[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GillyZidane

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:12

Ik rijd meestal niet de dag van te voren. Ik werk altijd de hele zaterdag en dan vindt ik het savonds wel weer mooi. Na de wedstrijd krijgt ze ook altijd een dag vrij.
Gister gelest. Ging heel fijn. Basis wordt steeds stabieler. Vandaag dat weer na kunnen rijden. Dus ik ben heppie!

SunshineeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 07:59

Super gilly!
En snap dat je na je werk geen zin meer hebt, mijn wedstrijdpaard staat op het werk dus dat scheelt een hele boel!

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:43

Sunshineelaat je even weten hoe je wedstrijd ging?

Tsplendid gefeliciteerd met je punten!

Moet eerlijk bekennen dat ik een tijd niet heb meegelezen omdat ik op vakantie was :P
Dus ik ben wel benieuwd, hoe gaat het met iedereen?

Ik mag dinsdag weer rijden *\o/*
En dan even kijken hoe hij voelt en aan de hand daarvan even kijken hoe onze wedstrijdkalender d'r uit ziet

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:52

Ik rij soms voor m'n wedstrijd, ligt er net aan hoe ik met mijn werk zit.
weet nu al dat ik volgende week de dag ervoor niet ga rijden, kom dan uit de nacht om 7.30 en moet daarna dan dienst op de vereniging draaien van 2 tot 6 :Y) dus vermoed daarna geen energie meer.

Zijn er veel die op wedstrijd gaan dit weekend?

Fijne vakantie gehad xemmaflacon? ik ben pas net in dit topic hoor, was je paard niet goed? omdat je moet aanvoelen of is dit aan de hand van je vakantie?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:25

Mag ik mij hier melden :D?

Vandaag mijn puntjes voor het L1 gehaald. Nu B+12 dus word tijd om over te gaan.

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 18:51

Leuk om te lezen dat jullie eigen mijn mening wel deling mbt de nieuwe proeven. Op de vraag of ik nog train de dag ervoor, in principe wel. Het ligt eraan hoe het uit komt met m'n werk.

Vandaag onze 3e L1 wedstrijd gereden. 192,5 en 196. :D Naar mijn mening wel overgewaardeerd, maar zeker niet ontevreden. Teller staat nu op 6 winstpunten. Thuis L2 aan het trainen. Voor het 10 meter wijken moet nog zeker de puntjes op de i. Ook het achterwaarts moet nog geoefend worden! :)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:16

Super gliss!

Verder nog mensen gereden?

Ik rijd wel vaak de dag voor concours, hoewel ik met mijn nieuwe paard nu eergisteren gelongeerd heb en vandaag ook voor morgen.

Gisteren finale gereden, weer was ze ontzettend braaf en ontspannen! Heel erg blij mee, we gingen gewoon voor een oefen rondje dus dat hebben we gedaan. Het liep een beetje uit dus in de proef was ze niet meer zo fijn als bij het losrijden. Wel goed commentaar gehad waar we wat mee kunnen in de toekomst, voor nu is ze gewoon nog niet zo ver in haar lijf. Ze is momenteel aan de achterkant weer aardig gegroeid, nu de voorkant er nog weer bij :+ . Maar ontzettend blij met hoe ze zich heeft gedragen van de week. Morgen nog de kringkampioenschappen, ook gewoon voor de km's en iets korter losrijden en ga proberen er nog iets meer aan te rijden!

Nog een foto van gisteren:

Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:56

Succes morgen Tsplendid!

Mooie punten gliss! Ach een keer paar punten meer dan je had verwacht is soms ook wel fijn.

Ik had vandaag kringkampioenschappen. Gisteren kreeg ik enorme nekpijn. Heb heel veel pijnstillers geslikt, maar kwam er niet echt vanaf. Dus vanmorgen weer begonnen met pijnstillers. Tegen de tijd dat ik moest rijden had ik gelukkig weinig last meer.

Rijden ging wel fijn, geen echte fouten. Had 191,5 en 187. Met die 191,5 was ik 8e (was een hele grote ring) en in de andere proef geen prijzen. Maar uiteindelijk 9e van de kring en ben door naar de Overijsselse ! Dus ik ben helemaal blij. Moet nog wel even goed trainen voor de Regio, maar ik ga eerst met vakantie. Daarna heb ik nog een week om weer te rijden.

SunshineeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:03

Super punten hier gereden!

Ik vandaag 193,5 en 188.
Ze had enooorm last van de dazen. Zo sneu. Begon helemaal op dr plek te galoperen en te steigeren zo gek werd ze er van zoo sneu!
In de proef gelukkig niet meer zoveel last.

Afbeelding

Afbeelding

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:04

Wat leuk om alles zo te blijven volgen! Degene met punten: gefeliciteerd! Storm en ik liggen even stil. Het trainen ging wat moeizaam en door verhuizing weinig tijd gehad om veel te rijden. Vorige week zaterdag wel een fotomeeting op het strand van Noordwijk gedaan. [ITP] Storm @ fotomeeting strand Noordwijk

Ik ga nu eerst drie weken naar Portugal voor een werkvakantie op een stal. En daarna ga ik Storm weer lekker oppakken en wedstrijden plannen!

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 00:12

Wat een goede punten allemaal, gefeliciteerd! En wat een leuke foto's!! Jammer dat je even een pauze hebt Denise_storm, wel hele leuke foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 00:17

Wauw mooie punten allemaal hoor :)

Wij hebben inmiddels iets van 24 winstpunten in de L1. Kunnen al zat L2 starten maar over 2 weken gaan we eerst de kampioenschappen rijden :D

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:09

Wat is iedereen goed bezig met zulke mooie punten!
En prachtige strand foto's!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:30

Yvank_ schreef:
Wauw mooie punten allemaal hoor :)

Wij hebben inmiddels iets van 24 winstpunten in de L1. Kunnen al zat L2 starten maar over 2 weken gaan we eerst de kampioenschappen rijden :D

Hier precies zo. Heb nu 26 wp en ga ook pas na de Regio over

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 17:37

Super resultaten allemaal!

Ik had vandaag ook de kring, liep heel erg uit dus ging er al later op, vervolgens liep het alsnog meer uit dus zat er te lang op. Ze was wel weer super braaf en gewoon 2 nette winstpunten gehaald met 186,5 en 188,5 en tevens een 6e en 7e prijs! Blij mee dus. Er mogen er 11 door van onze kring dus verwacht dat ik daar wel bij zit met deze plaatsingen :).

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:37

Ik zie weer leuke fotos voorbij komen!

Ook gefeliciteerd met de resultaten allemaal, zie geen een keer een slechte wedstrijd voorbij komen, leuk om te lezen!

Denise leuke fotos in je topic zeg!! En veel plezier op vakantie!

En die dazen zijn hier ook een verschrikking sunshine.. Wordt mijn paard ook helemaal gek van en is niets tegen te beginnen.. Helaas nog geen spray gevonden die helemaal werkt

De dag voor de wedstrijd rijd ik sowieso altijd. Mourie is meestal wat lastiger te rijden als ze een dag vrij heeft gehad dus dat riskeer ik niet. Ook longeer ik voor we weggaan altijd nog 10 minuutjes los aan een halstertje!

De nieuwe proeven vind ik ook lastiger, maar wel leuker! Bij sommige dingen vraag ik me nig wel af hoe de perfecte uitvoering is, bijv. In het L2 de bij K een halve kleine volte? Moet je dan de hoefslag raken of niet?

Setteli super dat je naar de regio mag!!

Hier vandaag onze laatste punten gereden dus we mogen L2! Het liep bij ons juist wat in waardoor de eerste proef nog teveel grote fouten had. 2e proef al een stuk fijner gevoel. Met 180 & 192 punten dan ook tevreden!
Nu hard oefenen op achterwaarts en over het algemeen nog wat puntjes op de i. Tot dat voor elkaar is blijven we even in het L1!

1 september moet ik trouwens op voor mn aanhanger rijbewijs. Als ik die heb ben ik niet meer afhankelijk van mama dus hoop ik vaker op wedstrijd te kunnen!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 09:27

Mag ik hier ook mee komen praten? Ik heb 14 augustus a.s. mijn L1 debuut. Gisteren mijn laatste 3 punten in de B gehaald met mijn merrie Choice. We waren 1x 1e met 197,5 en 1 x 2e met 194,5 :) Super blij mee!

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:54

Ik rij meestal niet van te voren, maar dan longeer ik. Wel altijd beweging, want anders is ze een bommetje.

steffiiy welkom!

Gliss nette punten zeg! Goed gedaan ..

Tsplendig, fijn dat je commentaar hebt gekregen waar je ook daadwerkelijk iets mee kan! En goede punten gereden op de kring dus! Top!

Setteli, ook netjes gereden zeg! Super dat je over bent naar de Overijsselse

Sunshinee, Gefeliciteerd! Ook jij hebt mooie punten.. leuke foto's zo te zien kan je paardje fijn lopen. Die dazen wordt die van mij ook helemaal gek van :(

Denise fijne vakantie!

m9ara gefeliciteerd met je laatste puntjes!

AnneOmie, gezien je punten gaat dat helemaal goed komen!

Na zo'n 9 maanden niet te hebben gestart ga ik Zondag weer voor het eerst starten met mijn merrie. Wat problemen gehad de laatste maanden, door verhuizing naar nieuwe stal, waar ze heel vervelend was met het erf af gaan ( moeten erf af voor de bak )
Sinds 2 a 3 weken weer aan het trainen, dus ik verwacht er niet teveel van. Eerste keer nieuwe proeven voor ons.
Maar zie het dus puur als oefening door met trailer weg te gaan en naar een nieuw terrein..
We gaan het zien :D

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:39

Dank je Maybritt, ik vind het nog best spannend! Morgen in de les maar eens een L1 proef rijden :) ik heb het idee dat de nieuwe L1 proeven wel wat lastiger zijn? Heb gisteren proef 9 en 10 wel even doorgelezen.

Ik rij trouwens ook meestal niet de dag voor een wedstrijd, vaak door tijdgebrek.

Hier in omgeving gelukkig weinig dazen.

Leuke foto's gezien en gefeliciteerd met de punten allemaal :)

Succes alvast zondag Maybritt!

M9ara, gefeliciteerd met je laatste punt in de L1!!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:52

Ik ben helemaal vergeten met voor te stellen!

Ik ben Annemieke en mijn merrie heet Choice en ze is 9 jaar oud.

Ik was met Choice in 2013 al 2x in de B gestart en had al 2 winstpunten. Daarna hebben we samen wat problemen gehad (lang verhaal) maar sinds een paar maanden gaat het gelukkig erg goed en ben ik eind juni voor de 1e x in 2.5 jaar weer in de B gestart. Meteen 3 dikke winstpunten gehaald, en dat gaf zo'n enorme boost aan zelfvertrouwen! Afgelopen zondag onze 3e wedstrijd gereden en we mogen nu dus L1 starten :)

Foto's zijn helaas niet van erg goede kwaliteit, dit was van onze 1e wedstrijd na 2.5 jaar:

Afbeelding

Afbeelding

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:35

Wat een super nette punten zie ik allemaal voorbij komen! En heel veel regio- en kringkampioenschappen.. Jeetje wat zijn jullie goed bezig!

Ik kom me hier nu eindelijk 'legaal' mengen op dit forum. Eergisteren met 201,5 punten mijn B tijdperk afgesloten en ik ga aankomende zondag al mijn debuut maken in het L1! Super spannend, maar ik ga het lekker rustig aan doen en niks verwachten van zondag.

Overigens rijd ik wel altijd een dag van tevoren. Niet om haar nog even keihard te trainen, maar gewoon om even 15 minuten los te werken onder het zadel. Dan loopt ze de dag erop het beste :+

Iedereen succes met de wedstrijden deze week!

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:04

Lis_Ol schreef:
Fijne vakantie gehad xemmaflacon? ik ben pas net in dit topic hoor, was je paard niet goed? omdat je moet aanvoelen of is dit aan de hand van je vakantie?

Jaa super vakantie gehad! Mis het nu al :(
Nee El is gewoon fit hoor, maar ik ben een maand weg geweest dus dan is het de eerste keer altijd weer even wennen. Hij is in die tijd ook niet echt wedstrijdgericht gereden, gewoon rond en laag. Ik moet dus even kijken hoe hij het werk weer oppakt gezien hij moeite heeft met de oprichting.

gliss Nette punten! Het achterwaarts hoeft toch pas in het M1?
Tsplendid Leuk paard hoor! Ze heeft al wel een redelijke hals er op zitten zie ik.
Setteli Gefeliciteerd! En veel plezier op vakantie!
M9araohh dat is fijn! Ik begin in september met mijn normale rijbewijs dus dan kan ik gaan oefenen met trailer rijden :D

Ik mag vanavond dus weer en ben best benieuwd! Was zaterdag al wel even op stal en man oh man wat was hij vies! Dus dat wordt eerst twee keer wassen voordat wij weg kunnen!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:51

Xemmafalcon, in de nieuwe proeven sowieso in het L2 enkele passen achterwaarts! Weet niet of dat in de oude proeven ook zo was??

Succes met het oppakken en fijn dat je een goede vakantie hebt gehad :)

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:30

Hey iedereen,

welkom voor de nieuwe mensen :D

Ik was lekker 2 weken op vakantie en ben sinds gister back in town. :D
Vandaag maar weer eens langzaam beginnen met mijn paardjes aangezien hun ook lekker vakantie hadden!

Gefeliciteerd met jullie punten!

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:32

Mag ik hier ook mee komen kletsen? Ik ben k.eshia, heb sinds 4 maanden een nieuw paard.. voor de lol begonnen met wedstrijden rijden met het doel na de winter misschien naar de l1 te gaan.. 1 winstpunt per 2 proeven rijden was het doel.. nu na 5 wedstrijden (9 proeven) staat de teller op b +13.. we gaan dus donderdag over!
Heb er geen verwachtingen van maar gaan eens kijken hoe het bevalt in de l1. Paard is een tijd minder gereden toen ze bij mij kwam en last van haar gebit en maagzweren.. nu dus eigenlijk nog in de opbouwfase..

Ik had eigenlijk gelijk ook een vraagje over proef 10, na het afwenden bij b en dan de volte 10 meter rechts en links, wisselen jullie continu van been? Of gaan jullie doorzitten?