[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 15:55

Ik had vandaag weer mijn eerste les! Natuurlijk was ze vandaag in een intense poedersuiker bui en waaide het ook nog eens heel hard. Je zou dus kunnen zeggen dat de les slecht ging, maar je kan het ook positief bekijken want nu was mijn instructrice erbij om mij er doorheen te loodsen :)* Het gedonder begon al direct met het opstappen, dat deed ze in principe braaf maar vanaf het moment van wegstappen wist ik het al. Ze liep ze enorm te poedersuiker, continu schrikken van niks en wegspringen. Kop in de lucht, scheef lopen en uiteindelijk was ze zo aan het kloten dat we alleen nog maar achteruit gingen. Normaal gezien vind ik dat best eng, omdat ze soms heel hard achteruit wil gaan en dan gaat zitten (laten vallen). Maar mijn instructrice heeft me goed geholpen en met heel veel zuchten, tot tien tellen en zelf rustig blijven gingen we weer vooruit. Ze heeft dit de hele les nog blijven proberen, maar ik durf er steeds meer aan te rijden. Ze is nog minstens 3 keer random opzij gesprongen omdat ze 'iets' zag. Ze zoekt gewoon oliebol om op te zeiken :roll: Uiteindelijk konden we aardig wat nette voltes draven en redelijke overgangen maken, tot ze ineens echt pissed op mn been werd en een huge bok gaf _O- We zaten allebei van what the fiets doet ze nu. Uiteindelijk kon ik er wel om lachen :+ Na een half uur zeiken was ik er echt klaar mee en heb ik haar een paar keer echt vooruit getrapt. Het is echt een spelletje van haar omdat ze weet dat ik met zadel wat minder zeker rij, daar gaat ze dan gebruik van maken (achteruit lopen). Dus hier gaan we heel hard aan werken!

Toch wel trots dat ik doorgezet heb met de les en mijn eigen spanning heb overwonnen :o Ik weet nu ook beter dat ze niet zomaar ineens gaat zitten als ze in de achteruit gaat en dat ik haar zelf ook prima in de achteruit kan zetten tot ze het zat is. We hebben nu dus meerdere oplossingen om het achteruit gaan tegen te gaan, zolang ik zelf maar rustig blijf en gewoon doorzet. Anders gaat ze dus misbruik maken van mijn spanning. Vanaf nu gaan we lekker weer wekelijks lessen!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 18:10

Charlotte446 schreef:
Roosjenat, jammer dat je wedstrijd niet goed is gegaan. Was het de eerste keer?

Harvey, hoe is je L1 debuut gegaan? Ik mag morgen :D Heb echt geen idee hoe we het gaan doen.

GA, leuk leuk leuk *\o/* Heel veel succes alvast! Je rijfoto's buiten de laatste om, zien er netjes uit :) Fijn dat het met zadel weer goed ging.

Hoe is het gegaan! :-)

Charlotte446

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 18:31

Gefeliciteerd Harvey! Wanneer ga je weet? :)

Leuk paard heb je mcjv! Van wie was de clinic?

Tsja mijn L1 debuut, ik kan even niet het juiste woord vinden om het te omschrijven :+

Eerste proef lekker gereden, was wel heel streng gejureerd. Had 180,5 en de nr 1 die goed had gereden had 184 punten. Dus daar heel tevreden over vergeleken met de rest :)

De 2e proef zijn we gediskwalificeerd :o Hij besloot vlak voor het einde van de proef de rijbaan vast bij A te verlaten _O-

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 18:46

Hihi Charlotte ik zie dat echt voor me. :') Wel fijn dat je met een strenge jury alsnog winst hebt gereden!

De clinic was van Nicky Star. :) Dankjewel voor t compliment. :D

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:04

Charlotte446 schreef:
Gefeliciteerd Harvey! Wanneer ga je weet? :)

Leuk paard heb je mcjv! Van wie was de clinic?

Tsja mijn L1 debuut, ik kan even niet het juiste woord vinden om het te omschrijven :+

Eerste proef lekker gereden, was wel heel streng gejureerd. Had 180,5 en de nr 1 die goed had gereden had 184 punten. Dus daar heel tevreden over vergeleken met de rest :)

De 2e proef zijn we gediskwalificeerd :o Hij besloot vlak voor het einde van de proef de rijbaan vast bij A te verlaten _O-

Dankjewel! Ik ga helaas pas eind april weer, er is serieus waar tot die tijd niks meer bij mij in de buurt. Ik was zo graag nog een keer indoor gestart. Maar goed, rijjasje gewassen en berg alles even op voor 1 dikke maand. Tijd voor de tandarts, rustig aan doen.. En goed ons best doen zodat we kunnen knallen eind april. Ik baal wel :-(

Je moet blij zijn met je puntje, ook jij bent nu L1+1! Gefeliciteerd! Ik had gister ook 180 hoor, meneer had echt veel spanning. En de nummer 1 had 188 dus ook idd wel streng gejureerd. Wanneer ga jij weer? :-) Hoe ging het wijken? Proef 9 is chill he?

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:09

Ik heb al een tijdje niet gereageerd maar ik lees wel alles mee! Zie een heleboel mooie punten voorbij komen :D zojuist mezelf ingeschreven bij de vereniging... zag een mooie wedstrijd gelegenheid op facebook voorbij komen en we zijn de afgelopen tijd een beetje aan het klooien dat ik dacht ik ga gewoon nu die startpas aanvragen en me dan inschrijven want dan moeten we wel ergens voor trainen! :') eens kijken hoe ik dit idee vind als ik straks echt op wedstrijd moet maar goed _O-

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 08:14

Hoe gaan jullie overal altijd heen? Rijden jullie zelf met trailer of vragen jullie altijd iemand die rijd?
Mijn vriend gaat echt altijd mee maar soms wisselen we af met bos of vreemd terrein oefenen en hij heeft soms echt geen zin meer, logisch ook wel...
ik mag zelf met de combinatie rijden maar nooit gedaan dus wil ik eerst een paar lesssn hebben daarvoor. Dan nog alleen op pad is ook beter van niet.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:03

Voor alsnog gaan wij overal onder de man heen. Gelukkig zijn er 3 locaties met regelmatig wedstrijden in de buurt.
Wanneer we wel met de trailer gaan dan huur of leen ik hem en rijden mijn vader of vriend.
Mijn E halen staat overigens wel op de planning!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:12

Ik ga eind april eerst maar eens thuis starten en als dat goed gaat maar eens met stalgenoten overleggen of we met een stel wat kunnen regelen.

Heb zelf geen combinatie maar we starten straks met 4 paarden van stal in de B dus samen vervoer regelen moet kunnen op an tijd

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:37

GA pittig lesje dus!

Charlotte toch mooi een wp in the pocket!

Pien, ik rijd zelf met de combinatie. Super fijn als je dat kunt hoor.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:53

Even een vraag tussendoor, heb zojuist mezelf aangemeld bij verschillende dingen. Maar wat heb ik aan spullen écht nodig.

Heb een wit dekje en een witte rijbroek maar dan zijn we er natuurlijk nog niet (A)
Graag hoor ik allemaal nodig heb en wat echt prioriteit heeft,

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:58

linn1502 schreef:
Even een vraag tussendoor, heb zojuist mezelf aangemeld bij verschillende dingen. Maar wat heb ik aan spullen écht nodig.

Heb een wit dekje en een witte rijbroek maar dan zijn we er natuurlijk nog niet (A)

Jasje, haar spullen... als je paard op ijzers staat kalkoenen (En ijzers met kalkoen gaten)

Proevenboekje...

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:08

ynskek schreef:
linn1502 schreef:

Jasje, haar spullen... als je paard op ijzers staat kalkoenen (En ijzers met kalkoen gaten)

Proevenboekje...

Oja, haarnetje heb ik.

Moet je ook speciale blouse of plastron?

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:29

Shocking fact: vanaf de L1 krijg je geen punten meer op verzorging van het algeheel!! ik was vet teleurgesteld.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:19

Harvey1 schreef:
Shocking fact: vanaf de L1 krijg je geen punten meer op verzorging van het algeheel!! ik was vet teleurgesteld.

Viel mij laatst ook op! Jammer inderdaad. Doe altijd wel mn best mn paarden netjes in de ring te laten verschijnen. Die andere rijd ik in het M en dan laat ik al sneller de voor pluk los ofzo haha.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:22

Ja dat wist ik, nou dan maakt mij het niet meer uit of mijn paard nog een vlekje ofzo heeft. Is wel altijd veel werk dat witte.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:32

Harvey1 schreef:

Hihi, daar had ik het toevallig met een stalgenootje over afgelopen weekend. Die deed ook net wat minder moeite voor de nette knotten.

Voor een wedstrijd zijn de echt nodige dingen:
- Witte/creme rijdbroek en dekje
- wedstrijdjasje
-plastron

De rest is geen vereiste maar soms wel handig of netter.
Proeven kun je bijvoorbeeld prima uitprinten.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:27

Zo... mijn startkaart is ook aangevraagd met startdatum 21-4-2017

Ik wil hierna proberen 1x per maand op pad te gaan en eventueel op stal extra als het daar is...

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:41

linn1502 schreef:
Nou, haha ik ben dus Linda. 23 jaar oud en rij een springpaard van ruim 4 jaar. Nu net een jaar onder het zadel. Hij heet Bertus (haha, kan er ook niks aan doen )

[ [url=m/9ZlqQr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was de eerste x dat hij het terrein af ging. Wat was ik trots! Hij vond het zelf, tja heul spannend haha

Wat heeft Bertus een leuk hoofd! :)

Harvey1 schreef:
Woehoe! Een winstpunt in de L1! Hij had spanning (altijd in deze ring) dus net 180 maar hey ik ben L1 + 1!!!!

Oa een 6,5 op wijken en een 7 op aanspringen in galop en volte 12-15 meter. Trots. [ [url=m/B1BFBH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd met je punten! :)
Op naar de volgende!

ynskek schreef:
Eindelijk heb ik beeld van mijn nieuwe leasepaard...

Ik ben benieuwd wat jullie vinden. Dit was na de les nog ff snel opgepakt om te laten filmen :')

[ Video ]

Van wat ik zie (kan scherm niet groter maken) ziet het er fijn uit! Alleen zou ik persoonlijk kortere stukjes gaan doorzitten.

mcjv schreef:
Goed Harvey!! Das een fijn debuut. :D

Mijn clinic vrijdagavond was erg leuk! We gingen meer achteruit als vooruit maar uiteindelijk fijne rondjes kunnen draven (galop hebben we even gelaten wat het is) dus ik ben erg trots op onze eerste keer vreemd terrein! :) Ze kreeg de grote vuurdoop wat betreft de omgeving: witte hekjes en letters met bloemen erop, speakers waarmee de clinic werd gegeven, wapperende dingen aan het hek, een eng juryhokje etc etc. Maar al met al was ze erg braaf!

[ [url=m/wNxk6y.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fSU8XA.png]Afbeelding[/url] ]

Wat goed zeg dat het ondanks het meer achteruit dan vooruit goed is gegaan! :)
Het plezier straalt van je gezicht!

Ghostattack schreef:
Ik had vandaag weer mijn eerste les! Natuurlijk was ze vandaag in een intense poedersuiker bui en waaide het ook nog eens heel hard. Je zou dus kunnen zeggen dat de les slecht ging, maar je kan het ook positief bekijken want nu was mijn instructrice erbij om mij er doorheen te loodsen :)* Het gedonder begon al direct met het opstappen, dat deed ze in principe braaf maar vanaf het moment van wegstappen wist ik het al. Ze liep ze enorm te poedersuiker, continu schrikken van niks en wegspringen. Kop in de lucht, scheef lopen en uiteindelijk was ze zo aan het kloten dat we alleen nog maar achteruit gingen. Normaal gezien vind ik dat best eng, omdat ze soms heel hard achteruit wil gaan en dan gaat zitten (laten vallen). Maar mijn instructrice heeft me goed geholpen en met heel veel zuchten, tot tien tellen en zelf rustig blijven gingen we weer vooruit. Ze heeft dit de hele les nog blijven proberen, maar ik durf er steeds meer aan te rijden. Ze is nog minstens 3 keer random opzij gesprongen omdat ze 'iets' zag. Ze zoekt gewoon oliebol om op te zeiken :roll: Uiteindelijk konden we aardig wat nette voltes draven en redelijke overgangen maken, tot ze ineens echt pissed op mn been werd en een huge bok gaf _O- We zaten allebei van what the fiets doet ze nu. Uiteindelijk kon ik er wel om lachen :+ Na een half uur zeiken was ik er echt klaar mee en heb ik haar een paar keer echt vooruit getrapt. Het is echt een spelletje van haar omdat ze weet dat ik met zadel wat minder zeker rij, daar gaat ze dan gebruik van maken (achteruit lopen). Dus hier gaan we heel hard aan werken!

Toch wel trots dat ik doorgezet heb met de les en mijn eigen spanning heb overwonnen :o Ik weet nu ook beter dat ze niet zomaar ineens gaat zitten als ze in de achteruit gaat en dat ik haar zelf ook prima in de achteruit kan zetten tot ze het zat is. We hebben nu dus meerdere oplossingen om het achteruit gaan tegen te gaan, zolang ik zelf maar rustig blijf en gewoon doorzet. Anders gaat ze dus misbruik maken van mijn spanning. Vanaf nu gaan we lekker weer wekelijks lessen!

Goed bezig geweest!! +:)+ Als ik het zo lees is ze je ook echt in de maling aan het nemen en probeert ze onder het werk uit te komen. Een echte merrie eigenschap := die mij bekend voorkomt... Ahum haaha!
Door blijven zetten en komt helemaal goed :j

Charlotte446 schreef:

Netjes! +:)+ Als je zo weinig met de nummer 1 scheelt heb je zeker goed gereden ondanks de strenge jury! Jammer dat hij vervroegd de rijbaan verliet :=

Pien1989 schreef:
Hoe gaan jullie overal altijd heen? Rijden jullie zelf met trailer of vragen jullie altijd iemand die rijd?
Mijn vriend gaat echt altijd mee maar soms wisselen we af met bos of vreemd terrein oefenen en hij heeft soms echt geen zin meer, logisch ook wel...
ik mag zelf met de combinatie rijden maar nooit gedaan dus wil ik eerst een paar lesssn hebben daarvoor. Dan nog alleen op pad is ook beter van niet.

Ik ga nu voor het eerst met Don op pad en heb hier een stalgenootje voor gevraagd. Geef haar hier wel een vergoeding voor. Lijkt mij juist super fijn als je zelf op pad kan! :)
Gisteren toevallig nog met een vriendin over gehad dat ik in de toekomst ALS er een trailer komt misschien toch wel mijn trailerbewijs wil halen. Maar vind het zoooo duur! En kan dat beter gebruiken voor mijn huisje in de toekomst..

linn1502 schreef:

Wat ik allemaal heb:
Wit dekje
' ' broek
' ' shirtje
' ' plastron
' ' handschoenen
Bruin jasje
Donut voor in haar
Glitter knotnetje

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:42

Nou het is dus nog de vraag of mijn wedstrijd zondag door zal gaan... *zucht* ;(
Er zijn bij elkaar nog maar 8 inschrijvingen.. nu is mijn inschrijving wel definitief dus vraag mij af of het door gaat.
Dit weet ik woensdag als de lijst online komt te staan.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:09

Ik ga voor je duimen Donna.

Doorzitten is voor mij vaak beter vol te houden dan lichtrijden. Dit omdat ik een stuk sturing over mijn benen mis door een spierafwijking.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:44

Hoihoi!

Mag ik mij ook melden? Na heel veel getwijfeld ga ik deze week dan eindelijk mijn startkaart aanvragen en gaan we er gewoon voor! Vind het onwijs spannend.

Zal graag meelezen en meepraten!

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:02

Gezellig, welkom!

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 21:15

Hier nog een nieuweling, ik zie dat jullie al 88 pagina's onderweg zijn.. maar ik ga 1 april voor de bijl en kan wel wat mentale ondersteuning gebruiken.. mag ik mij aansluiten?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 21:19

Inney schreef:
Hoihoi!

Mag ik mij ook melden? Na heel veel getwijfeld ga ik deze week dan eindelijk mijn startkaart aanvragen en gaan we er gewoon voor! Vind het onwijs spannend.

Zal graag meelezen en meepraten!

Natuurlijk! Welkom! :)
Leuk dat je, startpas gaat aanvragen!
Stel jezelf en je paardje even voor! En een foto vinden wij altijd heel leuk ;)