Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

_sparta_ schreef:KiWiKo schreef:misschien omdat ik andere paarden reed dan jij?
zoals in mijn eerdere post uitgelegd, ik zal die nog even quoten voor je
Heb jij dan andere paarden uitgebracht dan kwpners, Trakehner en andere rijpaarden die in Nederland veel rondlopen? Scheut Arabier, flinke scheut volbloed? Of had jij wat anders?
Net als andere hier al zeggen zijn er genoeg mensen die deze paarden zadelmak maken. Al dan niet eerst eens verprutst door een ander. Die nooit een slof nodig hebben. En al helemaal niet op een concours. Als je het daar wel nodig hebt hoor je daar niet thuis. Dan is je africhting of te gejaagd te gaan of je hebt geen feeling of je bent zelf bang en wilt zo een noodrem hebben, want nooit een goed uitgangspunt is.

. KiWiKo zegt dat ze het niet pikken als je er wat fout mee doetCitaat:en inderdaad......... een beetje een paard pikt de slof niet, en zeker de paarden niet waar ik op zat........... knalde er dwars doorheen als je even oneerlijk bent!

Als je verbloemt met slof ben je wederom fout bezig met je slof in mijn mening.
En inderdaad, dat veranderd niet na 15 min maar de ruiter zelf kan wel gerust gesteld zijn na 15 min.

KiWiKo schreef:een slof heeft niks met opsluiten te maken......... en vreemd terrein is geen wedstrijd terrein......... zijn hele andere dingen

Ik kan die er nl prima aan hangen zonder dat die ook maar een innieminnie beetje op sluit, mijn slofteugel is veul langer dan mijn paard zijn/haar hals en ik heb geen krampvingers dus ik kan die slof prima laten vieren indien nodig. Als je de slof als opsluiting ziet ga ik er vanuit dat je ook zonder teugels rijd? Die sluiten nl ook op
Dat jij niet kan rijden met slof zonder opsluiten zegt overigens meer over jouw onkunde wb met de slof om gaan dan over de hulpteugel.

En zo zijn er niet veel......... zelfs ik zag het regelmatig niet zitten en deed schietgebedjes voor ik opstapte van het dier
_sparta_ schreef:Als ze hem op een wedstrijd niet korter pakt dan die 1e foto, dan ligt ze al op haar gat voordat ze hem op maat heeft als het paard belsit iets te gaan doen. Maar dat lees jij dan weer niet. Dus niet erg dat je vertrekt. Kiwiko kan ook wel voor haar zelf praten heb ik het idee. Heeft ze jou handje vast niet voor nodig.
en dus zo een peerd mij mentaal er niet onder krijgt
_sparta_ schreef:Als ze hem op een wedstrijd niet korter pakt dan die 1e foto, dan ligt ze al op haar gat voordat ze hem op maat heeft als het paard belsit iets te gaan doen. Maar dat lees jij dan weer niet. Dus niet erg dat je vertrekt. Kiwiko kan ook wel voor haar zelf praten heb ik het idee. Heeft ze jou handje vast niet voor nodig.
Denk dat je ipv je bezig te houden met mij te verwijten dat ik niet lees enz beter aan jezelf kan werken wb lezen.
Want alles wat je hier vraagt en oppert is echt al 20 keer op geantwoord en gezegd hoe het echt zit ipv jouw verzinsels.

KiWiKo schreef:_sparta_ schreef:Als ze hem op een wedstrijd niet korter pakt dan die 1e foto, dan ligt ze al op haar gat voordat ze hem op maat heeft als het paard belsit iets te gaan doen. Maar dat lees jij dan weer niet. Dus niet erg dat je vertrekt. Kiwiko kan ook wel voor haar zelf praten heb ik het idee. Heeft ze jou handje vast niet voor nodig.
leest ze heel goed.......... de slof hangt er ook niet aan voor het paard......... maar die hangt eraan omdat ik dan gewoon meer eraan rijen dus zo een peerd mij mentaal er niet onder krijgt