Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ook altijd fijn
Balenciaga schreef:Mooi begin van de L! Nette punten hoor
-------
Nou helaas, mijn debuut komende zondag zal moeten worden uitgesteldAch ja, ze geven een mooie herfstdag op dus dan gaan we heerlijk naar buiten met de paarden.
Vanmorgen wel even fijn kunnen trainen op semi-vreemd terrein. De bak daar kent ze ondertussen nog wel, alleen stonden de paarden daar op stal vanmorgen net buiten toen wij kwamen en die kende ze niet. Die waren druk aan het rennen en bokken, en mevrouw werd daar echt heel heet en rennerig van (en ik ben echt absoluut geen held, vond het zelf ook spannend) Stalgenootje heeft echt megafijn geholpen, waardoor ik uiteindelijk eigenlijk heel fijn heb kunnen rijden
![]()
Naar aanleiding van het vorige filmpje van mijn B proef ben ik wel aan de slag gegaan met onder andere jullie tips (handen meer dragen, minder been, hakken laag), moet zeggen dat dat in de les wel echt beter gaat maar vandaag was daar niets van te zien. Omdat mevrouw nogal afgeleid was en niet helemaal op mij lette, maar ook omdat ik het zelf wel een beetje spannend vond
Al met al een mooie oefening!
Filmpje van vanmorgen, mocht iemand tips hebben: graag!
https://www.youtube.com/watch?v=wnU6W-T ... e=youtu.be
Ik denk als je je handen wat meer draagt en je schouders wat naar achter doet, het plaatje al heel anders is. Zelf naar voren kijken helpt waarschijnlijk al wel mee. Je zit nu een beetje ingeknikt zeg maar 
Zo zit ik ook in de auto of op een stoel.
Goed dat je hebt geoefend met spannende omstandigheden, op wedstijd kan het ook gebeuren dat er paarden (of koeien of kinderen of honden of...) langs de ring rennen. En wat leuk dat je een filmpje hebt gedeeld! Ik vind je een mooie combinatie met je paard. Je mag nog iets meer met je been naar je hand toe rijden. Probeer je hand mooi voor je te houden en stil te houden tijdens het lichtrijden. Nu druk je je hand naar je bovenbeen maar dan werk je onbedoeld terug en krijg je een onrustige verbinding doordat je handen mee gaan bewegen met het lichtrijden. Je wil het achterbeen naar het hoofd toe rijden als het ware, dus probeer niet het hoofd naar je toe te trekken.
Jij had eerder ook online mee gereden toch? Zou dat nog een optie zijn?
ik zit zelf scheef, aan mijn lijf zie je niets maar mijn beugels lijken altijd ietsjes ongelijk. Ik trek mijn rechterheup strakker / lager dan links. Dit voel ik altijd terug aan mijn pony die daardoor beter aan mijn linkerbeen is. Het is zo minimaal dat het niemand opvalt (behalve mijn instructrice
) maar langzaam wordt het steeds iets erger, dan moet ik echt weer een paar dagen goed focussen op de inwerking van mijn rechterheup- en been, dan wordt zij weer rechter en kunnen we weer een paar dagen vooruit. Om het er vervolgens weer in te laten sluipen, kunnen we weer opnieuw beginnen enz.enz.
en logisch haha! Ik zou ook gewoon een proeflesje gaan meerijden, je merkt snel genoeg of het bevalt en Blade kan het alweer makkelijk aan zo te lezen
super fijn zeg dat het zo voorspoedig is verlopen allemaal 
dus ik ga toch iets super leuks doen morgen

Fijn dat de les zo goed ging!
maar hij is veilig aangekomen en ik ben natuurlijk helemaal in de wolken

Mijn zusje werkte drie jaar intern op een stalling. Elke keer als ik daar op een veulen reageerde keek ze mij nors aan en vertelde wat 'ie de ochtend weer had uitgevroten. Tegenwoordig weet ik beter dankzij haar.
Maar die koppies blijven stiekem leuk.
Ik vind het enorm tof te lezen hoe iedereen aan het trainen slaat en hoe we allemaal onze eigen doelen willen (en) halen. Grappig dat zo veel mensen hier net als mij door de glans van het online wedstrijdrijden heen kijken. Dat viel me op.
Hier gaat het erg op en af. Ik bel komende week met de kliniek om een afspraak te maken. Ik heb te veel aan mijn hoofd gehad (achterstand op afstuderen, gecancelde opdrachten en wat noodsprongopdrachten, een verkeersongeluk gehad en een vriend die ziek lijkt te worden) en ben vooral zelf nu heel erg moe en wat somber, dus ik rust even uit in het weekend. Ik heb Briljantje weinig gezien deze twee weken, wat ik mezelf heel erg aanreken, maar ik zat echt klem dus eigenlijk is dat ook niet eerlijk naar mezelf toe.
Jep, dat is mijn monster.. Vind het wel knap dat ze dat nu nog kan, met dat been en een lager lint. Dus ik ben benieuwd wat ik vandaag aantref, als ik er eindelijk weer ben.