Flubberboot schreef:Flip00 schreef:~knip~
Wat betreft jury's... Ik vind dat er vrij snel geroepen word dat een jury streng is als de punten wat tegenvallen, maar er wordt zelden echt kritisch gekeken naar hun eigen kunnen. Het helpt mij altijd om de proef te laten filmen en terug te kijken, zo kan ik kijken of mijn gevoel en de werkelijkheid overeenkomen. Al ben ik ook goed in te kritisch kijken en vind ik, na het terugzien van mijn proeven van afgelopen weekend, de winst niet verdient. Ik zag nog zo veel slordigheden.
Eens!!
Maar naar mijn idee vergeten mensen vaak ook dat de jury alleen kijkt naar deze 5 minuten in de ring en niet naar de hele progressie die je gemaakt hebt. “Ik heb maar een 6 ondanks dat we zo erg vooruit zijn gegaan!” Hoor ik vaak om me heen op wedstrijd. Echt super dat je vooruit gaat! Maar waar je vandaan komt is tijdens een wedstrijd niet belangrijk.
Zie overigens vaak haflingers en fjorden voorbij komen, die zijn vaak beter voor elkaar dan menig KWPN’er! En in mijn ogen genieten die ook meer? Ga regelmatig een gesprek aan met die mensen omdat ik zelf ook iets anders dan een KWPN’er heb en vind het geweldig om te horen hoe zij over hun paard praten!
Ja eens. Het is eigenlijk maar een hele momentopname en het zegt niks over de vooruitgang die de combinatie heeft geboekt.