[HK]Jonge wedstrijdruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IlBuono

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:49

Vraag er maar niet om Aniek :+ De paarden raken in de war met het achteruit gaan erbij hahah :')

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:49

Okee nog een vraagje voordat jullie al m'n vragen echt irritant gaan vinden :o maar heb je wel net zoals hier dat je om de drie maanden andere proeven hebt? En dat je je ook kan selecteren voor regiokampioenschappen enzo?

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:51

Nee je hebt de ene week A6 andere week A7 bv. behalve niveau nul daar heb je altijd E5 en E7. Regiokampioenschappen is bij ons gewoon het kampioenschap waar je 10 wedstrijden voor moet gereden hebben en dan gewoon meedoen dus geen selecties

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:52

Ah okee! Bedankt voor al jullie informatie! Weer wat bijgeleerd :')

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:54

Hahha Aniek is niks :o vind jullie systeem wel beter en hier draait alles nog steeds grotendeels rond jumpings hoor, véél minder dressuurruiters.

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:01

Snap ik haha :') vind het alleen wel jammer van bepaalde wijzigingen in de nieuwe proeven hier vanaf april..

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:27

idd kwa dressuur loopt België nog steeds mijlen achter :o

YoutuberPMP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:30

Ik wil gaan beginnen, maar moet mijn startkaart nog aanvragen. Heb er wel veel zin in. Ben 14 en wil graag gaan springen, maar moet dat eerst even een winstpunt halen in de B geloof ik.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:42

YoutuberPMP schreef:
Ik wil gaan beginnen, maar moet mijn startkaart nog aanvragen. Heb er wel veel zin in. Ben 14 en wil graag gaan springen, maar moet dat eerst even een winstpunt halen in de B geloof ik.

Destiny }>

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:51

aniek_joefy schreef:
Snap ik haha :') vind het alleen wel jammer van bepaalde wijzigingen in de nieuwe proeven hier vanaf april..

ja hier ga in mee, die 7'es voor halthouden en groeten zijn best leuk.. en het lichtrijden in de midden/uitgestrektedraf vind ik geen verbetering op het moment dat je dat niet beheerst moet je niet in de wedstrijdring verschijnen of je verlies nemen op die onderdelen (mijn mening he, uitzonderingen zoals lichamelijke problemen niet meegerekend) halsstrekken vind ik wel een goede, ben alleen wel benieuwd hoe ze dat gaan verwerken in de proeven waar ook oprichting gevraagd wordt..

Voor wie het vroeg, ik start in Noord-Holland momenteel alleen met Gerrit (Royal Blue) in de M1, Wedros is geblesseerd en ik hoop hem ergens in het indoor seizoen van 2016/2017 weer te kunnen starten ook in de M1

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:24

Bij ons is middendraf in de A (eerste keer dat het gevraagd word) standaard lichtrijden. Lrv moet je ook bijna niet doorzitten in de lage proeven. Maar snap wel dat die rare veranderingen niet zo fijn zijn.

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:31

Ben ik het mee eens Lina! Vind het halsstrekken op zich ook wel een goede maar dat is dan wel weer lastig idd met de oprichting.
Hier is het nu vanaf M1 doorzitten in de midden en uitgestrekte draf maar dat wordt dus vanaf het Z1 (volgens mij) met de nieuwe proeven..

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:44

Afbeelding

Knap monster <3

Ik vind lichtrijden in de lagere klasses wel belangrijk, zeker voor jongeren paarden of paarden met (nog) minder balans.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:19

ja inderdaad! dat vind k ook! vond het dan ook niet slecht om vorig seizoen nog lrv te rjden (lichtrijden) maar nu kunnen we er wel lekker helemaal voor gaan in de KR
en wat een knapperd is dat ! <3

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:30

Dankjewel :) , vanmiddag even aan de longe weer hij leek een dipje te hebben vorige week maar het is meegevallen, dus hopelijk met 3,5 week der weer op!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:48

dat komt vast helemaal goed! :D Hier is het ook weer wat opbouwen na een maandje stil! Gelukkig doet hij het wel errug goed! <3

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 16:26

wedros is al vanaf augustus niet meer voor meer dan stappen onder het zadel geweest dus het wordt echt nog wel een flinke uitdaging... Maar goed ook dat heb ik al eens eerder gedaan :=

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:07

Wat is ie knap Lina <3

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:00

Eerste keer gevallen van Winner! Meteen weer opgestapt en de rest van de les ging echt súper! Ik heb gemerkt dat hoe meer ik zijn teugel lekker laat vieren hoe meer hij gaat kauwen op zijn bitje. Zijn mond gaat dan niet meer open en hij gaat lekker schuimen. Heerlijk!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:49

OneAndOnlyx schreef:
Eerste keer gevallen van Winner! Meteen weer opgestapt en de rest van de les ging echt súper! Ik heb gemerkt dat hoe meer ik zijn teugel lekker laat vieren hoe meer hij gaat kauwen op zijn bitje. Zijn mond gaat dan niet meer open en hij gaat lekker schuimen. Heerlijk!

Teugels vieren ken ik, Raymond heft ook echt wel lengte nodig om te ontspannen. Als ik hem naar voren rijd (achterhand) en ik vier de teugels wat meer gaat de hals ook rond, gewoon puur doordat ik minimale dure op zijn bit heb staan dan bepaalt hij zelf hoeveel hij op zijn bit kauwt. Daarna kan ik hem oppakken.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:51

AlwaysH schreef:
OneAndOnlyx schreef:

Teugels vieren ken ik, Raymond heft ook echt wel lengte nodig om te ontspannen. Als ik hem naar voren rijd (achterhand) en ik vier de teugels wat meer gaat de hals ook rond, gewoon puur doordat ik minimale dure op zijn bit heb staan dan bepaalt hij zelf hoeveel hij op zijn bit kauwt. Daarna kan ik hem oppakken.

Dan ben ik dus niet de enige hihi :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 23:40

Nee, haha!
Vooral ook omdat Ray niet van druk in de mond houdt. Als hij op hol slaat (niet hele heftig maar je snapt me), is het altijd maar even struggelen hoe ik hem terug moet krijgen. Meestal krijg ik hem uiteindelijk wel terug (is tot nu toe maar twee keer gebeurd hoor) maar over het algemeen gaat hij alleen maar onstuimiger lopen als ik te veel aan de teugel ruk.

Maar ja, als ik hen volle Le gte geef gaat hij natuurlijk nooit terug:')

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 13:09

AlwaysH schreef:
Nee, haha!
Vooral ook omdat Ray niet van druk in de mond houdt. Als hij op hol slaat (niet hele heftig maar je snapt me), is het altijd maar even struggelen hoe ik hem terug moet krijgen. Meestal krijg ik hem uiteindelijk wel terug (is tot nu toe maar twee keer gebeurd hoor) maar over het algemeen gaat hij alleen maar onstuimiger lopen als ik te veel aan de teugel ruk.

Maar ja, als ik hen volle Le gte geef gaat hij natuurlijk nooit terug:')

Winner heeft op zich een goede rem en als ik hem terug haal(achterover zitten en ho zeggen, maar ook druk op de teugels) is hij snel terug gelukkig.

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 16:39

Leuk om al die dingen te lezen hier. Hou het wel amper bij.

Gisteren mijn eerste indoor gehad. Mocht er maar 5 minuten inrijden terwijl ik normaal drie kwartier inrijd.

Mijn pony was nog nooit in een vreemde manege geweest. De eerste proef had ik 157 punten :')
Maar we gaven het niet op, de tweede proef 178 punten dus toch maar mooi 21 punten meer :)
Voor het eerst geen taktfouten gehad en hij sprong beide proeven steeds in de goede galop aan.

Dus toch ben ik wel tevreden. :o
Oh ja het was ook nog een selectie wedstrijd, misschien word ik nog geselecteerd voor de allerlaagste punten :P

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 16:53

ach kop op! als ik maar een kwartier mag inrijden komt t hier ook niet voor mekaar hoor :')
je mag best tevreden zijn en de volgende keer dubbel zo goed! *\o/* :Y)