[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 07:44

Roulette, oh gadsie zeg! Droes is heel heftig en vaak enorm onderschat, goed dat jullie stal zulke maatregelen treft :j
Het stukje over de vloek herken ik ook! Het is inmiddels 10 jaar geleden dat ik eenmalig L1 kon starten, daarna alleen maar pech, blessures, geen paard, noem het maar op. Met Raika leek dat ook weer te gebeuren met de koliek enz. Maar..... niet opgeven!! Uiteindelijk lukt het ;)

Dee_Es, succes vandaag met jullie onderlinge m1. Schrijf je een verslagje? :D

Hier weer mega zenuwachtig, waarom heb ik dat toch := haha! Wel leuke zenuwen, ik heb er zin in :D

Fijn om te lezen dat jullie ook graag lessen voor een wedstrijd. Dat lag dus niet aan mij. de opmerking die ik kreeg maakte me echt onwijs onzeker... :(

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:01

Nou Dee_Es, ik hoop dat jouw dag beter was dan die van ons....
Paardje helemaal klaar voor vertrek;

Afbeelding

Nog even de hoefjes uitkrabben en....... KAK!! Linksachter is warm...... kreupel ;(

Roulette, ik voel je weer.... als ik ooit die L1 uit kom, vier ik een feestje! :(

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:39

Ah oliebol, beterschap!

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 14:17

Ah, balen zeg! Hopelijk valt het mee.
Inderdaad, bij de 10 winstpunten gelijk over gaan en feest vieren

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 14:58

Roulette_ schreef:
Ah, balen zeg! Hopelijk valt het mee.
Inderdaad, bij de 10 winstpunten gelijk over gaan en feest vieren

Echt zo hoor!!! Enige klasse waar ik absoluut geen wedstrijd langer in wil zitten dan nodig :=

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:44

Nee Linda dat meen je niet -O- Ga je het been laten scannen?

Hier ook geen wedstrijdverslag want dit was vandaag mijn uitzicht:

Afbeelding

Ik had zo ontzettend geen zin vanochtend. Het heeft ook de hele nacht geregend dus de ring lag vol in het water, was 1 groot zwembad. En mijn rug zat helemaal vast dus om nu zo'n hele proef door te zitten...is het al duidelijk dat ik het niet zag zitten? :D

Dus Blade en het paard van mn instructrice op de wagen gezet en naar het bos gereden. Heerlijk door de plassen gestampt en flink op tempo gedraafd en gegaloppeerd. Lekker de koppies leeg maken. De paarden waren echt super braaf, liepen gezellig zij aan zij het bos door en daarna waren ze lekker moe (En modderig). Ik stel mijn M1 debuut dus nog even uit. We zitten middenin een verhuizing dus dat eerst maar even, dat is spannend genoeg zonder wedstrijden. Als Blade gewend is op zijn nieuwe stal en ik een nieuwe vereniging heb gevonden hoop ik snel weer op pad te kunnen.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:46

Roulette wat balen van de droes!! Hopelijk verdwijnt t snel weer zodat je weer op stap kunt.

Linda dat is dikke pech! Enig idee wat de oorzaak is geweest? Raika blijft wel echt rete knap he.

Dee_Es hoe is het gegaan?

Snob en ik zijn vandaag weer op wedstrijd geweest, 3e keer L1. Toen Snob van de trailer kwam had ik al t idee dat hij moest plassen. Maar dat deed hij natuurlijk niet.
Losrijden ging fijn, 1e proef was ook leuk. 2e proef ging niet zo fijn meer, Snob moest écht plassen. Dat deed hij pas toen we terug waren bij de trailer...
Had uiteindelijk 196,5 en 189 punten dus L1+9 nu alweer.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 21:21

Maaike, oh wauw gefeliciteerd! Dan heeft hij nog keurig zijn best gedaan terwijl hij moest plassen... := hihi! Knap hoor!

Dee_Es, jeetje dat is een heerlijk uitzicht <3 als je geen zin hebt, waarom zou je jezelf dan dwingen... het is een hobby, het moet leuk blijven :j en als jouw hoofd meer stond naar een buitenrit, dan is het toch alleen maar fijn dat dat kan! :D

Dee_Es, Zo lang ik geen verwondingen zie en ze geen koorts heeft, kijk ik het even een paar dagen aan. Ik weet 100 procent zeker dat het snachts gebeurd is, dus in stal, waarbij ik dus vermoed dat ze vast gelegen heeft... ik hoop op een lichte overbelasting en dat het morgen of dinsdag al beter gaat. Zo niet, tja dan zit er niks anders op natuurlijk... eigenlijk was ik de kliniek wel even beu :o maarja dat heb je ook niet voor het uitkiezen :n

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 21:29

Gefeliciteerd met je punten Maaike, heeft Snob goed gedaan tijdens zijn hoge nood.

Dee_Es, heerlijke foto. Inderdaad, het is hobby dus het moet vooral leuk zijn.

Wij hebben vandaag ook iets heel anders gedaan, mijn kleine neefjes (1,5 en bijna 4) zijn langs geweest. Vooral de oudste is gek op Eva, maar ook de jongste zat met een hele grote lach op Eef haar rug.
Eva vind het ook erg leuk, die staat echt met haar hoofd op de grond zodat ze haar kunnen aaien en is zo voorzichtig met ze.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:11

Jeetje wat is het hier stil.... niemand wedstrijdplannen? Merken jullie al iets van de opnieuw aangescherpte corona maatregelen?

Roulette, wat fijn dat ze zo braaf is met je neefjes <3 heerlijk toch!

Wat Raika gedaan had mag joost weten, maar maandag liep ze alweer prima. uiteraard maandag en dinsdag nog vrij gegeven, woensdag toch maar opgepakt. Ik heb vandaag ook een wedstrijd staan en bij enige twijfel had ik afgezegd maar gister liep ze nog steeds prima dus we gaan maar gewoon :j
Wel super jammer, ze liep eigenlijk heel fijn en zaterdag was echt een hoogtepunt! Dus ik had enorm veel zin in de wedstrijd zondag... En nu zijn we het gevoel helemaal kwijt, gister ging het rijden echt rampzalig! Daar kan ik echt enorm van balen!! Zondag had ik er helemaal zin in, echt goede hoop om eens op wedstrijd te kunnen laten zien hoe het thuis gaat! En voor vanavond is het meer "kansloos, we zullen er hopelijk van leren" :=
(en ja, ze heeft dus 3 dagen vrij gehad, maar ze heeft wel vaker 2 dagen vrij dus enorm nieuw is dat niet voor haar...)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:32

Ik zat me ook al te bedenken dat het hier heel stil is. Maar ik heb niet zoveel te vertellen, ga verhuizen naar de andere kant van het land dus vooral daar mee bezig. Hopelijk kan ik na de verhuizing snel weer starten maar eerst maar eens kijken hoe mijn ouwetje de reis doorstaat.

Wel balen dat Raika zo snel weer goed was. Stomme timing hebben die paarden ook altijd. Vanavond gewoon lekker voor de ervaring gaan idd. Hopelijk zit het jullie vanaf nu weer mee :(:)

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:56

Suf dat het fijne gevoel dan weer weg is, maar dat komt echt wel weer terug. Belangrijkste is dat ze gelukkig weer goed loopt.

Ongeveer 2 seconden na de persconferentie werd hier onze eerstvolgende wedstrijd afgezegd. Officieel vanwege corona, maar de clinic de dag voor de wedstrijd en de subtop wedstrijd een dag er na gaan wel door.... Vereniging is hier gekke dingen aan het doen, we hebben nu vanuit de activiteitencommissie voor de zoveelste keer aangeboden de dressuurwedstrijden te ondersteunen of organiseren, hopelijk gaan ze daar op in.
In de tussentijd heb ik een lichte hersenschudding opgelopen en heeft Eva een ontsteking, maar de droes op stal gaat goed, nog steeds 1 besmet paard en die voelt zich prima.

Dat klinkt als een pittige verhuizing Dee_Es, waar ga je heen? Heb je weer zo’n fijne stal kunnen vinden voor je paard?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:13

Dee_Es, verhuizen is altijd heftig! En nu begrijp ik dat het niet alleen paard-verhuizing is maar ook een eigen verhuizing? Waar ga je heen?

Roulette, wat een vreemde gang van zaken zeg! hier zag ik ook het e.e.a. afgemeld staan. De wedstrijd waar ik vanavond heen ga heeft het in mijn ogen echt keurig gedaan! Ze hebben direct een melding gemaakt; kantine is gesloten, maximaal 1 begeleider, geen prijsuitreiking, protocollen afhalen en prijzen mogen op een later moment worden verzilverd. Nou geniaal! Eigenlijk gewoon een meetmoment, ik ben er blij mee, kunnen we lekker snel weer naar huis :P haha!

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:35

Denk dat het ook best te doen is om een wedstrijd te houden binnen de regels die er zijn, vooral zorgen dat mensen zo kort mogelijk aanwezig hoeven te zijn en zo te horen hebben ze dat bij jouw wedstrijd prima voor elkaar.

De dressuur wedstrijden op basis niveau zijn hier al wel langer een discussie helaas. We hebben fantastische faciliteiten voor mn het outdoor seizoen, een hele berg enthousiase leden die willen starten, maar organiseren eigenlijk alleen dressuur in de winter.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:04

Ik ga idd even niet. Denk over week of 3 weer ofzo. Even kijken tegen die tijd of ze beetje lekker loopt.. baal wel dat ik precies dit jaar een startkaart heb aangevraagd inmiddels met alles wat er tussendoor komt := vind het dan toch minder fijn nu.
Maar goed, t is niet anders en we maken er gewoon iets van. Best kans dat ik in winter wat vaker mee pak en dan ineens sneller gaat

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 20:09

Hee, ik ben even een paar weekjes eruit geweest. Mijn afgelopen weken waren nogal heftig..
Vorige week hebben we een andere dierenarts laten komen voor mijn meisje. Woensdag viel mij opeens een groot ei op haar kogel op. Twee dagen met groene klei en koelen behandelt en vrijdag meteen laten kijken en toen zakte zo ongeveer mijn ziel in de grond. ;( Paard heeft een zware blessure op haar oppervlakkige buigpees.. Ze moet geopereerd worden willen we nog aan het werk kunnen samen. Dit is volgens de dierenarts chronisch en kan niet met andere behandelingen worden verholpen. Als we niets doen kan ze met pensioen. |(

Ik heb echt alles bij elkaar gehuild de afgelopen dagen en ben nog steeds snel moe. Deze week heb ik mijn afstuderen weer geprobeerd op te pakken omdat dat anders weer verlaat zo, maar ik ben er niet helemaal bij met mijn hoofd.. :\ We gaan er van uit in ieder geval een goed jaar niet meer te rijden, laat staan wedstrijden.. -O-

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 22:20

Ohh neeee Canon, wat vreselijk! De volgende pechvogel, bah zeg!! Je gaat de operatie wel laten uitvoeren begrijp ik aan je bericht? En blijf hier vooral updaten als je wilt hoor, dat vond ik met Raika af en toe best fijn om te kunnen doen... Veel sterkte en wijsheid gewenst. :(:)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 22:39

Nee Canon ;( wat rot. Ik weet precies hoe je je voelt want ik stond 1,5jaar geleden op dit zelfde punt (chronische blessure tussenpees). Maar zoals je waarschijnlijk wel hebt gezien zijn wij weer heerlijk aan het rijden. Wees realistisch maar geef niet te snel de hoop op. Heel veel sterkte!

Linda hoe ging je wedstrijd?

Roulette, zonde dat de wedstrijd is afgelast. Hier lijkt alles nog door te gaan tot nu toe.

Wij verhuizen van Brabant naar Overijssel. Hebben een heel fijne kleine stal gevonden die veel lijkt op hoe we nu staan gelukkig. Zie wel heel erg op tegen de rit, 2,5uur met de trailer. Denk dat paardlief schor is na de rit want hij hinnikt altijd heel hard onderweg.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 22:48

Dee_Es, misschien valt het wel mee, vaak als je wat langer reist “geven ze het op”... en anders is die maar even schor ;) niks aan te doen... veel succes alvast met de verhuizing. zo naar een hele andere regio is niet niks, ik weet er alles van. Ik woon hier nu 6,5 jaar en nu voel me pas echt op mijn plek :j

Mijn wedstrijd ging goed. Althans, het kon echt veel beter, ik vond dat ze enorm aan mijn rechterbeen aan het plakken was en ik kreeg er met geen mogelijkheid verbetering in. (Tijd voor les!) Hierdoor vond ik veel dingen rommeliger dan nodig dus er zat veel meer in. Mijn lezer vond dat het om te zien gewoon keurig was maar ik baalde stiekem wel. Toch 196,5 en 190,5 :D dus super blij!!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 07:19

Ah nee Canon wat rot... is de kans op herstel groot?

Dat is een aardige verhuizing! Moet zeggen dat twee van mijn paarden ook van ver kwamen toen ik ze kocht en dat wel gewoon goed ging. De eerste verhuisde van Overijssel naar Brabant :+

Netjes Linda, gefeliciteerd!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 08:06

Canon wat klote!! Hopelijk verbaast ze je qua herstel.

Dee_Es dat is een flinke verhuizing, waar in Overijssel ga je wonen?

Linda super nette punten! Gefeliciteerd! En dat ondanks dat ze niet fijn aan je rechterbeen was :)

Wij hadden gisteren onze 1e binnenwedstrijd op een locatie waar we niet eerder gereden hadden. Best een kijkerige baan dus ik was stiekem wel blij dat de kantine (ligt langs de lange zijde) gesloten was. Het was netjes georganiseerd qua corona richtlijnen in ieder geval.
Snob vond de binnenbak best spannend maar was top braaf. Ik was al blij met het losrijden en ben mijn proeven gaan rijden met het idee "de dood of de gladiolen" :D rijden zoals ik thuis zou doen en niet afwachtend zijn. Dat heeft goed gewerkt want we gingen naar huis met 209 en 205 punten en twee 1e prijzen. Ik zweef nog steeds op een roze wolk.
1e proef ging echt fijn, was leuk rijden (maar moest er wel hard aan rijden omdat Snob het spannend vond). 2e proef minder fijn, hij sprong een keer in galop aan waar het niet moest en wijken voor het rechterbeen vond hij een beetje onzin. Maar al met al heel blij met gisteren. Snob wordt ook weer steeds relaxter op wedstrijd dus dat is echt heel erg fijn.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 09:01

Oh Canon, wat vreselijk rot voor jullie. Gaan jullie inderdaad voor de operatie? Blijf hier vooral updaten als dat voor jou goed voelt, heel veel sterkte!

Maaike, wat een punten, gefeliciteerd! Super fijn dat Snob zich zo goed laat zien op zo'n onbekende locatie.

Dee_Es, 2,5 uur is lang inderdaad, als hij dat volhoudt met hinniken zal hij daarna wel even schor blijven ja. Lang reizen is vaak ook veel snelweg, heb altijd het idee dat ze dan het rustigste staan. Is ook makkelijker, veel rechtdoor en weinig verandering in snelheid.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 09:27

Maaike, holy wauw wat een punten :wow: gefeliciteerd!!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:34

Wij zijn met onze punten kennelijk 1ste en 2de geworden :D super blij mee! Zeker omdat dit absoluut nog niet de top van ons kunnen was :) ;)

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 16:31

Dankjulliewel! Ik zweef nog heerlijk op mijn wolkje. Vanmorgen mochten we met een fotograaf de zandverstuiving op bij ons achter stal. Heerlijk zo'n veelzijdig paard.

Linda gefeliciteerd, dat is toch gaaf om ook nog hoog te eindigen! Knap gedaan en dan kunnen jullie zelfs nog beter

Roulette hoe is het bij jullie met de droes?