Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Elmyh schreef:Het volgende stukje uit de "paardensport"van de KNHS: ( Citaat)
De juryleden waarderen het als er aandacht aan de verzorging wordt besteedt en deze voldoet aan de regelementen. Zij zullen dan ook een 7 of een 8 geven als er geen aanmerkingen zijn, wat ook gebruikelijk is en onderwezen wordt tijdens de jurycursus.
In het cursusmateriaal voor juryleden staar hierover het volgende: 'In gedachte dient te worden gehouden dat promotie gekoppeld moet zijn aan de
rijtechnische prestatie en niet uitsluitend door de verzorging mag worden bereikt'.
Het onderdeel verzorging wordt beoordeeld aan de hand van de onderstaande beoordelingsfactoren:
* De conditie waarin, en de toilettering waarmee het paard wordt voorgebracht.
* Het harnachement van het paard.
* De kleding en verzorging van de ruiter.
Hieruit blijkt dat naast alle aspecten ook de ( sport) conditie van het paard belangrijk is.
Ik denk dat dit veel duidelijk maakt.
__Sanne__ schreef:Ik gister een 8 en een 9
Bij de jury waar ik een 8 van kreeg stond bij: waar is het witte shabrak??
Ik rij met een grijs shabrak, maar ze weet waarschijnlijk niet dat dat mag ofzo?!
Dus ik denk dat ze een witte mooier had gevonden en dat het daarom geen 9 is geworden. gerdine schreef:hey...
ik had eens een keer een 9 voor de verzorging omdat ik met de kerst de slingers van de kerst boom in stukjes had geknipt en om de knotjes had gerold...
toen stond er leuke glittertjes!!!!!
dussssssssss met kerst slingers erin hangen!!!!
xxxx
Snoevie schreef:was dat op een officiele wedstrijd?
Ze is gewoon 25 (onzinnige) berichten aan het plaatsen Relaxed schreef:sharintje1 schreef:Is het echt zo moeilijk een 9 te krijgen?
Nee hoor, maar ik ga standaard niet hoger dan een 8Heb 1 x een 9 gegeven, dat was een bont paard, het witte was spierwit, alles was superschoon en superstrak, super mooi ingevlochten, paard was in een goede conditie.. Maar vooral omdat het witte tot op de hoef zo overduidelijke spierwit was, werd dat een 9
Vulina schreef:Relaxed schreef:Nee hoor, maar ik ga standaard niet hoger dan een 8Heb 1 x een 9 gegeven, dat was een bont paard, het witte was spierwit, alles was superschoon en superstrak, super mooi ingevlochten, paard was in een goede conditie.. Maar vooral omdat het witte tot op de hoef zo overduidelijke spierwit was, werd dat een 9
Wel jammer dan voor mij dat mijn paardje geen wit heeft..
Ik krijg ook ALTIJD een 7 of een 8. Maakt eigenlijk niet uit bij mij of ik er nou de hele dag op om heb staan poetsen en vlechten en scheren, of er binnen 10 minuten een paar knotten in heb gegooid en snel een borsteltje eroverheen heb gehaald. Blijft een 7 of een 8.
Moet dus een wit paard gaan kopen

Ik heb ook wel eens een 6 gehad terwijl ie er toen niet anders uit zag dan normaal.
.