Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Unleash

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:14

Bedankt! Ik kende dat stukje hierboven wat Snorlex had gepost. Maar zelfs na het lezen van dat stukje snapte ik het nog niet helemaal.

Ik snap het nu. Tot de reguliere wedstrijden van start gaan mag ik gewoon promoveren met online proeven.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:17

Unleash schreef:
Ik snap het nu. Tot de reguliere wedstrijden en/of meetmomenten van start gaan mag ik gewoon promoveren met online proeven.

Dat is inderdaad de korte versie :Y)

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:19

Haha ja top, voor de volledigheid.
Tnx!

AtillaFlash

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:32

Dat is mooi dat vanaf Z tijdelijk ook online kan, vraag me wel af of er een soort (mentale) drempel door de KNHS is gemaakt door bepaling dat in elke klasse vanaf Z de laatste (lees moeilijkste/hier komt alles samen) proef is gekozen en dat subtop leden jury zijn. Ik voel hier druk haha.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:44

AtillaFlash schreef:
Dat is mooi dat vanaf Z tijdelijk ook online kan, vraag me wel af of er een soort (mentale) drempel door de KNHS is gemaakt door bepaling dat in elke klasse vanaf Z de laatste (lees moeilijkste/hier komt alles samen) proef is gekozen en dat subtop leden jury zijn. Ik voel hier druk haha.

Denk het niet. Aan het begin van online rijden begonnen alle klasses met de laatste proef. Het wisselen van de proeven is pas sinds kort

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:57

En in het Z2 vind ik de laatste proef juist de fijnste :D
Dus denk idd niet dat dat de overweging is geweest. Net als dat ik een hoop leuke subtop jury’s ken hoor, dus geen zorgen :)

M_Bronkhorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:04

Mag je voorgelezen worden?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:06

M_Bronkhorst schreef:
Mag je voorgelezen worden?

Ja

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-21 13:07

Ik vind het juist wel heel tof dat subtop juryleden gaan beoordelen. Denk dat ik zondag 7 maart ga filmen. Wordt dan mijn Z1 debuut.

Vraag me alleen af of mijn filmer zich gaat redden met het zoomen :o

M_Bronkhorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:08

En moet je in wedstrijd tenue?

AtillaFlash

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:09

Mmmm, ach ja, dat is idd waar, tot voorheen was het de laatste proef. En gelukkig @noukie, ik zal gaan werken aan mijn mind set change :P

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-21 13:13

M_Bronkhorst schreef:

Volgens mij zijn daar gewoon dezelfde regels voor als B t/m M2, staat in de OP. Hoeft niet, wel netjes en verzorgd.

Ik heb een aantal nieuwe setjes dus denk dat ik daar in ga starten met witte rijbroek :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:59

M_Bronkhorst schreef:

Lees aub de eerste bladzijde even. En op de site van paardrijden.nl staat alles uitgelegd :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-21 19:37

Vraagje, misschien weten de juryleden dit al, anders check ik wel bij de KNHS. Als ik zondag 28 februari een Z1 proefje film mag ik die dan insturen op 1 maart? Je zou denken van wel omdat hij dan geen week oud is, maar omdat ze zo spreken vanaf 1 maart wil ik het toch even zeker weten :o

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:43

urosa schreef:
Vraagje, misschien weten de juryleden dit al, anders check ik wel bij de KNHS. Als ik zondag 28 februari een Z1 proefje film mag ik die dan insturen op 1 maart? Je zou denken van wel omdat hij dan geen week oud is, maar omdat ze zo spreken vanaf 1 maart wil ik het toch even zeker weten :o

Ja

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 13:14

AtillaFlash schreef:

Ik word normaal op wedstrijd ook regelmatig gepunt door subtopjury’s, merk naar geen (negatief) verschil aan op hoor! Dat geeft hier geen extra druk ;) Ik ben mezelf wel weer enorme druk aan het opleggen :') Vandaag in de training wel 30 eenvoudige wissels gereden, paard werd er compleet dol, heet en irritant van natuurlijk := Waarom ik toch ineens dat soort domme en nutteloze dingen ga doen als er iets wedstrijdsachtig in het verschiet ligt >;) |o

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 13:38

Ik wil me ook graag melden hier. Startkaart aangevraagd en met mijn mini onze eerste B menproef gereden vandaag en ingestuurd. Ben heel benieuwd. :D

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:20

shirleyp schreef:
AtillaFlash schreef:

Ik word normaal op wedstrijd ook regelmatig gepunt door subtopjury’s, merk naar geen (negatief) verschil aan op hoor! Dat geeft hier geen extra druk ;) Ik ben mezelf wel weer enorme druk aan het opleggen :') Vandaag in de training wel 30 eenvoudige wissels gereden, paard werd er compleet dol, heet en irritant van natuurlijk := Waarom ik toch ineens dat soort domme en nutteloze dingen ga doen als er iets wedstrijdsachtig in het verschiet ligt >;) |o

En hélemaal aan het begin van de online proeven werden alle klasses door subtop juryleden beoordeeld toch? Ik had toen juist hele fijne punten :+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 20:53

Ik heb vandaag voor mij zelf voor het eerst gefilmd met ons gelegenheids span. Vos van een vriendin naast mijn Deedee. Afgelopen jaar rustte er een vloek op, de paar keer dat we elkaar zouden treffen was er steeds wat (niet alleen maar corona :') ). Het was dus een jaar geleden dat ze samen in het span gestaan hadden.
Zij was er 1x B mee gestart vorig indoor seizoen.
Vandaag zij 2 proeven B gefilmd, ik 2 proeven L.
Deedee vond het HEEL stom dat ze naast hem moest lopen, gaf hier en daar wat storing op, maar je moet ergens weer beginnen.

En wacht nog op mijn punten van afgelopen week van mijn eigen span.

Abigail84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 21:42

Punten van vorige week 202,5! PAar dingen hadden echt beter gekund, we gaan voor de 3wp!
Vandaag weer een proef opgenomen (L2 proef 11). Mijn paard kent de proef te goed, na de teugels op maat maken moet je in de hoek aanspringen, aaaj hij sprong te vroeg aan....hoe wordt dat gejureerd eigenlijk als je net te vroeg aanspringt (echt 1 a 2 meter voor de letter waar het mag)? Krijg je dan minpunten?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 21:45

Abigail84 schreef:
Punten van vorige week 202,5! PAar dingen hadden echt beter gekund, we gaan voor de 3wp!
Vandaag weer een proef opgenomen (L2 proef 11). Mijn paard kent de proef te goed, na de teugels op maat maken moet je in de hoek aanspringen, aaaj hij sprong te vroeg aan....hoe wordt dat gejureerd eigenlijk als je net te vroeg aanspringt (echt 1 a 2 meter voor de letter waar het mag)? Krijg je dan minpunten?

Dat zijn dikke punten! Als je iets te vroeg aanspringt kost je dat een punt ongeveer. Ligt er een beetje aan hoeveel te vroeg en hoe de overgang zelf is.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 22:09

Mooie punten Abigail84,gefeliciteerd!

Wij hebben op 1.0 km afstand en fijne 20×60 gevonden dus gaan zondag filmen. Heb er echt veel zin in, toch een mijlpaal ons Z1 debuut :):)

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:23

urosa schreef:
Mooie punten Abigail84,gefeliciteerd!

Wij hebben op 1.0 km afstand en fijne 20×60 gevonden dus gaan zondag filmen. Heb er echt veel zin in, toch een mijlpaal ons Z1 debuut :):)

Gaaaf! Succes! +:)+
Vind die proef 26 nog best pittig := halt houden en groeten vanuit galop en zoooveeel eenvoudige wissels :Y)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:26

Het zijn er net als in de andere proeven 4. Maar nu moet je er 2 vanuit de contra doen. En dat is het pittige. Maar dat mag ook wel met de laatste proef voordat de Z2 proeven beginnen. Als je dat kunt, laat je ook zien dat je eigenlijk wel redelijk klaar bent voor de Z2.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:30

FriesWytske schreef:
Het zijn er net als in de andere proeven 4. Maar nu moet je er 2 vanuit de contra doen. En dat is het pittige. Maar dat mag ook wel met de laatste proef voordat de Z2 proeven beginnen. Als je dat kunt, laat je ook zien dat je eigenlijk wel redelijk klaar bent voor de Z2.

Jaa dat is waar! Maar vanuit de overstap met M2 vind ik hem best pittig, paard en ik gaan beide voor het eerst z1.