Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:40

PSvanLot schreef:
Dat wordt een duur grapje, als mensen buiten de 12,00 inschrijfgeld ook nog 5 euro verzendkosten moeten betalen.

We gaan er vast wel wat op verzinnen.

Je kunt er dan altijd voor kiezen om dat niet te doen natuurlijk.
Maar overal valt wel een mouw aan te passen inderdaad.

PSvanLot

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:42

Wat ik al zei, we verzinnen er wel wat op.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:46

Waarom het prijzengeld niet gewoon per bank overmaken?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:50

Buxy schreef:

Wij hebben gebruiksvoorwerpen.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 08:13

PSvanLot schreef:
Buxy schreef:

En dan is het nog de vraag of er inschrijvingen komen. Mijn rijvereniging heeft 28 mei een wedstrijd op het programma staan. Tot nu toe, 0 inschrijvingen. Denk dat mensen het liever eerst afwachten.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 08:20

L_iek schreef:
PSvanLot schreef:

En dan is het nog de vraag of er inschrijvingen komen. Mijn rijvereniging heeft 28 mei een wedstrijd op het programma staan. Tot nu toe, 0 inschrijvingen. Denk dat mensen het liever eerst afwachten.

Hoezo? Wij hebben onze wedstrijden altijd binnen een week vol. Hebben 4 20x60 banen liggen met top bodem.
Zodra de mogelijkheid is om te starten zullen we dan ook direct weer vol zitten, daar ben ik van overtuigd.

Ik begrijp wel dat er voor 28 mei geen inschrijvingen zijn, wie denkt er nu dat er voor 1 juni wedstrijden georganiseerd gaan worden?

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 08:43

Wat jammer dat het Z nog niet voor wp is Ik zou dan graag mee doen :o Het lijkt mij niet zo heel moeilijk om dit in een goede kwaliteit gefilmd te krijgen! De meesten van ons laten de proeven op wedstrijd ook filmen denk ik

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 09:20

Wij kunnen nu wel gaan zeuren dat we zo snel mogelijk weer op wedstrijd willen gaan. Maar ik vind dat er eerst wel beroepsgroepen aan het werk mogen gaan, voordat ze de wedstrijden weer vrij geven. Laat eerst de kappers ed. maar weer aan het werk mogen gaan.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 09:23

Ja super leuk Z ook online!

Ze kunnen eventueel ook overwege om de A proeven te laten rijden? Dat is de variant op een Z proef gemaakt voor een bak van 20x40, dat moet toch sowieso kunnen dan? Qua filmen is dat niet anders dan de andere klasses :-) Zijn wel pittige proeven, maar agh, leren we van sturen :-)

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:28

PSvanLot schreef:
Het zal misschien wel weer van start gaan met kleinere wedstrijden, maar dat wordt voor verenigingen best een geregel.
Controleren dat er geen bezoekers aan komen, opletten dat er een deelnemer niet met meer dan 2 komt. Hoe ga je het bij de prijsuitrijking (dressuur) doen etc.

Wij organiseren veel wedstrijden en zijn al flink aan het nadenken.

Voor ons werkt dat al niet.
M'n pa is chauffeur maar kan geen proef lezen echt helpen met m'n paard, dus ik heb altijd een 3e persoon mee.
Maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat dit snel zal gebeuren, is een enorm geregel denk ik ja...

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:30

Op de plek waar ik tot nu toe de meeste proeven heb gereden, is het denk ik al heel snel een interne aangelegenheid als ze een wedstrijdje organiseren en zijn mensen van buitenaf niet welkom. Of dat mag van de KNHS? Waarschijnlijk niet, maar daar maken ze zich niet zo druk om :')

Dus tot die tijd blijf ik lekker online rijden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:36

PSvanLot schreef:
Dat wordt een duur grapje, als mensen buiten de 12,00 inschrijfgeld ook nog 5 euro verzendkosten moeten betalen.

We gaan er vast wel wat op verzinnen.

Desnoods dat de KNHS/vereniging dit regelt met een locale ruitersport winkel ed dat daar bv de gewonnen prijzen afgehaald kunnen worden. Of bv cadeaubonnen via de mail verzonden worden....

FriesWytske schreef:
Wij kunnen nu wel gaan zeuren dat we zo snel mogelijk weer op wedstrijd willen gaan. Maar ik vind dat er eerst wel beroepsgroepen aan het werk mogen gaan, voordat ze de wedstrijden weer vrij geven. Laat eerst de kappers ed. maar weer aan het werk mogen gaan.

Met je eens, dat is het belangrijkste idd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:38

Tja of een verplichting van prijzengeld verstrekken wat overgemaakt kan worden? Is heus een mouw aan te passen. En inderdaad proeven doe je gewoon uit je hoofd.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:47

Hilli schreef:
Op de plek waar ik tot nu toe de meeste proeven heb gereden, is het denk ik al heel snel een interne aangelegenheid als ze een wedstrijdje organiseren en zijn mensen van buitenaf niet welkom. Of dat mag van de KNHS? Waarschijnlijk niet, maar daar maken ze zich niet zo druk om :')

Wanneer een vereniging een wedstrijd officieel indient (vraagprogramma) en is goedgekeurd door de KNHS, dan moeten ze die open zetten voor alle deelnemers. Hanteren ze de richtlijnen van de KNHS niet, omdat ze geen afdracht willen betalen of anders, dan riskeren ze een boete. Valt m.i. onder de wilde wedstrijden. Let maar eens op de volgende wedstrijd of ze aan het minimum van drie verschillende verenigingen voldoen wat betreft de deelnemers.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:48

Als dat van die 3 verenigingen zo is, dan halen ze dat nooit. Twee wel, als ik meedoe tenminste :')

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:55

Padoertje schreef:
Hilli schreef:

Wanneer een vereniging een wedstrijd officieel indient (vraagprogramma) en is goedgekeurd door de KNHS, dan moeten ze die open zetten voor alle deelnemers. Hanteren ze de richtlijnen van de KNHS niet, omdat ze geen afdracht willen betalen of anders, dan riskeren ze een boete. Valt m.i. onder de wilde wedstrijden. Let maar eens op de volgende wedstrijd of ze aan het minimum van drie verschillende verenigingen voldoen wat betreft de deelnemers.

Dus als jij een wedstrijd organiseert en er schrijven alleen maar ruiters in van je eigen vereniging dan moet je annuleren?

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:29

Caritas schreef:
Padoertje schreef:

Dus als jij een wedstrijd organiseert en er schrijven alleen maar ruiters in van je eigen vereniging dan moet je annuleren?

Ik zit niet meer in het regiobestuur, maar die richtlijn was er ooit wel. Juist om te voorkomen dat er ook een teveel aan kleine wedstrijden werd georganiseerd bij elkaar in de regio. Zijn onwijs veel verenigingen, soms zelfs onder het minimum aantal leden, die enkel opgericht zijn om thuis wedstrijden te kunnen rijden. Die leden starten dan nergens anders meer en ze stellen amper open voor combinaties van buitenaf. Natuurlijk kun je tegenwoordig bijna iedere dag van de week ergens in NL starten (nu even niet dan), maar de regio’s hanteerden niet voor niets een wedstrijd kalender/vergadering waar verenigingen hun data konden doorgeven. Dan werd er met elkaar gekeken of de organisaties elkaar niet bijten als er ergens een groot concours was, selectie, etc. Juist om te voorkomen dat het aantal starts laag was. Jury’s zitten ook veel liever op een iets vollere rubriek, dan in iedere rubriek 2 combinaties en voor de deelnemers ook een stuk leuker als er concurrentie is.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:40

Je hoeft je wedstrijd niet te annuleren als er enkel mensen van eigen vereniging mee doen.
Maar een wedstrijd moet wel open gesteld zijn voor deelnemers van buiten af en die moeten ook in de gelegenheid zijn om in te schrijven.

Verenigingen die enkel eigen leden laten starten en daar wordt een opmerking van gemaakt bij de kring/regio zullen er wel een opmerking over krijgen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:00

PSvanLot schreef:
Het zal misschien wel weer van start gaan met kleinere wedstrijden, maar dat wordt voor verenigingen best een geregel.
Controleren dat er geen bezoekers aan komen, opletten dat er een deelnemer niet met meer dan 2 komt. Hoe ga je het bij de prijsuitrijking (dressuur) doen etc.

Wij organiseren veel wedstrijden en zijn al flink aan het nadenken.

Prijsuitreiking is niet zo moeilijk toch. Babbeltje houden op juiste afstand, protocol met prijs ligt klaar op tafel, deelnemer kan die zelf pakken.
Hoop wel dat de juryruimte groot genoeg is, want een paar uur samen in een ''hok'' is niet echt preventief bezig zijn. En wil je dat als jury/schrijfster?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 14:17

Bij een wedstrijd dienen tenminste deelnemers van 3 verschillende verenigingen deel te nemen, anders wordt deze gezien als onderlinge en tellen de evt behaalde winstpunten niet.

Vorig jaar kreeg ik nog een startlijst gestuurd van een vereniging waar er maar 2 opstonden en die moesten dus echt zorgen dat er nog 1 bij kwam. Dit is met de KNHS ook kortgesloten want de vereniging dacht dat ik dat zelf verzonnen had.

Hoe het straks gaat ,ben ik ook benieuwd naar. Ik hoop eerlijk gezegd dat deze mogelijkheid er gewoon bij blijft, dus naast het gewone starten. Zou voor mij precies het verschil maken tussen wel of niet actief blijven als jury.......

Ik heb geen deelnemers ontvangen terwijl ik voor zaterdag ingepland stond. Zal wel een foutje zijn maar ik heb er maar even een mailtje aan gewaagd voordat er een groepje deelnemers straks voor niks zit e wachten :D

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 14:59

Zou leuk zijn al de jury van mn eerste proefje, mijn nieuwe proefje ziet :+

Heb veel met haar opmerkingen kunnen om de puntjes weer even op de i te zetten :D

Ik hoop dat ze het wat goed geregeld gaan krijgen straks met 1.600 filmpjes :oo Echt heel veel zeg!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 15:00

1500 per week, beste organisatie idd!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 15:06

Hier vanmiddag een proefje ‘proberen’ op te nemen. Helaas zand gehapt :')

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 15:15

Haha oeps Liek hoe kon dat?

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 15:24

M_arjolein schreef:
Haha oeps Liek hoe kon dat?

Zorro was nogal vrolijk vandaag. Dus na het aanspringen in galop nam die een sprintje, bokte een paar keer, sprong de ring uit en liet mij achter op de grond :wave: