Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 15:40

L_iek schreef:
M_arjolein schreef:
Haha oeps Liek hoe kon dat?

Zorro was nogal vrolijk vandaag. Dus na het aanspringen in galop nam die een sprintje, bokte een paar keer, sprong de ring uit en liet mij achter op de grond :wave:

Oh wat vervelend! Mijn haf had het van de week ook in dr kop, ook zand lopen happen, 3 dagen stijf geweest :(

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 15:56

L_iek schreef:
M_arjolein schreef:
Haha oeps Liek hoe kon dat?

Zorro was nogal vrolijk vandaag. Dus na het aanspringen in galop nam die een sprintje, bokte een paar keer, sprong de ring uit en liet mij achter op de grond :wave:

Wat een mafkees -O-

Caritas

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 16:11

Vraag aan de juryleden hier. Kunnen jullie zien wat er op de bakletters staat - uitgezonderd M en H - of is het gewoon een wit vlak voor jullie? Als ik nl 's avonds zou willen filmen, zou ik de letters moeten omhangen want filmen vanaf de oorspronkelijke C betekent tegenlicht. Als jullie überhaupt die letters niet kunnen lezen, kan ik ook gewoon m'n filmer bij A neerzetten en een papier met M en H op de F en de K plakken.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 16:39

Caritas schreef:
Vraag aan de juryleden hier. Kunnen jullie zien wat er op de bakletters staat - uitgezonderd M en H - of is het gewoon een wit vlak voor jullie? Als ik nl 's avonds zou willen filmen, zou ik de letters moeten omhangen want filmen vanaf de oorspronkelijke C betekent tegenlicht. Als jullie überhaupt die letters niet kunnen lezen, kan ik ook gewoon m'n filmer bij A neerzetten en een papier met M en H op de F en de K plakken.

Dit punt liep ik ook tegenaan, maar hangt denk ik heel erg af van de zon en positie van de letters. Het is eigenlijk heel simpel te testen door gewoon een klein stukje te filmen en in te zoomen. Zie jij ze niet, dan ziet de jury ze ook niet. De bordjes hangen er natuurlijk vooral zodat de jury ziet dat je goed op de letters rijdt, zij hoeven de letters niet meer te zien om te wegen welke de A of C is

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 16:42

L_iek schreef:
Hier vanmiddag een proefje ‘proberen’ op te nemen. Helaas zand gehapt :')

Maarre.....heb je je zeer gedaan zo nee, mogen we het zien???

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 17:06

Als ik met mijn telefoon inzoom kan ik trouwens alle letters, behalve de F en de K, lezen. 's avonds vanaf de echte C filmen is zonde van de moeite want dan film je tegen de zon in.
Als ik weet waar alle letters zitten, weet een jury dat natuurlijk helemaal. Misschien moet ik gewoon de prikbordjes uit de berging trekken en dan kan ieder lid van de vereniging die online proefjes rijdt, zelf kiezen of ze de onderste losse bordjes gebruiken of de bovenste op de bakrand. (Of is dat verwarrend voor een jury, omdat je op basis van de bovenste bordjes dan verkeerde figuren rijdt?)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 17:57

Caritas schreef:
Als ik met mijn telefoon inzoom kan ik trouwens alle letters, behalve de F en de K, lezen. 's avonds vanaf de echte C filmen is zonde van de moeite want dan film je tegen de zon in.
Als ik weet waar alle letters zitten, weet een jury dat natuurlijk helemaal. Misschien moet ik gewoon de prikbordjes uit de berging trekken en dan kan ieder lid van de vereniging die online proefjes rijdt, zelf kiezen of ze de onderste losse bordjes gebruiken of de bovenste op de bakrand. (Of is dat verwarrend voor een jury, omdat je op basis van de bovenste bordjes dan verkeerde figuren rijdt?)

Ik kan bij bijna geen enkel filmpje de letters lezen.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 17:59

daffodil schreef:
L_iek schreef:

Maarre.....heb je je zeer gedaan zo nee, mogen we het zien???

:') :') *D
Je hebt het in elk geval op film :D

Toen mijn filmer een rondje om ons heen liep, dacht de kudde buiten ineens als een gek weg te vliegen, dus mijn merrie deed ook lichtjes mee, :Y) ach hoort erbij

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:11

Bij ons laatste filmpje viel er aan de buitenkant iets van het dak af en kapot op de grond, je ziet mijn paard dus wegspringen zonder dat er ook maar iets gebeurd of te horen is in beeld :')

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:13

L_iek schreef:

Oeps

Hier vanmiddag sinds lange tijd weer eens aan het oefenen geweest met de eenvoudige wissels. Was voor nu er wel tevreden over. Mag nog veel beter. Maar geen gedram of gewoon lekker door galoperen. Nu weer lekker verder knutselen hiermee. Zodat wanneer we een proef gaan filmen ze ze goed kan doen.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:56

@Frieswytske goed bezig!

Haha geweldig die streken :D Die van mij is met proefje rijden steeds wel braaf gelukkig

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:11

Je mag je bakletters wel vervangen/omwisselen met pen en papier volgensmij.
Ik ging dus vrijdag mijn proef rijden. Ik had hem helemaal uit mijn hoofd geleerd dmv visualiseren waar ik dan reed in de bak (dus niet zo zeer op letters of links/rechtsaf slaan). Had ik opgezadeld, zei ik tegen de eigenaresse die kwam filmen dat ze ‘daar bij de c’ mocht gaan staan. En toen zag ik dat de staleigenaresse ineens alle bordjes om had gewisseld haha :+

Ze had het expres gedaan voor iedereen die online ging starten zodat de filmers niet in de longeerbak hoefden te gaan staan haha. Ik had alleen geen A3’tjes en stift meegenomen dus was even plottwist haha.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:23

Slim van de staleigenaresse Queelens. Ik kijk ook niet altijd bij welke letters ik iets moet doen. Heb thuis ook wel eens de baan verkeerd uitgezet. Dus niet tegen de klok in, maar met de klok mee. Daar had ik pas erg in tijdens de privéles. Toen mijn instructeur het zei. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:40

Alle
Friese
Boeren
Met
Centen
Hebben
Een
Koe
Zo heb ik het geleerd als 5 jarig meisje en merk nu pas dat ik er echt profijt van heb hahaha. :')
Ik heb mijn video ingestuurd voor 5 mei, ben heel benieuwd!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 08:13

Dames die hebben zand gehapt, hopelijk hebben jullie je niet bezeerd.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:04

bobje26 schreef:
Alle
Friese
Boeren
Met
Centen
Hebben
Een
Koe
Zo heb ik het geleerd als 5 jarig meisje en merk nu pas dat ik er echt profijt van heb hahaha. :')

Ik ook. Maar zo zie je maar dat je eigenlijk op een gegeven moment helemaal niet meer op de letters let. :')

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:08

FriesWytske schreef:
bobje26 schreef:
Alle
Friese
Boeren
Met
Centen
Hebben
Een
Koe

Ik ook. Maar zo zie je maar dat je eigenlijk op een gegeven moment helemaal niet meer op de letters let. :')

Vandaar ook mijn vraag of de jury let op wat er op de bordjes staat of dat ze alleen opletten dat je het bij het juiste bordje doet.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:32

Ik kijk niet naar bakletters, ook niet als ik zelf rij, nooit gedaan ook. Ik leer een proef uit mijn hoofd door lijnen te rijden en nooit naar letters te kijken. Ik heb bij de filmpjes ookecht niet gekeken of de bakletters goed staan, als je proef maar klopt!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:36

daffodil schreef:
Ik kijk niet naar bakletters, ook niet als ik zelf rij, nooit gedaan ook. Ik leer een proef uit mijn hoofd door lijnen te rijden en nooit naar letters te kijken. Ik heb bij de filmpjes ookecht niet gekeken of de bakletters goed staan, als je proef maar klopt!

Dit doe ik ook, ik denk ook in hele andere termen dan dat in de proef staan.
De extra letters in het Z vind ik neppe letters, dus bijvoorbeeld diagonaal van hand veranderen vis de neppe letters etc.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:38

Ik weet dan dus ook echt niet welke letter waar hoort, maar ik weet wel hoe ik de lijn rij, korte vhv of lange en waar ik een volte oid moet rijden. Ik denk echt in afwenden, rechts, schuin oversteken etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:38

Nee met rijden ben ik ook met andere zaken bezig dan met letters haha. :')
Ik hoop vanavond of morgen de video voor 7 mei te maken! Ik heb er wel eentje maar daar ben ik de datum vergeten te zeggen, super stom.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:43

Heel herkenbaar!
Mensen lachen zich rot als ze met mij een proefje doornemen maar het werkt uitstekend.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:45

Vandaag weer een dagje mijnknhs refreshen voor de uitslag van 30-4 :+

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:46

Zijn er nog meer mensen die wachten op de uitslag van 23-4?

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:47

Dispar_Vulgo schreef:
Vandaag weer een dagje mijnknhs refreshen voor de uitslag van 30-4 :+

^Dit. (Ben al even bezig, haha. Ook voor m'n protocol van de 28e want m'n juf kan zich niet helemaal vinden in de 180 punten)