Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nikkieee schreef:idd geld + gedreven ouders + geluk + talent
want als je niet kunt rijden kun je ook neit een heel duur heel goed paard met alle knopjes erop laten lopen, het kan natuurlijk makkelijker zijn als het paard de knopjes al kent, maar je meot ze wel weten te vinden
shera schreef:nikkieee schreef:idd geld + gedreven ouders + geluk + talent
want als je niet kunt rijden kun je ook neit een heel duur heel goed paard met alle knopjes erop laten lopen, het kan natuurlijk makkelijker zijn als het paard de knopjes al kent, maar je meot ze wel weten te vinden
je vergeet nog een enorme portie doorzettingsvermogen en wilskracht van het kind..... Daar zonder heb je aan geld en talent niks.
ulysse1 schreef:Precies, maar als de ouders niks met paarden hebben, dan gebeurd dit echt niet. Ik zat met m'n 8e op een manegepony, lekker 6 jaar met manegepaarden gereden. Als de ouders ook al paarden hebben of er in ieder geval interesse voor hebben, krijgen de kinderen eerder een eigen pony/meer/beter les
shera schreef:nikkieee schreef:idd geld + gedreven ouders + geluk + talent
je vergeet nog een enorme portie doorzettingsvermogen en wilskracht van het kind..... Daar zonder heb je aan geld en talent niks.
Fidele schreef:Maar ik moet ook zeggen, dat je met je kind meegroeit en telkens je grenzen verlegd. Het is niet zo dat het kleine kind op een pony gezet wordt met het idee dan en dan rijdt ze Z. Welnee, kind vindt het leuk, krijgt lesjes en een beetje meer, gaat wedstrijdjes rijden en ook steeds meer, wordt ouder en fanatieker en dan opeens is er dat dag dat ze Z mag starten.....
tantjeuh schreef:Fidele schreef:Maar ik moet ook zeggen, dat je met je kind meegroeit en telkens je grenzen verlegd. Het is niet zo dat het kleine kind op een pony gezet wordt met het idee dan en dan rijdt ze Z. Welnee, kind vindt het leuk, krijgt lesjes en een beetje meer, gaat wedstrijdjes rijden en ook steeds meer, wordt ouder en fanatieker en dan opeens is er dat dag dat ze Z mag starten.....
Klopt inderdaad.. Maar blijft een feit dat kinderen van fanatieke ruiters (of "paardenmensen") een ferme stap voor hebben, gewoon omdat ze door hun ouders constante begeleiding kunnen krijgen.. en daardoor niet afhankelijk zijn van de lessen die ze moeten nemen. De basis krijgen ze namelijk van thuis mee, elke dag opnieuw.
Fidele schreef:Maar ik moet ook zeggen, dat je met je kind meegroeit en telkens je grenzen verlegd. Het is niet zo dat het kleine kind op een pony gezet wordt met het idee dan en dan rijdt ze Z. Welnee, kind vindt het leuk, krijgt lesjes en een beetje meer, gaat wedstrijdjes rijden en ook steeds meer, wordt ouder en fanatieker en dan opeens is er dat dag dat ze Z mag starten...
mistid schreef:Overigens doe ik het gewoon met de ponyclubles, en de rijvereniging. Dit jaar zit ik bij het HTC, daar krijg ik zeer goede extra hulp, maar om nu met 4 verschillenden naar les te gaan wordt wat veel van het goede, en om nou van mijn moeder te verwachten dat ze altijd mij helpt bij het rijden houdt die al helemaal geen tijd meer over.