[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:55

ik vind ze ook niet zo verkeerd, heb juist op de stukken waar alles zo kort na elkaar komt en korte lijntjes hoge cijfers. :D

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:12

Ik vind de nieuwe proeven echt heel leuk! Maar ze zijn wel lastiger vind ik. Ging net even een vriendinnetje voorlezen, die heeft zaterdag wedstrijd en dan moet je tussen K en A overgang arbeidsdraf maken (als je net E-B-E hebt gegaloppeerd) en dan F-E van hand veranderen. Vind ik best heel snel achter elkaar haha

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:30

Nann__ schreef:
Ik vind de nieuwe proeven echt heel leuk! Maar ze zijn wel lastiger vind ik. Ging net even een vriendinnetje voorlezen, die heeft zaterdag wedstrijd en dan moet je tussen K en A overgang arbeidsdraf maken (als je net E-B-E hebt gegaloppeerd) en dan F-E van hand veranderen. Vind ik best heel snel achter elkaar haha

welke proef is dat?

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:32

Wij hebben vorige week ook geoefend met de nieuwe proeven en ik vond ze best pittig. Pony was sowieso al heel druk en sterk die les, en toen was dat proefje waarin alles snel achter elkaar moest wat teveel. Ik ben niet zo gewend om tijdens de training die korte lijnen mee te nemen dus dat is een oefenpunt voor ons. Vandaag ging het al een stuk beter, als ik maar zorg dat ik eerst een stukje rust pak. Gelukkig hebben we nog twee weken voordat we weer op wedstrijd gaan dus daar kunnen we mooi nog even op oefenen :)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:49

Als ik alleen naar de opvolging van de figuren kijk komen proef 5 en 6 qua oefeningen en hoe ze achter elkaar door gaan overeen met een niveau rond F4, F5, F6.

En dan mis ik nog onder andere de slangevoltes en t door een S van hand veranderen.

Natuurlijk is de beoordeling meer op de gehele combinatie/ meer richting het paard maar de lijnen zijn nu gewoon een kwestie van goed stuurwerk.

Bij het verruimen wat enkele passen is stel je je paard recht. Rijd je echt goed weg en rijd je ook weer echt terug naar het arbeids tempo aan het eind van je diagonaal.

Als je dit technisch goed doet ben je voor je de hoek door bent weer in een mooi arbeidstempo en klaar voor de volgende lijn.

Tuurlijk zijn de lijnen technischer dan ze waren en zijn het geen proeven waarbij je niet zelf ook op je technische vaardigheden getest wordt maar daar is mijns inziens niet echt wat mis mee.

Mijn pony is gister bij de Osteo geweest. Nu een week stappen en dan maar eens zien hoe rijden gaat.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:28

leeneliefje schreef:
Nann__ schreef:

welke proef is dat?

Je hebt hem zaterdag gereden haha. Het is 5 of 6, volgens mij zat het zelfs in beide. Ik weet het niet precies meer..
Ik ben wel echt heel tevreden over de nieuwe proeven! Ik vind de L1 ook echt heel erg leuk terwijl ik absoluut geen dressuur ruiter ben.. :')

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:23

Ik ben toch niet de enige die veel stukken snel achter elkaar vindt. Vandaag opnieuw geoefend met een minder opgefokt paard, en dan gaat het veel beter, maar als ze zondag zo heet is als gisteren, ga ik heel hoge en heel lage punten krijgen.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:15

Nann__ schreef:

Vind ik zelf ook een pittig stukje. Mijne wordt nogal heet van de galop (jonkie die net 9 maanden onder t zadel is) dus is nigal snel op elkaar inderdaad. Agjah we zullen het wel zien morgen :')

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:09

leeneliefje schreef:
Nann__ schreef:

welke proef is dat?

Proef 4 volgens mij

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:11

Mijn combinatie nummer is binnen! Volgende week komt mijn startpas. En 27 mei mijn debuut bij de paarden. En misschien zelfs dat ik mijn debuut nog eerder plan!

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:45

Leuk alle debutanten!

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 06:39

Mijn dochter start zondag voor de eerste keer op ons paard!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:33

Rijden jullie allemaal met een zweep in de proef? En zo ja: wisselen jullie die dan ook steeds om? Of gewoon rechts of links en je houdt m daar

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:35

Niet wisselen, dat geeft een storend beeld. Ik heb hem altijd links ivm afgroeten.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:55

Ik ook zoals Susan. :)

En ik wil deze foto heel graag met jullie delen. <3 Wij hadden afgelopen woensdag een fotoshoot.

Afbeelding

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:11

Ik vind 'm mooi nann! :D Wist je al! :D
Prachtig duo met die geweldige bloesem

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:36

Ik rij niet met zweep, wel sporen, sommige vinden dat raar B rijden met sporen, maar ik hou mijn benen alleen stil als ik mij bewust ben van mijn sporen...

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:45

Seltje schreef:
Ik rij niet met zweep, wel sporen, sommige vinden dat raar B rijden met sporen, maar ik hou mijn benen alleen stil als ik mij bewust ben van mijn sporen...

Och is toch niet raar, totaal niet, zie bijna alleen maar mensen met sporen rijden, ook in de b! Niks mis mee als je stille benen hebt.

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:59

Gave foto met die bloesems! :)

Ik rij met zweep, zonder sporen. Ik was vanuit de manegeles gewend om iedere keer zweep te wisselen, maar tijdens de proef doe ik dat niet. Probeer mezelf nu aan te leren om het thuis ook niet te doen omdat het inderdaad wel een verstoring geeft. Thuis rijd ik ook wel eens zonder zweep omdat ik dan voor mijn gevoel beter kan voelen of ik op beide teugels gelijke druk heb, maar misschien zit dat tussen m'n oren :+ Sporen heb ik ook best veel gezien in de B!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:19

Ik heb nu twee keer een wedstrijd gehad. En twee keer eerste proef zonder zweep en tweede erbij gepakt ivm dat ze gewoon inkakt tijdens de proef. Dus vanmiddag rij ik beide proeven met zweepje.
Thuis probeer ik zoveel mogelijk zonder.

Wat een gave foto zeg.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:27

Wat een mooie foto!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:33

Anne_mieke88 schreef:
Ik heb nu twee keer een wedstrijd gehad. En twee keer eerste proef zonder zweep en tweede erbij gepakt ivm dat ze gewoon inkakt tijdens de proef. Dus vanmiddag rij ik beide proeven met zweepje.

Wat een gave foto zeg.

ja ik had bij de tweede proef ook graag een zweepje gewild, kwam echt uit onze tenen. :+
thuis doe ik vaak ff losrijden met zweepje en pleur m daarna weg, Azrael is ook nogal kriebelig op de zweep, soms heb ik m'n handen nog niet netjes genoeg en raak ik m aan als ik stelling vraag, nou die schiet gelijk 2 meter naar voren :') doei stelling en nagevelijkheid. Enkel wapperen is genoeg voor azrael

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:35

leeneliefje schreef:
Anne_mieke88 schreef:

Wat een gave foto zeg.

ja ik had bij de tweede proef ook graag een zweepje gewild, kwam echt uit onze tenen. :+
thuis doe ik vaak ff losrijden met zweepje en pleur m daarna weg, Azrael is ook nogal kriebelig op de zweep, soms heb ik m'n handen nog niet netjes genoeg en raak ik m aan als ik stelling vraag, nou die schiet gelijk 2 meter naar voren :') doei stelling en nagevelijkheid. Enkel wapperen is genoeg voor azrael

Ja dat doe ik dus ook. Meestal gooi ik hem weg. Maar ik heb hem met de proef dus wel nodig :')

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:35

wat een super gave foto <3

Ik rij mijn proeven soms met sporen en altijd zweep, de zweep hou ik erbij omdat ze halverwege de proef moe wordt en niet meer wil lopen :+

Dat alles zo snel achter elkaar komt vind ik wel fijn, heeft mijn paard geen tijd om aan andere dingen te denken :Y)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:41

Ik rijd zonder sporen en zonder zweep, heb de zweep wel altijd mee.

Met springen heb ik wel altijd een zweepje bij me en sporen om, als ik haar dan voel twijfelen kan ik even een keer extra inkomen als ik denk dat dat nodig is.

Prachtige foto Nan! Had 'm al voorbij zien komen op facebook!