Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 15:12

Hier in de omgeving zijn er ook best wat verenigingen en locaties die banen verhuren (al dan niet met instructie/springmateriaal etc.).

Vooral voor Chip was dit een uitkomst, na de coronaperiode deed hij alsog hij nog nooit eerder in zijn leven mee was geweest naar vreemd terrein dus daar zijn we echt wel op veel verschillende locaties gaan rijden :))

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 16:03

Dank jullie wel allemaal voor jullie lieve berichtjes. Dat doet me echt goed.
Is er een pagina op fb waar ik eventueel banen kan vinden? Ik was al een beetje aan het zoeken maar kon zelf nog niet zo makkelijk iets vinden.

Wat fijn @melis dat jouw bijrijdpaard zo relaxed was. Veel succes zaterdag! +:)+

Ah wat mooi @DJZ dat je in juni nog weer gaat. En…. een nieuwe aanwinst?? Ik ben natuurlijk erg benieuwd. Vertel vertel. :):)

Oh @lumi met tips van jury erbij is helemaal mooi. Is er een speciale pagina waar je dit zag?

Zo fijn te lezen @Apple dat andere ruiters ook tegen dingen aanlopen. :o

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 16:15

De meeste verenigingen die wegstrijden uitschrijven, kan je vaak ook wel de bak afhuren de week ervoor. Ken wel meer mensen die dat doen met een kijkerig paard, zodat je de week ervoor al eens gereden hebt waar je dan daarna ook de wedstrijd hebt.
Dus, ik zou ook de vereniging gewoon mailen waar je wilt starten, want dat is in mijn beleving eigenlijk altijd wel mogelijk.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 16:23

wendy1987 schreef:
De meeste verenigingen die wegstrijden uitschrijven, kan je vaak ook wel de bak afhuren de week ervoor. Ken wel meer mensen die dat doen met een kijkerig paard, zodat je de week ervoor al eens gereden hebt waar je dan daarna ook de wedstrijd hebt.
Dus, ik zou ook de vereniging gewoon mailen waar je wilt starten, want dat is in mijn beleving eigenlijk altijd wel mogelijk.

Ja dit was ook al mijn idee en ik vind het ook prima om gewoon te betalen voor de wedstrijd maar dan aan te geven dat ik alleen kom losrijden en verder niet mee doe of zo. Het zal vast goed komen.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 16:24

Melzazu schreef:
Dank jullie wel allemaal voor jullie lieve berichtjes. Dat doet me echt goed.
Is er een pagina op fb waar ik eventueel banen kan vinden? Ik was al een beetje aan het zoeken maar kon zelf nog niet zo makkelijk iets vinden.

Wat fijn @melis dat jouw bijrijdpaard zo relaxed was. Veel succes zaterdag! +:)+

Ah wat mooi @DJZ dat je in juni nog weer gaat. En…. een nieuwe aanwinst?? Ik ben natuurlijk erg benieuwd. Vertel vertel. :):)

Oh @lumi met tips van jury erbij is helemaal mooi. Is er een speciale pagina waar je dit zag?

Zo fijn te lezen @Apple dat andere ruiters ook tegen dingen aanlopen. :o

In welke omgeving zit je? Dat maakt het vinden van een fb groep wel wat makkelijker

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 16:57

hehe zie nu pas dat ik met m'n foto in uitgelicht sta :')

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 20:19

Lumi grens twente/achterhoek :)
Het is inderdaad niet voor iedereen altijd een fijne locatie om te rijden, maar wel mega leerzaam voor de paarden.
Proberen de dressuurwedstrijden nu altijd wel zo te plannen dat er geen voetbal en tennis is.

Melzazu ik zou vooral de facebookpaginas van verenigingen uit de buurt liken.
Wij plaatsen het als vereniging ook altijd op de eigen facebookpagina.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 20:24

melis_93 schreef:
Lumi grens twente/achterhoek :)
Het is inderdaad niet voor iedereen altijd een fijne locatie om te rijden, maar wel mega leerzaam voor de paarden.
Proberen de dressuurwedstrijden nu altijd wel zo te plannen dat er geen voetbal en tennis is.

Melzazu ik zou vooral de facebookpaginas van verenigingen uit de buurt liken.
Wij plaatsen het als vereniging ook altijd op de eigen facebookpagina.

Daar zit ik ook, daar is altijd genoeg te huren :)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 22:03

2023 reed ik in 2.5 maand van de b+0 naar de L2+4 8 oktober gestopt en een week geleden weer begonnen en L2+8.

Ik hoop dit jaar vooral op een leuke manier wat hoger te komen. Mijn paard is alweer 20 maar geniet nog van elke ronde.

Ik meld me dus aan in dit topic en neus even rond in de berichten hier

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 22:08

Wat een goede tip om te vragen of je de baan een keer mag huren! Die van mij is ook gespannen op nieuwe locaties.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 23:20

DJZ: weinig commentaar, de eerste jury wilde grag dat ik met meer hand reed en en er meer aan zat.. ach ik was niet de enige met een groot puntenverschil, tja helaas dat is niet mijn visie... de 2 e jury vond het vooral heel stom en zonde dat ik HC ging starten. zelf vind ik er nog wel veel werk aan, zeker de overgangen terug zijn nog wel een ding, en halthouden.. maar we knutselen heel langaam gewoon verder.

hier ook achterhoek / overijssel, zat in de buurt te huur, en ook genoeg waar je gewoon hc kan starten, dat haalt wellicht ook de prestatiedruk wat weg?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 07:23

Ik vind het wel jammer dat er zoveel via Facebook gaat qua huren en clinics enzovoorts. Ik heb geen fb meer en je kan steeds minder tot niets zien zonder account. Vroeger stond startlijsten vol met zulke dingen.

Ik ben ook bezig met locaties zoeken, ik weet er nu 1. Er zijn er wel meer maar of ik wil er niet heen :+ of het is gewoon niet handig qua reistijd of route.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 08:22

Wij zetten het ook wel op de startlijsten, maar de week voorafgaand de wedstrijd bereik je tegenwoordig toch meer mensen via Fb

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 08:28

Hier dus helaas nog maar amper. Week van te voren plan ik niks, gaat echt om langer van te voren, maar nope. Voor die last minute dingen snap ik het zeker hoor! Ik zou alleen willen dat het en en was en niet alleen maar op fb. En dan vooral omdat fb zoveel aanpast qua zichtbaarheid zonder account.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-24 08:49

MyWishMax schreef:
Ik vind het wel jammer dat er zoveel via Facebook gaat qua huren en clinics enzovoorts. Ik heb geen fb meer en je kan steeds minder tot niets zien zonder account. Vroeger stond startlijsten vol met zulke dingen.

Ik ben ook bezig met locaties zoeken, ik weet er nu 1. Er zijn er wel meer maar of ik wil er niet heen :+ of het is gewoon niet handig qua reistijd of route.

Omg ja zo irritant :')

Bijna alle crosslessen, oefencrossen etc staan ook alleen op fb. En dan vaak ook via fb/insta moeten aanmelden :roll:

Laatst nog ingeschreven geweest voor een oefencross (gewoon via startlijsten dan) maar informatie dat die afgelast werd stond uitsluitend op fb. Facebookloze kennis van mij is toen helemaal voor niks naar die crosslocatie gereden :')

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 10:19

Dat is slecht dat er niet naar iedereen even een mailtje wordt gestuurd!

ik heb dan wel fb maar juist van startlijsten is het makkelijk dat je op km kan filteren. Ik zit in een groep oefencrossen noord en oost nederland oid maar hoeveel er daar wel niet inzetten van brabant/limburg etc.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 13:11

Melzazu schreef:

Ik wil gewoon die wp in het L1 hebben :))
Lang verhaal kort: Hij is mij aangeboden. Deze 21 jarige Tango, komt oorspronkelijk uit Italië, is ongeveer 8 jaar in Nederland. Hij mag lekker van zijn actieve pensioen genieten <3
Afbeelding

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 17:22

@GabberGill wat leuk dat je er ook bij bent hier +:)+

@MWM snap ik dat je dat vervelend vindt. Ik heb wel fb maar doe er niet veel mee privé dus voor mij zou het ook best toch handig zijn dat het op een andere manier te vinden is. Al zetten ze het maar op hun website of zo: baanhuur is soms mogelijk. Kost €… en bel even naar ….
Of zoiets. :)

Wat slecht @FlyHigh dat ze dan niet netjes is afgemeld. Helemaal als je via een ander kanaal hebt aangemeld. -O-

Haha @DJZ dat snap ik dat je dat punt graag wil.
Ach wat leuk. Een witte parel tussen jouw zwarte parels <3

Ik ben vandaag naar het terrein geweest waar het maandag zo mis ging en heb daar les gehad. Ik was blij dat hij opnieuw wat spanning had zodat we het ook konden trainen en dat ging heel fijn. Heb veel geleerd. Ook fijn om te merken dat ik hem er door kan helpen. Al met al een goede training gehad en dit “moeten” we dus echt vaker gaan doen. Dan gaat het helemaal goed komen. :):)

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 21:04

FlyHigh dat is wel echt slecht. Mag toch op z'n minst op startlijsten gezet worden.

Djz wat een leuke! Wat zijn je plannen ermee?

Melzazu wat fijn dat het een goede leerzame training is geweest! Dat geeft ook weer moed voor de volgende keer.

Nouw wij hebben ook ons dieptepunt bereikt :+ Draftour eigenlijk best heel fijn, maar de galop hebben we meer oefeningen laten zien die niet gevraagd worden dan die wel gevraagd worden. Mevrouw was niet thuis in de verzamelde stap en de wissels en wilde haar eigen ding doen, net zo als in de les haar daarom in de stapstukken travers gevraagd zodat ik er aan kan blijven rijden, maar daar was ze absoluut niet van gediend. }:) Schamende punten, 1e proef 184,5 en 2e 192. Voor de drafonderdelen kregen we ook best prima punten, eerste proef nergens een onvoldoende, maar in de 1e proef een 2, 2 en 3 op de dubbeltellers, de niet dubbeltellende wissels 4ren en nog wat 5en in de galop. Galoptour heeft me dik 30 punten gekost. 2e proef o.a een 2 en 1 op de dubbeltellers.
Maar gauw vergeten en gewoon kilometers blijven maken, eigenlijk gaat ze verder heel fijn vooruit, waar we een tijd terug nog heel veel moeite hadden met de gedragenheid en de lengtebuiging in de zijgangen gaat dat wel echt een heel stuk beter. ik denk dat als we dit stuk onder controle hebben we ook echt wel weer fijne proeven kunnen rijden.
We halen het positieve er maar uit:
Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 21:16

Citaat:
Ik ben vandaag naar het terrein geweest waar het maandag zo mis ging en heb daar les gehad. Ik was blij dat hij opnieuw wat spanning had zodat we het ook konden trainen en dat ging heel fijn. Heb veel geleerd. Ook fijn om te merken dat ik hem er door kan helpen. Al met al een goede training gehad en dit “moeten” we dus echt vaker gaan doen. Dan gaat het helemaal goed komen. :):)

Wat fijn zeg!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 22:02

DJZ schreef:
Melzazu schreef:

Ik wil gewoon die wp in het L1 hebben :))
Lang verhaal kort: Hij is mij aangeboden. Deze 21 jarige Tango, komt oorspronkelijk uit Italië, is ongeveer 8 jaar in Nederland. Hij mag lekker van zijn actieve pensioen genieten <3
[ [url=m/qGaSa5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Past niet in je collectie :')
Nee gaaf dier is het hoor!!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 22:05

Haak hier weer in- wat gaat t hard !
Oefenen op wedstrijd- of ander terrein is hartstikke nuttig .

Dieptepunt bereikt - hopelijk gaat t vanaf nu weer bergop

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 22:11

Flubberboot schreef:
Past niet in je collectie :')
Nee gaaf dier is het hoor!!

_O- _O- Het is gewoon heel zwart/wit :))

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 22:12

Melis: wat knap dat je ook na een rotproef positieve punten kan benoemen.. komt goed bij jullie!

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 22:32

Leuk joh weer eens een wedstrijd na 2/3 maanden :') Moet ik om 8 uur starten... Dat wordt om 06:15u vertrekken om een beetje normaal parcour te verkennen (springen) en in te rijden. Denk dat ik nog niet eerder zo'n vroegertje heb gehad. Morgen alles klaarmaken dat ik enkel hoef in de laden op de vroege ochtend. _O-