[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:00

Kaitlyn schreef:
Ik ben altijd ruim een uur van tevoren aanwezig op wedstrijdterrein. Als ik ga springen dan zorg ik dat ik sowieso op tijd ben om parcours te lopen dus dan ben ik er soms al eerder.

Leeneliefje gefeliciteerd! Ziet eruit als een bekende locatie, Zevenaar was het toch?

Bedankt! :) ben nog steeds zo trots op m. :D

Jep was de boleemhoeve, vond het een fijne en rustige plek voor de eerste keer. Schijnt wel dat het soms heel hard waait daar, viel me ook wel op dat het een stuk winderiger was dan bijvoorbeeld op stal, terwijl het weer niet anders was. Misschien door al die uitgestrekte weilanden d'r om heen.

Kaitlyn

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:05

Ja klopt! Vind het een leuke locatie en ze organiseren geregeld wedstrijden. Ik heb zelf nog niks van die wind gemerkt daar, maar de keer dat ik daar buiten ben gestart was het heet en zo goed als windstil.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:46

Wat een lekker wedstrijd weer was het afgelopen weekend! :D En nette punten behaald zie ik, gefeliciteerd iedereen!

Lois, wat lekker dat ze bij je rijvereniging elke maand een wedstrijd organiseren!

Onley, ik sluit me aan bij Utixo en daarmee wil ik je absoluut niet ontmoedigen maar dat je er wel rekening mee houdt.. Maar het komt vast goed als je zulke nette punten rijd!

Lovemario, wauw wat een punten en wat een debuut! :wow: Gefeliciteerd! '

Eileen, lekker veel (door) galopperen. Hallooooo buitenritje :D Haha. En inderdaad balkjes galopperen, cavallettis dat ze echt een beetje omhoog moeten komen. Daar krijgen ze goede spieren van!

Leane, er is nu elke maand een clinic in Bunschoten bij Groenendaal van Lammert Laseur, super fijne locatie en is echt een aanrader!

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:46

Utixo schreef:
Ik start de ene keer 2x per maand, maar kan ook gerust minder. Maar net waar ik zin in heb.

Lois, vervelend, een lopende zweep!

Volgende week heb ik ook indoor. Niet leuk.

Onley, hou er rekening mee dat er onderling en op oefenwedstrijd toch vaker iets soepeler gejureerd word. Maar vooral de eerste paar rondjes zijn oefenrondjes. Succes!

Jeeeetje ik moest het wel 4 x lezen voor ik m snapte _O-
Zweet moest het zijn haha :')

Voor de galop ook in galop zelf wegrijden en terugrijden op een lange zijde bijvoorbeeld.
Of een paar x aanspringen, na paar sprongen (bijv een lange zijde) terug naar draf en dan volgende hoek weer aanspringen.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:28

oliebol, ik ben op de uitslagenlijst gezet met 184.5 ipv 194.5. Vast een typfout. Wel enorm balen, want ik had dus een vierde prijs gehad anders...

Balen dat je paard niet van zichzelf een fijne galop heeft, lijkt me wel lastig om te trainen. Achterhand sterker maken zal inderdaad wel al wel schelen.

Anderen ook gefeliciteerd met de punten!
Utoxio, train je dan ook al echt voor de M?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:44

Ja en nee. De schouderbinnenwaarts knop is bijvoorbeeld aardig bevestigd, evenals de contra op de gebroken lijn. Echter zitten er in de nieuwe proeven contra op de volte in, ik ben erg benieuwd hoe ze dit doet. Als ik morgen tijd heb ga ik daar eens aan knutselen, en ik wil het donderdag in de les meenemen. Verder is het een questie van netter op de letter rijden (bijvoorbeeld bij C aanspringen). Uit gemakzucht spring ik nog in de hoek aan, maar ook hier zal ik gerichter aan gaan werken. Wel komt ze erg fijn terug uit galop, en hoop ik stilletjes dat de galop -4 passen draf- galop niet al te veel moeite gaat opleveren. Maar daar hebben we dan weer een goede juf voor. Doordat ze steeds sterker is geworden springt ze veel makkelijker aan.

Geeft wel weer lekker wat om naartoe te werken!

Galopsprong beter maken doen wel hier vaak op het strand. Maar die moet je maar net in je achtertuin hebben. Heb je iets van een lang pad waar je wat balkjes neer kan leggen? In ieder geval rechtuit.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:30

Ben ook hier en daar HC gestart dus gewoon officieel zonder puntentelling voor knhs. Alles boven de 180.

Denk wel dat we er klaar voor zijn

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:55

Ik bedoelde ook niet dat je er niet klaar voor zou zijn hoor! Begrijp me niet verkeerd.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:00

Ik snap wel wat je bedoeld en ik weet dat ze soepel jureren op onderlinge en oefenwedstrijden.
Juist door km's te maken leer je en niet om thuis af te wachten wanneer we het nu dan toch eens eindelijk gaan doen.
We gaan dit gewoon doen.. ik weet ook dat ze een koudbloed blijft en mindere bewegingen heeft.
Dus dan maar wat harder oefenen op de afwerking van alles lopen doet ze al vanzelf.

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 23:31

Ik heb vanavond m'n startpas aangevraagd! :D

Wij hebben tot nu toe ook alleen impuls en onderling gestart, ben heel benieuwd hoe het gaat nu we officiëel gaan starten. Het lijkt me toch leuker om meer met een doel te rijden. Maar eerst gaan we op zoek naar de rust en ontspanning en dan zien we verder wat punten betreft :)

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 02:44

Spannend Spianne, ik ga nu 2 nachten proef 5 en 6 vanbuiten leren, want kan pas vrijdag rijden, en zondag wedstrijd, vrijdag komt namelijk mijn nieuw zadel :D

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 06:22

Succes Seltje! Rij je altijd uit je hoofd?

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 06:25

Ja, ik ga altijd alleen op wedstrijd, mijn vriend wilt niet mee, mijn mama die vroeger mee ging is overleden en papa vindt dat ook maar niks.

Soms wel een vriendin mee, maar eens ik een proef ken, zit die er binnen 5 jaar nog in, fotografisch geheugen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:17

Ik vind de KNHS filmpjes daar wel handig voor, je weet ze veel sneller.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 08:55

Seltje schreef:
Ja, ik ga altijd alleen op wedstrijd, mijn vriend wilt niet mee, mijn mama die vroeger mee ging is overleden en papa vindt dat ook maar niks.

Soms wel een vriendin mee, maar eens ik een proef ken, zit die er binnen 5 jaar nog in, fotografisch geheugen.

Jeetje, dat je dat kan.. Maar heel knap dat je ze uit je hoofd kent! Als er niemand met mij mee kan dan neem ik de gok of daar iemand mij wilt voorlezen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:11

Nann die clinics zijn altijd doordeweeks of niet? Ik blijf een beetje het probleem houden dat ik zelf geen auto heb die kan trekken dus ben afhankelijk van vrienden/vader/vriendje of stalhouder. :)

Nann__ schreef:
Seltje schreef:

Jeetje, dat je dat kan.. Maar heel knap dat je ze uit je hoofd kent! Als er niemand met mij mee kan dan neem ik de gok of daar iemand mij wilt voorlezen.

Nou inderdaad! Als er niemand met mij meekan dan vraag ik het op locatie wel aan iemand, is me altijd nog gelukt. :j

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:17

Ik ga ook altijd alleen en zorg dat ik ze uit me hoofd ken.
1 proef lukt wel maar 2 moeilijk

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:36

Utixo schreef:
Ja en nee. De schouderbinnenwaarts knop is bijvoorbeeld aardig bevestigd, evenals de contra op de gebroken lijn. Echter zitten er in de nieuwe proeven contra op de volte in, ik ben erg benieuwd hoe ze dit doet. Als ik morgen tijd heb ga ik daar eens aan knutselen, en ik wil het donderdag in de les meenemen. Verder is het een questie van netter op de letter rijden (bijvoorbeeld bij C aanspringen). Uit gemakzucht spring ik nog in de hoek aan, maar ook hier zal ik gerichter aan gaan werken. Wel komt ze erg fijn terug uit galop, en hoop ik stilletjes dat de galop -4 passen draf- galop niet al te veel moeite gaat opleveren. Maar daar hebben we dan weer een goede juf voor. Doordat ze steeds sterker is geworden springt ze veel makkelijker aan.

Geeft wel weer lekker wat om naartoe te werken!

Galopsprong beter maken doen wel hier vaak op het strand. Maar die moet je maar net in je achtertuin hebben. Heb je iets van een lang pad waar je wat balkjes neer kan leggen? In ieder geval rechtuit.

we hebben een grote buitenbaan bij stal, en de veluwe is onze achtertuin! haha.
Ben gisteren wel een aantal keren een heuvel op gegaloppeerd, (het paard dan :+) is ook wel goed voor de achterhand lijkt me. Meestal ga ik buiten gewoon staan en gas d'r op. Maar heb t gisteren afgewisseld met ook wat meer bij elkaar en in de hand, maar toch actief! Buiten galoppeert hij echt top, ik weet nu tenminste wel hoe het moet voelen. Dus gaan we naar toe werken.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:55

Hoi hoi,

Mag ik mij hier melden?
Ik ben dit jaar gestart met mijn puppy paard.
In februari een impuls wedstrijd gehad. 171 en 174 punten.
In maart officieel gestart en toen had ik 174 en 189 punten (4e was ik toen)

Nu start ik vrijdag weer en het zijn de nieuwe proeven. Ik vond ze erg vervelend. Ik ben namelijk de andere proef al gewend (hiervoor gestart met mijn fries met deze proeven. Dus heb die proeven eigen gemaakt)

Ik heb ze nog maar 1x kunnen rijden :') dus wens mij sterkte vrijdag :=

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:16

Ik ben al een tijd niet meer in dit topic geweest, niet veel tijd gehad om alles bij te houden.

Die nieuwe proeven zijn wel even wennen ja! Ik heb ze een keer geoefend en ben vorig weekend op wedstrijd gegaan. Had een 2 & 0 op mn protocol gelijk bij binnenkomst :') Gelukkig de 2e proef goed gereden en 203 punten gehaald. *\o/* Maar als ik goed was gereden de 1e proef waren we de B uit best wel even zuur.. Nu nog 1 puntje halen 14 mei.

Ga ze nu maar even vaker doornemen, want die oude proeven zitten zowel bij mij als bij paard helemaal in ons hoofd gegrift. :=

Sterkte Anne_mieke88 haha! ;)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:24

Michelletjuh schreef:
Ik ben al een tijd niet meer in dit topic geweest, niet veel tijd gehad om alles bij te houden.

Die nieuwe proeven zijn wel even wennen ja! Ik heb ze een keer geoefend en ben vorig weekend op wedstrijd gegaan. Had een 2 & 0 op mn protocol gelijk bij binnenkomst :') Gelukkig de 2e proef goed gereden en 203 punten gehaald. *\o/* Maar als ik goed was gereden de 1e proef waren we de B uit best wel even zuur.. Nu nog 1 puntje halen 14 mei.

Ga ze nu maar even vaker doornemen, want die oude proeven zitten zowel bij mij als bij paard helemaal in ons hoofd gegrift. :=

Oeps :=

Wat deed je dan verkeerd?

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:27

Anne_mieke88 schreef:
Michelletjuh schreef:

Oeps :=

Wat deed je dan verkeerd?

Ik kwam de middelijn al dravend op. Was ervan overtuigd dat dat bij de eerste proef al was. Heb niet naar mijn lezer geluisterd 8)7 Dus had een 2 voor het binnenkomen en de overgang van stap naar draf die je eigenlijk zou moeten maken heb ik dus niet getoond en dan heb je een 0. Maar ben het al wel van mezelf gewend hoor _O- Rijd wel eens vaker verkeerd of vergeet iets haha

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:37

Ik vind vooral dat alles in de proeven heel kort op elkaar komt, mijn paard overdrijft zo enorm in de verruiming (in mijn geval uitgestrekte draf) dat ik daarna even tijd moet hebben om te bekomen, je die is er dus niet, ofwel moet ik direct een (overdreven dus) overgang naar galop maken, ofwel ineens gaan halsstrekken waardoor ik een hoofd in de lucht krijg... Er is dus nog werk voor zondag!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:47

't zit m er ook juist in dat je het paar zo voor elkaar hebt dat je die tijd ' niet nodig hebt' en je met een ontspanning aanleuning zo door 't proefje heen kan fietsen :+ In 't L1 en L2 schijnt het allemaal nog sneller op elkaar te komen. waaah

Ik heb 1 mei weer wedstrijd, in huissen bij de Valom. Moet nu op zand losrijden en de proef op gras. hopelijk droog weer gezien Azrael geen ijzers heeft :=

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:51

Ik vind het juist hele fijne proeven. :o
In de training nemen we die korte lijnen ook altijd al mee dus dat zijn we gewend.