Toch wel trots dat ik doorgezet heb met de les en mijn eigen spanning heb overwonnen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Charlotte446 schreef:Roosjenat, jammer dat je wedstrijd niet goed is gegaan. Was het de eerste keer?
Harvey, hoe is je L1 debuut gegaan? Ik mag morgenHeb echt geen idee hoe we het gaan doen.
GA, leuk leuk leukHeel veel succes alvast! Je rijfoto's buiten de laatste om, zien er netjes uit
Fijn dat het met zadel weer goed ging.
Charlotte446 schreef:Gefeliciteerd Harvey! Wanneer ga je weet?
Leuk paard heb je mcjv! Van wie was de clinic?
Tsja mijn L1 debuut, ik kan even niet het juiste woord vinden om het te omschrijven
Eerste proef lekker gereden, was wel heel streng gejureerd. Had 180,5 en de nr 1 die goed had gereden had 184 punten. Dus daar heel tevreden over vergeleken met de rest
De 2e proef zijn we gediskwalificeerdHij besloot vlak voor het einde van de proef de rijbaan vast bij A te verlaten
linn1502 schreef:Even een vraag tussendoor, heb zojuist mezelf aangemeld bij verschillende dingen. Maar wat heb ik aan spullen écht nodig.
Heb een wit dekje en een witte rijbroek maar dan zijn we er natuurlijk nog niet (A)
Graag hoor ik allemaal nodig heb en wat echt prioriteit heeft,
ynskek schreef:linn1502 schreef:Even een vraag tussendoor, heb zojuist mezelf aangemeld bij verschillende dingen. Maar wat heb ik aan spullen écht nodig.
Heb een wit dekje en een witte rijbroek maar dan zijn we er natuurlijk nog niet (A)
Jasje, haar spullen... als je paard op ijzers staat kalkoenen (En ijzers met kalkoen gaten)
Proevenboekje...
Harvey1 schreef:Shocking fact: vanaf de L1 krijg je geen punten meer op verzorging van het algeheel!! ik was vet teleurgesteld.
Harvey1 schreef:Shocking fact: vanaf de L1 krijg je geen punten meer op verzorging van het algeheel!! ik was vet teleurgesteld.
linn1502 schreef:Nou, haha ik ben dus Linda. 23 jaar oud en rij een springpaard van ruim 4 jaar. Nu net een jaar onder het zadel. Hij heet Bertus (haha, kan er ook niks aan doen )
[ [url=m/9ZlqQr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was de eerste x dat hij het terrein af ging. Wat was ik trots! Hij vond het zelf, tja heul spannend haha
Harvey1 schreef:Woehoe! Een winstpunt in de L1! Hij had spanning (altijd in deze ring) dus net 180 maar hey ik ben L1 + 1!!!!
Oa een 6,5 op wijken en een 7 op aanspringen in galop en volte 12-15 meter. Trots. [ [url=m/B1BFBH.jpg]Afbeelding[/url] ]
ynskek schreef:Eindelijk heb ik beeld van mijn nieuwe leasepaard...
Ik ben benieuwd wat jullie vinden. Dit was na de les nog ff snel opgepakt om te laten filmen
[ Video ]
mcjv schreef:Goed Harvey!! Das een fijn debuut.
Mijn clinic vrijdagavond was erg leuk! We gingen meer achteruit als vooruit maar uiteindelijk fijne rondjes kunnen draven (galop hebben we even gelaten wat het is) dus ik ben erg trots op onze eerste keer vreemd terrein!Ze kreeg de grote vuurdoop wat betreft de omgeving: witte hekjes en letters met bloemen erop, speakers waarmee de clinic werd gegeven, wapperende dingen aan het hek, een eng juryhokje etc etc. Maar al met al was ze erg braaf!
[ [url=m/wNxk6y.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fSU8XA.png]Afbeelding[/url] ]
Ghostattack schreef:Ik had vandaag weer mijn eerste les! Natuurlijk was ze vandaag in een intense poedersuiker bui en waaide het ook nog eens heel hard. Je zou dus kunnen zeggen dat de les slecht ging, maar je kan het ook positief bekijken want nu was mijn instructrice erbij om mij er doorheen te loodsenHet gedonder begon al direct met het opstappen, dat deed ze in principe braaf maar vanaf het moment van wegstappen wist ik het al. Ze liep ze enorm te poedersuiker, continu schrikken van niks en wegspringen. Kop in de lucht, scheef lopen en uiteindelijk was ze zo aan het kloten dat we alleen nog maar achteruit gingen. Normaal gezien vind ik dat best eng, omdat ze soms heel hard achteruit wil gaan en dan gaat zitten (laten vallen). Maar mijn instructrice heeft me goed geholpen en met heel veel zuchten, tot tien tellen en zelf rustig blijven gingen we weer vooruit. Ze heeft dit de hele les nog blijven proberen, maar ik durf er steeds meer aan te rijden. Ze is nog minstens 3 keer random opzij gesprongen omdat ze 'iets' zag. Ze zoekt gewoon oliebol om op te zeiken
Uiteindelijk konden we aardig wat nette voltes draven en redelijke overgangen maken, tot ze ineens echt pissed op mn been werd en een huge bok gaf
We zaten allebei van what the fiets doet ze nu. Uiteindelijk kon ik er wel om lachen
Na een half uur zeiken was ik er echt klaar mee en heb ik haar een paar keer echt vooruit getrapt. Het is echt een spelletje van haar omdat ze weet dat ik met zadel wat minder zeker rij, daar gaat ze dan gebruik van maken (achteruit lopen). Dus hier gaan we heel hard aan werken!
Toch wel trots dat ik doorgezet heb met de les en mijn eigen spanning heb overwonnenIk weet nu ook beter dat ze niet zomaar ineens gaat zitten als ze in de achteruit gaat en dat ik haar zelf ook prima in de achteruit kan zetten tot ze het zat is. We hebben nu dus meerdere oplossingen om het achteruit gaan tegen te gaan, zolang ik zelf maar rustig blijf en gewoon doorzet. Anders gaat ze dus misbruik maken van mijn spanning. Vanaf nu gaan we lekker weer wekelijks lessen!
Charlotte446 schreef:Eerste proef lekker gereden, was wel heel streng gejureerd. Had 180,5 en de nr 1 die goed had gereden had 184 punten. Dus daar heel tevreden over vergeleken met de rest
De 2e proef zijn we gediskwalificeerdHij besloot vlak voor het einde van de proef de rijbaan vast bij A te verlaten
Pien1989 schreef:Hoe gaan jullie overal altijd heen? Rijden jullie zelf met trailer of vragen jullie altijd iemand die rijd?
Mijn vriend gaat echt altijd mee maar soms wisselen we af met bos of vreemd terrein oefenen en hij heeft soms echt geen zin meer, logisch ook wel...
ik mag zelf met de combinatie rijden maar nooit gedaan dus wil ik eerst een paar lesssn hebben daarvoor. Dan nog alleen op pad is ook beter van niet.
linn1502 schreef:Even een vraag tussendoor, heb zojuist mezelf aangemeld bij verschillende dingen. Maar wat heb ik aan spullen écht nodig.
Inney schreef:Hoihoi!
Mag ik mij ook melden? Na heel veel getwijfeld ga ik deze week dan eindelijk mijn startkaart aanvragen en gaan we er gewoon voor! Vind het onwijs spannend.
Zal graag meelezen en meepraten!