Wat vinden jullie het meest frustrerende?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:02

haha dat heb ik ook gehad :') Die stomme trut van mij ging gewoon op haar kont zitten met haar voorhoeven op de klep... Bah wat was ik toen kwaad op dat paard :') Toen wisten ze (het publiek dat zich verzameld had rond mijn probleem) het effe nie meer want die dame was niet van plan om snel op te staan :') Het genie dat dit zitten veroorzaakt had (touw achter de kont gespannen en gezien we de wanhoop nabij waren lieten we dat toe) stond eens achter zijn oren te krabben en zei dood leuk "als ze een keer op staat, breng je dan mijn touw terug? :o" >;) en wandelde richting kantine :x

x3_Ine_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 21:12

Ayasha schreef:
haha dat heb ik ook gehad :') Die stomme trut van mij ging gewoon op haar kont zitten met haar voorhoeven op de klep... Bah wat was ik toen kwaad op dat paard :') Toen wisten ze (het publiek dat zich verzameld had rond mijn probleem) het effe nie meer want die dame was niet van plan om snel op te staan :') Het genie dat dit zitten veroorzaakt had (touw achter de kont gespannen en gezien we de wanhoop nabij waren lieten we dat toe) stond eens achter zijn oren te krabben en zei dood leuk "als ze een keer op staat, breng je dan mijn touw terug? :o" >;) en wandelde richting kantine :x

heb het oook eens gezien, mensen die hun paard d.m.v. 2 touwen hun paard de trailer wouden induwen/schuren/...??
volgens mij is de beste manier nog altijd gewoon geduldig wachten tot het paard er zelf klaar voor is, en dan gaat het na een tijdje ook altijd veel sneller..

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:23

Iris_10 schreef:
Ik had een klein probleempje op wedstrijd, wat nou als je paard de trailer in loopt op de heen weg, maar niet op de terug weg?

Eenmaal op de wedsdtrijd aangekomen was er niets aan de hand, maar toen wilde mijn 'Lieve' MONSTER de trailer niet meer in. Op de heenweg liep hij er in een keer in, wat meestal ook het geval is. Of hij moet even nadenken en staat hij er na 10 minuten in. Allemaal mensen kwamen helpen, maar wachten was de enige oplossing. Meneer laat zich namelijk niet lokken met eten en al helemaal niet de trailer in duwen of trekken (Dan laat hij zich achterover vallen, of ploft meneer gewoon op de grond). We hadden een heel publiek, iedereen kwam kijken. Dit vond mijn pony helemaal GEWELDIG! (Hij houd namelijk zo erg van aandacht). Uiteindelijk na heel lang wachten, liep dat ei van mij met zijn oogjes op slaapstand de trailer toch maar in.

Heel boos kon ik niet zijn, hij had namelijk enorm zijn best gedaan en was erg lief voordat meneer de trailer in moest. Daarnaast hadden we ook nog 2 winstpunten binnen, maar zoiets verpest het toch wel een beetje...

@ Alyasha, haha, ik wens ze ook altijd succes. Vaak wensen anderen mij ook succes, maar ik moet idd wel eerst vragen hoe hun proefje gegaan is! :P

Dit klinkt alsof hij het niet eng vind, maar gewoon loopt te klieren.
Dan op z'n flikker geven. Doen ze het niet weer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:25

x3_Ine_x3 schreef:
Ayasha schreef:

heb het oook eens gezien, mensen die hun paard d.m.v. 2 touwen hun paard de trailer wouden induwen/schuren/...??
volgens mij is de beste manier nog altijd gewoon geduldig wachten tot het paard er zelf klaar voor is, en dan gaat het na een tijdje ook altijd veel sneller..

We hebben uiteindelijk een NH'er laten komen om dat ding op de trailer te krijgen. Als je al drie uur geduldig staat te wachten dan ga je vanzelf een keer andere methodes proberen... ;)

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:40

ladylay schreef:
Iris_10 schreef:
Ik had een klein probleempje op wedstrijd, wat nou als je paard de trailer in loopt op de heen weg, maar niet op de terug weg?

Eenmaal op de wedsdtrijd aangekomen was er niets aan de hand, maar toen wilde mijn 'Lieve' MONSTER de trailer niet meer in. Op de heenweg liep hij er in een keer in, wat meestal ook het geval is. Of hij moet even nadenken en staat hij er na 10 minuten in. Allemaal mensen kwamen helpen, maar wachten was de enige oplossing. Meneer laat zich namelijk niet lokken met eten en al helemaal niet de trailer in duwen of trekken (Dan laat hij zich achterover vallen, of ploft meneer gewoon op de grond). We hadden een heel publiek, iedereen kwam kijken. Dit vond mijn pony helemaal GEWELDIG! (Hij houd namelijk zo erg van aandacht). Uiteindelijk na heel lang wachten, liep dat ei van mij met zijn oogjes op slaapstand de trailer toch maar in.

Heel boos kon ik niet zijn, hij had namelijk enorm zijn best gedaan en was erg lief voordat meneer de trailer in moest. Daarnaast hadden we ook nog 2 winstpunten binnen, maar zoiets verpest het toch wel een beetje...

@ Alyasha, haha, ik wens ze ook altijd succes. Vaak wensen anderen mij ook succes, maar ik moet idd wel eerst vragen hoe hun proefje gegaan is! :P

Dit klinkt alsof hij het niet eng vind, maar gewoon loopt te klieren.
Dan op z'n flikker geven. Doen ze het niet weer.

Eng vindt meneer het zeker niet.
Haha, tja, dat is dus geen optie. Ik heb een pony met een enorme gebruiksaanwijzing. Zodra je hem op zijn flikker geeft, doet hij het helemaal niet meer (dan voelt hij zich beledigd en denkt hij: 'als je het zo goed zelf kan, doe het dan ook maar lekker in je eentje.'). Dan kun je dus net zo goed hem laten staan en naar huis rijden.
Ik weet dat hij ons in de zeik neemt, maar hij heeft vroeger trailer angst gehad. Daaroverheen is hij gekomen met behulp van heeeeeel veeeeel oefenen. De laatste paar jaren liep hij gewoon achter mij aan de trailer in. Maar soms krijgt hij het in zijn kop en dan is het hopeloos. Zodra je je stem verheft, gaat hij niet eens meer op de klep staan. Maarja, heel lang wachten met een publiek dat zit te kijken is wel erg frustrerend...

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:38

Nadir schreef:
Ik vind het irritant dat de ruiters onder elkaar bijna niets tegen elkaar zeggen.
Ik wens iemand wel eens succes voordat ze de ring in gaat, of geef een complimentje over de gereden proef. Je zou het gezicht dan eens moeten zien... En dan hebben we het over de klasse B of L1. Kom op mensen... :+

helemaal gelijk ;)

Altijd als ik uit de ring kom dan wens ik de volgende even succes...
Wat doen ze dan???:

-Of je uit de hoogte aankijken met de gedachte, "dat heb ik toch niet nodig", of ze doen of ze je niet horen.

-Dankjewel zeggen met een glimlach...(genoeg toch??)

- en laatst had ik echt een grote uitzondering: Die zei: "dankjewel, wat reed jij daarnet een super nette proef"

Ik rijd in de klasse B bij de pony's!!!

Ohw jah...
Ik rijd m'n pony altijd lang en laag in... nou sommigen kijken je dan echt aan alsof je gek bent...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 21:06

ik zou hieraan graag willen toevoegen dat ik het een grote ergernis vind, dat bepaalde ruiters/amazone's het nodig vinden om hun paard na de (dressuur/spring)proeven op hun donder te geven omdat ze niet tevreden zijn over het resultaat. Ik zie het vaak op het inrijterrein gebeuren dat een paard nog even als een idioot wordt rondgejakkerd met gebruik van zweep en sporen en een hoop getier, of, sterker nog, bij het afzadelen bij de trailer krijgt ie er gewoon nog even van langs. Daar kan ik me echt het meest aan ergeren op wedstrijd (naast de bekende en genoemde dingen in dit topic).

Ayasha
Blogger

Re: Wat vinden jullie het meest frustrerende?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 21:07

Een paard dat het hele seizoen fantastisch fijn loopt en dan net op het kampioenschap een dikke middelvinger op steekt. :x

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 21:09

Nog een grote ergernis bij mij :+

Er stond iemand in een leeuwenpak in het parcours, diegene kon niets zien, ik rijd aan voor de sprong, wandelt de leeuw opeens achter een hindernis vandaan.
Kan nog half uitwijken, maar paard raakt wel met haar zijkant de leeuw.
Gevolg, paard over de rooie en durft niet meer langs de leeuw.
Vervolgens dien ik een klacht in en krijg het commentaar 'Dan moet je maar les nemen en gaan leren rijden (met de boodschap erin: 'want je kan het gewoon niet')'.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 21:14

Dat als je pony er vandoor gaat op z'n 1e wedstrijd (in los rijd bak)
en iedereen gaat schreeuwen.. alsof ze dan langzamer gaat..

ik snap dat je het vervelend vind, maar ik kan er ook niets aan doen.. was voor haar de 1e keer en alles was spannend. daarna was het goed en heeft ze perfect gelopen <3

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 21:16

Jolandaa_ schreef:
Dat als je pony er vandoor gaat op z'n 1e wedstrijd (in los rijd bak)
en iedereen gaat schreeuwen.. alsof ze dan langzamer gaat..

ik snap dat je het vervelend vind, maar ik kan er ook niets aan doen.. was voor haar de 1e keer en alles was spannend. daarna was het goed en heeft ze perfect gelopen <3

Jaa indd!

Schreeuwende mensen tegen bange pony's vind in ook nooit geslaagd, ook thuis niet...

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:07

Ik stond een keer helemaal in een hoekje te longeren omdat het toch rustig was [was met 4 andere paarden op een formaatje voetbalveld], en mijn paard ging dus uit z'n plaat omdat 'ie for some reason helemaal hyper was. Toen werd het wat drukker en ging ik zegmaar naar een afgelegen stukje waar niemand reed, dus ik liep over het terrein [gewoon naast mij is hij heel rustig], krijg ik naar m'n kop toe dat ik levensgevaarlijk was en dat paarden bang van mij werden enzovoort. Dan vraag ik me af hè - hadden ze het beter gevonden als ik daar lekker over het hele terrein tussen kindertjes van 8 een rodeoshow hield? Mijn paard kan namelijk nogal ontploffen soms en dat uit zich in 4 benen in de lucht, rennen, en dus gewoon hé-lé-maal uit z'n dak gaan. Dan is het toch beter dat ik juist in een afgelegen hoekje of stuk sta te longeren ipv tussen alle andere ponies en paarden mezelf en anderen in gevaar te brengen? Probeer je het veilig te houden, krijg je nog gezeik - zucht.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:16

weet je wat frustrerend is?als je een braaf paard hebt die mensen in de inrijbak gebruiken als stootblok om hun hypere rilbeesten tegenaan parkeren en dan zeggen tegen je: ja vind je toch niet erg he,die van jou is braaf,die kan het ook wel hebben(fjord)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:18

x3_Ine_x3 schreef:
Ayasha schreef:

Joh, na drie uur wachten in 15cm sneeuw is je geduld op. ;) Geloof me maar, als iemand geduld heeft gehad met haar paard dan ben ik het. Maar je er komt een moment dat je moet durven denken "ik kan wachten tot ik een ons weeg, ik moet wat anders gaan doen nu"

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:09

mijn grootste ergenis was laatst op een wedstrijd,ik zal verder maar niet zeggen waar,want,,,,,ggggrrrr.
je komt je aanmelden,lekker een uur van te voren aanwezig dan de tijd dat je moet rijden.loopt even naar de ringmeester,vraagt welk nummer er in de ring rijdt,blijkt dat er nog maar 4 mensen voor je aan rijden,ggrrr,,,zegt die trut ook nog,"tja dan wordt het tijd dat je gaat opzadelen", oke ,als de sodemieter mijn groom uit de kantine geplukt(zat lekker te genieten van een bak koffie)en opzadelen die hap.kom je bij het het inrijveld is er nog maar 1 voor je aan,dus snel maar een beetje inrijden zo goed en kwaad als dat ging,op een veld met allemaal kuilen,en toen de ring maar in,,,,,,,het was een regelrechte ramp.ik vond de jury nog verschrikkelijk mild,(had 170pt. en 174pt)maar voor deze locatie geef ik mij nooit weer voor op.
waren trouwens wel vroeg thuis!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:13

Mogen jullie niet op je tijd wachten?

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:21

dit was niet op tijd,dus had ik een beetje uitgerekend hoe laat ik ongeveer moest,en ik was ruim daarvoor op tijd.
ik was er om half 10 aanwezig en moest om ongeveer half 11 rijden.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:24

1) Mensen horen zeuren over van alles en nog wat omdat ze na een belabberde proef (in hun ogen fantastisch) geen wp hebben gereden.

2) Mensen die een waardeloze proef rijden en dan nog winst rijden ook.
ALs jij een uur vantevoren jezelf aanmeldt, dan mag je eisen op je eigen tijd te starten, mits er eigen tijden aangegeven staan.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:38

ten eerste hoor jij mij niet zeuren over mijn proef,en ten tweede, nogmaals, dit was niet op tijd dit ging gewoon op nummer

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:39

Ik stond 1x op mijn wedstrijd om kalkoenen in te draaien... het lukte gwn niet en ik werd helemaal gefrustreerd!! Nou ik goed kijken! zat er gwn GEEN schroefdraad in ;( Ik doe altijd na de hoefsmid ff checken met de schroefgaten en kalkoenen maar dit keer niet .. en zo zie je maar weer ;( hoefsmid gebeld en gelukkig was hij thuis en nam hij op, hij kon er met 20 min zijn... ijzers eraf en er weer op... mocht later starten maar nog maar 15 min in kunnen rijden, echt DRAMA! wel winst gelukkig ;)

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:44

@maybe2

Ten eerste: dit is geen frustratie ten op zichte van jou!
Maar een algemene frustratie over wedstrijd ruiters.

Ten tweede: als het gewoon op nr gaat en niet op tijd. Is het helaas pindakaas als je te laat bent :+

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:49

oke,sorry dat ik direkt zo reageerde,maar als je een uur van te voren aanwezig bent lijkt mij dat vroeg genoeg,anders kun je voortaan al s'nachts op pad,als je s'morgens op tijd moet rijden.

TheFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 20:07

mistid schreef:
Het inrijden bij springwedstrijden B&L pony's. Wat een drama. Kleine voltes achter de losspringhindernissen draaien, niet opletten en anderen daardoor afsnijden, pony geeft trap achteruit en er komt nog nieteens een sorry/gaat het? vanaf.

In het Z springen bij de pony's kent iedereen elkaar, is echt een leuk clubje en iedereen wenst elkaar succes&feliciteerd elkaar enzo. Staan altijd voor elkaar klaar. Dat vind ik echt fijn!

Is hier precies hetzelfde. :Y) Heel herkenbaar dus.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 20:09

hmm ik heb op de wedstrijden waar ik hier help juist het tegenovergestelde,binnen de B/L is de sfeer beter dan vanaf het M/Z

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:46

Als mn pony er geen zin in heeft...
Hij is dan soms zó leuk bezig, gaat je totaal tegenwerken enzo.

Laatst ging hij middenin de ring stilstaan, kon been geven of een tik met de zweep geven wat ik wou, maar meneer wou niet meer vooruit. Na een half minuutje dacht hij, ik kan wel weer wat doen en ging hij verder.

Al met al was het een vrij rampzalige proef, en toch had ik 175 punten, dus ik denk dat die jury haar verkeerde bril op had!