[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PrimaDonna_

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:34

Morgen komt de DA dus ben erg benieuwd. Vind het best wel spannend als ik eerlijk ben! Kan er zelf waarschijnlijk niet bij zijn, wat ik wel vervelend vind. Maar moet werken. Kan heeeel misschien even 1 uurtje weg maar mag eigenlijk niet..
Anders gewoon telefoon goed in de gaten houden als de eigenaresse mij belt.
Ik ga hard duimen dat het niks ernstigs is! Ze heeft haar portie ellende al een jaar geleden gehad!

@MonteKarlo; Dat ziet er ook niet best uit! Sterkte met je paardje!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:30

Foto van vorige week :
Afbeelding
Spoiler:
Dit is niet de pony waar ik officieel mee ga starten. Dit is mijn zus haar pony en zij is een springruiter dus ze doen niet veel aan dressuur want dat vinden ze beide niet leuk

Volgende week geen wedstrijd . Miley haar wondje is open gegaan dus dat moet nog even rusten en ik stond ook op de wachtlijst dus afgezegd.

Met wodan gaat het super goed. Deze week vooral bezig met springen want dat vind hij erg leuk en ik wil met hem meer vertrouwen opbouwen.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:31

PrimaDonna_ schreef:
Morgen komt de DA dus ben erg benieuwd. Vind het best wel spannend als ik eerlijk ben! Kan er zelf waarschijnlijk niet bij zijn, wat ik wel vervelend vind. Maar moet werken. Kan heeeel misschien even 1 uurtje weg maar mag eigenlijk niet..
Anders gewoon telefoon goed in de gaten houden als de eigenaresse mij belt.
Ik ga hard duimen dat het niks ernstigs is! Ze heeft haar portie ellende al een jaar geleden gehad!

@MonteKarlo; Dat ziet er ook niet best uit! Sterkte met je paardje!

Sterkte met je paardje! Hopelijk komt het goed.

Wat zei de DA?

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:33

MonteKarlo schreef:
Wauw super goed GA ! Jullie komen er wel :j Goed dat je ze nu aan durft te pakken!

Oke, ik zit nu op mijn laptop, voor degene die het interessant vinden, hier de foto's in een link.
Let op ; er is bloed te zien, voor degene die hier niet tegen kunnen.

Zo haalde we hem van de paddock
http://i68.tinypic.com/2liu6wy.jpg

Hier tijdens het hechten
http://i68.tinypic.com/11toi1j.jpg

En omdat ie zo lief is als ie slaapt :Y)
[ Afbeelding ]

Jij ook sterkte met je paardje! Hopelijk komt het allemaal goed!
Hoe gaat het nu met hem?

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 17:57

roosjenat schreef:
MonteKarlo schreef:
Wauw super goed GA ! Jullie komen er wel :j Goed dat je ze nu aan durft te pakken!

Oke, ik zit nu op mijn laptop, voor degene die het interessant vinden, hier de foto's in een link.
Let op ; er is bloed te zien, voor degene die hier niet tegen kunnen.

Zo haalde we hem van de paddock
http://i68.tinypic.com/2liu6wy.jpg

Hier tijdens het hechten
http://i68.tinypic.com/11toi1j.jpg

En omdat ie zo lief is als ie slaapt :Y)
[ Afbeelding ]

Jij ook sterkte met je paardje! Hopelijk komt het allemaal goed!
Hoe gaat het nu met hem?

Lief dat je er naar vraagt!
De wond gaat goed, de dag erna was het wel erg dik maar na stappen en koelen zag het er al beter uit, en gisteren en vandaag zag het er helemaal prima uit. Maandag komen ze weer controleren.
Arm paard, met dit mooie weer boxrust haha.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 18:39

Afbeelding
Afbeelding

Hier vandaag met het heerlijke weer lekker rondgehobbeld zonder zadel. Ik had wat sprongetje neergezet, dus we hebben zo'n 30cm gesprongen :+ Dat is natuurlijk veel te laag voor haar, dus ze springt niet eens. Daarnaast was ze heel braaf, dus hebben we voornamelijk de rechtergalop geoefend.Ze springt nu al heel snel en makkelijk aan rechts, ze springt ook af en toe zelf ineens aan! Linksom lukt nog echt niet, maar dat komt uiteindelijk wel.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 20:10

Wedstrijd zit erop voor vandaag!
Net geen winstpunten maar voor de draak die ze is mag ik echt niet klagen.
We kwamen daar aan en ze was al heel ongeduldig op de trailer. Stampen, meppen en etteren. Nou eraf en opgezadeld en naar de losrij bak. Pffff klieren, nergens langs willen, weg rennen. Ze was echt heel vervelend. Longeerlijn aan iemand gevraagd en toen gaan longeren. Ff moe gemaakt. Daarna weer erop en weer verder gereden. Toen ik de ring in moest zei de dame voor mij; zal ik een rondje voor je uit stappen in de Ring? Echt m'n redding! Ze volgt dan natuurlijk braaf, zo mak als een lammetje.
Daarna zelf natuurlijk de proef gereden en echt helemaal niet slecht. Ze was best lief, braaf. Deed haar best maar was echt al doodop en helemaal ingekakt. Blij dat we hebben doorgezet. Nu maar weer dooroefenen voor de volgende. Ooit moet het beter gaan zou je denken. Dat de spanning makkelijker afvloeit en ze gewoon luistert.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 20:53

Pien1989 schreef:
We kwamen daar aan en ze was al heel ongeduldig op de trailer. Stampen, meppen en etteren. Nou eraf en opgezadeld en naar de losrij bak. Pffff klieren, nergens langs willen, weg rennen. Ze was echt heel vervelend. Longeerlijn aan iemand gevraagd en toen gaan longeren. Ff moe gemaakt. Daarna weer erop en weer verder gereden. Toen ik de ring in moest zei de dame voor mij; zal ik een rondje voor je uit stappen in de Ring? Echt m'n redding! Ze volgt dan natuurlijk braaf, zo mak als een lammetje.
Daarna zelf natuurlijk de proef gereden en echt helemaal niet slecht. Ze was best lief, braaf. Deed haar best maar was echt al doodop en helemaal ingekakt. Blij dat we hebben doorgezet. Nu maar weer dooroefenen voor de volgende. Ooit moet het beter gaan zou je denken. Dat de spanning makkelijker afvloeit en ze gewoon luistert.

Goed doorgezet en volgehouden! Jullie komen er wel.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:09

Hoi meiden,
Even een update van mij; DA is vrijdag geweest maar kon niks vinden maar waren niet heel tevreden over de DA. Maandag horen we hopelijk meer want ze ging bellen met Utrecht.
Ben beetje in een dipje dus ben weinig actief op bokt.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:28

Nou we houden lekker veel mensen over zo :=
Ach ik zit er voorlopig ook nog niet op hoor omdat die idioot zn been open heeft, maar vind het wel leuk jullie verhalen te lezen :j ooit komt mijn debuut ook wel!

@pien1989 respect hoor dat je toch hebt doorgezet! En wat fijn dat je achter een ander aan een rondje kon. Ookal heb je geen winstpunt gereden is het wel een goede ervaring geweest, jullie punten komen wel! Keep up the good work :j

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:35

MonteKarlo :

Fijn dat het beter gaat! Hoelang moet hij op boxrust? :o

Gostattack:

Ziet er leuk uit!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:36

Pien1989 schreef:

Toch goed doorgezet , kun je trots op zijn! Die winstpunten komen wel :D

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:40

Vandaag op Wodan gereden.
Parkour van 30 cm :Y) gesprongen en geofend met galop. We hebben 6 passen gegaloppeerd voor het eerst in 2 jaar dus enorm trots <3 . Morgen nog even een keer oefenen :D

Miley haar wond is nog steeds niet dicht dus helaas geen trainen meer voor ons deze week.Hopelijk knapt ze snel op. Ze is ook wel een beetje zielig ondanks dat het haar eigen schuld is -O-

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:28

Ah lief van jullie! Het gaat steeds beter dus dat geeft goede moed.
Voor jullie lieve (geblesseerde) paarden: veel beterschap! Hopelijk knappen ze snel weer op.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:55

roosjenat schreef:
MonteKarlo :

Gostattack:

Ziet er leuk uit!

Morgen komen ze de wond controleren, dan staat hij bijna een week op z'n hok. Hoop dat de hechtingen eruit kunnen. Zal straks even een foto maken van hoe het er nu uit ziet, ben er wel tevreden over :j

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:56

roosjenat schreef:
Parkour van 30 cm :Y) gesprongen en geofend met galop. We hebben 6 passen gegaloppeerd voor het eerst in 2 jaar dus enorm trots <3 . Morgen nog even een keer oefenen :D

Miley haar wond is nog steeds niet dicht dus helaas geen trainen meer voor ons deze week.Hopelijk knapt ze snel op. Ze is ook wel een beetje zielig ondanks dat het haar eigen schuld is -O-

Haha gekke Wodan! Super goed.
Wat heeft miley ook alweer gedaan ? Heb dat even gemist geloof ik.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 11:35

MonteKarlo schreef:
roosjenat schreef:
MonteKarlo :

Gostattack:

Ziet er leuk uit!

Morgen komen ze de wond controleren, dan staat hij bijna een week op z'n hok. Hoop dat de hechtingen eruit kunnen. Zal straks even een foto maken van hoe het er nu uit ziet, ben er wel tevreden over :j

Idd hopelijk kunnen de hechtingen eruit! Ben benieuwd naar de foto.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 11:37

MonteKarlo schreef:
roosjenat schreef:

Haha gekke Wodan! Super goed.
Wat heeft miley ook alweer gedaan ? Heb dat even gemist geloof ik.

Heb dat hier niet in gezegd doordat ik echt even teleurgesteld was over die dag. Maar miley is onderweg naar de wedstrijd (we waren lopend) weggerend en 1 km terug naar huis gerend. Helaas onderweg keihard onderuit gegaan. Ze heeft wat schaafwondjes en 1 iets diepere maar opzich valt het mee gelukkig het heeft alleen tijd nodig.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 13:25

Hierbij zijn been;
Links is de dag nadat het gebeurd was.
Midden is vandaag nadat ik hem net uit de stal had gehaald.
Rechts is na het stappen en koelen.
Netjes toch ?

Afbeelding

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 13:26

roosjenat schreef:
Heb dat hier niet in gezegd doordat ik echt even teleurgesteld was over die dag. Maar miley is onderweg naar de wedstrijd (we waren lopend) weggerend en 1 km terug naar huis gerend. Helaas onderweg keihard onderuit gegaan. Ze heeft wat schaafwondjes en 1 iets diepere maar opzich valt het mee gelukkig het heeft alleen tijd nodig.

Pff jeetje wat schrikken ! Snap wel dat je daar de balen van had, nog een geluk dat ze verder niets heeft als in de zin van op een auto geklapt ofzo.
Alsnog heel vervelend natuurlijk, sterkte met het herstel van miley!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 15:23

Ziet er netjes uit MonteKarlo, komt wel goed zo te zien!
Roosjenat, zo dat is schrikken! :(:)

Wij hadden vandaag weer les en vanaf het moment van opstappen gelijk goed aangepakt. Na twee rondjes stappen moest ik al gelijk aandraven, dus we moesten echt heel hard werken. Ze was gelukkig in een hele fijne bui, dus wat dat betreft liep ze heel fijn. Na circa 10 minuten zei mn instructrice: Kom laat die galop eens zien. Toen had ik even zoiets van: oliebol, nu al? Ik zit er net 10 minuten op := Maar ik dacht er kan toch weinig mis gaan. Dus rechtsom gewoon gaan rijden en galophulpen gegeven, het begon met wat protest maar ze sprong vrij snel aan. Uiteindelijk hebben we eigenlijk de hele les gewerkt aan het galopperen. Zelfs linksom gegaloppeerd, in de goede galop! Ze heeft geen enkele keer gebokt, alleen lelijk gekeken en scheef gaan lopen. Daarnaast heb ik super veel tips gehad voor mijn houding en hoe ik nu met haar verder moet werken. Met andere woorden, als we zo doorgaan dan komen die B proeven best wel goed! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding
Rechtergalop is gefilmd :)

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 16:38

Klaag post..

Ik zit er een beetje door met het gedrag van mijn pony. Hij is op wedstrijd oid de braafste van de wereld maar is in de bak gewoon erg vervelend de laatste tijd. Het zadel is goed, de osteo komt in mei voor een check up na 12 maanden en de tandarts komt volgende week. Het is zo dat sinds we verhuisd zijn naar een andere stalling en we hard trainen hij gewoon veel pittiger geworden is. En dat is niet erg maar ongeveer 1x per week kan ik helemaal niks met hem en kan hij er soms vanuit het NIETS vandoor schieten alsof hij door een wesp gestoken is zeg maar. In volle galop vooruit.. Hierdoor ben ik wat onzeker aan het worden voel ik, ben al een angstige ruiter en een onzekere ruiter maar hey het ging goed. Menig amazone zou mij uitlachen aangezien de mijne niet bokt, steigert of opzij springt maar ik voel zijn spanning en hij wellicht de mijne en dan rij ik niet fijn. Zo is hij dan mega kijkerig in de hoeken en is hij vervelend. Ik weet hoe ik ermee moet omgaan maar hij naait me er gewoon bij om het maar zo te zeggen. Ik zag er gister sinds tijden dan ook tegenop om weer te gaan rijden, dan denk ik nou dan galoppeer ik wel niet of nee ik rij wel niet buiten, dat hebben we al zo lang niet gedaan (rijden altijd in de binnenbak maar op vorige stal bijv altijd buiten) straks schiet hij weg in die 20 x 60 bak buiten. En dat zijn verkeerde gedachten en tekens van wantrouwen in hem.. En daar baal ik van. Ik ben me ervan bewust dat ik soms best spanning met me kan meebrengen (onbewuste spanning) en probeer dit altijd te laten afvloeien te paard, vandaag was ik bijvoorbeeld zo relaxed aan het rijden met een een mooie halslengte lekker oefeningen aan het doen in draf (slangenvolte) en eenmaal aangekomen bij de M 'schrikt' hij zogenaamd en staat hij plots stil waardoor ik er bijna naast lag haha, had de cap over mn ogen zitten. Ik was zo ontspannen dat ik dit niet voelde aankomen! terwijl ik dus normaal heel alert ben op zijn oren, zijn houding en gedrag. Ik was er juist zo aan toe om even fijn te rijden :-( En dan betrap ik mezelf erop niet gegaloppeerd te hebben omdat ik bang ben voor een wegschieter..

Ik voelde me al een beetje neerslachtig voor het rijden, maar nu ben ik echt verdrietig en voel ik me leeg. Ik vat het te persoonlijk op i know maar ik baal er gewoon van.. Waarom doet hij zo? Dan zijn we ook aan het rijden en loopt er iemand voorbij de bak en dan gaat hij zo spastisch doen, terwijl hij voor de rest met de neus omlaag braaf zijn rondje loopt. Hij is zo onverwachts bezig dan.. En ik wil hem niet elke keer keihard aan de bak zetten zodat hij me er niet tussen uit kan naaien.. Ik ben ook weleens toe een dagje ontspanning.

Oke vet onsamenhangend verhaal. Ik ben h eel veel aan het werk, mijn ouders liggen in vechtscheiding en ik geef alles voor mijn paard en onze dressuur samen. En dat gaat super goed.. maar nu heb ik echt even een persoonlijke dip. Ik kan gewoon niet doorpakken en ben gewoon nog te angstig. Dat haat ik echt! Had ik maar t lef die sommige ruiters hebben en durven te rijden.. Maar ook wanneer ik dat (wel) doe schiet hij me er hard vandoor als zijn kop er zo naar staat.

Hij mankeert verder niks en is lichamelijk topfit. Misschien te fit en ontdek ik nu zijn ware aard omdat hij bij mij moet werken en zijn lichaam moet gebruiken en hij 9 jaar lang vakantie heeft gehad bij zijn vorige eigenaar (hij is altijd recreatief gereden springen + dressuur en veel buitenritten) (ik heb hem sinds april we hebben hier rustig naar opgebouwd) Hij heeft echt een topconditie en ziet er geweldig uit.

Sorry voor dit vage verhaal :-( Moest het even kwijt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 17:00

Herkenbaar Harvey1! Ik zou bijna zeggen, neem eens les van de instructrice die ik heb. Die weet daar heel goed mee om te gaan en je daar doorheen te helpen. Ik herken mezelf heel erg in jouw verhaal, maar dankzij mijn instructrice heb ik een ander gedachtenpatroon ontwikkeld waardoor ik fijner kan rijden.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 17:25

Harvey in welke regio woon je?
Mijn pony word wel eens gereden door mijn top juf. Nu is mijn pony niet stout maar om gewoon net even meer de knopjes te bevestigen. Ze heet Aimee Weise, wellicht woont je op haar route?

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 17:39

Ghostattack schreef:
Herkenbaar Harvey1! Ik zou bijna zeggen, neem eens les van de instructrice die ik heb. Die weet daar heel goed mee om te gaan en je daar doorheen te helpen. Ik herken mezelf heel erg in jouw verhaal, maar dankzij mijn instructrice heb ik een ander gedachtenpatroon ontwikkeld waardoor ik fijner kan rijden.

Ik zat inderdaad te denken aan iemand die echt goed kan omgaan met angstige ruiters maar ik voel me niet altijd zo! Ik denk dat we best ver van elkaar afwonen helaas maar sta altijd open voor wat nieuws. Moet zeggen dat de mijne mij er ook wel aardig goed doorheen sleept.