De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:03

Heb trouwens wel mijn bevestiging binnen, betekend dat automatisch je start-bewijs aangezien ik eigenlijk nummer 21 ben.

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:25

gefeli smeetjoe! En van wie heb je les? :P

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:10

Heb les van Diederik van Silfhout.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:18

Gefeliciteerd smeetjoew!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:38

Gefeliciteerd smeetjoew

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:44

Gefeliciteerd voor de mensen die al door zijn!

Wat ik mij afvroeg, zijn er ook lijsten online van de mensen die tot nu toe door zijn?

Candeletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:45

volgens mij nog niet, iig niet op de mr site

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:25

Super smeetjoew!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:25

Gefeliciteerd esmee!!!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:45

Helaas, ik mag niet meedoen, ben 14 jaar, maar start met mijn zwarte Jazz wel Z1 [Paard is 1.74m] dus helaas nog maar even wachten :(

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:01

je kunt dispensatie aanvragen

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:02

Ja vanaf de 16 ;)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:13

Ik heb vorige week mee gedaan. Het was voor mij eens en nooit meer, vond er echt geen lol aan. Werd ook niet echt netjes behandeld. Jammer, maar voor Ul een goede oefening met die geluidsboxen langs de kant.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:17

Hoezo niet netjes behandeld? Jammer zeg.

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:18

niet netjes behandeld ? wat bedoel je daarmee ?
ik hoor eigenlijk meer negatieve, dan positieve verhalen..

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:05

We reden in een groepje van 3, opzich prima. Vervolgens kreeg ik na 1 rondje al de vraag of ik erg zenuwachtig was, deze vraag werd verder niet toegelicht. Daarna moesten we wat schouderbinnenwaarts doen, hier ging het nog allemaal goed.

Toen moest ik als eerste van de k naar de middenlijn appuyeren. Zo gezegd zo gedaan, bij de x ging ik weer rechtuit. Toen begon hij ineens over lange lijnen rijden en bleek het dus de bedoeling dat we van hoek naar hoek gingen.

Toen moesten we gaan galoperen. Ik kreeg de opdracht om op de diagonaal een arbeidspirouette te draaien. Dus ik draai rustig een arbeidspirouette. Krijg ik te horen dat het natuurlijk nergens op leek en dat ik eens moest kijken waar ik in de bak zat. Dus ik vertel dat het gewoon een arbeidspirouette is. Waarop mij verteld wordt dat het een halve had moeten zijn want ik rijd ZZ-licht dus dan doe je maar een halve. Vervolgens moesten de andere 2 pirouettes gaan rijden, de een op de ene korte diagonaal en de andere op de andere korte diagonaal. In een 20x40 bak is er dan weinig ruimte om verder nog te rijden, ik ben dus rustig op de hoefslag wat gaan schakelen en wat lager instellen etc. Hierop kreeg ik te horen dat ik niet zo moest gaan 'touren'. Vervolgens heeft instructeur in kwestie geen woord meer tegen me gezegd.

Toen we klaar waren kwam er nog een vrouw naar me toe die me even kwam vertellen dat ik echt niet kon zitten. Dit zal ik ook zeker niet ontkennen, maar de manier waarop ze het zei vond ik echt not done. En daarbij heb ik in het half uur daarvoor alleen gehoord: handen lager en verder geen enkele tip gekregen hoe ik dan WEL stiller kon zitten. En het doel van een talent zoeken lijkt me toch om te kijken hoe iemand op tips reageert.

Vervolgens bleef ze nog hangen en vertellen hoe mooi mijn paard is en dat het toch wel een van de beste paarden van de dag was. Dat hoefde van mij toen ook niet meer dus toen ben ik maar tot 100 tellend naar buiten gegaan.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:10

Mmm wat jammer dat het voor jou geen leuke ervaring was Cleo.
Kan dat ook wel begrijpen nav je verhaal/ervaring.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:20

Wat vervelend voor je! Wel fijn dat je er ook nog wat goeds uit hebt kunnen halen voor je paard.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:31

Mijn ervaring gister was ook niet al te positief..moest als eerste starten en was er ruim op tijd {na me kapot gehaast te hebben} en d'r was helemaal niemand.Ik erop in de bak en toen kreeg ik te horen dat de bak nog gesleept moest worden..dus weer paard aankleden en naar buiten..na 10 min. was de bak gesleept en wij aardig bevroren.Ik zat er net weer op en had net een drafje gedaan en toen moesten we de ring al in..mijn paard is nog heel jong met weinig ervaring op ander terrein dus die was heeeeel gespannen,heel kijkerig en ja ik had niet los kunnen rijden dus heel lekker liep ie ook niet..kreeg ook 2 opmerkingen van de instructeur die op zich goed bedoelt waren maar waar ik niks aan had omdat het niet klopte wat ie zei,en na 10 minuten was het bekeken..ik had ook iets anders verwacht eerlijk gezegd.Gelukkig heb ik mn paard daarna in de losrijk bak nog wel even door kunnen rijden en naar de ontspanning kunnen rijden zodat hij er toch weer iets positiefs van geleerd heeft.Het idee is leuk,maar je moet er gewoon voor kunnen zorgen dat jou paard 100% loopt als je in de ring rijdt..het is echt een momentopname qua beoordeling.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:41

Wat stom zeg Cleo!

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:56

dus we moeten voornamelijk ook zelf wel vragen hoe of wat als ze iets niet duidelijk onderbouwen..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:03

Nou eigenlijk niet Suus

In dit geval gaat het erom hoe de ruiter rijdt en alles oplost. Cleo heeft vaak paarden onder haar kont met wat extra's die alle al hoog in de sport hebben gelopen. (op een na) Niks mis mee, maar Cleo zelf, zoals ze zelf al aangeeft zit echt niet netjes.

Cleo heeft iig had een hele onrustige zit, als je je dan inschrijft voor de ZZL kan ik me voorstellen dat de jury/instructie teleurgesteld is in een combinatie dat simpele basis niet geheel onder de knie heeft.
Dus als je je gaat ergeren aan iets, wordt dat alleen maar erger, en kun je vaak in de ogen van een ander niks goed doen.

Het was de instructie dus wel opgemerkt dat ze een schitterend paard heeft.

Tevens moet je eerlijk zijn naar jezelf, iedereen gaat met een soort van doel erna toe.. sommige ervaring, andere denken echt talentjes te hebben maar ook mensen die leuk vinden om weg te gaan, en omdat gratis is :D

Je moet alleen wel eerlijk zijn naar jezelf en je doel. Doe je dat niet kom je bedrogen uit en is het al gauw waardeloos.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:14

tita schreef:
Nou eigenlijk niet Suus

In dit geval gaat het erom hoe de ruiter rijdt en alles oplost. Cleo heeft vaak paarden onder haar kont met wat extra's die alle al hoog in de sport hebben gelopen. (op een na) Niks mis mee, maar Cleo zelf, zoals ze zelf al aangeeft zit echt niet netjes.

Cleo heeft iig had een hele onrustige zit, als je je dan inschrijft voor de ZZL kan ik me voorstellen dat de jury/instructie teleurgesteld is in een combinatie dat simpele basis niet geheel onder de knie heeft.
Dus als je je gaat ergeren aan iets, wordt dat alleen maar erger, en kun je vaak in de ogen van een ander niks goed doen.

Het was de instructie dus wel opgemerkt dat ze een schitterend paard heeft.

Tevens moet je eerlijk zijn naar jezelf, iedereen gaat met een soort van doel erna toe.. sommige ervaring, andere denken echt talentjes te hebben maar ook mensen die leuk vinden om weg te gaan, en omdat gratis is :D

Je moet alleen wel eerlijk zijn naar jezelf en je doel. Doe je dat niet kom je bedrogen uit en is het al gauw waardeloos.

Tita, ik weet al lang dat je het niet kan hebben dat ik altijd super paarden onder mijn kont gehad heb. Maar moet je dat nou iedere keer weer zo laten blijken? Lijkt me toch vervelend om al jaren zo jaloers te zijn.

Een paard voor elkaar hebben gaat niet alleen over zitten, maar over vele andere dingen. Mijn paarden zijn prima voor elkaar en dit kan door vele vakmensen beaamd worden.

Als een instructeur in kwestie zich er aan stoort had hij het op zijn minst kenbaar kunnen maken, maar in het half uur heeft hij alleen over mijn houding gezegd: handen lager. En zoals ik al zei is dit niet de reden van het niet leuk vinden, maar ging dat over GOED uitgevoerde oefeningen die hij niet accepteerde omdat hij iets anders bedoelde dan hij zei. DAT vind ik gewoon niet netjes

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:16

Maar de manier van dingen zeggen maakt wel het verschil toch?
Ik heb Cleo nooit live zien rijden dus kan er niet over oordelen..

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:24

AMEN _/-\o_