Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:39

Ik heb de laatste pagina’s van dit topic doorgelezen maar vond het niet zo snel. Of ik heb er over heen gekeken.. De KNHS heb ik ook gemaild maar met de titel online Z1 proef en hier kreeg ik gelijk een automatische mail terug met de uitleg hoe paardrijden.nu werkt, maar dat was niet mijn vraag. :')

Misschien weet iemand hier het, wij hebben een houten hekwerk om onze 20x60 bak heen. Hierdoor zie je niet goed als je 2m achter C gaat staan wat er bij C gebeurd. Niet handig met bv. de eenvoudige wissel daar. Nu dacht ik als oplossing de filmer op een stoel/ krukje te laten staan. Zou dit een probleem zijn?
Ik las al dat de filmer anders op de c moet gaan staan en als de ruiter dan naar C komt 2m van de hoefslag af gaan staan. Dit lijkt mij voor een jury lastiger beoordelen en ook lastiger duidelijk te filmen.. Hier iemand ervaring met een hek rondom de bak en het filmen met oefeningen bij C?

Hilli

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:43

Ik sta bij het filmen van een vriendin tijdens haar proefje altijd op een krukje. Dan blijft de combinatie juist goed zichtbaar.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 21:10

Ik heb al veel combinaties beoordeeld waarbij de filmer op een krukje staat. Alleen maar prima om het zo op te lossen.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 21:28

je mag ook op G staan tegenwoordig

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 21:35

Flevolander schreef:

Dat mag wel, maar dat is heel erg onprettig jureren.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 21:53

Anoeska27 schreef:
Flevolander schreef:

Dat mag wel, maar dat is heel erg onprettig jureren.

Ik vind dat dus wel meevallen. Heb inmiddels best wat proeven gehad waar de filmer op G stond en wanneer de filmer secuur filmt dan is het heel goed te zien.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:05

Het is jammer dat ik dat filmpje wat ik doorgestuurd kreeg niet kan laten zien, want ik vond het echt heel erg lastig. Er zaten veel (halve) voltes in de proef bij C en zonder duidelijke letters was ik soms echt mijn oriëntatie kwijt.

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:24

Herkent iemand dit?? Ik heb een nieuwe telefoon en hierop kan ik niet op de pagina paardrijden.nl komen. Erg lastig omdat ik mijn proef wil uploaden. Via de pc wil de pagina wel laden.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:52

:Super bedankt! Dan ga ik het op een krukje proberen komende week. Ons Z1 debuut, helaas niet op wedstrijd maar zo is ook leuk! :)

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:58

Sannnn schreef:
Ik heb de laatste pagina’s van dit topic doorgelezen maar vond het niet zo snel. Of ik heb er over heen gekeken.. De KNHS heb ik ook gemaild maar met de titel online Z1 proef en hier kreeg ik gelijk een automatische mail terug met de uitleg hoe paardrijden.nu werkt, maar dat was niet mijn vraag. :')

Misschien weet iemand hier het, wij hebben een houten hekwerk om onze 20x60 bak heen. Hierdoor zie je niet goed als je 2m achter C gaat staan wat er bij C gebeurd. Niet handig met bv. de eenvoudige wissel daar. Nu dacht ik als oplossing de filmer op een stoel/ krukje te laten staan. Zou dit een probleem zijn?
Ik las al dat de filmer anders op de c moet gaan staan en als de ruiter dan naar C komt 2m van de hoefslag af gaan staan. Dit lijkt mij voor een jury lastiger beoordelen en ook lastiger duidelijk te filmen.. Hier iemand ervaring met een hek rondom de bak en het filmen met oefeningen bij C?

Wij doen ook altijd op een kruk, hebben ook hekwerk. Bij oefeningen op korte zijde C of bij opgaan diagonaal houd ik de telefoon wat hoger

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 08:23

Voor de afwisseling eens wat anders. Ipv een KNHS proefje gisteren de neckrope editie van we all ride opgenomen. Ga m straks insturen. Ben heel benieuwd :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 08:27

Ik krijg nog maar 1x per maand een plukje proeven. Max 10. Denk dat het nog niet lekker loopt.

@anouska ik vind het ook niet fijn jureren als er gefilmd wordt bij G. Wijken is lastig, voltes enz

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:43

Hoi, ik ga ook m'n eerste proefje opnemen binnenkort!
Hoe weet je welke proef je moet rijden, of ben je daar vrij in?

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:09

Elitedeux schreef:
Hoi, ik ga ook m'n eerste proefje opnemen binnenkort!
Hoe weet je welke proef je moet rijden, of ben je daar vrij in?

Www.paardrijden.nl

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:12

Mijn eerste zelf opgenomen proefje terug. Door de spanning, die ik zelf echt nooit heb behalve nu was t voorstel rondje al mislukt met opnemen :+ . Extra stom als je ze zelf ook jureert..
Maar dat gemeld bij de KNHS en t mocht gelukkig wel beoordeeld worden. En 180 punten *\o/* . Met terecht commentaar, dat wel. Dus super happy!
Was exact een jaar geleden toen ons rampjaar begon.. (2x peesblessures enzovoorts). Afgelopen week kreeg ik te horen dat mijn bit niet toegestaan was, wat ik naar aanleiding van de regelementen gids nog niet helemaal snap, maar ach. 1e alternatief werd door madam afgekeurd ;(. 2e alternatief was mwa. Dus toen mijn niet toegestane bit aangepast naar een wel toegestane versie. Maar daar had ik nog niet mee kunnen oefenen. Toen nog besloten dat we de proefjes buiten gingen opnemen waar ik al zeker een jaar niet had gereden. Zorgde voor de nodige capriolen met losrijden :') . Dus super blij met mijn 180 punten. Dat er nog genoeg werk aan de winkel is weet ik. Maar het voelt toch als een beloning na een klote jaar!
Afbeelding

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:39

Vandaag alweer de 7e online proef opgenomen. Het gaat steeds beter!
Heel benieuwd naar de punten.

Afbeelding

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 15:58

caro29 schreef:
Ik krijg nog maar 1x per maand een plukje proeven. Max 10. Denk dat het nog niet lekker loopt.

@anouska ik vind het ook niet fijn jureren als er gefilmd wordt bij G. Wijken is lastig, voltes enz

Ik krijg er ook nog heel weinig. Toevallig vorige week 4 die door andere juryleden waren terug gestuurd met de vraag of ik er iets mee kon. Maar verder ligt het helaas helemaal stil.

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 18:25

Ik lees dit topic al een tijdje mee, super handig en een mooie aanvulling op de info van de KNHS. Ik heb afgelopen zondag mijn 5e online proefje ingestuurd, laatste was van half december. Toen wilde het nog niet echt lekker uit de verf komen. We zijn net voor de lockdown over gegaan naar de M2 (nog net 2 puntjes kunnen scoren). Online vielen de punten een stuk lager uit. Dus dat maar ff aan de kant gegooid en ondertussen verder trainen.

Aangezien mijn paard zondag toch gewassen en gevlochten mee was en mijn groom er ook bij was toch ook nog maar even een proefje opgenomen. Doordat nu alles gefilmd word zag ik zelf al grote verschillen met de vorige keren. Dus ben nu super benieuwd naar de punten.

Wat is jullie ervaring momenteel met hoe snel je je punten krijgt? Vorige keren had ik alles binnen 48uur heb ik toen gewoon mazzel gehad?

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 18:41

Hoi, weer even terug van weggeweest.

Ik heb een vraag aan jullie (vooral de juryleden eigenlijk)
Momenteel heb ik alleen de beschikking over mijn springzadel, omdat ik een nieuw dressuurzadel heb laten aanmeten, omdat mijn oude niet goed meer was. Nu duurt het nog wel eventjes voordat ik die heb.

Nu vraag ik me af of je echt 'benadeeld' wordt met het rijden op een springzadel. Ik weet dat dat officieel gezien niet uit moet maken, maar heb wel eens verhalen gehoord van mensen die er toch commentaar op kregen.
Het rijden gaat nu zo lekker dat ik eigenlijk wel weer een proef wil opnemen. :o

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 18:43

@Jesss dat mag echt niet uitmaken. Ik zal er iig nooit iets over zeggen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 18:46

Het enige wat ik wel eens gezien heb is een opmerking over de houding en de lengte van de beugels. Dat was iemand die echt heel erg kort zat en de houding was niet correct. Maar dienopmerking was ook gemaakt met een dressuur zadel, dus dat lag niet aan het zadel op zichzelf haha

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 18:50

Juryleden mogen geen unten aftrek geven als je met een springzadel rijdt. Mij maakt het niks uit.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 19:05

jesss_amigo schreef:
Hoi, weer even terug van weggeweest.

Ik heb een vraag aan jullie (vooral de juryleden eigenlijk)
Momenteel heb ik alleen de beschikking over mijn springzadel, omdat ik een nieuw dressuurzadel heb laten aanmeten, omdat mijn oude niet goed meer was. Nu duurt het nog wel eventjes voordat ik die heb.

Nu vraag ik me af of je echt 'benadeeld' wordt met het rijden op een springzadel. Ik weet dat dat officieel gezien niet uit moet maken, maar heb wel eens verhalen gehoord van mensen die er toch commentaar op kregen.
Het rijden gaat nu zo lekker dat ik eigenlijk wel weer een proef wil opnemen. :o

Ik start mijn bijrijdpaard M1 met een springzadel (en binnenkort is de planning M2) en heb alle proeven winst gereden en geen commentaar over het zadel.

Met mijn eigen paard langer geleden ook met springzadel gestart (L2). Heb toen 1x de opmerking gehad dat mijn beugels wel erg kort waren. Verder geen opmerkingen gekregen.

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 19:24

Vroeger gebeurde het nog wel eens dat het springen en dressuur kort op elkaar gepland stond en omzadelen dan wel heel krap werd dan deed ik ook gewoon dressuur rijden met springzadel, beugels ff 2 gaatjes langer en door. Nooit commentaar op gehad.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:03

HarmanyL schreef:
Mijn eerste zelf opgenomen proefje terug. Door de spanning, die ik zelf echt nooit heb behalve nu was t voorstel rondje al mislukt met opnemen :+ . Extra stom als je ze zelf ook jureert..
Maar dat gemeld bij de KNHS en t mocht gelukkig wel beoordeeld worden. En 180 punten *\o/* . Met terecht commentaar, dat wel. Dus super happy!
Was exact een jaar geleden toen ons rampjaar begon.. (2x peesblessures enzovoorts). Afgelopen week kreeg ik te horen dat mijn bit niet toegestaan was, wat ik naar aanleiding van de regelementen gids nog niet helemaal snap, maar ach. 1e alternatief werd door madam afgekeurd ;(. 2e alternatief was mwa. Dus toen mijn niet toegestane bit aangepast naar een wel toegestane versie. Maar daar had ik nog niet mee kunnen oefenen. Toen nog besloten dat we de proefjes buiten gingen opnemen waar ik al zeker een jaar niet had gereden. Zorgde voor de nodige capriolen met losrijden :') . Dus super blij met mijn 180 punten. Dat er nog genoeg werk aan de winkel is weet ik. Maar het voelt toch als een beloning na een klote jaar!
[ [url=m/iQwpWX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd met je winstpunt, ben wel nieuwsgierig welk bit je nou had voorheen :o