[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:10

Het is inderdaad best fijn, ook als je even een dipje hebt kun je een paar keer lager startten als je wilt.

Ook is een club licentie maar 30€/jaar (en amateur 50€ extra) en enkel ruiter gebonden, ik kan dus met elk paard startten.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:15

Eigenlijk zouden ze een BB cat moeten hebben op 80cm officieel. Dan is de stap naar 1M minder groot en het voor mijn pony haalbaar om mee te starten tussen de paarden :+

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:21

Jes schreef:
Het is inderdaad best fijn, ook als je even een dipje hebt kun je een paar keer lager startten als je wilt.

Ook is een club licentie maar 30€/jaar (en amateur 50€ extra) en enkel ruiter gebonden, ik kan dus met elk paard startten.

Ik kom bij jou wonen! *\o/*

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:21

Maar de BB is het laatste jaar al een stuk meer geformaliseerd Saams, juist om de sport laagdrempeliger toegankelijk te maken. Er worden geen winstpunten oid bijgehouden, maar het toekennen van stijlpunten en het opmaken van een klassement is verplicht voor wedstrijdorganisaties. Het is dus ook gewoon een echte wedstrijd geworden.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:22

Ik ben inderdaad erg blij met de BB (ookal ben ik al een half jaar niet meer gestart). :')

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:23

gomir schreef:
Maar de BB is het laatste jaar al een stuk meer geformaliseerd Saams, juist om de sport laagdrempeliger toegankelijk te maken. Er worden geen winstpunten oid bijgehouden, maar het toekennen van stijlpunten en het opmaken van een klassement is verplicht voor wedstrijdorganisaties. Het is dus ook gewoon een echte wedstrijd geworden.

Ik start dan nog niet. Maar hier worden in de BB geen stijlpunten toegekend, of begrijp ik je verkeerd?. Het is uiteraard al een gigantische verbetering waar ik blij mee ben.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:26

Het is verplicht om in het BB een klassement op te maken en dus moeten er ook stijlpunten toegekend worden. Is al zo sinds 1 april 2016 overigens, daarvoor mocht iedere vereniging zelf bepalen hoe ze met de BB omgingen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:26

In de BB krijg je ook stijlpunten maar alleen geen winstpunten.

Jammer vind ik alleen dat in de BB wel een klassement gemaakt wordt en je kans maakt op een lintje maar geen prijzengeld. Maar wel net zo veel moet betalen als een B parcours.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe het gaat worden per 1 april als de inschrijfgelden worden vrijgelaten. Ben benieuwd wat er met de prijzen gaat gebeuren. Zie de prijzen namelijk nu al steeds meer omhoog gaan.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:50

Hier zat plekken waar ze dat met de BB helaas niet doen. Heb tot nu toe maar 1x stijlpunten gehad in de BB (volgens mij) en dat was bij mij op stal :') Bij Beukers bv doen ze het niet en in Soest volgens mij ook niet.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:53

Soest wel Laura maar dan moet je het naderhand zelf even opvragen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:55

Ik heb nog mooi geld gewonnen met mn prijsje in de BB afgelopen weekend. Schrok ervan :Y)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:27

Bij ons krijg je in de BB vaak, niet altijd, ook stijlpunten. En er zijn inderdaad ook prijzen te winnen bij de BB.

Maar dat in Frankrijk klinkt goed! Wel heel leuk! En worden er veel wedstrijden georganiseerd? Is het ook een beetje in de buurt voor je of is het wel een stuk rijden?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:14

Club wedstrijden zijn er helaas wat minder echt in de buurt (straal van 50km) nu wel een aantal op 80 km wat op een top (internationale) locatie is.
Dit jaar startten we nog wat club wedstrijden zodat we met het jonkie ook simpel kunnen beginnen, volgend jaar dan amateur, dan zijn er ook meer wedstrijden.

Bij de amateur klasses krijg je altijd een geld prijs, een rozet en een "stal bordje".

In het begin miste ik de winstpunten heel erg, vond het maar gek zo, nu ben ik er aan gewend.
Dressuur heb ik nog steeds niet helemaal door hoe dat zit.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:52

Klinkt wel als een fijn systeem! In Amerika heb je het volgens mij ook op die manier. En natuurlijk de hunter classes wat eigenlijk bijna een andere tak van de sport is (wat mij opzich best leuk lijkt)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:46

Hier inderdaad ook Hunter, maar daar ben ik met Cascade nog niet aan toe :')

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 21:25

Ziet er goed uit Jes!

Ik ben aan het balen... Stomme KNHS...
Eindelijk een fijn bit gevonden voor Cas, is het vanaf 1 april ineens niet meer toegestaan... Echt stelletje... #*&&#&#@ -:(-

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:01

Ah Goldie wat irritant zeg dat vanaf 1 april dat bit niet meer is toegestaan.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:08

Ik vind het maar stom dat ongebroken trens met tongvrijheid niet meer mag, niets raars aan en veel paarden lopen er heel fijn op. Mijn amazone rijdt er 4 of 5 paarden mee op dit moment, inclusief paard van Goldie. Nu maar weer iets nieuws verzinnen...

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:13

Is er eigenlijk een motivatie gegeven waarom er relatief veel bitten per 1-4 niet meer mogen?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:15

Ik heb dat zelf nog nergens gezien..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:19

Uniformering aan FEI-reglementen begreep ik. Zit nu ook veel meer overeenkomst tusen wat er bij dressuur en springen mag met wat extra toevoegingen voor springen.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 00:20

Maar tegelijkertijd mag je bijvoorbeeld sommige bitten (pelham, passoa) nog steeds niet met twee teugels rijden onder de klasse M. Wat stom is, want met die stomme verbindingsstukjes wordt heel de functionaliteit tegengegaan. Bedoel: als ze hun reglement met dat van het FEI willen gelijktrekken, doe het dan goed. En geef anders inderdaad een reden waarom. :j

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 07:27

gomir schreef:
Uniformering aan FEI-reglementen begreep ik. Zit nu ook veel meer overeenkomst tusen wat er bij dressuur en springen mag met wat extra toevoegingen voor springen.

Maar als je ziet wat er internationaal voor ijzerwinkels langs komen, heb ik daar echt sterk mijn bedenkingen bij.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 12:49

Nou inderdaad!!! enorme ijzerwinkels internationaal! en ook wat bunn zegt over pelham ect.. vind ik erg spijtig dat die zijn toegestaan in de lagere klassen.

Tot nu toe kan ik het vaak nog doe met een simpel trensje ongebroken, enkel of dubbel gebroken.

@Gomir: wat voor bitje gebruikt ze nu? Zo'n eentje van trust?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 12:55

Sweet iron ongebroken bustrens met tongvrijheid van Trust idd.