haike schreef:cindyy_1993 schreef:Ik heb gisteren mijn Z1 debuut gereden met mn knappe kerel!
Ik had van tevoren al gesteld: tussen de 180 en 190 ben ik tevreden, en met 190 of hoger mag ik heel blij zijn.
Absoluut niet banketstaaf bedoeld, maar waarom start je als je zelf dit als doel hebt, is het dan niet slimmer nog even verder door te trainen? Is nog geen 53% - 55%, lijkt mij dan helemaal niet leuk om op wedstrijd te gaan?
Wel goed dat ondanks die omstandigheden dan alsnog je doel hebt behaald!
Ik weet dat hij nog niet klaar is voor het Z1, maar in het M2 blijven rijden vind ik voor mezelf een beetje zonde, vooral van het geld. Daarnaast heb ik zelf nog nooit Z gereden, waardoor de overgang naar de 20x60 baan even wennen is. De reden dat ik gewoon ga starten is zodat we op die manier kennis kunnen maken met de proeven en de grotere baan. Thuis blijven doortrainen zou een optie kunnen zijn, maar ik wil graag de regelmaat blijven houden en zo af en toe op wedstrijd gaan, ook omdat we moeilijke periodes met de trailer hebben gehad en dat nu eindelijk goed gaat. Ik vind het absoluut niet erg om geen winst te rijden, dus ik vind het zeker nog leuk om op wedstrijd te gaan.

Noukie schreef:Cindy, mooi dat de kop eraf is. Waar zitten je verbeterpunten? En heb je die thuis ook, of is in de ring gewoon lastiger dat je nu al even met minder tevreden bent? Wel pittige omstandigheden zeg! Weet je of de amazone in kwestie er goed vanaf gekomen is?
De verbeterpunten zitten hem echt in zijn gedragenheid. Hij vindt het onwijs moeilijk om op het achterbeen te komen en dus bergop te lopen. En als hij dan moe wordt, gaat hij steeds verder naar voren vallen. Dat is ook wat we vaak op ons protocol hadden: te diep / meer vanuit de achterhand. Dit is iets waar we thuis ook tegenaan lopen en ook al bijna 2 jaar keihard mee aan het werk zijn. We vermoeden dat hij vroeger verkeerd beleerd is, waardoor hij altijd van de achterhand af liep en hangend in de hand van de ruiter. Zo merken we wel weer dat het makkelijker is om dingen aan te leren dan om dingen af te leren

Het viel gelukkig "mee" met de amazone! Ze mocht smiddags alweer naar huis, maar wel met een zware hersenschudding.