respect tijdens losrijden!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:48

Ik weet niet hoe dat bij jou in de regio was.
Maar hier had je NKB en NBVR.
NKB waren in die tijd toch een heel ander soort mensen als de NBVR.
Als het een opengestelde wedstrijd was had je altijd al dat het niet zo goed samen ging.
Ook al had je gewoon een paard. :D

delayla97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:58

Hallo allemaal

ik rij nu M2+7maar ik heb ook meesteal last van
B ruiters dan Z ruiters maar dat komt denk omdat ik heel goed
Kan opschieten met Z ruiters omdat ik zelf met
me vorige pony Z hb gereeden.
Maar als ik aan het inrijden ben sorry hoor maar dan let ik ook
op mijn paard en niet echt op de mensen om mij heen ja tuurlijk
ga ik vel voor mensen aan de kant maar ik rij echt alleeen maar
voor me zelf

Nonactive

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:03

Dat is ook bij de western sport, want bij de jeugd rijd eerst de limited ervoor. Maar dan liggen ze te zueren dat je op de hoefslag stapt, okee is ook niet slim maar als hun dan uitstappen lopen ze met z'n 2e op de hoefslag! En ze snijden je ook vaak af omdat ze denken dat hun alles zijn en dan geven ze jou de schuld dat je in de weg rijd.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:09

VivaLaVida schreef:
Ik heb het ook vaak gehad, ook zelf ... :P en dan roepen 'sorrieee!" haha. Nog erger vind ik als je sorry zegt en er word niks terug gezegd ;) foutje kan gebeuren.

Jah dat vind ik ook vervelend ..
Had hele tijd terug mijn eerste concour buiten stal, pony nog jong ,maar werd de hele tijd getreiterd door een meisje met een paard, ook indd regel van linkerhand geven was weg.
Uiteindelijk heb ik dr getikt met me zweep op haar been(van de ruiter dus) , kreeg nog een vuile blik maar het hield wel op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:14

xTrudyx schreef:
Dat is ook bij de western sport, want bij de jeugd rijd eerst de limited ervoor. Maar dan liggen ze te zueren dat je op de hoefslag stapt, okee is ook niet slim maar als hun dan uitstappen lopen ze met z'n 2e op de hoefslag! En ze snijden je ook vaak af omdat ze denken dat hun alles zijn en dan geven ze jou de schuld dat je in de weg rijd.

Heb ik geen last van met de wedstrijden ;) Iedereen rijdt netje in de zelfde richting. Dus je hebt ook geen last van mensen die je tegegemoed komen. Geven elkaar tips nog voor de wedstrijd. Er hangt altijd een heel relext sfeertje. En iedereen kent elkaar bijna ook :):) Er zitten soms wel een paar rotte appels tussen, maar daar heb ik geen last van. En we rijden soms wel met zijn 4 naast elkaar. Gelijk een mooie oefening voor de paarden. Hoor wel vaak van mensen die ook aqha rijden dat daar veel andere sfeer hangt. Net wat jij zegt
Maar ik denk dan niet dat jij wran rijdt ;)

mattanja1234Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 12:14

gaan we allemaal mekaar de schuld geven. wat gezellig,, :S

donaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 12:21

vorame schreef:
Over asociaal gesproken.

En je paard opvoeden, dan mept hij ook niet.
Ligt echt aan de ruiter hoor, een paard dat mept.
Opvoeden heet dat.
En ja dat kan ook met meppen. :)

sorry dat ik het zeg he,maar mijn paard durft ook meppen,in het begin deed ze dit niet,tot een paard eens op haar achtervoeten heeft gelopen ,sindsdien mept ze wel als er iemand te dicht komt ,dus kan dit liggen aan opvoeden?

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 13:57

donaa schreef:
vorame schreef:
Over asociaal gesproken.

En je paard opvoeden, dan mept hij ook niet.
Ligt echt aan de ruiter hoor, een paard dat mept.
Opvoeden heet dat.
En ja dat kan ook met meppen. :)

sorry dat ik het zeg he,maar mijn paard durft ook meppen,in het begin deed ze dit niet,tot een paard eens op haar achtervoeten heeft gelopen ,sindsdien mept ze wel als er iemand te dicht komt ,dus kan dit liggen aan opvoeden?

Ja.
Haar duidelijk laten weten dat ze dit gewoon niet mag.
Ook al is er wat gebeurd.
Jij bepaald wat ze doet, dus ook of ze mag slaan of niet.

Als ze ooit is geschrokken met hoeven krabben mag ze jou dan voortaan elke keer slaan?
Ik denk dat je dat ook niet pikt.

Als ze eens is geschrokken met uit de weide halen en ze ging toen aan de kletter is dat voortaan iets wat ze altijd mag haar hele leven?

of laat je haar dan ook weten dat dit toch niet mag, ondanks de gebeurtenis.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 13:59

ook ik word vaker omver gereden door een B ruiter dan een Z ruiter.
en die arrogantie valt volgens mij wel mee. je moet toch mooi recht op je paard zitten?
of ben je dan meteen arrogant...

Elke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:08

Oodrey schreef:
Persoonlijk heb ik daar niet zoveel last van ^^
Heb namelijk een rood strikje op de kont van m'n paard en dan letten ze wel beter op je!

Misschien een onredelijke tip, maar ook al haalt je paard niet uit, geef hem een rood strikje!
De andere gaan dan wel meer afstand van je houden

Even tussendoor: mijn paard slaat dus wel degelijk uit ^^

Doe jij dat op wedstrijd?

Ik heb dat nog nooit gezien bij jou? Raar ^^

wake_up

Re: respect tijdens losrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:08

delayla97 schreef:
Hallo allemaal

ik rij nu M2+7maar ik heb ook meesteal last van
B ruiters dan Z ruiters maar dat komt denk omdat ik heel goed
Kan opschieten met Z ruiters omdat ik zelf met
me vorige pony Z hb gereeden.
Maar als ik aan het inrijden ben sorry hoor maar dan let ik ook
op mijn paard en niet echt op de mensen om mij heen
ja tuurlijk
ga ik vel voor mensen aan de kant maar ik rij echt alleeen maar
voor me zelf

Sorry, maar dit vind ik dus wél even arrogant overkomen..

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:47

Dat is niet arrogant, dat is egocentrisch :)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:52

Wat is het verschil? O:)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:57

Mm, ik ga even op een cursus begrijpend lezen. Ze zegt ook dat ze voor iedereen aan de kant gaat, niets aan de hand dus.
Doen wij toch ook als we losrijden, op ons eigen paard letten?

Ik vind het overigens wel vreemd dat ze alleen maar goed met mensen die Z rijden kan opschieten omdat ze zelf Z is geweest :)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:59

Ja, daarom kwam het arrogant op me over..
Alsof, nu ze Z geklasseerd is geweest, B ruiters opeens niks meer voorstellen, en Z ruiters 'aardiger' zijn ofzo :=

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 17:07

ik had ook weleens waar ik eerst stond, dat er iemand was die heeel dicht langs je reed met een paard dat ook nog erg met de staart zwiepte..mijn pony versftijfde altijd helemaal,en ging vol op de rem, dat vind hij echt niks. Tot ik een keer op mijn vz paard reed, en diegene weer zo dicht langs reed, toen begon vz paard ineens uit te halen, en raakte dat andere paard erbij, heb wel sorry fezegd,maar t is die dag ook niet meer gebeurd.

Jasperintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 17:11

nou, ik heb het ook niet alleen tijdens het inrijden voor de wedstrijd! ;)
als ik op maandag binnen moet rijden omdat het regent met mijn verzorgpony dan rijden er ook vaak meiden met hun eigen paard/pony vrij (in de andere bakken zijn les dus dat is wel logisch). maar als ik dan voorrang heb dan rijden zij vaak gewoon bijna dwars door mij heen als ik gewoon mijn voorrang neem :(
en dan kijken ze mij zo aan van :( :( :( :( ! (dan ga ik ook geen sorry ofzo meer zeggen)
het zijn ze echt niet allemaal hoor, maar soms denk ik dat zij zich beter voelen omdat zij een EIGEN pony/paard hebben en hun beter kunnen rijden etc. etc.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 17:15

ik heb een keer als instructeur zijnde een andere instructeur geholpen....... ik zat te kijken naar de les...... en er waren zeker 10 mensen aan het rijden in de binnenbaan..... alles door elkaar heen en veel bijna botsingen....... Tjaaaa zo kan je toch niet lessen........???

de instructeur die lesgaf was net even te vriendelijk en te tolerant, de ruiter ook...... maar laten we wel wezen lessen kost geld EN tijd.

op een gegeven moment was ik het zo zat....... toen ben ik opgestaan en gewoon keihard door de baan gebruld dat NU IEDEREEN de hand van de lesneemster volgt PUNT!!! en dat de lesgeefster vanaf NU voorrang heeft PUNT :) :)

werd wel wat gemompeld, maar ze deden het wel............. hemellief waar is het fatsoen zeg!

lor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 17:29

Ik kom soms ook weleens in de "knoei" met een andere ruiter, dit gebeurt. Sorry zeggen, en proberen toch beter op te letten.
Het is niet te voorkomen denk ik, maar samen moet je er toch het beste van maken.
Het is belangrijk dat iedereen zich aan de bakregles houdt.

wat ik eigenlijk veel irritanter vind is, dat jan en alleman maar over het inrijterrein loopt met hond en kinderwagen i.p.v. langs de zijlijn
en dat als ruiters hun proeven hebben gereden gezellig met elkaar al kletsend kriskras over het inrijterrein uitstappen en de rest, die nog serieus aan het inrijden is niet meer in de gaten houden.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 17:33

Ik had dat 2 weken geleden op concours. Was aan het losrijden met Silence en zie iemand recht op mij afkomen.
Ze kijkt me recht in mijn ogen, maar rijd gewoon zo tegen ons aan.
Volgens mij keurde mevrouw mijn pony af :+

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 19:15

vanmiddag heb ik gereden in Hardenberg en door dit topic ben ik eens gaan opletten hoe het dus gaat op het inrij-terrein. Het probleem ligt bij de ruiter die niet voor zich kijkt (zoals het hoort, tussen de oren door) maar zich puur focust op het hoofd. Als ik dat ook doe heb ik binnen 3 minuten een bijna aanrijding. Verder kwam ik er ook achter dat mensen met grotere paarden (ik heb een kleintje van 1.63.) menen dat ze voorrang hebben op de kleintjes. Ik was namelijk bezig met zowel wijken als middendrafje dat ik gehindert wordt door 2 x een zeer groot paard die voor mijn neus gaat halthouden.. Dus de oplossing: allemaal nog arroganter op je paard gaan zitten met je neus in de lucht, dan zie je elkaar aankomen en alle paarden boven de 1.80 verbieden op het losrij-terrein :+ ;-)

donaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 23:10

vorame : ik straf mijn paard wel af als ze mept dus maar iederen zijn mening over dit onderwerp

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 23:21

donna schreef:
vorame : ik straf mijn paard wel af als ze mept dus maar iedereen zijn mening over dit onderwerp

Als je dan goed straft laat ze het voortaan wel. :)
Het is te gevaarlijk om er veel meningen over te hebben.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:12

Vorame, ik nodig je uit om mijn merrie te proberen... Ze draagt tijdens het inrijden een rood lintje, spijtig genoeg kennen er veel de betekenis niet van. (vooral kinderen met pony's)
Vroeger sloeg ze naar elk paard dat in de buurt kwam. Ondertussen nog alleen maar als zij zelf in stap is en de andere te dicht komt. Maar zelfs de muur waar de spiegel hangt, slaat ze nog altijd naar als ze haar eigen ziet.

Zelf heb ik eerder het gevoel dat ik blij zal zijn als ik weer hogere proeven ga rijden. Dan zijn de mederuiters iets oplettender tijdens het inrijden dan de jonge en minder ervaren ruiters van nu.

rexxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 17:31

Gelukkig nog geen botsingen gehad, maarwel een paar bijna botsingen. Ook vooral met lagere klasses, die de bakregels nog niet goed kennen. En soms ben je zelf ook zo bezig datje het niet in de gaten hebt.