Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sharon_quiz

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:21

Welkom Schimpje! Ben wel benieuwd naar foto's van jouw tinker hengst! Je hoort toch niet veel dat er met tinkers gestart wordt en al helemaal niet op Z niveau. Super knap!!

Miranda ik ken het probleem. Lastig is dat soms. De ene dag kan het ook erger zijn dan de ander. Maar ja, dat is paardrijden he? ;)

Mijn strandtocht kon niet doorgaan in verband met een klein probleempje aan m'n auto. Die moet even een beurt hebben. Dus in mijn nieuwe setje aan de slag gegaan. Het was erg druk in de baan dus ik heb geen wissels geoefend, maar wel de voorbereiding en ik moet zeggen, hij gedroeg zich keurig! Donderdag en zaterdag weer les!

Ik zou nog even een foto plaatsen van z'n nieuwe setje :) Een aantal hebben het waarschijnlijk al op FB gezien, maar toch..
Afbeelding

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:38

Nice set joh :D Soraya is op slag jaloers :P (en ik ook)

Leuk dat de improvisatie gelukt is Jenny.

Wat speciaal! Z2 met een tinker! Zou ik graag foto's/filmpjes van zien!!

En proficiat met de goede punten! :D

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:42

sharon_quiz schreef:
Welkom Schimpje! Ben wel benieuwd naar foto's van jouw tinker hengst! Je hoort toch niet veel dat er met tinkers gestart wordt en al helemaal niet op Z niveau. Super knap!!

Miranda ik ken het probleem. Lastig is dat soms. De ene dag kan het ook erger zijn dan de ander. Maar ja, dat is paardrijden he? ;)

Mijn strandtocht kon niet doorgaan in verband met een klein probleempje aan m'n auto. Die moet even een beurt hebben. Dus in mijn nieuwe setje aan de slag gegaan. Het was erg druk in de baan dus ik heb geen wissels geoefend, maar wel de voorbereiding en ik moet zeggen, hij gedroeg zich keurig! Donderdag en zaterdag weer les!

Ik zou nog even een foto plaatsen van z'n nieuwe setje :) Een aantal hebben het waarschijnlijk al op FB gezien, maar toch..
[ Afbeelding ]

Wauwwww <3

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:36

Leuk setje! Hier niet echt van de setjes, die bandages zijn geen kijk bij een Tinker met dikke sokken, haha!

Plaatje:
Afbeelding

En een filmpje:

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:27

Gave set Sharon!! Staat echt super op je paardje! :)
Je Tinker ziet er mooi uit Schimpje! Loopt ook leuk zijn rondje! ;)

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:38

super coole tinker schimpje! vind hem erg leuk lopen

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:41

Dankje! Hij pakt de Z2 oefeningen ook vrij makkelijk op, changementen zitten er goed op, moet nog een beetjes de puntjes op de i zetten zodat ik m op een heel klein hulpje kan springen.. Galopappuyementen doet ie ook fijn, en zelfs een beginnetje van de arbeidspirouette pakt hij goed op. Ben heel benieuwd hoe we dat Z2 gaan doen! Is voor mij ook nieuw, voorheen wel eerder Z1 gereden maar Z2 dus nog niet.. Spannend!!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:05

Zag gisteren op Flanders Horse Expo ik denk ook een tinker of een Irish Cob die bijna 2 meter sprong!!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:10

Hoe speciaal :D Echt leuk! Nou misschien een domme vraag, maar gaat'ie nooit op z'n eigen haar staan? :D Die heeft echt wel veel haar aan z'n benen hé!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:32

Mooie foto! Ik neem aan dat jij erop zit? Leuke combinatie zijn jullie! Ik kijk morgen het filmpje als ik op een computer zit :)

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:03

Schimpje ik heb jou volgens mij in het echt gezien op de tinkerdagen in ik weet even niet meer waar.
Is wel een paar jaar terug.
Stalgenootje heeft een tinker en reed er voor de zwangerschappen M1 mee.
Dit jaar gaat ze weer meedoen aan de tinkerdagen op 9juni.
Tinker zijn echt wel pittige dieren, die hier op stal in ieder geval wel.
Mooi setje Sharon!!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:10

Mooi setje Sharon
Gaaf, een Z2 tinker
Gefeliciteerd rhapsody!

Ik ben hier al even niet geweest. Druk bezig geweest met de wissels, maar ik kan nu wel zeggen dat ze erop zitten :) Debuut (oefendressuur) is gepland.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:45

Jemig wat gaaf een Tinker in het Z....echt superstoer en zo mooi beheerst! Mijn vriendin rijdt in het M met die van haar maar het is zo lastig om m goed op zijn achterbeen te krijgen en m wat meer te verzamelen.
Gaaf setje zag ik voorbij komen Sharon!
Fatalflower, gaaf dat de wissels erin zitten, wanneer ga je?

Ik heb twee weken zo zalig gelest en afgelopen zaterdag was het drama. Nieuwe bak en op het losrijterrein waren ze aan het losrijden voor de crossles en Alf dacht alleen maar JAAAAA crossen! Binnen waren ze bezig met het verbouwen van de kantine en ik kwam gewoon niet in mijn concentratie. Ik was helemaal teleurgesteld.....zondag en maandag dus niet gereden en gisteren uit nood de nieuwe longeerbak uitgeprobeerd omdat ik mijn zadel was vergeten |o
Maar ik heb m aan de dubbele lijnen gezet en dat deed ie toch best goed! Vandaag weer rijden, instructrice is wintersporten dus geen les dit weekend maar ik heb zondag een clinic, dus ik ben heel benieuwd!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:54

daffodil schreef:
Fatalflower, gaaf dat de wissels erin zitten, wanneer ga je?
Ja, vind het ook een gaaf gevoel, vooral omdat ze nu best makkelijk gaan. Oefendressuur is over 2 weken. Officieel debuut is nog niet gepland. Vind het nogal spannend, officieel inschrijven is een hele stap. Ik heb immers nog nooit Z2 gereden!
Succes met rijden vandaag!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:57

Dank jullie!
Fatal_flower wat goed dat de wissels erin zitten. Knap hoor! Succes met de oefenwedstrijd. Kan me voorstellen dat je het spannend vindt, dat is een nieuwe klasse altijd. Maar na de oefenwedstrijd weet je goed waar je staat en misschien is de drempel dan wat lager om officieel te gaan proberen ;)
Daffodil jammer dat je laatste les niet zo lekker ging. Maar dat komt wel goed als je afgelopen twee weken zo goed gegaan zijn!

Ik heb gister weer wat aan de galopappuyementen gewerkt en dit keer liet Vanquish dat gelukkig ook toe. Ze gingen heel fijn. Hij schaart als een malle! :P En doet het ook mooi bergop :) Donderdag heb ik les en dan gaan we weer aan de wissels sleutelen :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:04

Welkom terug Fatal_flower! Ben heel benieuwd hoe je debuut zal gaan!

Sharon, ben ik nu zo blond geworden? Wat bedoel jij met "schaart als een malle"? Je hebt het toch over galopappuyementen?

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:23

Ehm.. heet het bij een galopappuyement geen scharen dan? :o?

Ik bedoel in ieder geval dat ie onwijs opzij gaat :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:06

Bij een goed galopappuyement schaart een paard niet ;)
In de draf schaart het paard, dit betekent dat de benen elkaar kruisen, en dat kan in draf omdat het een diagonale beweging is. In galop gaat het paard in het zweefmoment opzij.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:10

Hehe verwarring. :D

De data voor de Mac Ridercup in België zijn bekend. Even afwachten en kijken wie waar gaat rijden ^^ en daarna mezelf maar eens inschrijven denk ik. Beetje oefenen kan geen kwaad.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:16

Ooohja, logisch. Bedoel dan dat hij goed opzij gaat in het zweefmoment :P

Leuk Lien!

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 16:32

sharon_quiz schreef:
Ehm.. heet het bij een galopappuyement geen scharen dan? :o?

Ik bedoel in ieder geval dat ie onwijs opzij gaat :)

:=

Ik heb net met een vriendin afgesproken om op 6 juni samen voor de 1e x Z2 te starten (mits ik de selecties verpruts en hier toch geen kans meer bij maak). Wat heb ik gedaan?! :')

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:08

Wat leuk, al die positieve reacties!

@lienbono; het gebeurt wel eens dat ik na bijv. een keertwending een plukje sokken zie liggen hoor.. Maar hij heeft genoeg, dus t valt gelukkig niet zo op!

@miranda21; dat zal op de Tinkerdagen in Leusden zijn geweest denk ik? Daar komen we al een aantal jaar.

@daffodil; die van mij verzameld juist heel fijn, vooral in galop kan hij heel mooi sluiten.. Maar lang niet alle tinkers hebben dat, heb nu ook een merrie in de L2 en die loopt lang niet zo makkelijk, mijn jonge tinkerhengst daar in tegen juist weer wel. Die gaat vanaf april de L1 in, maar draaft van zichzelf al onwijs fijn, ondanks zijn lompe lijf.. (hij is 1,67 en meeeeega breed!)

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:58

spannend luv!

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 01:16

Wouw, vandaag in de les voor het eerst de wissels gereden en wat pakte mijn merrie het braaf op!
Na een goede uitleg van mijn instructrice aangereden en hulpen gegeven. Van links naar rechts 3 changementen in 1en en van rechts naar links de eerste 2 in 2en maar de laatste ook in 1en!!! *\o/*
Super trots om mijn super paardje dus! Had nooit verwacht dat ze het zo makkelijk op zou pakken! Gelijk voor volgende week donderdag maar een les afgesproken :o

Fijn dat het zo fijn gaat Sharon! Altijd een gaaf gevoel als ze een oefening zo fijn en makkelijk uitvoeren!

Spannend Luv! Ben benieuwd hoe je debuut dan gaat :)

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 08:51

Welkom terug Fatal_flower!
Wat leuk die debuten van iedereen!!
Is spannend maar ook echt heel leuk.

Mensen nog wedstrijd dit weekend?
Wij mogen volgend weekend weer dan gaan we naar Weesp, is wat verder weg voor ons maar er was niet echt iets in de buurt op zaterdag, dus moet je wat he!!