Aftrek verzorging, voor wp!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:29

Ellen112 schreef:
Ik vind dat de verzorging er in moet blijven tot minimaal de L2, waarom?
Omdat kinderen dan leren dat je moet werken voor je wedstrijd, dat het niet iets is van ik doe het wel ff, en dat ze hun paard en tuig etc. ook moeten verzorgen voor die tijd. Kinderen leren dan dat niet alles vanzelf gaat en dat ze er dan toch iets voor moeten doen :)

Ik zou graag zien dat er geen cijfer meer voor 'verzorging' werd gegeven maar 'voldoende' of 'onvoldoende' kon worden aangekruist door de jury.
Bij ...x onvoldoende krijg je een berisping van het KNHS.

Aangezien er idd jury's zijn die dingen als smaak van kleuren van dekjes, laarzen, paarden, ras of iets anders mee laten wegen is dat een veel veiligere methode.
V.w.b. het puntenaantal 179. Ik geef normaal punten en ga niet zitten rekenen waar de combinatie op uit komt. Hebben ze een wp hebben ze dat verdient, hebben ze geen wp is het ook niet verdient. Ik ga er geen punt bijtellen of afhalen.

Alane

Re: Aftrek verzorging, voor wp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:32

het bij de jury neerleggen of iemand een berisping krijgt zet alleen maar kwaad bloed....
jury jansen heeft ervoor gezorgd dat ik berispt ben, en dat komt omdat ik op een haf rijdt/geen dure merken heb....

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:09

Je legt het niet bij de jury neer. als een combinatie er netjes uitziet krijgen ze gewoon 'voldoende' aangemerkt.
Als het er daarentegen niet uitziet krijgen ze 'onvoldoende' maar de jury kan nooit weten hoeveel 'onvoldoendes' die combinatie al heeft, dus ligt het niet bij de jury maar bij de combinatie.
De berisping krijgen ze van het KNHS niet van de jury.

Punten korten bij verzorging doordat je op een ander ras rijdt komt regelmatig voor. Ik zou niet weten waarom iemand werd berispt omdat hij of zij op een haf rijd. Maak geen biet uit. Dan moet er wat voorgevallen zijn. Niemand krijgt zomaar een berisping.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:14

Ik had bij je vorige post een stukje gemist :D
Citaat:
...x

had het gelezen als bij iedere onvoldoende :oo

en mij laatste zin was al voorbeeld bedoelt (heb een qwertz/duits toetsenbord en kan de aanhalingstekens niet vinden) :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:43

Nou, dat lijkt me eerlijk gezegd ook geen goed voorstel.
Want het blijft subjectief wat voldoende en onvoldoende is.

Afschaffen die punten voor verzorging, ik zie toch maar zelden dat mensen er echt onverzorgd uit zien.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:32

verzorging mogen ze van mij bij het springen gelijk weer invoeren...
gisteren op wedstrijd en wat ik daar gezien heb...
langere manen oke, maar ze kunnen op z'n minst gekamd/geborsteld zijn.
dekjes smerig en/scheef onder het zadel..
pony's onder het stof...
:n

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:05

Alane schreef:
Ik had bij je vorige post een stukje gemist :D
Citaat:
...x

had het gelezen als bij iedere onvoldoende :oo

en mij laatste zin was al voorbeeld bedoelt (heb een qwertz/duits toetsenbord en kan de aanhalingstekens niet vinden) :+

Kan gebeuren ;)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:07

Fitzroy schreef:
Nou, dat lijkt me eerlijk gezegd ook geen goed voorstel.
Want het blijft subjectief wat voldoende en onvoldoende is.

Afschaffen die punten voor verzorging, ik zie toch maar zelden dat mensen er echt onverzorgd uit zien.

Niet zo subjectief als nu het geval is.

Manen ingevlochten of netjes naar 1 kant gehangen, staart netjes rehtgeknipt of ingevlochten, schone dekjes, broek, jasje, cap enz.
Krijg je tenminste niet de smaakjury die een beige broek niet mooi vind of laarzen met dikke hak or whatever en je daarvoor punten kort.
Nu kan het punt verzorging worden gebruikt om net geen of net wel een wp te geven en dat is ronduit oneerlijk.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:15

Wat een onzin en een gemiep hier zeg. Het punt voor de verzorging zit meestal zo tussen de 5 en de 8 (ongeveer). Daar zitten 3 punten tussen. Als je daar je winstpunten elke keer van moet hebben, dan moet je toch echt een beetje beter thuis gaan trainen. Dat zou dus beteken dat je zelf elke keer op het randje van wel/niet winstpuntwaardig zit.

Ik zou de tijd en energie die mensen hier mokken en zeuren eens in een paar goede lessen steken. Ben je veel beter af.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:48

Anoeska schreef:
Wat een onzin en een gemiep hier zeg. Het punt voor de verzorging zit meestal zo tussen de 5 en de 8 (ongeveer). Daar zitten 3 punten tussen. Als je daar je winstpunten elke keer van moet hebben, dan moet je toch echt een beetje beter thuis gaan trainen. Dat zou dus beteken dat je zelf elke keer op het randje van wel/niet winstpuntwaardig zit.

Ik zou de tijd en energie die mensen hier mokken en zeuren eens in een paar goede lessen steken. Ben je veel beter af.

zover waren we ook al, we zitten nu op een ander level... :(:) :+
Ik ben ervoor om bij het springen ook het punt verzorging in te voeren...
Ranna is van mening dat je geen punten zou moeten geven maar voldoende/onvoldoende en dat bij een X aantal onvoldoendes de KNHS een sanctie/berisping kan geven...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:29

Sorry, maar dat andere level vind ik echt gemiep van een ander level. Dus die knuffel-smiley alsof ik er allemaal niets van begrepen heb is niet nodig.

Ik vind alles wat te maken heeft met de verzorging zo van ondergeschikt belang, dat ik niet begrijp waar je over discussiert. Of je het nou met kruisjes bij voldoende of onvoldoende doet of met een cijfer. Als je je druk maakt over je punten / voldoendes voor verzorging dat ben je gewoon op het verkeerde aan het focussen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:49

sjongejonge met je verkeerde been uit bed gevallen???

Aks je het topic doorgelezen had, had je gezien dat hetgeen jij verteld al tig maal geschreven is, en daarom die aai smiley... Als ik iemand de gek wil aansteken doe ik dat wel met woorden, en heb geen kaaskopjes nodig die multivariabeluitlegbaar zijn...
Jij maakt je drukker over waar ik mijn energie insteek dan wat anders....

En verzorging is niet van ondergeschikt belang, dat is dan wel jouw mening, maar nog steeds geen feit, zolang dat punt op het protocol blijft staan en behoort tot de proef... net als stap, draf en galop... en net als je thuis traind hoor je thuis ook je tuig te onderhouden, je paard te poetsen, en je kldeing te wassen... gaat net zoveel, zo niet meer tijd en energie inzitten als de normale training van je paard... tenminste bij ons.

Het verschil in het rijtechnisch kunnen tussen de combinaties dat vindt je terug in de punten, af en toe is het wel bitter als iemand spikenspan ten tonele verschijnt net zoveel punten krijgt voor de verzorging als iemand met een vies dekje, ongepoetste laarzen, en stoffige cap...
maar dat is een andere discussie..

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:18

Alane schreef:
Het verschil in het rijtechnisch kunnen tussen de combinaties dat vindt je terug in de punten, af en toe is het wel bitter als iemand spikenspan ten tonele verschijnt net zoveel punten krijgt voor de verzorging als iemand met een vies dekje, ongepoetste laarzen, en stoffige cap...
maar dat is een andere discussie..

Wow! Had niet gedacht dat wij het nog een keer eens zouden zijn over wat dan ook maar, maar hierop kan ik enkel een heel luid AMEN!!! zeggen _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:34

Een winstpunt hoor je niet te behalen door een hoger cijfer voor de verzorging. Dus niet kinderachtig van de jury.

carmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:09

Het huidige systeem is zo dat ieder punt even zwaar telt. Dat geldt dan dus ook voor het verzorgingspunt, het is niet anders. Dan haal je dus niet je wp door het onderdeel verzorging maar door de optelling van alle 30 punten. Het idee dat je door het verzorginspunt net nog een wp zou kunnen halen komt voornamelijk omdat dit onderdeel als laatste moet worden gepunt. Als het onderdeel als eerste zou moeten worden gepunt was, tenminste dat denk ik, deze discussie nooit ontstaan.

carmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:12

En als je een topic niet leuk vindt of de discussie niet wil voeren, dan reageer je toch gewoon niet, iets afdoen als gemiep etc. is niet erg vriendelijk, niemand is verplicht om te reageren toch?

carmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:14

Ik bedoelde in mijn eerste reactie trouwens niet te zeggen dat ik de discussie niet wil voeren hoor, maar ik zat alleen voor mezelf te bedenken waar de oorsprong ervan ligt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:51

als je je winstpunt moet hebben van je verzorgingscijfer,dan is het niveau van de proef gewoon nog niet goed genoeg.

Michelle124

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 15:33

sommige jury's geven standaard een 7 voor verzorging, anderen een 8. Maar ook met dat ene puntje verschil moet je toch je winstpunt kunnen halen?

carmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:58

en als de jury de ene combinatie 182 punten geeft, met een 9 voor de verzorging, en een andere combinatie 179 punten, met een 6, is het niveau van de eerste proef dan eigenlijk ook niet goed genoeg?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:31

Ik heb net mijn coupons gepakt..

7 keer in totaal ( van 14 proefjes) 179 gereden :')

Ach, balen is het wel.. maar dan is het net niet genoeg.

Maar ik snap wel dat je het flauw kan vinden.. Mijn wiskunde leraar gaf mij ipv een 5.4 een 5.5 zodat ik niet zakte.. En daar was ik heel dankbaar voor.

Maar met de paardensport moet je je zelf bewijzen en ze moeten ergens een lijn trekken.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:47

Ik heb dit weekeind bij een jurylid geschreven die eerst ALLE cijfers gaf en dan alles optelde, ze verbeterde niks, paste de cijfers niet aan naar hoger of lager. Was in Heerjansdam voor kampioenschappen :)

En ja, er zat iemand tussen die 179 reed. Dat is pech.. Maar ze gooide er toch echt geen puntje bovenop hoor ;)

Deze mevrouw was in mijn ogen zeer streng, maar wist zeker waar ze het over had :) Reed je goed, dan kreeg je er de punten voor, maakte je er een potje van, tja, jammer, moet je maar beter rijden! :)

HT2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:51

Tallie_Ho schreef:
Ik heb dit weekeind bij een jurylid geschreven die eerst ALLE cijfers gaf en dan alles optelde, ze verbeterde niks, paste de cijfers niet aan naar hoger of lager. Was in Heerjansdam voor kampioenschappen :)

En ja, er zat iemand tussen die 179 reed. Dat is pech.. Maar ze gooide er toch echt geen puntje bovenop hoor ;)

Deze mevrouw was in mijn ogen zeer streng, maar wist zeker waar ze het over had :) Reed je goed, dan kreeg je er de punten voor, maakte je er een potje van, tja, jammer, moet je maar beter rijden! :)

En zo hoort het ook ;) En als je contstant 179 rijd zul je moeten werken aan de verbeterpunten en als het goed is krijg je daar ook begeleiding bij.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:53

En het leuke aan deze mevrouw was ook dat ze aan mij vroeg wat ik er van dacht :) Ondanks dat ik een B ruiter ben (en haar dit ook verteld heb) en ze M2 aan het jureren was vroeg ze op ten duur wat ik er van vond, uitermate leerzaam dus!! :j

HT2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:00

Een niveau qua rijden geeft niet altijd het inzicht van de ruiter aan ;) En schrijven is altijd leerzaam, veelal ook gezellig :D Afhankelijk wie er naast je zit.