Pavo Cup 2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Re: Pavo Cup 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:46

Dekhengsten?
En junioren joung riders?

Kom maar in Veghel rijden dan! Daar doen (bijna) geen young riders en junioren mee, en de KWPN hengsten al helemaal niet, die doen gewoon meteen in de halve finale mee.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:50

smeetjoew schreef:
. Uiteraard doe je niet mee als je je paard niet eens een proefje rond kunt krijgen, maar de meeste paarden lopen echter op L niveau in training of op wedstrijd, dus denk niet dat je bij voorbaat al kunt denken dat je 55 punten gaat scoren als je al wedstrijden hebt gereden en al herhaaldelijk wps hebt gehaald.

En dat is net de grootste fout die de meeste maken.
Je aantal punten die je op wedstrijd haalt, willen totaal niks zeggen over de punten die je op de pavo haalt.
Als je 70% op gewone wedstrijden haalt, dan kun je best 55 punten op de pavo krijgen, ookal loopt je paard braaf zijn rondjes zoals hij ook tijdens die 70% wedstrijd deed.
En paarden die nog geen 60% op een gewone wedstrijd kunnen halen, die kunnen wel weer goed scoren tijdens de pavo.
Het is gewoon niet te vergelijken.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:55

Ja, maar het lijkt mij geen standaard. Ik begrijp best dat de brave diertjes die hun puntje in een proefje halen geen topscore zullen krijgen in de pavo. Maar als je tegen de 200 zit in je proeven omdat je je paard gewoon heel fijn aan het lopen hebt en een aansprekend paard onder je kont hebt dan kun je een vergelijkende score gerust wel halen bij de Pavo. Maar zoals ik al zei zijn er meerdere factoren afhankelijk van een bepaald resultaat. Zo ook het beeld dat de jury´s willen hebben, goede ruiters en dieren die spektakel tonen.

Maar zo zegt een pavoscore dus relatief weinig of een paard goed of minder goed is. Dressuur is voor zo´n 80procent maakbaar en het ligt dus aan de ruiter hoe een paard wordt.

Dat eerste wist ik niet Asjemenou. :)

Maargoed, ik doe dus wel lekker mee aan de pavocup en kom daar niet om te winnen. Althans, ik ben wel iemand die wil winnen, maar ga erg mijn best doen om gewoon een lekkere proef neer te zetten. Als je komt om te winnen zal de teleurstelling groot zijn.
En als ik relativeer zal ik misschien niet door zijn naar de halve finale, maar zullen we iig niet onderaan bungelen als hij net zo loopt als dat hij thuis loopt. En als dat wel gebeurd, dan helaas. Maar dat maakt de kwaliteit van Aspen niet minder. Pavo is ook maar een momentopname.
Laatst bijgewerkt door smeetjoew op 04-05-09 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:58

Nee, ben het echt niet met je eens!
Ik heb paarden die regelmatig boven de 200 punten lopen, en niet alleen in de B.
Maar ik hoef echt niet aan de pavo mee te gaan doen. Ga met minder dan 60 punten naar huis vrees ik..

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:01

Nou oke. We zullen zien.
Ik doe wel lekker mee. :) En als hij niet fijn loopt of de score valt tegen op de pavocup, zal dat niet zijn omdat het geen goed paard is.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:04

Dat zeg ik ook niet..

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:08

ik maakte die opmerking niet naar jou hoor :)

maar in dit topic lees je dan zovaak van die mensen die naar de pavo gaan, voor de ervaring, en dan thuis komen met 55 punten. ja of je daar dan blij mee bent?

ik vind dat je de pavo ook helemaal niet goed kunt vergelijken met een L wedstrijd. bij de pavo kijken ze echt naar de kwaliteiten van het paard en als een simpele knol een proef loopt volgens het boekje kan hij ook in de 200 punten lopen. daar hoeft hij echt niet met zijn voorbenen rond zijn oren te zwaaien.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:09

Dat begrijp ik, maar om het even te vergelijken.
Ik haal nette scores, hij loopt in de training ook fijn en als ik dus geen punten behaal, passen we als combinatie gewoon niet in het kader van de jury mits hij net zo fijn loopt als in de training.

Maar we zullen zien, ik heb zelf namelijk nog geen ervaring met pavocups.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:11

oh jij zal ook vast wel aan je punten komen hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn.

maar sommige mensen hebben gewoon een te hoog verwachtingswaarde van hun paard en gaan dan met de smoes erheen, puur voor de ervaring. en dan valt het resultaat achteraf vaak tegen.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:12

Oh, oke. Die ervaring heb ik niet, althans dat wist ik niet. :)
Maargoed, ik laat het hierbij.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:14

rockey schreef:
oh jij zal ook vast wel aan je punten komen hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn.

maar sommige mensen hebben gewoon een te hoog verwachtingswaarde van hun paard en gaan dan met de smoes erheen, puur voor de ervaring. en dan valt het resultaat achteraf vaak tegen.

Werd toch nieuwsgierig, en heb even gespeurd, maar ik denk idd dat je met dit paard minimaal nette punten zult halen. :)

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:31

Ik heb ook nauwelijks ervaring met de Pavo Cup dus ik vraag me ook wel eens af of ik wel mee moet doen.
Aan de andere kant, de kleine heeft zoveel gummi en tritt in de benen, het is voor mij gewoon al een plezier om die daar rond te sturen.
De andere 4 jarige is denk ik nog te groen in juli. Die kent nog te weinig, maar is ook wel erg goed. Wie weet verrast ze me de komende maanden.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:59

Maar er is dus niemand die naar de oefenavond in Bunschoten gaat?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 00:38

Ik ging vorig jaar ook voor de ervaring, wist dat die goed kon lopen. Haalde eigk meer punten dan ik verwacht had. 65,5

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:07

En een zeer stuitje!

Ik ga dit jaar meerijden met de 5-jarigen. Kwam vorig jaar 1 punt tekort en heb tips gekregen en hoop dat ze nu meer paard is....

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:12

Heel zeer ja ;)

Touscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:02

asjemenou schreef:
En dat is net de grootste fout die de meeste maken.
Je aantal punten die je op wedstrijd haalt, willen totaal niks zeggen over de punten die je op de pavo haalt.
Als je 70% op gewone wedstrijden haalt, dan kun je best 55 punten op de pavo krijgen, ookal loopt je paard braaf zijn rondjes zoals hij ook tijdens die 70% wedstrijd deed.
En paarden die nog geen 60% op een gewone wedstrijd kunnen halen, die kunnen wel weer goed scoren tijdens de pavo.
Het is gewoon niet te vergelijken.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb met mijn eerste paard ook meegedaan met de Pavo Cup. Dat is echt totaal geen bijzonder bewegend paard. Maar ik vond het gewoon super leuk om daar ook rond te hobbelen. Ik had dan ook maar 54 punten toen. Inmiddels ben ik met datzelfde paard zonder grote problemen Z2. Er zullen ook vast paarden uit die groep van toen zijn die nu nog niet Z2 zijn en toch veel meer punten hebben gekregen. Pavo Cup is gewoon niet te vergelijken met de normale wedstrijden.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:40

Wat ik wel een goede zaak vind, is dat er dit jaar ook wordt gekeken naar het voorbrengen van de paarden. Ben vorig jaar in Exloo wezen kijken en het was werkelijk een verschrikking hoe sommige ruiters rondgingen.

Zelf doe ik ook mee, óók voor de ervaring, want in die periode zitten we midden in de selecties en ik wil dat mijn paard het 1 en ander aan poespas ziet. En ook omdat ik denk dat ik een paard onder mn kont heb die potentie heeft.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:01

weet iemand of er nog meer oefenavonden zijn? Ze zijn trouwens wel een beetje laat met de officiele data of niet? De eerste zijn toch al volgende maand?
Ik ga toch maar voor eentje verder weg en wat later in het seizoen, ben er straks ook nog 2 weekjes uit (zie onderschrift, heel vervelend :P)

Touscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:03

4 juni oefenavond in Vrouwenpolder
18 juni oefenavond in Maasdijk

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:07

Touscha schreef:

Ow, Maasdijk is wel in de buurt! Moet je daar vroeg voor inschrijven denk je? Met hoeveel rij je dan? Of: is er ergens meer info over? *gaat even googlen*

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:39

Dat komt ook wel bij het afdelingsnieuws in IDS te staan.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:26

Kev schreef:
Touscha schreef:

Ow, Maasdijk is wel in de buurt! Moet je daar vroeg voor inschrijven denk je? Met hoeveel rij je dan? Of: is er ergens meer info over? *gaat even googlen*

Of via het regiomenu op de site

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:44

Ga denk ik ook eerst aan zo'n oefenavond meedoen, dan kan ik aan de hand daarvan beslissen of ik echt aan de Pavocup zelf wil mee doen. Maasdijk is idd wel redelijk dichtbij maar 18 juni al :roll: das al best snel!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:34

AronenLoutje schreef:
Ga denk ik ook eerst aan zo'n oefenavond meedoen, dan kan ik aan de hand daarvan beslissen of ik echt aan de Pavocup zelf wil mee doen. Maasdijk is idd wel redelijk dichtbij maar 18 juni al :roll: das al best snel!

Ik weet niet hoor, maar je weet toch van te voren wat een jury verwacht?
Daarbij weet je toch zelf wel of je paard over voldoende kwaliteit(en) beschikt?

Als je al niet zeker van je zaak bent en/of onvoldoende kennis van de gang van zaken hebt, zou ik persoonlijk niet eens meedoen ;)

Ik ga ook echt niet starten op van die oefenavonden....ik neem hem wel 2 of 3 keer mee naar vreemd terrein!
Op de Pavo zelf is het bij de 4 jarigen toch alleen maar stap, draf, galop en wijken meer niet.