De paarden raken in de war met het achteruit gaan erbij hahah
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
De paarden raken in de war met het achteruit gaan erbij hahah
maar heb je wel net zoals hier dat je om de drie maanden andere proeven hebt? En dat je je ook kan selecteren voor regiokampioenschappen enzo?
vind jullie systeem wel beter en hier draait alles nog steeds grotendeels rond jumpings hoor, véél minder dressuurruiters.
vind het alleen wel jammer van bepaalde wijzigingen in de nieuwe proeven hier vanaf april..
aniek_joefy schreef:Snap ik hahavind het alleen wel jammer van bepaalde wijzigingen in de nieuwe proeven hier vanaf april..
, vanmiddag even aan de longe weer hij leek een dipje te hebben vorige week maar het is meegevallen, dus hopelijk met 3,5 week der weer op!
Hier is het ook weer wat opbouwen na een maandje stil! Gelukkig doet hij het wel errug goed!
OneAndOnlyx schreef:Eerste keer gevallen van Winner! Meteen weer opgestapt en de rest van de les ging echt súper! Ik heb gemerkt dat hoe meer ik zijn teugel lekker laat vieren hoe meer hij gaat kauwen op zijn bitje. Zijn mond gaat dan niet meer open en hij gaat lekker schuimen. Heerlijk!
AlwaysH schreef:OneAndOnlyx schreef:Eerste keer gevallen van Winner! Meteen weer opgestapt en de rest van de les ging echt súper! Ik heb gemerkt dat hoe meer ik zijn teugel lekker laat vieren hoe meer hij gaat kauwen op zijn bitje. Zijn mond gaat dan niet meer open en hij gaat lekker schuimen. Heerlijk!
Teugels vieren ken ik, Raymond heft ook echt wel lengte nodig om te ontspannen. Als ik hem naar voren rijd (achterhand) en ik vier de teugels wat meer gaat de hals ook rond, gewoon puur doordat ik minimale dure op zijn bit heb staan dan bepaalt hij zelf hoeveel hij op zijn bit kauwt. Daarna kan ik hem oppakken.
AlwaysH schreef:Nee, haha!
Vooral ook omdat Ray niet van druk in de mond houdt. Als hij op hol slaat (niet hele heftig maar je snapt me), is het altijd maar even struggelen hoe ik hem terug moet krijgen. Meestal krijg ik hem uiteindelijk wel terug (is tot nu toe maar twee keer gebeurd hoor) maar over het algemeen gaat hij alleen maar onstuimiger lopen als ik te veel aan de teugel ruk.
Maar ja, als ik hen volle Le gte geef gaat hij natuurlijk nooit terug:')