Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toen ging haar hoofd gelijk naar binnen de trailer in, lijn om haar kont en ze stapte erop. Nu stapt ze sindsdien gewoon braaf met alleen het halstertouwtje achter me aan de klep op, maar dat was ook een actie waarvan ik blij was dat ik geen publiek had
Ik denk dat genoeg mensen met hun mening klaar gezeten hadden. Urielle schreef:Precies, en omgekeerd kan het ook. Mijn merrie was al meerdere keren op de trailer mee geweest en kreeg ik alleen niet geladen, met een longe achter haar kont stapte ze er zo op, op haar dooie akkertje. Op een gegeven moment moest ik alleen laden, dus ik een longe aan het halster, over de voorstang terug naar achteren, om haar kont en kon ik er haar zo opdrukken. Normaal werkt dat als een tierelier en ik heb zo heel veel paarden leren alleen geladen te worden. Maar wat deed trutje, die stond met haar voorbenen op de klep en deed haar hoofd opzij tegen de (buiten)zijkant van de trailer. Dan kan je haar er nooit opzetten op die manier.
Toen heb ik een keer de lijn aangehaald dat ze met haar hoofd echt een keer goed hard tegen de zijkant van de trailer gingToen ging haar hoofd gelijk naar binnen de trailer in, lijn om haar kont en ze stapte erop. Nu stapt ze sindsdien gewoon braaf met alleen het halstertouwtje achter me aan de klep op, maar dat was ook een actie waarvan ik blij was dat ik geen publiek had
Ik denk dat genoeg mensen met hun mening klaar gezeten hadden.
Dat zou er ook eentje van mij kunnen zijn. 
ben net een slappe vaatdoek, heb al moeite met gewichtje van 1,5 kilo.
je moet alleen geen regen hebben, kom je verzopen aan op wedstrijd.

Heel op het begin moest mn vader er met de zweep achteraan
Volgens mij heeft ze alleen de 1e keer 2 tikken gehad ofzo, maargoed. Na een tijdje begreep ze het spelletje en liep ze er los op. Tot we op de vluchtstrook terecht kwamen, dus was ze een paar keer wel wat angstig. Slim als ze is, begreep ze dat ik toen ineens wel geduld had en ging ze er weer spelletjes van maken. Dat heeft wel wat schoppen gekost moet ik zeggen, maar achteruit gaan als ik vooruit wil is echt een no-go. Tegenwoordig moet ze er altijd eerst een keer langslopen om vervolgens er haast op te draven. Dan loop ik snel naar achteren en sluit de stang en klep. Doe wel altijd het halster af, anders hangt ze zich op. Uitladen doe ik halster/hoofdstel om, loop naar achter, klep open, roep dat ze moet wachten, stang los, aan de staart trekken en klaar.
Ze heeft niet meer dat 'opgesloten' gevoel.