzers durfde ik het niet aan op het gras.

Heeft het daar echt zo hard geregend? Ik zit letterlijk aan de andere kant van de heuvel, en hier echt minimaal regen :x

Ik heb as zaterdag ook weer wedstrijd, emmers water gaan mee om paard meteen af te kunnen sponsen na het werk, verder heeft ie er weinig hinder van geloof ik. Mijn lichaam is een heel ander verhaal :Y)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:39

er is vast wel iemand die jou ook wil afsponzen :D haha

ik moet zaterdag springen, gelukkig pas tegen een uur of 7 en zondag bixie jureren (ook fijn in een hete auto),... vanaf 14.00 uur. misschien nemen we dit keer maar eens klapstoeltjes mee,... (hoop dat er schaduw is ERGENS)
vreselijk die hitte (kan er zelf heel slecht tegen)

Lolaax3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:00

Gewoon gaan,goed letten op hoe je pony reageerd.
Niet te veel eisen stellen,en je pony & jezelf op tijd laten/wat gaan drinken.

kollee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:02

Odessa1 schreef:
Ik ook in Eibergen maar dan dus om 2 uur s'middags :\

Hebben jullie arko of airco hihi :o :D _O-

poeh lekker op het warmste van de dag.
Ja we hebben airco naja weet ik veel hoe je het schrijft :P

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:09

Ik heb afgelopen zondag gereden om 14:15 maar dat doe ik toch niet meer, ondanks dat het niet eens zo slecht ging.
We mochten gelukkig in zomertenue starten maar paardlief had maar liefst 20 minuten nodig om op adem te komen. Het was zo benauwd voor hem. Proeven waren te lauw ook.
Wat wel een absolute must is, is water vind ik. Op het concours waar ik geweest was, waren wij bijna de enigen (!) die het paard wat te drinken aanbood en even afsponste.