Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cindyy_1993

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 10:42

Dankjulliewel allemaal voor het warme welkom! Een trailer met voorlader heb ik inderdaad ook over zitten te denken, maar is toch meer een gedoetje; heb zelf geen auto die dat kan trekken dus dan ben je ook al snel weer afhankelijk van andere mensen die zo'n auto + trailer hebben. Of moet beide los huren, maar dat is qua kosten dan net zoveel als een wagentje huren en dan is een wagentje voor mijn gevoel toch praktischer en voelt ergens wat veiliger. Hoop heel hard dat het gaat lukken met het wagentje, want ik kan ook echt niet wachten na 6 jaar om weer een keer naar het bos of strand te gaan!

@MyWishMax wat fijn dat je zadel voor nu weer lekker lijkt te liggen! Op zich ergens wel prettig als je paard aangeeft het niet meer fijn te vinden en je dan zo'n verschil merkt als de zadelmaker weer geweest is! Wel jammer dat je instructie nu dan even op vakantie is haha.

@melis_93 Klinkt als een fijne, leerzame les! Wat lastig zeg, dat ze dan zo heet wordt in de wissels en zoveel vooruit denkt. Klinkt wel als een slimme manier om haar bij de les te houden!

Wij hebben gisteren weer een keer de tweede proef die ik zondag moet rijden van het ZZ-Licht geoefend... Heb de laatste 1,5 jaar steeds maar 1 proefje gestart, omdat Fes het best wel zwaar vindt zo'n proef en aan het eind van de eerste proef eigenlijk helemaal bekaf is, ondanks dat we ook maar een kwartiertje losrijden. Mede daardoor en door het feit dat er in de tweede proef een halve pirouette wordt gevraagd die we echt nog niet zo best kunnen, rijden we dus steeds alleen de eerste proef. Maarja... Die halve pirouette zit er in het ZZ-Zwaar toch echt gewoon in en vind het zonde om voor 1 proefje met de wagen op pad te gaan, dus aankomende zondag rijden we weer een keer allebei de proeven, inclusief halve pirouette :')

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 10:50

Onze oplossing is een trailer met voorlader in eigen bezit en als wij op pad gaan dan huren wij een busje dat dit kan trekken :-)

Zo vaak gaan we ook weer niet op pad en een rekensommetje leverde op dat als we tot 24 keer per jaar een busje huren we nog steeds goedkoper uit zijn dan als we zelf een trailertrekauto aanschaffen.

Heel veel succes met je wedstrijd zondag :-)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 16:17

cindyy_1993 schreef:
Hoi allemaal! Ik wil graag een poging gaan wagen om hier wat mee te gaan praten! :D
Ik start met mijn knappe 14 jarige ruin Festival momenteel in het ZZ-Licht. Hier hebben we nu inmiddels al 14 winstpunten in, dus we mogen promoveren naar het ZZ-Zwaar... Daar komt alleen even een klein probleempje bij kijken; Festival is al 6 jaar niet te vervoeren |o We hebben daar al van alles voor geprobeerd, hij heeft al bij een trainingsstal gestaan, verschillende professionals erbij, maar het probleem/trauma zit zó diep, dat hij eigenlijk een soort van opgegeven is. We hebben de laatste jaren dus alleen maar gestart bij een locatie aan de overkant op loopafstand en nu de afgelopen 2 jaar lekker op thuis terrein. 2 jaar geleden heeft hij op de huidige stal een mooie, aangepaste uitloopstal kreeg... De bovenbalk + het schaduw/winddoek eruit gezaagd, waardoor het alleen nog een smallere doorgang is, waar hij nooit zijn hoofd zou kunnen stoten. Dit heeft hem heel goed gedaan! Hij heeft meer vertrouwen gekregen en liep vorig jaar zomer zo de trailer van de stalhoudster in en uit. Het grootste probleem zit hem bij hem echter in het achteruit uitladen. Dit vindt hij zó eng, dat hij naar achter en omhoog schiet en hierbij zijn hoofd stoot. Nu kan hij zich bij de trailer van de stalhoudster zijn hoofd niet stoten, aangezien dat een extra hoge trailer is. Maar is toch niet praktisch om mee op pad te gaan aangezien we dan altijd afhankelijk zijn... Maar laatst liep hij ineens het vrachtwagentje van een stalgenootje op! Dus heb ik laatst voor een paar uurtjes zo'n wagentje gehuurd om te oefenen, en daar liep meneer zowaar gewoon op (en af!). We hebben zelfs het tussenschot en de zijkleppen dicht kunnen doen, en daarna was het even genoeg voor die dag. A.s. zaterdag gaan we weer oefenen en hoop ik een klein stukje te kunnen gaan rijden...
Als dat nou allemaal voorspoedig blijft gaan... Is het ons doel om op 7 juli voor het eerst ZZ-Zwaar te gaan starten *\%/*

Maar om weer even in het ritme te komen en weer te wennen aan de spanning op ander terrein... Eerst a.s. zondag lopend naar de locatie aan de overkant voor weer een keer ZZ-licht. :D

[ [url=m/INl68h.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb over je bericht heen gelezen. Dus alsnog welkom :D
Ik kan me je verhaal herinneren of mss was het van een ander. Dat het paard niet in en uit stal kon vanwege de deur. Kan het zijn dat je dat al eens op Bokt hebt geplaatst?
Superfijn dat je stalhoudster zo meedenkend was en dat je paard wel in een wagentje wil. Dat zou ik dan gewoon lekker doen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 15:25

Wij onderweg naar huis na de hippische trainingsdagen. Wat hebben we het leuk gehad en veel geleerd! Als als afsluiter hebben we onze eerste L2-winstpunt gehaald *\o/*

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 15:46

Gefeliciteerd!!!

Hier even n beetje pauze qua training voor de paarden. Lekker wat buiten gereden en verder staan ze op de wei.

Eerste wedstrijd is pas 22.06 (misschien)of 30.06 .

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 18:41

Wat leuk Autumn en gefeliciteerd.

Wij gaan morgenavond weer op pad. Erg benieuwd of het beter zal gaan dan de vorige keer. Kan misschien helpen dat we ooit al eens eerder op dit terrein waren maar dat is al wel meer dan een half jaar geleden.

Ach we zien het wel weer.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 19:06

Gefeliciteerd autumnn!!!
Hier ook pas weer 13 juli, getup. Geen pauze verder, juist wat doortrainen, maar wel pauze met wedstrijden en wedsteijdgericht trainen.

Succes alvast Melzazu! Hopelijk meer ontspanning als vorige keer en goede ervaring voor jullie beide!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 20:19

Superbedankt :D MWM _/-\o_
Ik ga ook vooral focussen op ontspanning, ontspanning en… ontspanning

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 22:06

En bedenk ook, zelfs maar 1 procent meer ontspanning is vooruitgang he? Het komt echt en nu is dat het belangrijkste en elke stap is er 1. Goede instelling!

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 09:00

@autumn gefeliciteerd!!
@melzazu succes alvast!

Wij hebben zaterdag wedstrijd gehad. Ging een stuk beter dan vorige keer, alleen volgens mij is mijn probleem dat ik wil dat het L1 proefje voelt zoals ik m'n M2 proeven reed. Dus ik was zelf helemaal niet tevreden en in de 2e proef was de koek op. De wedstrijd was nl. naar binnen verplaatst maar het was echt super benauwd, ik had een mesh jasje aan en die plakte helemaal terwijl het buiten 21 graden was en de zon niet fel scheen.
1e proef 188 en 2e proef 177, dus ben nu tot de conclusie gekomen dat ik iets minder streng voor mezelf moet zijn.

Nog van de toezichthouder een tip gekregen dat ik minder lang los moet rijden met dit paard, had nu 20 minuten gedaan wat voor mij al heel kort voelt (met de ander rij ik 40 minuten los) en ze zei doe gerust 10 minuten want hoe langer je aan het losrijden was hoe meer die uit elkaar viel
Dus dat gaan we volgende keer proberen, maar nog geen datum want wil 'm eigenlijk thuis ietsjes beter voor elkaar hebben nu (zegmaar als ik alleen rij, in de les lukt het wel)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 09:55

Dank en jij ook gefeliciteerd!

Hoe lang je los moet rijden vind ik ook altijd lastig hoor Enzo_Ollie. Aan de ene kant moeten ze goed warm zijn maar aan de andere kant moeten ze niet moe zijn voor ze de proef ingaan.

Ben zelf ook gauw wel te streng, daarom film ik mijn rijden wat meer de laatste tijd. Want vaak ziet het er beter uit dan dat ik het vind voelen. Ik vond gisteren bijvoorbeeld de aanleuning onrustig maar op het filmpje zag ik dat totaal niet terug. Ook hadden we daarna nog 'les' van de jury waar we de proef voorafgaand hadden gereden en die heeft het daar ook niet over gehad dat de aanleuning niet voldoende was.

Qua losrijden, moet ik toch wel gauw 20 - 30 minuten losrijden voor hij warm is maar ook goed in zijn concentratie zit.

Wij hebben hier zondag as weer wedstrijd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 10:06

Gefeliciteerd Autumn!
Melzazu is het nog gelukt met de ontspanning?
Enzo Het is altijd wel een beetje zoeken naar hoe lang je moet losrijden. Zeker met grote temperatuurschommelingen. Wij hebben ook de voorkeur niet te lang los te rijden; als ie goed voelt is het goed. En Mexx stopt eigenlijk nooit met lopen ook niet als we wat langer hebben losgereden.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 10:11

Ik heb steeds meegelezen, en niet meer verwacht.. maar zit weer op een paard voor mij wel een makkelijker rijden . Wel vrij groen opgeleide 10 jarige fokmerrie.. loopt graag met de kop op de borst en hard dus vooral bezig met rust balans en neus uit.. zaterdag mee genomen op wedstrijd.. hc gestart ,want wilde graag zien wat ze deed op ander terrein en hoe ik herstel na wedstrijd .. merrie was heel braaf.. lijf vind er nog wel wat van Afbeelding

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 10:15

@Apple slim inderdaad! Als ik dat zou willen zou ik alleen eerst ook nog een andere trailer aan moeten schaffen waar momenteel ook het geld even niet voor is :') Dus zolang dat zo is, is het voordeliger om een wagentje te huren dan om een trailer + trekauto te huren.

@Babootje dit heeft inderdaad al eens uitgebreid op Bokt gestaan!

@Autumnn Gefeliciteerd!

@Mezazu Succes vanavond! Inderdaad goede instelling, lekker focussen op de ontspanning, dan komt het vast goed!

@Enzo_Ollie wat zonde dat het naar binnen verplaatst was en het daar zo benauwd was! Toch een mooie score in de eerste proef. Hoelang losrijden is altijd moeilijk inschatten, maar korter losrijden is zeker het proberen waard. Moet zeggen dat ik met Fes de laatste tijd ook niet langer dan een kwartier los rijd omdat hij anders echt op is.

@Robbie88 Wat leuk dat je weer in het zadel zit en weer op wedstrijd bent geweest! Fijn dat merrie braaf was, hopelijk gaat het met je lijf ook snel weer beter.

Wij hebben ook weer wat stappen gemaakt afgelopen weekend! Zaterdag hadden we het wagentje weer gehuurd en was het het plan om een klein stukje te gaan rijden, om de hoek van stal uit te laden op een parkeerplaats langs de dijk, daar een stukje wandelen en grazen en dan weer in de wagen terug naar huis. Thuis liep hij gelukkig weer in één keer de wagen op! *\%/* Besloten meteen alles dicht te doen en dat stukje te gaan rijden. Dat was nog wel even een dingetje.. Hij is natuurlijk 6 jaar niet vervoerd, dus dat vond hij echt wel heel erg spannend. Erg aan het stampen en hinniken... Nog getwijfeld om voor we het terrein echt af waren om te keren, maar toch besloten door te rijden. Hij werd gelukkig wel steeds rustiger onderweg. Op het parkeerterrein uitgeladen, heel relaxt, en stukje gewandeld en gegraasd. Daarna moest hij er weer in... Hier had hij even zijn bedenkingen over, maar na een kwartiertje eerst veel geduld hebben maar vervolgens in de blokkade gaan bij de klep, even wat actiever gemaakt en er fanatieker op af gelopen, en toen liep ie er in één keer weer op! Dus gewoon voor het eerst in 6 jaar mijn eigen paard weer kunnen vervoeren *\%/* Ook thuis liep hij er na weer fanatiek er op af lopen weer zo in. Dus erg trots! 13 juni gaan we weer oefenen, mogelijk gaan we dan ook even rijden op ander terrein.

En toen natuurlijk gisteren nog wedstrijd... Tsja, wat zullen we daar nou van zeggen :') Meneer maakte er een compleet potje van. _O- Hij was totaal niet bij de les, de wissels waren stuk (zijn al een paar jaar bevestigd, springt thuis zo een serietje om de pas), kon er amper aan zitten of hij schoot weg in galop... Het ging helemaal nergens over dit := Maar goed, hij is ook ruim anderhalf jaar niet meer op vreemd terrein geweest, dus dat ie wat spanning had, is natuurlijk niet gek... Maar wel een beetje jammer :')
Uiteindelijk dus ook terecht 57,43% en 55,71%.

Korte samenvatting... :')
Afbeelding

En gelukkig ook af en toe een mooi beeld....
Afbeelding

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 10:35

Gefeliciteerd iedereen met de mooie punten!!

Mooie samenvatting Cindyy :') Wel gek dat hij zo veel spanning had!! Volgende keer beter!

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 10:43

hahhaahha Cindyy, die 1e foto :+
Dat is geen gekke uitslag na zoveel jaar niet echt op een wagen gestaan te hebben en weer op vreemd terrein, maar in ieder geval fijn dat er ook goede stukken inzaten!!

Ja deze stopt wel als 'ie moe is, er stond ook regelmatig op m'n 2e protocol benen stil maar als ik die stiller had gehouden stonden we ook daadwerkelijk stil :+
In de les kan ik gelukkig wel m'n benen stil houden dus we komen er nu ook wel :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 10:51

Autumn, gefeliciteerd met het eerste L2 punt! Dat is een mooie afsluiting van het trainingsweekend :-)

Robbie88, mooie foto :-) Dat wordt de volgende keer dus gewoon officieel starten :-)

Enzo_Ollie: dat losrijden herken ik ook. Te kort losrijden nog niet helemaal los, te lang losrijden benzine op :\ . Fijn dat er iemand langs de kant even feedback kon geven op wat ze zag gebeuren :-)

Cindyy :)) Je hebt er in elk geval wel een leuke foto aan overgehouden :D

Hier is zondag de wederhelft gaan springen en heeft zijn eerste winstpunt op de 1m gehaald :-) Ik liep mijzelf van te voren druk te maken over het parkeren aangezien dat terrein niet veel water kan hebben, maar dat hadden ze echt heel prima georganiseerd. Er stond duidelijk aangegeven hoe je kon rijden zonder in het moeras te belanden en iedereen kon zo gaan staan dat je ook vooruit er weer uit kon. Geen enkel probleem uiteindelijk :-)

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 08:43

Ik heb de foto's van 2/3 weken terug eindelijk, dus zoals beloofd bij deze :)
In de les zijn we druk bezig met goed op de achterhand rijden, maar in m'n proef laat ik 'm wel is te veel uit elkaar vallen waardoor hij wat achter de loodlijn gaat lopen (doet ie snel), maar vond het alsnog wel een mooi foto :) en die foto van het afgroeten is gewoon hoe die is van hé wat doe jij daar dus die vonden we grappig hahaha

Afbeelding

Afbeelding

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 17:06

@Enzo_Ollie wat fijn dat het een stuk beter ging dan de vorige keer en ook wel een mooie tip van de toezichthouder.
En je laatste post: leuke foto’s <3

@robbie88 wat leuk dat je ook weer kan rijden en dat de wedstrijd goed ging. +:)+

@cindyy wat gaaf voor je dat het nu zo fijn lukt met het wagentje.
Whaha die eerste foto daar moest ik wel echt vreselijk om lachen :D

@Apple mooi dat je wederhelft een punt heeft gescoord en ook fijn dat jouw drukte niet nodig bleek te zijn en het allemaal goed was geregeld ;)

Nou en dan over ons gisteren voor degenen die het willen weten. Het was echt een dieptepunt. Het was nog veeeeel slechter dan de keer hiervoor. Ik was echt relaxed alleen zodra ik erop zat was hij meteen heel erg loperig/rennerig en dan wordt het uiteindelijk wel een wisselwerking dat ik ga aanspannen en veel te veel met mijn hand ga rijden en het enige wat hij vanaf het begin wil is alleen maar hard. Toen ben ik er ook nog 1x in de proef bijna afgedonderd en tussen de proeven in op het losrijterrein er dus naast belandt. -O-

Beide proeven heb ik maar stug zo goed en zo kwaad als het ging doorgereden. Ik dacht zolang ik geen belletje hoor worstel ik maar gewoon verder. Beide proeven een extra volte gedraaid die er niet in hoorde. Er is nog wel meer over te vertellen maar de strekking is jullie wel duidelijk denk ik. Ik word er toch een beetje moedeloos van merk ik. :(

Nu gaan we wel deze week opnieuw naar deze baan toe voor mijn les. Misschien toch eerst zo meer oefenen met vreemd terrein. Er waren wat bekenden die zeiden wel tegen me: dit is heel moeilijk zo om te rijden. En verder geeft iedereen tips wat aan de ene kant lief is maar iedereen zegt iets anders dus tja %)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 18:21

Is ie wel eens anders geweest Melzazu of is ie altijd zo? Er kan ook een reden zijn voor dat rennerige/vluchterige
Bv dat ie vluchterig is omdat hij ergens last van heeft. Kan zijn dat ie een te hoge spierspanning heeft door te veel suikers, ik noem maar wat. Maar misschien heb je daar allemaal al naar gekeken?
Verder zou je eens kunnen kijken naar supplementen die iets ontspannend werken in hoofd en lichaam. Magnesium is bekend hiervoor, of bv Magnesium Relax met een beetje valeriaan.
Je paard regelmatig naar de fysio laten gaan, zadel na laten kijken of daar niets in de weg zit, etc.
Zodat je niet ergens tegenaan zit te vechten, terwijl jij er niks aan kan doen.

Je berichten zo teruglezend heb ik t idee dat het een tijdje terug toch wel wat beter ging. Maar ik ken jullie niet natuurlijk. Uit ervaring weet ik dat management heel belangrijk is. En dat het welbevinden van je paard soms ook best wel eens sluipenderwijs achteruit kan gaan. Daarom doen wij ook wel regelmatig (naast regelmatig de tandarts, een zadelcheck) ook een fysio voor lekker losmaken. We hebben voor tandarts en fysio Remko Sweere. Is tandarts, dierenarts en chiropraktiker. Ik vind m heel prettig. Maar ik weet niet of hij bij jou in de buurt zit.
Voor de hoefsmid zet ik mn paard zelfs op de trailer. :D Een goede smid maakt ook echt heel veel verschil.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 19:01

Lief van je Babootje. Ik pb je even

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 22:10

Autumnd gefeliciteerd met je punt!

EnzoOllie toch een mooie winspunt!
Altijd lastig om een goede verdeling te vinden in het lang genoeg losrijden maar niet te lang.

Robbie wat fijn dat je weer lekker aan het rijden bent. Leuke combi!

Cindy wat fijn dat je weer lekker op pad bent geweest!
Jammer dat de wedstrijd niet lekker ging, volgende keer weer beter!
Haha wel een coole foto

Leuke foto's EnzoOllie!

Melzazu wat ontzettend balen.. Kan me voorstellen dat je zo niet veel plezier hebt..
Ik denk inderdaad veel oefenen op vreemd terrein, er zijn vaak best veel wedstrijden die een aantal dagen voor de wedstrijd de banen verhuren. (doet de vereniging waar ik voor rij deze week ook, tot aan de wedstrijden die donderdag beginnen).

Vanavond met mijn tijdelijke bijrijd paard oefenproeven gereden op de vereniging in de wedstrijdbaan. Wat een heerlijk relaxt paard is dat, er was tennis en voetbal naast de bak, maar keek niet op of om.
Zaterdag mag die een rondje mee in t L1 :)
Voor ken vandaag de zadelmaker gehad, checkup.
Ken mag donderdag mee naar de wedstrijd bij de vereniging :)

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 00:12

Wat gaan jullie hard :=

Welkom Cindy
Gefeliciteerd Autumnn met je wp in het L2 +:)+
Leuke foto's Ollie. Hoe lang ben je bezig om hem zo wit te krijgen :))
Robbie, wat fijn dat je weer te paard bent :D Had je wel nuttig commentaar gekregen op je protocol?

Omdat de wedstrijd van 25 mei was afgelast, hebben ze deze nu verplaatst naar woensdag 26 juni eind van de middag/avond. Ben benieuwd hoe onze eerste L1 gaat zijn :=
Owja en vandaag komt mijn nieuwe aanwinst :D /3

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 08:31

@DJZ of 's ochtends wassen of de avond ervoor en heel de stal leegscheppen en nieuw zaagsel en als een bezetene in de gaten houden of 'ie niet poept en als ie dat doet er echt meteen uithalen en cowboy magic is echt magic :Y) hahaha
heb je een foto van de nieuwe aanwist??

dank jullie!

@melzazu dat is inderdaad echt super balen! Wel fijn dat je nu les hebt op dezelfde locatie, zodat je met hulp even kan kijken of het de plek/vreemde locatie is of toch onbewuste spanning

@melis dat is lekker zo'n ontspannen paard! die van mij keek met de crossles laatst ook niet op of om naar de tennisbaan maar de buggy die er stond vrat 'm zowat op hahaha
en succes alvast donderdag en zaterdag!

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 10:20

melis_93 schreef:
Autumnd gefeliciteerd met je punt!

EnzoOllie toch een mooie winspunt!
Altijd lastig om een goede verdeling te vinden in het lang genoeg losrijden maar niet te lang.

Robbie wat fijn dat je weer lekker aan het rijden bent. Leuke combi!

Cindy wat fijn dat je weer lekker op pad bent geweest!
Jammer dat de wedstrijd niet lekker ging, volgende keer weer beter!
Haha wel een coole foto

Leuke foto's EnzoOllie!

Melzazu wat ontzettend balen.. Kan me voorstellen dat je zo niet veel plezier hebt..
Ik denk inderdaad veel oefenen op vreemd terrein, er zijn vaak best veel wedstrijden die een aantal dagen voor de wedstrijd de banen verhuren. (doet de vereniging waar ik voor rij deze week ook, tot aan de wedstrijden die donderdag beginnen).

Vanavond met mijn tijdelijke bijrijd paard oefenproeven gereden op de vereniging in de wedstrijdbaan. Wat een heerlijk relaxt paard is dat, er was tennis en voetbal naast de bak, maar keek niet op of om.
Zaterdag mag die een rondje mee in t L1 :)
Voor ken vandaag de zadelmaker gehad, checkup.
Ken mag donderdag mee naar de wedstrijd bij de vereniging :)

Denk dat ik weet welke baan je geweest bent, en daar maakt het zo veel verschil of je een kijkerig paard hebt of niet. Met een chill paard is het daar heel fijn rijden, omdat de rest zoveel te kijken heeft :')

En @melzazu, zou lekker veel op ander terrein gaan lessen komende tijd. Zie op fb bijna dagelijks verenigingen voorbij komen waar ze dressuurbanen hebben staan voor verhuur. Sommige zelfs met tips van jury erbij. (Al zul je er dan niet echt kunnen lessen natuurlijk)