[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 09:05

Tof Goldie & kelseyclover & benthevigox! Gefeliciteerd! Ziet er allemaal leuk uit!

Jammer Froos maar toch fijn dat je ondanks dat lekker hebt kunnen rijden!

Leuke foto Cioccolato! Nog even een zonnetje, groene blaadjes aan de bomen en een t-shirtje aan en het plaatje is compleet :D

Ik ben inmiddels verhuist, tentamens gemaakt en aan mn scriptie begonnen. Wat een hectische periode :+ 1 ding is minder, en dat is dat ik van de één op andere dag ineens paardloos ben. Paard die ik reed zou wss met mij mee verhuizen. Het is niet op zo'n leuke manier gegaan en heb me er behoorlijk rot om gevoeld.. :( was toch wel erg gek met dat beest!

Het leuke is dat ik naast het schrijven van mijn scriptie hier in de buurt voorlopig 2 á 3 ochtenden ga werken op een stal! Zo'n 16 paarden waarvan een aantal fokmerries, jonge paarden en sportpaarden. Allen spring gefokt. Super leuk!

Ook heb ik viavia iemand leren kennen die een ruiter zoekt voor haar 6-jarige merrie, vos, spring gefokt (afstamming weet ik zo niet meer) en na het zadelmak maken op 4-jarige leeftijd afgelopen najaar 3 maanden doorgereden vanwege haar hogere stokmaat. Staat nu een aantal weken stil en heb er afgelopen weekend 2x opgezeten. Lijkt een leuk dier! Even gelongeerd en daarna erop aan de longe. Enkel even rennen en daarna was het goed, super braaf maar wel goed voorwaarts! :j Beide keren na 5 minuten longe, in stap, draf en galop de bak rond gestuurd. Misschien is dit wel iets voor mij! :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 09:52

Cioccolato schreef:
Ziet er super uit Goldie. Gefeliciteerd! Wat eem hoogte die Z.. niks voor mij :Y)

Voor mij ook niet, laat het niet voor niks door iemand anders doen :')

Ziet er gaaf uit! Ik hoop van het voorjaar ook weer de crosstrainingen op te kunnen pakken :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 09:53

Spannend Kimmes! En wat jammer dat de Uno niet met je mee gekomen is, toch altijd vervelend als het niet je eigen paarden zijn :o Hoop dat dit goed klikt!

Froos en kelseyclover goed gedaan!
En Benthe gefeliciteerd met je 6de prijs :j

Crossers zijn ook weer wakker geworden zie ik wel :D Het is vast bijna maart :))
Laatst bijgewerkt door gomir op 20-02-17 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Nann__

Froos, wat balen dat het dan net voor je de ring in gaat gebeurd.. Snap dat je dan met niet zo'n fijn gevoel de ring in gaat. Heb je jezelf niet bezeerd? Je hebt er in ieder geval een gave foto aan over gehouden!

Carola, wat fijn dat Hidalgo zo goed gaat! Heb je nog meer wedstrijden met hem gepland? Zonde van de balken op de laatste hindernis.. En reden jullie zondag wel met z'n alle in een training? :D Gezellig! Leuke foto's ook!

Kelsey, wat goed! Gefeliciteerd!

Benthe, gefeliciteerd! Zonde van de balk met edelweis maar verder wel gereden dus. En leuk dat je nog feedback kreeg van de jury!

Eva, hoe gaat het met jou? :D Hoe veel weken moet je nog? En hoe gaat het met Evil?

Kim, ben je een stuk verder gaan wonen dan waar je vandaan komt? Wel leuk dat je gaat werken op een stal! En leuk een vos! Klinkt goed! Hoop voor je dat het iets is voor je. :j

Wij kunnen vanaf woensdag ook weer aan de bak. Zaterdag hebben we een crosstraining (gelukkig wel laagdrempelig want ik vind het dood eng := )

FCSA

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Leuke foto's Anne! Blije paardjes (en geconcentreerde ruiter-gezichten haha).

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:20

Leuke foto's allemaal en goede prestaties!

@Goldie: Sprong echt goed! heel fijn rondje gezien :)
@Kim: he wat jammer dat het ene paard niet met je mee is verhuist. Maar het eventuele nieuwe project klinkt goed! hopelijk klikt dat

Mijn regio kampioenschap ging redelijk. Ik had niet de allerbeste voorbereiding gehad, maar des ondanks sprong paard goed. Ze was voor de verandering ook eens niet mega gek :) geen gebok of geklier. Helaas nam ik 1 bocht wat te veel op de buitenkant waardoor ik met mijn voet de staander raakte en zo de balk eraf gooide.. stom.. maar ja klaar mijn schuld paard sprong super! :D op naar het outdoor seizoen!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:29

Balen Kimmes, wel leuk dat je nu op een stal gaat werken!
Fijn dat Hidalgo zo lekker gaat Carola! En Vos ziet er vrolijk uit in de waterbak :)
Jammer Froos..
Leuk Nann! Crossles is hartstikke leuk om te doen!
Oeps haha, wel fijn dat paard het goed deed!

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:55

Als je voor anderen rijdt en de afspraken worden niet nagekomen zoals afgesproken heb je geen poot om op te staan. Aan de andere kant ben ik ook wel weer zo nuchter dat ik me af vraag of ik het dan überhaupt nog zou willen...

@Nann_, ik ben vanuit Drenthe verhuist naar Gelderland, 1 uur en 15 min verderop. Geen optie dus om in Drenthe te blijven rijden. Kan ook niet, want het paard was al weg voordat ik 6 dagen later terug kwam om te kijken :evaw: En spannend, crosstraining! Na de eerste keer is het vast weer minder spannend!

Als het klikt met vos en eigenaar, wat zoals het nu lijkt wel goed zit, zal ik snel een foto plaatsen! Na 4 weken niet gereden te hebben en afgelopen weekend 2 dagen achter elkaar loop ik vandaag rond als een ouwe oma :+ wat een spierpijn zeg, haha.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:25

Waar woon je in Gelderland? :D

En wel heel vervelend zo, maar hoop dat die vos en anders een ander leuk paardje op je pad komt waar je lekker mee aan de gang kunt. :j

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:35

Dago heeft momenteel nog 2 spring wedstrijden staan en 2 dressuur. Wil n puppy crosstraining met m plannen.
Leuk nann! Crossen is zo leuk, komt vasthelemaal goed!
Vos is helemaal in der element met crossen. Ik vind t weer leuk dat het bijna maart is _O-

Haha slimme zet Goldie! Ook een hele handige oplossing

Jammer marijke!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:38

Waar wil je dat doen Carola? Misschien kunnen we samen?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:43

Gewoon in Biddinghuizen. Ik les eigenlijk altijd bij Gert, af en toe Alice. Weet niet of dat voor jou af te rijden is? Dan zou het wel leuk zijn samen! :))

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:46

Voor een crosstraining is dat wel te doen! Ruim een uurtje. Kunnen we wel een keertje doen! Je weet wel dat ik heel onzeker ben haha. Daarom wil ik wel mee doen met een puppyles.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:47

Bespreken we even op de app! Leuk! Ik ben ook onzeker met dago. Geen idee wat hij ervan vind.....

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:51

Vorig jaar hier met de regio's leek het wel of iedereen gek geworden was. Totale hysterie bij het losrijden, wild door het parcours heen.. Zullen inderdaad de zenuwen wel geweest zijn :+

Jammer van het balkje maar mooi toch als je fijn gereden hebt!

Nann ik moet nog 10 weken, dus dat schiet lekker op. :j Evel gaat als een trein, na de zomer een dip gehad maar volgens mij heeft Sofia de gebruiksaanwijzing nu aardig door. Ben tot mijn eigen verbazing bezig met eventuele verkoop, maar daar moet ik niet teveel over nadenken.

Crossen is zoo leuk, ik ben jaloers op jullie!

Jammer van je voet Marijke :D Hoe is het verder met t lijf?

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:42

In Lochem Nann :) bedankt, we zien het wel! Gaat op termijm vast goed komen :j

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:30

Hier afgelopen zondag weer gesprongen, 95 cm.
Ik was eerste start, op hindernis 4 helaas een "weigering" en op 10 een balk.
Weigering is later ingetrokken, een sproeier enkele meters voor de hindernis lekte en enkele starts na mij heeft iemand geklaagd dat de paarden water spetters op hun hoofd kregen (maar goed, als het regent krijgen ze dat ook :+
Iemand van de club heeft nog wat foto's gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:36

Kimmes wat balen dat de afspraken niet nagekomen zijn :(:)
Hopelijk word de vos wat!

Goldie top Cas!! Nog gefeliciteerd!

Puppy van Carola gaat ook lekker!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 23:07

Hij doet goed zn best om het hout niet te raken Jes!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 08:48

Ja ziet er goed uit jes! Mooi van t hout af

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 09:25

Komt onder een meeleessteen vandaan. :D

Jes, wat een prachtige foto!!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 09:52

Genoeg ruimte over ;-)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:16

Haha ruimte zat inderdaad! Zie nu dat je in Frankrijk woont. Wat leuk! Zijn de wedstrijden daar heel anders?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:19

Dank jullie :D

Nann je hebt hier geen winstpunten systeem, dus je bepaalt eigenlijk zelf welke hoogte je op de wedstrijd wilt springen (naar gelang het programma).
Wedstrijden zijn verder verdeeld in Pony (en dan verschillende hoogtes)
Club 65, 75, 85, 95 en 105
Amateur (tussen 90cm en 1.30)
Pro (geen idee welke hoogtes)
Als je een club licentie hebt kun je enkel deze wedstrijden rijden (met een uitzondering op het soort parcours), dat geldt ook voor de andere licenties.
Elke wedstrijd krijg je wel een bepaald aantal punten (naar gelang je resultaten) die tellen om je te selecteren voor de Franse kampioenschappen. Er zijn hier dus geen selecties. (En iemand die elk weekend 4 parcoursen springt heeft dus makkelijker/sneller zijn punten binnen).

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:32

Wat een knapperd Jes, en inderdaad heeft ie best wat ruimte over :D

Edit: en dat systeem vind ik wel wat!

Maar dat is meer omdat ik baal dat hier de B gelijk op 1m staat en ik best een watje ben :o