[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:52

Continu van been? Dat valt toch wel mee?

Alleen op X wissel je. Je komt van links dan draai je eerst volte links op x wisselen en dan recht en rechterhand.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:20

Yvank_ schreef:
Continu van been? Dat valt toch wel mee?

Alleen op X wissel je. Je komt van links dan draai je eerst volte links op x wisselen en dan recht en rechterhand.

Ja, 1x wisselen. Of als je de hele oefening kan doorzitten, dan kun je dat doen

xemmafalcon

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 23:34

Aah dat wist ik niet AnneOmie. Heb me ook nog niet echt in die proeven verdiept to be honest.

Welkom keshia! Ik zit altijd door, dus daar heb ik geen last van haha

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 01:27

xemmafalcon schreef:
Lis_Ol schreef:
Fijne vakantie gehad xemmaflacon? ik ben pas net in dit topic hoor, was je paard niet goed? omdat je moet aanvoelen of is dit aan de hand van je vakantie?

Jaa super vakantie gehad! Mis het nu al :(
Nee El is gewoon fit hoor, maar ik ben een maand weg geweest dus dan is het de eerste keer altijd weer even wennen. Hij is in die tijd ook niet echt wedstrijdgericht gereden, gewoon rond en laag. Ik moet dus even kijken hoe hij het werk weer oppakt gezien hij moeite heeft met de oprichting.

Nee logisch! geen idee dat je zolang op vakantie was :)) lekker rustig opbouwen dan!

Wat een goede punten zie ik voorbij komen, en veel door naar de kampioenschappen! super en alle gefeliciteerd!

Het wordt druk in het topic, leuk hihi. al heb ik me ook pas sinds kort gemeld :')

Welkom Keshia! ik doe altijd (oke, 1x gestart) op X wisselen, doorzitten houdt hij nog niet goed vol qua evenwicht. Rij trouwens de hele proef licht.

Ik heb afgelopen zondag een onwijs gave fotoshoot met hem gehad op de drunense duinen!
ben zo trots! vooral hoe hij zich gedroeg, nog nooit mee geweest naar zoiets. Hij vond het onwijs spannend. Deed geen stap verkeerd, wel rillerig en kroop bijna in mijn broekzak. Maar dat vind ik niet meer als normaal.
Ook nog rond gereden daar (schouderklopje voor mezelf, vond het namelijk best spannend)
Maandag had die vrij hele dag op de wei gestaan, was ook ongelofelijk stijf. Vandaag gereden wat best oke ging. Vandaag geef ik hem weer vrij en dan rij ik donderdag en vrijdag nog voor mijn wedstrijd.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 02:24

Wauw wat een goede punten! Welkom keshia!

Ik had vandaag weer les en heb zo onwijs fijn gereden. Ben helemaal klaar voor de L2. Volgende week is ons debuut. 2e keer op gras dus wel weer spannend gezien hij niet op ijzers staat

SunshineeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 07:31

Keshia,
Ik zit de hele proef door en anders idd op x 1x van been verwisselen

Lis, leeuk fotoshoot!
Fijn dat ie zich goed gedroeg

Mireille, jaa succes met je L2 debuut!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:29

Succes met je L2 debuut Lovemario! Spannend!

Ik rij ook nog de hele proef licht. Ik vindt die volte 10 m links en dan recht op de X ook een beetje spannend :P Ga de proeven vanavond in de les rijden. Mijn instructrice is zelf ook jurylid dus dat is wel fijn oefenen :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:18

Als ik het goed begrijp mag je zelf weten wanneer je gaat doorzitten of lichtrijden toch? Ik zou bijvoorbeeld het wijken en de voltes door mogen zitten en de rest lichtrijden? Of is het of-of?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:19

Nee zelf kiezen al wil je elk onderdeel afwisselen.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:38

Je mag idd zelf kiezen!

Welkom aan alle nieuwe :D

Ik zag zojuist dat ik als 3e ben afgevaardigd naar de regio :)!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:24

Tsplendid schreef:
Je mag idd zelf kiezen!

Welkom aan alle nieuwe :D

Ik zag zojuist dat ik als 3e ben afgevaardigd naar de regio :)!

gefeliciteerd! Dan komen we elkaar daar wel tegen!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:28

Ja je mag inderdaad zelf kiezen! Ik blijf nog wel even lichtrijden in het L1 :P Ben wel beetje zenuwachtig voor mijn L1 debuut hoor :=

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:06

Ik ook! Maar morgenavond is het al zover... maakt het ook nog een spannend dat ik binnen een uur van thuis met een ingevlochten paard op wedstrijd moet staan.. denk dat ik in de middag met twee kindjes maar naar stal ga om te vlechten.. anders wordt het wel heel krap haha

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:10

Succes Keshia!! Ik zal voor je duimen :)

SunshineeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:25

je mag inderdaad per onderdeel kiezen of je lichtrijd of doorzit!

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:46

Thanks! Ik heb net nog gereden.. hopelijk loopt ze morgen net zo.. ging heerlijk!

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 03:34

Zo het was blijkbaar geen gulle jury, maar het is gelukt om een winstpuntje te rijden.. 179 en 180.5 punt. Bij de proef van 180.5 was ik zelf verkeerd gereden bij de linkergalop.. Daar maakte ik een volte bij c ipv e.. De tweede proef ging stukken beter maar werd erg streng gejureerd.. Daar dus 179 punten.. erg opvallend was dat ik bij proef 1 een 7.5 voor rechtgerichte en ontspannen paard had, en bij proef 2 een 5! Dat scheelt gelijk 5 punten! Maar goed al met al een fijn debuut! Door veel drukte de komende weken zal ik pas in september weer starten, dus heb ik mooi de tijd om te oefenen :)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 04:14

Toch fijn dat je dan een winstpunt heb kunnen rijden!
Stond er ook commentaar bij die 5?

ik heb gisterochtend nog gereden, hij was best fijn maar wat gespannen omdat alle andere paarden op de wei gingen. Straks eerst maar helpen de rest op de wei zetten en dan rijden :Y) Ben benieuwd voor zondag, verwacht er niet teveel van :)

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 08:31

Nee geen commentaar.. maar als nummer 1 in een rubriek van 14 starts 186 punten heeft dan is het echt streng gejureerd. Maar dat geeft verder niet.. ik heb genoten, ze liep erg fijn en weet mijn verbeterpunten. Volgende maand weer een poging :)

Paardrijden als alle paarden de wei op gaan is altijd grappig ja! Haha.. gisteren zette de buurman bij de wedstrijd opeens een aggregaat aan.. veel paarden waren daar ook zwaar van onder de indruk.. en kregen opeens geen volte meer rond

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:24

Mag ik me hier weer even melden? Moet even wat stoom kunnen afblazen over die jury's van tegenwoordig :n
Ondertussen zijn we 3x in L1 gestart, waarbij de eerste twee keren niet zo best waren. Eerste keer was terug opnieuw de eerste buitenwedstrijd van het seizoen, paard was wat kijkerig en had het moeilijk om zijn aandacht erbij te houden. De tweede keer voelde ik me net niet zo lekker en was ik er met mijn hoofd totaal niet bij tijdens de proef. Deze beiden keren zijn de slechte punten en commentaren volledig gerechtvaardigd, maar gisteren ging het er écht over.
Vanwege mijn herexamens en werk heb ik de afgelopen tijd maar weinig tijd gehad om fatsoenlijk te trainen, maar nu is het jaarlijks verlof op mijn werk en had ik dus wel extra tijd. Die extra tijd in trainingen werd dan ook beloond met een heel fijne proef, hier en daar wel enkele detailfoutjes, maar voor de rest verliep alles vlotjes en had ik ook een heel fijn gevoel na het rijden. Mijn toeschouwers waren het er ook allemaal over eens dat dit toch wel een van mijn betere proeven was.
Krijg ik mijn puntenkaart terug met 159 punten, heb zelden zulke lage punten gehad. Overal 5'en en 6'en zonder commentaar. Ook maar 6 op verzorging gekregen terwijl mijn paard spierwit gewassen was, materiaal opgeblonken, knotjes mooi ordelijk en gelijk, etc. Dan heb je zo'n goed gevoel na het rijden en krijg je zoiets terug, dat is gewoon om van te janken.
Natuurlijk weet ik wel dat het een jurysport is en ik voor mezelf moet rijden, maar dit noem ik echt geen jureren meer, dit is gewoon afkraken. Had die jury misschien iets tegen bonte paarden? Vriendjespolitiek? Waren ze misschien extra streng omdat ik als één van de eersten binnen moest? Ik weet het niet, maar ik vind in ieder geval dat ik heel onrechtvaardig gejureerd ben geweest.

Achja, valt nu toch niks meer aan te doen, ik moest gewoon even de frustratie van me afschrijven.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:34

Jeetje wat balen zeg! 159 punten is idd niet best! Bij ons zat er dus ook zo'n jury. Ik kan het best hebben, maar snap idd dat het heel vervelend is zo 3x achter elkaar!
Was de jury niet meer aanwezig? Misschien dat je zo nog wat commentaar had kunnen krijgen?

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:54

Jeetje wat vervelend!
ik snap inderdaad je frustratie.

Hier ook een baalwedstrijd gehad, of zeg maar eerder teleurgesteld en boos.
Gister na 4 maanden op wedstrijd geweest. Hij was met losrijden echt een bom, beetje dreigen, wegspringen etc.
Uiteindelijk hier goed doorheen kunnen rijden en 2 redelijke proeven gereden (beide proeven een puber streek met bokken bij het aan galopperen rechtsom) en ik ree wat teveel op safe. Maar het was echt niet slecht.

Komt het secretariaat na m'n proeven naar me toe, dat de jury twijfelde of mijn paard wel goed loopt? aangegeven dat het een onwijze slungel is, die af en toe naar evenwicht zoekt, die veel spanning had.. Maar nee de jury twijfelde, wou me eerst de proef uitsturen maar heeft me toch door laten rijden maar moest er rekening mee houden dat hiernaar gepunt was..

Ik natuurlijk boos, weet toch zeker zelf wel of mijn paard goed loopt _O- daarbij had ik 15 man aan support, wie allemaal verstand hebben van paarden en die ook werkelijk niks hebben gezien.
Uiteindelijk had ik 174.5 en 169.5, en NERGENS op mijn protocol stond niets dat hij niet goed zou lopen.
heel veel 5'en zonder commentaar (midden galop _O- duidelijk vertrekken en terugkomen, een 5 zonder commentaar :? )
Maar goed, uiteindelijk naar de jury toe gegaan, gevraagd hoe het zat en ze niet zelf met mij bespreekbaar heeft gemaakt wat ze zag. Gaf ze aan het niet zeker te weten en me daarom maar minder punten heeft gegeven. Uiteindelijk gaf ze ook toe nog nooit zo'n grote in de ring te hebben gehad en dat moeilijk was.. Conclusie, paard liep goed, zij had niet goed geobserveerd (werd zelf toegegeven)

KAK!!

heb zelf in de avond mijn proef terug gekeken, rechtsom heeft hij nog wat moeite met zijn evenwicht waardoor die af en toe iets onrustig in de aanleuning wordt, als je naar zijn benen kijkt zie je zo dat hij daar goed is.. dus als ze het daarover heeft...
Ik weet het ook niet meer hoor :') Als het niet goed is en ik krijg rot punten ala, maar om deze reden, waar niks van klopt _-:(
snel vergeten..

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 19:15

Wow, dat is ook helemaal niet fijn Lis_Ol! Ik vind ook dat ze de jury's echt wel beter zouden mogen opleiden en zouden moeten verplichten om vanaf een 6 er commentaar bij te schrijven.
Mijn jury was na de proef nergens meer te bekennen en ik ben ook niet meer lang blijven hangen, was echt niet meer in de stemming na die resultaten. Mijn proef is helaas niet gefilmd, maar mijn toeschouwers (die ook allemaal verstand van paarden hebben) snapten ook niets van de punten. Al mijn overgangen waren netjes en duidelijk, paard liep in een fijn tempo en het zag er overall gewoon rustig en ontspannen uit. Bij mijn middendraf voelde ik hem letterlijk uitzwaaien en krijg ik een 5 zonder meer?? Op mijn houding en zit heb ik ook maar een 6 gekregen terwijl dat net hetgeen is waar ik de meeste punten mee scoor, dus wtf?
Inderdaad snel vergeten, wel balen dat je dan een hele dag voor niks verspild hebt. Had na die proef toch wel gehoopt op een winstpunt, het heeft ons dit seizoen nog niet bepaald meegezeten :(:)

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 08:44

Ja het achterwaarts wordt al in het L2 gevraagd. Inmiddels ben ook de contra-galop al aan het trainen, voltes 10 meter in draf/galop en in galop afwenden op de a-c lijn. Ik vraag me soms af hoe ik het hele paardenapparaat goed op een volte 10m krijg in galop :') Veel trainen :D
We gaan in de training nu snel vooruit. Ik heb besloten nog even door te trainen thuis. 21 augustus doe ik pas weer mee en ik hoop in september de L1 uit te rijden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:27

Wat balen van jullie punten zeg!

Ik heb daar eigenlijk nooit last van gelukkig. Wij zijn afgelopen week nog 3 proeven gestart. 2 fijn gereden 195 en 192,5 3e en 5e prijs en de ander niet zo fijn kunnen rijden helaas. De bodem (gras) was ernorm slecht modder en gaten en wij hebben geen ijzers. De draf ging nog wel goed de galop was drama hij gleed overal weg. Dus daar helaas maar 189,5 en 6e.

Nu vrijdag de kampioenschappen!