Ik vind kampioenschappen gewoon leuk om te rijden. En op de Nederlandse ben ik met simpele merrie toch al 2 keer netjes in de middenmoot beland met 65 procent, dus meer kan ik toch niet verwachten. Niet alleen door de profs, ook door kwaliteit van paarden. Merrie is aangekocht als recreatie paard voor mijn moeder, dus voorlopig doen we het gewoon goed

En qua winstpunten, ik heb er langer over gedaan voordat ik ooit begon met starten met dit paard en blijf ook langer thuis voordat ik promoveer. Dan zijn we dus al netjes klaar voor die klasse. Maar dan krijg ik wel eens te horen dat het niet eerlijk is dat ik niet met 10 punten over ga, omdat ik die 10 snel haal en gemiddeld 65 procent haal. Of dat het niet eerlijk is dat ik mee doe, want ik haal goede punten (ik had of nog geen of pas 1 wedstrijd in het M1 gereden na 2,5 jaar niks) Maar waarom is dat niet eerlijk? Ook wij hebben er hard voor getraind, alleen niet op wedstrijd. Dat is soms ook frustrerend, dus ik vind het helemaal een moeilijke discussie wie waar nu wel of niet thuishoort. Want het wordt steeds sneller dat mensen vinden dat je ergens niet meer aan mee zou mogen doen.
Het is ook maar net wat het doel is. Voor mij zijn die 10 winstpunten en zo snel mogelijk promoveren het doel niet. Wel met plezier rijden, goede punten, zelf tevreden zijn en de proef echt kunnen rijden ipv overleven. En dat het paard de proef 'makkelijk' doorloopt.