[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:29

Gaaf dier Nouvel! Mooi plaatje ook zo samen :)
Je punten zijn misschien niet heel ruim, maar wel voldoende? Ik zou lekker doorrijden als ik jou was.
Wat heb je er aan om een niveau te blijven rijden wat je al 'door bent' ?

He, t splendid, ja natuurlijk!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:48

Dank je! :)

Ik wil ook geen L meer gaan starten hoor, maar ik zit te twijfelen of ik eerst thuis toch nog alles wat verder door zal werken of toch gewoon wat M zal blijven starten om ook wat aan de proeven te wennen en handiger te worden met proeven rijden,
Ik heb nog steeds het gevoel dat ik daar meer doorheen aan het loodsen ben dan dat ik echt fijn kan blijven rijden... :+

Tsplendid welkom!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:48

Zo. Vakantie gehad dus moest even wat teug lezen.

Kar_lien: meestal 4 - 6 passen aw.. Maar voel je dat het ik het maximale er niet uitkrijg. Doe ik liever 4 dat het nog netjes lukt, dan dat het daarna rommelig wordt.
Scheef aw wordt naar mijn inziens wel afgestraft.

Nouvel leuke foto's. Zou gewoon eerst paar weken thuis even trainen en dan over week 2 - 3 weer eens even weg.

Mijn paard heeft écht vakantie gehad. 2,5 week niks gedaan :Y) Geloof niet dat het goed beviel haha. Ze is weer erg werkwillig. Vandaag ging het rijden wel erg fijn. Heel af en toe hapert het hh-voorwaarts wat.. Beetje jammer. Dan blokkeert ze en sta je dan. :+ (voor de vakantie net mee begonnen, overigens als je een toverstokje alleen maar in handen hebt is het goed ;) ) Donderdagavond les en volgende week weer wedstrijd.

En beetje off-topic. Vorige week is ons nieuwe aanwinst thuis gekomen. Heb samen met mijn vriend een fries veulentje gekocht :) Project voor de toekomst, en staat Hope niet alleen.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:03

Leuk Meya, een veulen! Heb je een foto?

Nouvel ik vind het zelf altijd wel fijn om een beetje in het ritme te blijven, anders ga ik teveel spanning opbouwen voor m'n proeven. Misschien kan je af en toe starten, maar gewoon wat minder vaak? Is natuurlijk persoonlijk of je dat nodig vind of niet.

Ik had zaterdag een onderling wedstrijdje waarbij ik 192,5 punt heb gereden. Zondag weer officieel gestart, gewoon bij ons op stal. Stom genoeg vind ik het thuis spannender dan buitenaf. M'n paard is toch wel braaf, maar thuis heb ik het gevoel dat ik mezelf moet bewijzen naar m'n stalgenoten toe. Het was voor mij dan ook al een overwinning om weer eens thuis te starten. Best mooie punten gereden, 194 en 197,5. Daarmee staat de teller nu op L2 + 6.

Helemaal tevreden was ik niet, het kan echt nog veel beter. De activiteit was onvoldoende en ik was zelf slordig aan het rijden. Genoeg ruimte voor verbetering dus.
M'n paard loopt met z'n andere ruiter nu M1, maar ik vind dat ik daar zelf echt nog niet klaar voor ben. Ik blijf dus nog even rustig zo door rijden, misschien dat we eind van het jaar eens een M proefje mee kunnen pakken. Ik heb wel sinds kort een nieuwe instructrice en merk dat we nu echt met sprongen vooruit gaan :)

Nog een fotootje van mijn knapperd tijdens de les een paar weken terug:

Afbeelding

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:52

Hoi! Mag ik mij hier ook melden? Ik wil ergens de komende weken mijn L2 debuut gaan maken namelijk.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 17:35

Welkom!

Sanned leuk paard, en nette punten!

Mega gefeliciteerd met jullie aanwinst, leuke een friesje!
Wij hebben naast mijn lusitano ook nog een arabo fries, heel leuk dier ook!

Ik denk inderdaad dat ik kijk of ik nog 1x in de maand ofzo kan blijven starten, even kijken wat de punten doen, als het echt te laag wordt stop ik even en anders ga ik denk rustig door, kan ik ook een beetje handiger in die proeven worden...

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:01

@sanne, zo dat zijn nette punten! Mooi dat je scores ook constant zijn, bij mij zit er vaak nogal verschil tussen de 1ste en de 2de proef. Gaaf dier ook!

Welkom glenstorm :D

Ik ga Zondag weer op wedstrijd, nog 2 wp en dan kan ik l2 starten
denk dat ik me dan ook meteen opgeef voor een l2 wedstrijdje

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:07

leeneliefje schreef:
@sanne, zo dat zijn nette punten! Mooi dat je scores ook constant zijn, bij mij zit er vaak nogal verschil tussen de 1ste en de 2de proef. Gaaf dier ook!

Goed zo! Me too :-)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:13

Harvey1 schreef:
leeneliefje schreef:

Goed zo! Me too :-)

Hoe laat moet jij? :D

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:28

Ik zal me nog even voorstellen. Ik ben Renske, 19 jaar en ik studeer Diergeneeskunde in Utrecht. Mijn paard Tinky Winky is inmiddels al 17 en is eigenlijk meer een springpaard. Wij sprongen ook voornamelijk totdat we afgelopen juni te horen kregen dat hij vanwege een blessure niet meer mag springen. Dus nu rijden we dressuur. Hij heeft daar ook best wat aanleg voor alleen is het echt een held op sokken. Op wedstrijd is het nog een graadje erger dus dat geeft soms (lees: vaak) wat probleempjes. Hij drukt zich dan wat op en zet zich vast met taktfouten als gevolg. En hij wil af en toe in de proef graag laten zien dat hij toch echt een springpaard is, dus zo af en toe ontploft hij als hij het echt spannend vindt. Maar het gaat al steeds beter en we hebben er echt veel plezier aan. Dus we blijven lekker door oefenen.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:49

@Leeneliefje

Ik moet zaterdag om 10.38 en heb gunstige jury's waar ik bijna altijd winst bij rijd.. Dit geeft mij wel druk om het heel goed te doen voor die laatste drie puntjes.... Heb hierna nog 2 outdoor wedstrijden en dan wil ik toch echt de punten voor het l2. Jij dan?

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:05

Harvey1 schreef:
@Leeneliefje

Ik moet zaterdag om 10.38 en heb gunstige jury's waar ik bijna altijd winst bij rijd.. Dit geeft mij wel druk om het heel goed te doen voor die laatste drie puntjes.... Heb hierna nog 2 outdoor wedstrijden en dan wil ik toch echt de punten voor het l2. Jij dan?

Oh ik moet nog even kijken wie ik heb. goede tip.
Ik moet om 13:00, maar donderdag is de startlijst pas definitief, dus kan nog schuiven.

De afgelopen tijd had ik steeds 1 wp per wedstrijd, heb nu weer een aantal keren hulp gehad van mijn tante en die kent mij zo ontzettend goed. Heb er nu wel weer vertrouwen in dat we kunnen knallen zoals we eerst deden. Ik ga gewoon bluffen en zeggen dat ik weer voor 3 wp ga in 2 proeven. Dat deden we eerder ook dus moet wel lukken!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:08

leeneliefje schreef:
Harvey1 schreef:
@Leeneliefje

Oh ik moet nog even kijken wie ik heb. goede tip.
Ik moet om 13:00, maar donderdag is de startlijst pas definitief, dus kan nog schuiven.

De afgelopen tijd had ik steeds 1 wp per wedstrijd, heb nu weer een aantal keren hulp gehad van mijn tante en die kent mij zo ontzettend goed. Heb er nu wel weer vertrouwen in dat we kunnen knallen zoals we eerst deden. Ik ga gewoon bluffen en zeggen dat ik weer voor 3 wp ga in 2 proeven. Dat deden we eerder ook dus moet wel lukken!

Dat heb ik ook.. De eerste gaat heel goed, de tweede meh...Moet goedkomen! Ga ervoor!

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:53

Welkom Glenstorm! In welk jaar van de studie zit je?

Bij mij gaat juist de tweede proef meestal beter dan de eerste. Ik moet altijd een beetje inkomen :P

Mijn doel is de volgende wedstrijd in beide proeven 2 punten te rijden. Dan zou ik in drie wedstrijden de L2 door zijn :D

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 23:26

Sanned, ik zit in mijn 2e jaar nu. Tussendoor nog een jaar wat anders gedaan ivm uitgeloot zijn.

Over welke proef beter gaat, dat is heel wisselend bij mij. Soms maakt mijn paard zich heel druk, maar gaat dat omzetten in fijn lopen. Dat is de eerste proef fijn en de 2e is hij op. En andere keren vindt hij het heel spannend waardoor hij pas de 2e proef een beetje durft los te laten. Blijft een uitdaging dat paard van mij

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 23:15

Wij hebben vandaag het L1 afgesloten met een redelijk fijne proef met 190 punt en op 1 puntje na buiten de prijzen. Nog wel wat foutjes en ik weet dat hij nog zo veel fijner kan, maar voor nu was ik tevreden. Zeker omdat hij heel relaxed was terwijl hij het vorige week zo ontzettend spannend vond, toen gingen ze vlak voor mijn proef begon 10 meter verderop ereronde rijden.

Volgende week gaan we L2 starten! :)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:36

Nouvel; lekker paard heb je! Km's maken is nooit verkeerd :)

Meya_; leuk! gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!

Sanned; Mooie punten! Gefeliciteerd! Leuk paard heb je, vriendelijk beeld.

glenstorm; succes in het L2!

Ik zou mij ook nog even voorstellen.. Mijn naam is Gwen, 24 jaar oud. Mijn huidige paard is Gaga, 6 jaar oude merrie van Sandreo x Jazz. Eerlijk maar sensibel dier wat het geen makkelijk paard maakt. Maar ik houd wel van die uitdaging! Concoursen gaan soms wat wisselend als ze eenmaal ritme hierin heeft wordt dat vaak beter. Het is wel een paard wat namelijk snel spanning opbouwt wat je er overigens niet vanaf ziet :+. L1 zijn we in begonnen vorig jaar en doorgevlogen, echter gooide een blessure begin dit jaar roet in het eten. Eind juli weer voor het eerst gestart en toen na 2x L1 te hebben gestart overgegaan naar het L2. Ons debuut ging erg mooi met 203 en 198,5 punten en tweemaal een 1e prijs. De tweede keer L2 ging weer mooi met 202 en 207 punten en tweemaal een 2e prijs! Erg blij met deze ervaringen dus en vooral omdat ik weet dat ze nog zoveel beter kan. Ze moet nog echt meer kracht krijgen, nu wil ze nog wel eens op de voorhand duikelen :). Dus ons doel is heel blijven en kracht ontwikkelen :D

Zo zien wij eruit:
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:10

Leuk dier zeg, en wat een enorme punten, je vliegt er doorheen zo! :D

Ik heb na enige twijfel toch ook maar weer 2 wedstrijden opgegeven, weer lijkt beter te worden dus we kunnen weer een beetje gaan oefenen.
Eens kijken hoe het gaat, redden we het nog net niet ga ik eerst weer even thuis de boel dooroefenen maar...
In de wintertijd is het toch ook altijd weer afwachten hoeveel je echt kunt rijden als je geen binnenbak hebt...

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:11

Gwen, mooi paard. Schiet al mooi op zo met de punten!
Nouvel gewoon lekker gaan starten toch. Kilometers maken!

Hier dit weekend L2 debuut gehad, was een heel weekend meteen. Vrijdag nog iets spanning 184, tweede proef wat dikke fouten en daar 167. Zaterdag 194,5 en een 4e prijs en 183. En zondag 183 en 194. Nu dus al L2+5, echt heel erg blij mee!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:53

Leuk paard Gwen!
Ach gewoon gaan Nouvel, even checken waar je staat.
Ook netjes Glenstorm!

Afgelopen dinsdag ook weggeweest, twee x in de 170.. Had dik 2,5 week vakantie gehad, paar x gelongeerd, paar x erop.. Toen week niet (kunnen) rijden en gelijk dinsdags op wedstrijd dus :Y) Ze was wel erg braaf, alleen wat enthousiast. Geef haar eens ongelijk :')

Gisteren wezen lessen met een vriendin bij V.ai B.runtink. Dat was echt leuk en leerzaam :j Ook wel gezellig om met een van je beste vriendinnen samen te doen. (Hiervoor stonden 'onze' paarden paar km uit elkaar. Dus gingen we geregeld op buitenrit oid.. En nu ist 30 minuten met de auto :o )

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:10

@ Gwen: heel leuk paard en wat een nette punten zeg! Wow, dat schiet op. Fijne bevestiging als het zo constant gaat.

@ Nouvel: ja dat is inderdaad lastig in de winter. Maar goed, over het algemeen kan het nooit kwaad om het alvast wel te plannen. Slecht weer kunnen we weinig aan doen met z'n allen.

@ Glenstorm: zo dat is een lekker begin! Wat fijn om gelijk 3 dagen te starten, dan bouw je direct een mooie basis, zeker als zo blijkt dat jullie er gewoon hartstikke klaar voor zijn.

Hier ook weer weggeweest. Het was een hele onderneming: voor het eerst onder het zadel, voor het eerst alleen naar buiten, vreemde locatie en net 3 weken geleden verhuisd en dus erg rustig aan gedaan qua training. Zag dit echt als oefen rondje voor de km's (letterlijk en figuurlijk :'))
Heenweg was hij erg stoer maar wel heel erg onder de indruk. Daar aangekomen konden we niet zo lekker proefgericht losrijden dus de proeven erg onvoorbereid in. Gelukkig is alles wel zodanig bevestigd dat we nog met 184 en 178.5-2 naar huis mochten. Dus super tevreden en vanaf nu weer lekker de training oppakken en de puntjes weer op de i zetten.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 14:44

@Gwen, leuk paard! Hele nette punten ook zeg!

@Glenstrom, ik studeer ook DGK, vandaar de vraag :P Ik ben nu vierdejaars. Netjes debuut weekend zo! Ik zou ook wel eens een heel weekend willen starten, bij ons in de buurt kan dat niet echt.

Meya, haha dan is het ook niet zo gek toch. Soms heb je van die wedstrijden. Ik zie dat dan altijd maar als kilometers maken :P

Marieke, dat is ook spannend dan. Toch nog erg netjes gedaan!

Ik had even een kleine pauze wat wedstrijden betreft, heb het zelf erg druk met andere dingen deze maand dus niet echt tijd om op wedstrijd te gaan. Maar we trainen rustig door. Ik ga 1 oktober weer starten, en 15 oktober staat er ook nog een wedstrijd in de planning. Ik moet nog 4 punten dus het plan is om dan de L2 door te zijn :Y)

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 19:00

Meya, jammer van de punten, maar met een betere voorbereiding gaat het vast goed!
Marieke, balen als het niet gaat zoals het kan. Ook wel een uitdaging onder het zadel ernaartoe. Als je gewoon ging om kilometers te maken, dan mag je ook niet ontevreden zijn.
Ja echt heel fijn om 3 dagen te starten, zeker omdat mijn paard het super spannend vindt op wedstrijd. Ik vond eigenlijk dat we nog niet klaar waren voor de L2, alle losse onderdelen kan hij echt prima. Maar zo'n hele proef aan elkaar rijden valt nog niet mee. De L1 ging echt heel moeizaam, met de punten die ik reed zou menigeen niet eens een klasse hoger gaan. Dus de resultaten dit weekend waren echt heel ver boven verwachting. Wel echt ontzettend blij dat hij eindelijk een keer op wedstrijd een beetje ging lopen zoals hij thuis kan!
Sanned, ah leuk! Wie weet kom ik je nog eens tegen! Zo'n heel weekend is hier ook echt zeldzaam hoor, maar wel echt heel fijn om een goede start te maken.

Ik ben zo trots op paard dat ik maar voor het eerst van hem een topic heb gemaakt [RIJ-ITP] L2 debuut van Tinky Winky (v. Guidam)

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:21

glenstorm schreef:
Meya, jammer van de punten, maar met een betere voorbereiding gaat het vast goed!
Marieke, balen als het niet gaat zoals het kan. Ook wel een uitdaging onder het zadel ernaartoe. Als je gewoon ging om kilometers te maken, dan mag je ook niet ontevreden zijn.
Ja echt heel fijn om 3 dagen te starten, zeker omdat mijn paard het super spannend vindt op wedstrijd. Ik vond eigenlijk dat we nog niet klaar waren voor de L2, alle losse onderdelen kan hij echt prima. Maar zo'n hele proef aan elkaar rijden valt nog niet mee. De L1 ging echt heel moeizaam, met de punten die ik reed zou menigeen niet eens een klasse hoger gaan. Dus de resultaten dit weekend waren echt heel ver boven verwachting. Wel echt ontzettend blij dat hij eindelijk een keer op wedstrijd een beetje ging lopen zoals hij thuis kan!
Sanned, ah leuk! Wie weet kom ik je nog eens tegen! Zo'n heel weekend is hier ook echt zeldzaam hoor, maar wel echt heel fijn om een goede start te maken.

Ik ben zo trots op paard dat ik maar voor het eerst van hem een topic heb gemaakt [RIJ-ITP] L2 debuut van Tinky Winky (v. Guidam)

Dit geeft hoop! Mijn L1 gaat ook heel moeizaam. Maar de lossen onderdelen vd l2 gaan netjes.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:50

MariekeS, gaat dan vast goedkomen als dit een oefenrondje was!
Sanned, succes met de wedstrijden!
Glemstorm netjes hoor! Leuk dan zulke punten.
Harvey1, mijn L1 was ook niet opperbest. Scheelde dat ik die over mocht slaan.. :')

Vanochtend even getraind in het zonnetje. Even makkelijk. Vriendlief komt vaak even achter en had nu de camera mee :D Gevolg veel sta/zit foto's... Maar zal ons nu ook eens foto van ons plaatsen, dus bij deze :o :

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/fr/cp0/e15/q65/21950917_10209980040049804_6436589794248300164_o.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=6ac3703430773e0c531805264276c6f6&oe=5A59403E