Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 10:59

Bedankt Flicka12! Ik spring in training al regelmatig aan in contra vanuit stap of draf dus hopelijk helpt dat zondag :+ (inderdaad ook als voorbereiding voor de vliegende wissels)

Maargoed, Karel is niet de makkelijkste en met zijn rugzakje kan hij best kortsluiting krijgen van zo'n lijntje op vreemd terrein. Maar dat zien we zondag dan wel. Moet hij ook gewoon kilometers voor maken en vertrouwen in mij krijgen.

Ga nu thuis ook niet krampachtig alle lijntjes meepakken, in principe train ik die basis altijd wel. Ga er zondag wel blanco in en dan kan ik vanaf dan kijken waar de focus op ligt voor de volgende keer.

Dus ik ga ook niet voor winstpunten rijden, maar echt voor de ervaring en als voorbereiding voor de wedstrijden. Ik vind de kans op winst wel extra toevoegen haha anders had ik niet 2x per maand meegedaan.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:49

Flicka12 schreef:
FriesWytske schreef:
Het zijn er net als in de andere proeven 4. Maar nu moet je er 2 vanuit de contra doen. En dat is het pittige. Maar dat mag ook wel met de laatste proef voordat de Z2 proeven beginnen. Als je dat kunt, laat je ook zien dat je eigenlijk wel redelijk klaar bent voor de Z2.

Jaa dat is waar! Maar vanuit de overstap met M2 vind ik hem best pittig, paard en ik gaan beide voor het eerst z1.

Mee eens hoor, ik doe ook voor het eerst de Z en vind het ook wel pittig.
Veel grotere baan, dus 'alles' voelt al anders en nieuwe onderdelen: uitgestrekte draf over 50m ipv 30m, drafappuyementen, 4 eenvoudige galopwissels (vanuit contra), halthouden vanuit galop.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 14:57

Er staat een online proefje op YT met een haflinger, was nog oefen, dus zonder zoomen, maar vond het toch leuk om te kijken! Ik vind het inderdaad ook wel pittig, en daar is niks mis mee, maar niet gek als je er even in moet groeien.

En ik keek het proefje op de tv (dus groot scherm) en zonder zoomen is het achteraan wel echt moeilijk te zien inderdaad, dus snap wel dat het nu moet.

Dennis, leuk dat je als menner nu ook mee kan doen. Klinkt als lekker bezig zo! Hopelijk heb je snel de punten van je vorige proefje met je eigen span!

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 15:15

urosa schreef:
Er staat een online proefje op YT met een haflinger, was nog oefen, dus zonder zoomen, maar vond het toch leuk om te kijken! Ik vind het inderdaad ook wel pittig, en daar is niks mis mee, maar niet gek als je er even in moet groeien.

En ik keek het proefje op de tv (dus groot scherm) en zonder zoomen is het achteraan wel echt moeilijk te zien inderdaad, dus snap wel dat het nu moet.

Dennis, leuk dat je als menner nu ook mee kan doen. Klinkt als lekker bezig zo! Hopelijk heb je snel de punten van je vorige proefje met je eigen span!

https://www.youtube.com/watch?v=b9GdE1V5hFU Deze bedoel je denk ik! Leuk om te zien inderdaad, maar snap wel dat inzoomen moet :j

Dispar_Vulgo

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 15:38

Oh leuk, dat ga ik even kijken!
Ik heb tegenwoordig ook die app van KNHS met alle dressuurproeven gefilmd met toelichting/uitleg van jurylid. Maar dat zijn altijd topcombinaties (en/of ponyruiters), dus niet helemaal representatief.

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 15:55

Ik ben ook wel benieuwd naar een Z1 en hoger proef die wel juist is gefilmd, moet binnenkort filmen voor een vriendin. Moet je dan in je uitgestrekte draf bijvoorbeeld halverwege die lijn inzoomen omdat diegene over de B-E lijn komt.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:04

Sunniva schreef:
Ik ben ook wel benieuwd naar een Z1 en hoger proef die wel juist is gefilmd, moet binnenkort filmen voor een vriendin. Moet je dan in je uitgestrekte draf bijvoorbeeld halverwege die lijn inzoomen omdat diegene over de B-E lijn komt.

Dat denk ik wel, maar zou dan bang zijn dat het heel lastig wordt om dan te beoordelen? Omdat het beeld in de oefening verandert?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:20

Ik zou zeggen, vraag het de KNHS. Er zijn wel veel proeven op youtube te zien. Zo leer ik ze altijd uit mijn hoofd

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 18:22

Met een camera deed ik altijd al in en uitzoomen, dat blijft altijd duidelijk en gaat heel makkelijk.
Ik wil ook een Z proef filmen en zou dat het liefste met de gewone camera doen, maar ik heb geen idee of het doorsturen dan nog makkelijk gaat?

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:43

Ik had wat stoms met insturen. Blijkbaar had ik pagina niet ververst en heeft hij proef 22 gepakt om in te sturen ipv 19.
Ik heb 19 gefilmd en ook echt ingestuurd alleen de verkeerde proef aangeklikt . Hopelijk kan dat aangepast worden. Kreeg daar om 16,.47 mail van. Net te laat om nog te bellen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:51

Voor het mennen net mijn punten van gister al binnen, 188,5 met mijn gelegenheids span!
Startte ze voor het eerst, het was een jaar geleden dat ze naast elkaar gelopen hadden en moest meteen L. De zelfde jury als ik mijn eigen pony's beoordeeld had vorige week.
Dus ben er blij mee!

Nog geen 5 minuten later punten van vorige week binnen, 2e proef van mijn eigen span, bij een voor mij onbekende jury, 214 punten!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 23:52

Ik had vandaag weer 10x L1 pony proeven. De eerste 4 moest ik eigenlijk al afkeuren ivm geen neusriem getoond..

Maar ondertussen zelf ook gemerkt dat het soms best lastig is om een filmer goed uit te leggen hoe of wat te filmen. Uiteraard zie je dat pas achteraf..

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 00:18

HarmanyL schreef:
Ik had vandaag weer 10x L1 pony proeven. De eerste 4 moest ik eigenlijk al afkeuren ivm geen neusriem getoond..

Maar ondertussen zelf ook gemerkt dat het soms best lastig is om een filmer goed uit te leggen hoe of wat te filmen. Uiteraard zie je dat pas achteraf..

Geen vingers tussen neusriem is geen afkeurreden, moet je coulant mee zijn, heb ik hier gelezen.
Helemaal geen neusriem is wat anders natuurlijk :p

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 07:24

Heb ze ook gewoon beoordeeld en het erbij gezet. Je mag volgens de regels ook geen schaduw werking hebben en geen hek in beeld, letters moeten zichtbaar zijn. Tsja dan bleven er van de 10 filmpjes 4 goede over. Zolang ik het naar mijn idee goed kan beoordelen ben ik niet zo flauw.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 07:28

Mag er eigenlijk met camera gefilmd worden ipv met telefoon? Dat zou het wel iets aangenamer maken..

AtillaFlash

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:12

@Dennis, gefeliciteerd met je punten! Goed gedaan als première menner online proef. :)

Eens met de filmvragen hierboven, ik denk ook al hard na hoe dat in werkelijkheid zal uitpakken/moet aanpakken met dat in- en uitzoomen, vast punt etc met de diagonale lijnen. Zou heel fijn zijn als de KNHS een referentiefilmpje zou hebben hoe het ok is.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:38

Ja eens. Eerder werd juist gezegd dat het moment van zoomen het beeld onscherp maakt. Nu moet je als je ter hoogte van de EB lijn wil in/uit zoomen juist vaak dat tijdens een oefening doen.
Wel benieuwd hoe dat uitpakt

Morgen in de les m’n proef weer eens doorrijden en als dat fijn gaat dit weekend filmen denk ik.
Als ik tenminste een negatieve testuitslag krijg na contact met een besmette collega. Voorlopig ga ik daar wel van uit

AtillaFlash

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:50

Ach jeetje @Noukie, ook al heb je begrijp ik uit je verwachting geen klachten toch spannend! Nou hopen op negatieve uitslag, fingers crossed.
Idd. Juist omdat filmen met telefoon is die vaak moet “nadenken” en scherp stellen met dat in- en uitzoomen.... behalve trainen ook maar (laten) oefenen met filmen, haha.
Is nog steeds wel fijn dat t kan natuurlijk, online.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:54

Ik had inderdaad ook al bedacht dat ik mijn filmer ook laat oefenen wanneer ik m’n proef oefen :+
Maar wat je zegt, fijn dat het kan! En ik snap ook dat ze iets moeten met het inzoomen, dus we gaan ons best doen.

(Geen klachten inderdaad, maar toch, better safe than sorry)

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:30

Ik wil hier ook binnenkort mee beginnen, ben nu al een tijd aan het zoeken maar kom er niet uit.

Moet je wachten op een bepaalde datum of kun je bij wijze van spreken alle dagen een proef insturen?

OP lezen maakt veel duidelijk, sorry :')
Max 1x per week kun je insturen dus?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:20

Idd, 1 per week (maandag-zondag) in sturen.
In het weekeind 2x filmen en dan insturen, en maandag nog eentje in sturen kan dus wel ;) .
De weekeind er na kan dat natuurlijk niet weer omdat je nog in de zelfde week zit.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:53

Vanaf wanneer kun je inschrijven? Ik zie nergens de data wanneer je de Z-proeven in kan gaan schrijven.
Ja, vanaf 1 maart, maar bij B t/m M was dit heel snel vol toch?

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:56

renee16 schreef:
Vanaf wanneer kun je inschrijven? Ik zie nergens de data wanneer je de Z-proeven in kan gaan schrijven.
Ja, vanaf 1 maart, maar bij B t/m M was dit heel snel vol toch?

Er kan niks meer vol zitten, en je hoeft je niet in te schrijven ;)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:58

Het werkt niet meer met inschrijven, maar met een account aanmaken op de website paardrijden.nl, je proef filmen, een artikel kopen (= startgeld proefje) en een proefje insturen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:25

ow wauw dat heb ik helemaal gemist haha..
Dan gaan we het gewoon een keer proberen :P !