[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:51

Netjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 18:27

absque_dubio schreef:
Door omstandigheden even weinig op bokt, dus even snel een beetje bijgelezen. Yvank wat een super nieuws zeg! Heerlijk! :D Wij zijn nog steeds saai 2x 5 minuten aan het stappen.. Wonderbaarlijk genoeg heeft mijn pony zich erbij neergelegd en blijft aardig te hanteren! Ijzers voor zitten er nog onder, zit eraan te denken om deze volgende maand eronder uit te halen ivm vrij glad op het erf met de ijzers. Moet kunnen toch? Of kan ik ze beter

Fijn dat mooi rustig blijft!
Qua ijzers lastig, toen wij moesten stappen op harde merkten we ook dat het gladder werd doordat de ijzers sneller sleten. Zonder ijzers was geen optie omdat dan hoeven te snel korter werden, dus besloten gewoon vaker ijzers te wisselen.

Yvank gefeliciteerd!!

Noukie wat oliebol daar dan nog zoveel last van hebt, dan paard idd maar lekker dag laten staan

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:20

Haike, ik zie oprichting en bergop wel als twee verschillende dingen. Geloof wel dat dit op Z niveau toch echt wel meer punten oplevert, het is tenslotte ook echt iets waar je naartoe werkt.
Wat leuk dat je les zoveel nieuwe inzichten heeft opgeleverd! Lekker mee verder knutselen!

Absque Dubio, ik zou het even met dierenarts en hoefsmid overleggen...

Noukie, wat heftig zeg, chronische hoofdpijn lijkt me vreselijk. Afgelopen week twee dagen flinke hoofdpijn gehad, moet er niet aan denken dat elke dag te hebben! Ook balen dat dit weer zo'n invloed heeft, al kan ik het me levendig voorstellen! Ben zelf ook niet bepaald blij met dit weer -.- Maar goed, nog eventjes doorzetten, ook wij krijgen verbetering... :)

Yvank, gefeliciteerd!

Ik ben net terug van rijden, op mijn gewone outdoorlaarzen, ging prima moet ik zeggen. Lekker verder geprutst met de les van gisteravond. Bak is op dit moment wat kleiner dan normaal, maar ach... Ik ga denk ik thuis maar een beetje aanrommelen met afgelopen les en dan in alle gangen. Maar even wat minder fanatiek.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 22:31

Vandaag was t hier wel weer lekker weer. Moest gelukkig pas einde dag, dus kon rustig beetje buiten rommelen en toen trok t wel bij, dus toch gegaan.
Eigenlijk best aardig doel gehaald nog, wilde minder braaf zonder dat hij dicht sloeg. Dat lukte best wel, alleen werd ie nog wel wat strakker en wat hectisch. Maar dat was t risico :) Punten vielen tegen, maar niet zozeer op de onderdelen waar er dan een rommeltje in sloop. Gewoon overal 0,5 tot 1 punt lager dan wat ie normaal loopt.
Ben sowieso blij dat mn hoofd bij trok en ik zeker met t losrijden meegenomen gewoon lekker gereden heb, voor mezelf weet ik wat ik volgende keer beter wil, dus kan er toch tevreden mee zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 22:44

Wat jammer dat je overal lager werd gepunt dan normaal Noukie!

Wat wil je beter de volgende keer?

Ik ben op zoek naar zwarte stijgbeugels, jullie nog tips? Mag niet glimmen...

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 22:52

compositi oid? Daar heeft mn ma zwarte van, die zijn mat zwart zeg maar...
edit, deze https://www.ej.nl/paard/zadels-toebehor ... gL3IPD_BwE

Ik wil dat ie wel zo vooruit blijft denken, maar daar minder strak in wordt :) Een heel los elastiekje zal hij nooit worden, maar merkte nu dat ie dan bijv richting de uitgestrekte draf een beetje vierkant de bocht om komt, omdat ie teveel aanspant. Dat gaat thuis stukken beter, dus denk kwestie van veel doen en zelf in de ring in mn rijden beter de balans bewaren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 22:59

Noukie schreef:
compositi oid? Daar heeft mn ma zwarte van, die zijn mat zwart zeg maar...
edit, deze https://www.ej.nl/paard/zadels-toebehor ... gL3IPD_BwE

Ik wil dat ie wel zo vooruit blijft denken, maar daar minder strak in wordt :) Een heel los elastiekje zal hij nooit worden, maar merkte nu dat ie dan bijv richting de uitgestrekte draf een beetje vierkant de bocht om komt, omdat ie teveel aanspant. Dat gaat thuis stukken beter, dus denk kwestie van veel doen en zelf in de ring in mn rijden beter de balans bewaren.

Klinkt een beetje zoals mijn probleem, maar dan de andere kant op. Zou de nadruk niet leggen op veel doen. Maar wanneer hij strak wordt een overgang terug maken en los op beide kanten en dan weer opnieuw beginnen. Althans, ik kan me voorstellen dat ook in deze situatie dit een oplossing kan zijn. Een paard dat strak wordt is (of hij nu sneller of langzamer gaat) lastiger bewerken dan paard dat lekker los blijft. :)

Die beugels zag ik inderdaad ook, niet heel erg gek. Maar lijkt me een beetje licht. Wel handig met dit weer trouwens :D
Zelf zag ik dit: https://www.divoza.com/nl/imperial-ridi ... tijgbeugel Ook niet te veel geglim.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 23:09

Die beugels zijn idd wel heel licht ja. Ik vind ze zelf niet super fijn, al krijg ik niet de vinger erop waarom dan niet :+ Die IR zien er idd ook netjes uit.

Oh, nee, met veel doen bedoelde ik: in de ring ook gaan doen en daar oplossen :) Idd niet heel veel hulpen, want dan slaat ie echt helemaal af :D Wat jij zegt idd, dat bedoelde ik met meer de balans. Nu schakelde ik vooral op (wat ie dus nu oppakte, das al een overwinning) en ik moet zelf meer balans vinden tussen wel iets opschakelen, maar ook rust en lossigheid bewaren.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 23:14

Fijn dat je les fijn ging Janine! Ik heb trouwens deze beugels https://www.ej.nl/paard/zadels-toebehor ... gKY5fD_BwE . Niets bijzonders maar dus ook niet glimmend. Wat ik wel graag wilde :+

Ja ik wil nog even graag de wissels aanleren voordat ik ga afbouwen. Ook is ze nog maar net over de helft dus wil in ieder geval tot januari wel lekker blijven rijden en dan langzaam afbouwen. Heb volgende week als het goed is nog een clinic van adelinde Cornelissen :)

Gefeliciteerd met de behaalde punten en resultaten, goed gedaan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:30

Nou hij leek zo rustig vandaag toch er op gegaan! En hij was super braaf. Ben klein buitenritje van 15 min gaan maken dan is die vaak braver dan in de bak. Super lief was die!

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:40

*\o/* *\o/*

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:56

Wat goed!! Beter dat t juist buiten zo fijn gaat

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:30

Wat fijn Yvank, zo lekker naar buiten.

Gaaf hoor Droversrun de clinic van Adelinde! Altijd leuk dat soort dingen.

Wij hebben dit weekend beide dagen wedstrijd gehad. De buitenritjes als voorbereiding waren top haha.
We hebben (in de m2) 6 winstpunten gereden dit weekend! Gister was ie behoorlijk onrustig en heet, maar heb gewoon lekker gezeten en niet teveel gereden :Y) Dat bleek te werken. Wat een gaaf gevoel en power gaf mn paardje! Heel tof! 2x 196,5 was het resultaat en 2 tweede plaatsen.

Vandaag was ie gelijkwaardig aan gister. Wel iets rustiger, maar alsnog echt top! Vandaag 2 winstpunten met 188,5 en 184. Ik ben weer heel trots op m! :D

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:01

Even bijgelezen, maar jullie zijn week goed op dreef!

Yvank, super dat je weer wat kan doen! Zal voor het paard ook wel fijn zijn :)

Noukie, wel vervelend als het ineens veel lager gepunt is.

Ik ben dit weekend ook weer op pad geweest en ons eerste winstpuntje is binnen!! Ze voelde niet zo heel fijn aan, maar toch wel een aantal goede stukken ertussen. De kop is er in ieder geval vanaf :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:26

Gefeliciteerd Rosanna!!! *\o/*

Ik wilde vanmiddag nog even longeren, volgens buienalarm niets aan de hand... Het goot!!! En het hield gewoon niet op... :\ Dus niets gedaan... :+

Sinds een paar weken komt er ook een buurmeisje van de eigenaar rijden. Maar vanwege haar leeftijd (14/15 ofzo?) mag ze van de eigenaar alleen onder begeleiding. Nouja prima natuurlijk, wil best wat tijd steken in zo'n meisje, zo ben ik er tenslotte ook gekomen.
Maar het is niet zo'n fanatiekeling als ik vroeger was... En nadat ik twee weken geleden haar heb gevraagd 2 keer per week de natte plekken uit de stal te halen, als enige vorm van tegenprestatie, heb ik haar niet meer gezien. (na een kleine week zelf die stal maar even aangepakt...) Krijg wel appjes dat ze even snel iets wil doen (voordat ik les heb en zelf maar een half uur de tijd heb, of mijn avondeten moet overslaan), of de vraag: Kom je morgen ook? <Ja, weet nog niet wanneer.> "Oké, want ik ga morgenmiddag weg." (iets langer en suggestiever)
Beetje vermoeiend en weet niet wat ik er mee moet, want banketstaaf appjes sturen hou ik niet van. :+

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 22:30

Ik zou gewoon duidelijk zijn Janine. Jij steekt energie in haar dus mag je best iets terugvragen. Op tijd (jij bepaalt zelf wat dat is) aangeven wanneer ze wil komen en ik zou ook gewoon 'nee' zeggen als het je niet uitkomt. Misschien niet zo leuk maar wel zo duidelijk.

Goed gedaan Rosanna!
En gefeliciteerd Bloempie!
Gefeliciteerd met je 3e prijs Yvank!
Als je weet wat er beter kan Noukie dan kun je daar lekker mee aan de slag. Volgens mij ben je harstikke goed bezig.

Ik ben eindelijk thuis van drie dagen trainingsweekend van Jenny Veenstra. Wat heb ik toch een fijn paard :) :) :)
Het blijft me elke keer weer verbazen hoeveel vooruitgang je boekt in drie dagen tijd. De eenvoudige wissels gingen echt zo fijn en we zijn bezig geweest met kwart pirouettes en appuyeren. Zijn lengtebuiging wordt steeds beter en dat voelt heel fijn. Ik was natuurlijk al gek op hem maar na zo'n weekend dan ben ik echt weer smoorverliefd :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:34

Gaaf Mahitri! Lijkt me echt geweldig zo'n weekend! Volgend jaar als mijn huisje klaar is maar eens kijken of ik dat ook zou redden financieel :D Rij jij heen en weer?

Nou ik deed een poging tot duidelijk zijn ("Je moet doen wat je zelf het belangrijkste vindt (ik wist op dit moment dat ze van plan was om naar de stad te gaan en eerder al aangaf dat ze niet kon omdat ze met vrienden had afgesproken). Ik heb alleen ook belangrijke dingen te doen en een erg drukke agenda en kan/wil dat niet allemaal verzetten zodat jij kan rijden."), krijg ik berichtje terug of ik vandaag niet wat later kon komen, want ze ging eerst nog naar de stad, dan kon ze ook rijden. Ja DOEI! :evaw:
Maar écht letterlijk! "Ik denk rond vier uur, want moet werken." "Oké zou het dan wat later kunnen dat ik dan 's middags nog naar de stad kan?"
Afbeelding

In overleg met andere stalruiter/stalgenootje/vriendin (hoe noem je dat in vredesnaam als je allebei een paard voor dezelfde eigenaar rijdt, wij zijn eigenlijk ook de enigen naast dat nieuwe buurmeisje dan)

Ik ga nog maar wat duidelijker zijn: Ik app wel als ik ga rijden dan zoek je het maar lekker uit of je komt of niet. :roll:

Vanmiddag maar even in de blubsie gereden, wat een regen hebben we gehad zeg! Voorbereiding voor zondag wordt niet bepaald top, maar even rustig aan de komende weken.
Spoiler:
Hopelijk staat hier aan het eind van een jaar een dak op de bak. *\%/*

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:57

Ohh wat leuk Mahitri, heerlijk gevoel is dat he!

Hahahaha Janine ik ga stuk om jou _O- maar kan me voorstellen hoe bloedirrirant het is.. ik zou inderdaad gewoon melden hoe laat jij gaat en dan zoekt ze het maar uit of ze ook kan komen of niet

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:09

Haha ik denk dat je goed bezig bent Janine! Ze klinkt niet als iemand die echt héél graag iets wil leren dus ze kan zich mooi aan jouw agenda aanpassen <<)

Het trainingsweekend is in Assen en je kunt blijven slapen. Ik slaap op een luchtbed maar er zijn ook mensen die in het van der Valk hotel gaan slapen. Het is een soort ponykamp maar dan voor volwassenen :D :=
Super leuk om ook te zien hoe anderen in drie dagen tijd stappen maken. Een aantal komen ook al jaren dus die heb ik echt van de B naar de Z zien groeien.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:21

Oeh leuk luchtbed! Ik ben dol op kamperen :D
Maar Assen is voor mij wel dichtbij... dacht dat er ook hotelkamers in dat ding zaten?

Heb je alweer een concours gepland?

Nou lach maar drovie! :') bloedserieuze zaak, ik voel me nu echt zo'n arrogante dressuurprikker die zich beter voelt dan anderen. Dus had ff de bevestiging nodig van meerdere kanten dat ik gewoon gelijk heb. :') en Nee, ze komt op mij ook niet echt over als iemand die wat wil leren. Dan gaat de gunfactor omlaag. Eerste ontmoeting was al dat ze recreatief rijden en het paard wat leren veel leuker vond dan wedstrijden rijden, al is ze nog nooit op een wedstrijd geweest :')

Heb je je motivatie alweer een beetje terug drov? Dit weekend clinic zeker?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:44

Ik ben terug!

Wat was het in de usa beter weer dan hier zeg.
Wat is het nut van een lekker kleurtje als je t niet kan tonen!!

Wij gaan de 19e weer. Dacht ik misschien door de M te zijn (drie puntjes te gaan) is er maar een proefje!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:20

Noukie fijn dat je zelf lekker gereden hebt! Jammer dat de punten tegenvielen, maar als je eigen gevoel goed is is dat het belangrijkste.

Mahitri gaaf zeg! Heb je ook beeldmateriaal? :D

Janine, ik zou idd aangeven wanneer jij gaat rijden en ze dus kan komen. En het vervolgens bij haar laten liggen of ze dan tijd maakt om te komen of niet.

bloempie186 wat een super weekend zeg, gefeliciteerd.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:38

Hoi iedereen!
Ik zal ook weer proberen wat actiever mee te praten!

Ik ben toevallig ook al een lange tijd opzoek naar zwarte beugels maar dan inderdaad niet van die lichte. Heb ze nog niet kunnen vinden helaas.

Gefeliciteerd iedereen met zijn winstpunten en jeetje bloempie, dat is een goed geslaagd weekend!

Leuk Mahitri, aan te raden dus, zo'n weekend?

Ik zit zelf te twijfelen om de Equestic saddle clip te kopen om nog iets meer gevoel met meten waardes te kunnen vergelijken. Heeft er hier iemand toevallig 1?

Lekker dan Janine, daar zou ik ook wel een beetje zat van worden hoor :9

Ik heb a.s. zondag wedstrijd met Floyd, moeten nog 1 puntje voor het Z2 dus hoop die dan wel even binnen te kunnen slepen. Hij beheerst het allemaal prima alleen we gaan uit starten en dat kan hij nog wel eens een beetje te spannend vinden :+ .
Vanaf de wedstrijd verhuis ik hem dan ook nog eens naar onze nieuwe stal dus heb vooral daar wat leuke zenuwen voor!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:40

Hahaha Optiwolk, vandaag is het nog best wel t-shirt weer toch? :D Waar heb je gezeten in de US?

Balen dat je maar 1 proefje rijdt dan, is er eerder niet nog wat georganiseerd met twee proeven?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:57

Waar dan? In België heeft t geregend ...

Albuquerque en Las Vegas!

Ja, de dag ervoor, maar er kan niemand mee.